Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
Op til 20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv
Analyse af billedmedier
SPAR
kr 50
Analyse af billedmedier
Billedmedier præger i stigende grad vores livssyn, holdninger og sociale relationer. Det gør de blandt andet, fordi den digitale teknologi muliggør en brug og formidling af billeder, som er mere varieret og dynamisk end tidligere. Digitaliseringen har således resulteret i en øget konvergens og en remediering, som gør det nemmere at kommunikere ved hjælp af billeder, men som samtidig også gør det sværere at skelne mellem medie, teknologi og indhold. Læsningen og afkodningen af billedmediernes budskaber udgør en central kundskab i dagens samfund. Forståelsen af billedmedierne problematiseres imidlertid i takt med, at disse integreres i computeren og andre digitale platforme: Analoge medier mikses i multimodale formater, levende billeder ses på mobile medier, tv-serier tilpasses streamingteknologien osv. Analyse af billedmedier - det digitale perspektiv introducerer analytiske tilgange til de enkelte medier (fotos, film, tv, reklamer, web) og deres særlige koder og æstetik ud fra et bredt spektrum af relevante medieteorier (semiotik, litteraturteori, formalisme, kunsthistorie m.m.). Kapitlerne tager tillige højde for remedieringen og den øgede tværmediale formidling gennem inddragelse af nøglebegreber inden for digital medieforståelse. Til forskel fra de tidligere bøger vægtes digitaliseringens og de seneste års æstetiske udvikling inden for billedmedierne i langt højere grad. Fem af bogens kapitler om værkanalyse, billedanalyse, tv-analyse , reklameanalyse og opgaveskrivning er helt nye. Kapitlerne om filmanalyse og websiteanalyse er opdaterede og stærkt reviderede, mens kapitlet om genreanalyse kun er lettere revideret. Kapitlet om tegneserieanalyse udgår. Bogen er målrettet brug i undervisningen i medieanalyse og beslægtede fag på mellemlange og lange videregående uddannelser.


Kampagne pris Velkomst pris 375 kr
Medlemspris 380 kr
Kampagnepris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til medlems- og kampagnepris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Gratis fragt
1 - 3 hverdage
10 kr
Lavt pakkegebyr
Normalpris 425 kr
Fragt: 59 kr
2 - 5 hverdage
20 kr
Pakkegebyr
Spar 50 kr
Velkommen 10%
God 15.773 anmeldelser på
Billedmedier præger i stigende grad vores livssyn, holdninger og sociale relationer. Det gør de blandt andet, fordi den digitale teknologi muliggør en brug og formidling af billeder, som er mere varieret og dynamisk end tidligere. Digitaliseringen har således resulteret i en øget konvergens og en remediering, som gør det nemmere at kommunikere ved hjælp af billeder, men som samtidig også gør det sværere at skelne mellem medie, teknologi og indhold. Læsningen og afkodningen af billedmediernes budskaber udgør en central kundskab i dagens samfund. Forståelsen af billedmedierne problematiseres imidlertid i takt med, at disse integreres i computeren og andre digitale platforme: Analoge medier mikses i multimodale formater, levende billeder ses på mobile medier, tv-serier tilpasses streamingteknologien osv. Analyse af billedmedier - det digitale perspektiv introducerer analytiske tilgange til de enkelte medier (fotos, film, tv, reklamer, web) og deres særlige koder og æstetik ud fra et bredt spektrum af relevante medieteorier (semiotik, litteraturteori, formalisme, kunsthistorie m.m.). Kapitlerne tager tillige højde for remedieringen og den øgede tværmediale formidling gennem inddragelse af nøglebegreber inden for digital medieforståelse. Til forskel fra de tidligere bøger vægtes digitaliseringens og de seneste års æstetiske udvikling inden for billedmedierne i langt højere grad. Fem af bogens kapitler om værkanalyse, billedanalyse, tv-analyse , reklameanalyse og opgaveskrivning er helt nye. Kapitlerne om filmanalyse og websiteanalyse er opdaterede og stærkt reviderede, mens kapitlet om genreanalyse kun er lettere revideret. Kapitlet om tegneserieanalyse udgår. Bogen er målrettet brug i undervisningen i medieanalyse og beslægtede fag på mellemlange og lange videregående uddannelser.


Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 350
ISBN-13: 9788759317334
Indbinding: Hæftet
Udgave: 3
ISBN-10: 8759317337
Kategori: Kunstteori
Udg. Dato: 10 nov 2016
Længde: 27mm
Bredde: 173mm
Højde: 242mm
Oplagsdato: 1 dec 2021
Forfatter(e) Gitte Rose (red.), Hans-Christian Christiansen (red.)


Kategori Kunstteori


Sprog Dansk


Indbinding Hæftet


Sider 350


Udgave 3


Længde 27mm


Bredde 173mm


Højde 242mm

MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 275

kr 275
Normalpris
kr 275
Medlemspris
E-BOG
Kampagne pris kr 98

kr 141
Normalpris
kr 102
Medlemspris
SPAR
kr 43
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 315

kr 350
Normalpris
kr 319
Medlemspris
SPAR
kr 35
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 890

kr 950
Normalpris
kr 896
Medlemspris
SPAR
kr 60
E-BOG
Kampagne pris kr 63

kr 79
Normalpris
kr 65
Medlemspris
SPAR
kr 16
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 164

kr 199
Normalpris
kr 168
Medlemspris
SPAR
kr 35
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 532

kr 551
Normalpris
kr 534
Medlemspris
SPAR
kr 19
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 339

kr 349
Normalpris
kr 340
Medlemspris
SPAR
kr 10
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 132

kr 139
Normalpris
kr 133
Medlemspris
SPAR
kr 7
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 358

kr 498
Normalpris
kr 372
Medlemspris
SPAR
kr 140
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 403

kr 460
Normalpris
kr 409
Medlemspris
SPAR
kr 57
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 251

kr 270
Normalpris
kr 253
Medlemspris
SPAR
kr 19
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 222

kr 274
Normalpris
kr 227
Medlemspris
SPAR
kr 52
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 331

kr 395
Normalpris
kr 337
Medlemspris
SPAR
kr 64
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 290

kr 290
Normalpris
kr 290
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 152

kr 199
Normalpris
kr 157
Medlemspris
SPAR
kr 47
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 431

kr 495
Normalpris
kr 437
Medlemspris
SPAR
kr 64
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 199

kr 320
Normalpris
kr 211
Medlemspris
SPAR
kr 121
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 262

kr 349
Normalpris
kr 271
Medlemspris
SPAR
kr 87
Vi anbefaler også
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 400

kr 544
Normalpris
kr 414
Medlemspris
SPAR
kr 144
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 350

kr 350
Normalpris
kr 350
Medlemspris
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 307

kr 340
Normalpris
kr 310
Medlemspris
SPAR
kr 33
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 275

kr 320
Normalpris
kr 280
Medlemspris
SPAR
kr 45
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 426

kr 584
Normalpris
kr 442
Medlemspris
SPAR
kr 158
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 255

kr 275
Normalpris
kr 257
Medlemspris
SPAR
kr 20
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 236

kr 269
Normalpris
kr 239
Medlemspris
SPAR
kr 33
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 443

kr 609
Normalpris
kr 460
Medlemspris
SPAR
kr 166
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 70

kr 70
Normalpris
kr 70
Medlemspris
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 325

kr 325
Normalpris
kr 325
Medlemspris
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 447

kr 549
Normalpris
kr 457
Medlemspris
SPAR
kr 102
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 160

kr 160
Normalpris
kr 160
Medlemspris
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 426

kr 584
Normalpris
kr 442
Medlemspris
SPAR
kr 158
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 50

kr 50
Normalpris
kr 50
Medlemspris
E-BOG
Kampagne pris kr 37

kr 50
Normalpris
kr 38
Medlemspris
SPAR
kr 13
E-BOG
Kampagne pris kr 31

kr 44
Normalpris
kr 32
Medlemspris
SPAR
kr 13
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 275

kr 275
Normalpris
kr 275
Medlemspris
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 310

kr 310
Normalpris
kr 310
Medlemspris
E-BOG
Kampagne pris kr 15

kr 21
Normalpris
kr 16
Medlemspris
SPAR
kr 6
E-BOG
Kampagne pris kr 15

kr 21
Normalpris
kr 16
Medlemspris
SPAR
kr 6