Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
Op til 20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv
Ældre mennesker i et mediesamfund
SPAR
kr 8
Ældre mennesker i et mediesamfund
Medier er en selvfølgelig del af tilværelsen – også for ældre. Bogen her fortæller i seks cases, hvordan ældre bruger medier, og hvordan medierne er med til at præge vores forestilling om, hvad der er en god alderdom.

Ældre mennesker udgør en større del af befolkningen end nogensinde før, og mange af dem er aktive brugere af samfundets store medieudbud, uanset om det er smartphones, ugeblade, tv og radio. Gennem interview med de ældre selv beskriver bogen bl.a.: 
  • Medier som formidlere af ’hjemmelighed’ på plejehjemmet.
  • Hvordan man som pensionist gennem dameblade bibeholder fornemmelsen af at være opdateret på, hvad der sker inden for mode, kultur og samfund.
  • DR’s skarpe alderssegmentering, der har tvunget mange ældre væk fra den radio, der ellers gennem hele livet har været en fast del af hverdagen.
  • TV 2’s succes med kanalen Charlie, der fokuserer på de ældre seere, og hvor den gode stemning er i højsædet.
Ældre mennesker i et mediesamfund henvender sig til professionelle og studerende inden for ældre-, sundheds-, pædagogik- og medieområdet samt alle, der interesser sig for kultur og medie­udviklingen.

Anne Jerslev er professor ved Institut for Medier, Erkendelse og Formidling ved Københavns Universitet. Christa Lykke Christensen er lektor i film- og medievidenskab ved Institut for Medier, Erkendelse og Formidling, Københavns Universitet.
Kampagne pris Velkomst pris 281 kr
Medlemspris 282 kr
Kampagnepris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til medlems- og kampagnepris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Gratis fragt
1 - 3 hverdage
10 kr
Lavt pakkegebyr
Bogen er desværre udsolgt fra forlaget - se andre bøger af samme genre her
Normalpris 289 kr
Fragt: 59 kr
2 - 5 hverdage
20 kr
Pakkegebyr
Bogen er desværre udsolgt fra forlaget - se andre bøger af samme genre her
Spar 8 kr
Velkommen 15%
God 15.773 anmeldelser på
Medier er en selvfølgelig del af tilværelsen – også for ældre. Bogen her fortæller i seks cases, hvordan ældre bruger medier, og hvordan medierne er med til at præge vores forestilling om, hvad der er en god alderdom.

Ældre mennesker udgør en større del af befolkningen end nogensinde før, og mange af dem er aktive brugere af samfundets store medieudbud, uanset om det er smartphones, ugeblade, tv og radio. Gennem interview med de ældre selv beskriver bogen bl.a.: 
  • Medier som formidlere af ’hjemmelighed’ på plejehjemmet.
  • Hvordan man som pensionist gennem dameblade bibeholder fornemmelsen af at være opdateret på, hvad der sker inden for mode, kultur og samfund.
  • DR’s skarpe alderssegmentering, der har tvunget mange ældre væk fra den radio, der ellers gennem hele livet har været en fast del af hverdagen.
  • TV 2’s succes med kanalen Charlie, der fokuserer på de ældre seere, og hvor den gode stemning er i højsædet.
Ældre mennesker i et mediesamfund henvender sig til professionelle og studerende inden for ældre-, sundheds-, pædagogik- og medieområdet samt alle, der interesser sig for kultur og medie­udviklingen.

Anne Jerslev er professor ved Institut for Medier, Erkendelse og Formidling ved Københavns Universitet. Christa Lykke Christensen er lektor i film- og medievidenskab ved Institut for Medier, Erkendelse og Formidling, Københavns Universitet.
Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 262
ISBN-13: 9788771185874
Indbinding: Paperback
Udgave: 1
ISBN-10: 8771185879
Udg. Dato: 7 aug 2017
Længde: 14mm
Bredde: 158mm
Højde: 231mm
Oplagsdato: 7 aug 2017
Forfatter(e) Christa Lykke Christensen, Anne Jerslev (red.)


Kategori Aldersgrupper: ældre


Sprog Dansk


Indbinding Paperback


Sider 262


Udgave 1


Længde 14mm


Bredde 158mm


Højde 231mm

MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 199

kr 320
Normalpris
kr 211
Medlemspris
SPAR
kr 121
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 262

kr 349
Normalpris
kr 271
Medlemspris
SPAR
kr 87
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 148

kr 199
Normalpris
kr 153
Medlemspris
SPAR
kr 51
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 380

kr 499
Normalpris
kr 392
Medlemspris
SPAR
kr 119
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 29

kr 134
Normalpris
kr 40
Medlemspris
SPAR
kr 105
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 919

kr 1.499
Normalpris
kr 977
Medlemspris
SPAR
kr 580
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 182

kr 250
Normalpris
kr 189
Medlemspris
SPAR
kr 68
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 203

kr 300
Normalpris
kr 213
Medlemspris
SPAR
kr 97
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 188

kr 269
Normalpris
kr 196
Medlemspris
SPAR
kr 81
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 27

kr 227
Normalpris
kr 47
Medlemspris
SPAR
kr 200
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 211

kr 299
Normalpris
kr 220
Medlemspris
SPAR
kr 88
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 199

kr 300
Normalpris
kr 209
Medlemspris
SPAR
kr 101
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 119

kr 120
Normalpris
kr 119
Medlemspris
SPAR
kr 1
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 207

kr 269
Normalpris
kr 213
Medlemspris
SPAR
kr 62
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 223

kr 299
Normalpris
kr 231
Medlemspris
SPAR
kr 76
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 191

kr 300
Normalpris
kr 202
Medlemspris
SPAR
kr 109
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 164

kr 199
Normalpris
kr 168
Medlemspris
SPAR
kr 35
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 229

kr 299
Normalpris
kr 236
Medlemspris
SPAR
kr 70
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 211

kr 299
Normalpris
kr 220
Medlemspris
SPAR
kr 88
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 197

kr 249
Normalpris
kr 202
Medlemspris
SPAR
kr 52