Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
Op til 20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv
8 cases i medicinsk etik
SPAR
kr 28
8 CASES I MEDICINSK ETIK er en træningsbog for medicinstuderende og andre sundhedsprofessionelle. I sundhedsvæsenet træffes der kontinuerligt beslutninger, og enhver beslutning involverer en vurdering baseret på værdier og hermed etik.   Bogen præsenterer 8 cases, der både tjener som eksempler på de kom­plekse etiske og filosofiske spørgsmål, der ligger bag medicinsk beslut­ningstagning, og viser den måde, hvorpå sundhedsydelser konstant ud­vikler sig gennem teknologisk innovation. Eksempler på cases, der optræder i bogen er: den aktuelle praksis med operation af nyfødte med atypiske kønskarakteristika (Kapitel 4); forslag om såkaldt formodet samtykke i forbindelse med organ­donation og brugen af nudging i den sammenhæng (Kapitel 5 og 6); brugen af specifikke teknologier såsom IBM Watson (Kapitel 8) og Sundhedsplatformen (Kapitel 7). Hvert kapitel afsluttes med studie­spørgsmål. Bogens hensigt er, at de principper, sondringer, teorier og begreber, som bruges til at analysere de 8 udvalgte cases med, kan overføres til mange andre cases inden for sundhedsvæsenet og dermed hjælpe den sundhedsprofessionelle til at træffe de rigtige valg i en kompleks hverdag.
Kampagne pris Velkomst pris 222 kr
Medlemspris 225 kr
Kampagnepris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til medlems- og kampagnepris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Gratis fragt
1 - 3 hverdage
10 kr
Lavt pakkegebyr
Normalpris 250 kr
Fragt: 59 kr
2 - 5 hverdage
20 kr
Pakkegebyr
Spar 28 kr
Velkommen 20%
God 15.773 anmeldelser på
8 CASES I MEDICINSK ETIK er en træningsbog for medicinstuderende og andre sundhedsprofessionelle. I sundhedsvæsenet træffes der kontinuerligt beslutninger, og enhver beslutning involverer en vurdering baseret på værdier og hermed etik.   Bogen præsenterer 8 cases, der både tjener som eksempler på de kom­plekse etiske og filosofiske spørgsmål, der ligger bag medicinsk beslut­ningstagning, og viser den måde, hvorpå sundhedsydelser konstant ud­vikler sig gennem teknologisk innovation. Eksempler på cases, der optræder i bogen er: den aktuelle praksis med operation af nyfødte med atypiske kønskarakteristika (Kapitel 4); forslag om såkaldt formodet samtykke i forbindelse med organ­donation og brugen af nudging i den sammenhæng (Kapitel 5 og 6); brugen af specifikke teknologier såsom IBM Watson (Kapitel 8) og Sundhedsplatformen (Kapitel 7). Hvert kapitel afsluttes med studie­spørgsmål. Bogens hensigt er, at de principper, sondringer, teorier og begreber, som bruges til at analysere de 8 udvalgte cases med, kan overføres til mange andre cases inden for sundhedsvæsenet og dermed hjælpe den sundhedsprofessionelle til at træffe de rigtige valg i en kompleks hverdag.
Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 200
ISBN-13: 9788762819702
Indbinding: Hæftet
Udgave: 1
ISBN-10: 8762819702
Udg. Dato: 24 mar 2020
Længde: 12mm
Bredde: 195mm
Højde: 270mm
Oplagsdato: 24 mar 2020
MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 241

kr 275
Normalpris
kr 244
Medlemspris
SPAR
kr 34
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 241

kr 275
Normalpris
kr 244
Medlemspris
SPAR
kr 34
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 230

kr 260
Normalpris
kr 233
Medlemspris
SPAR
kr 30
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 331

kr 395
Normalpris
kr 337
Medlemspris
SPAR
kr 64
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 295

kr 325
Normalpris
kr 298
Medlemspris
SPAR
kr 30
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 175

kr 175
Normalpris
kr 175
Medlemspris
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 310

kr 310
Normalpris
kr 310
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 256

kr 295
Normalpris
kr 260
Medlemspris
SPAR
kr 39
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 195

kr 200
Normalpris
kr 196
Medlemspris
SPAR
kr 5
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 181

kr 195
Normalpris
kr 182
Medlemspris
SPAR
kr 14
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 203

kr 225
Normalpris
kr 205
Medlemspris
SPAR
kr 22
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 259

kr 299
Normalpris
kr 263
Medlemspris
SPAR
kr 40
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 100

kr 100
Normalpris
kr 100
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 241

kr 275
Normalpris
kr 244
Medlemspris
SPAR
kr 34
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 259

kr 299
Normalpris
kr 263
Medlemspris
SPAR
kr 40
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 303

kr 335
Normalpris
kr 306
Medlemspris
SPAR
kr 32
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 334

kr 399
Normalpris
kr 341
Medlemspris
SPAR
kr 65
Vi anbefaler også
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 282

kr 329
Normalpris
kr 287
Medlemspris
SPAR
kr 47
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 414

kr 565
Normalpris
kr 429
Medlemspris
SPAR
kr 151
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 192

kr 210
Normalpris
kr 194
Medlemspris
SPAR
kr 18
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 241

kr 275
Normalpris
kr 244
Medlemspris
SPAR
kr 34
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 181

kr 195
Normalpris
kr 182
Medlemspris
SPAR
kr 14
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 255

kr 320
Normalpris
kr 262
Medlemspris
SPAR
kr 65
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 353

kr 425
Normalpris
kr 360
Medlemspris
SPAR
kr 72
E-BOG
Kampagne pris kr 124

kr 198
Normalpris
kr 131
Medlemspris
SPAR
kr 74
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 286

kr 335
Normalpris
kr 291
Medlemspris
SPAR
kr 49
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 436

kr 535
Normalpris
kr 446
Medlemspris
SPAR
kr 99
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 473

kr 653
Normalpris
kr 491
Medlemspris
SPAR
kr 180
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 185

kr 220
Normalpris
kr 189
Medlemspris
SPAR
kr 35
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 170

kr 198
Normalpris
kr 173
Medlemspris
SPAR
kr 28
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 781

kr 995
Normalpris
kr 802
Medlemspris
SPAR
kr 214