Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
Op til 20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv
At lede efter kompleksitet
Af: Sune Bjørn Larsen, Jesper Gregersen Dansk Paperback
SPAR
kr 28
At lede efter kompleksitet
Af: Sune Bjørn Larsen, Jesper Gregersen Dansk Paperback

At lede efter kompleksitet er en bog til ledere, der ønsker at tage kompleksiteten i organisationer alvorligt – både som en ledestjerne og som et vilkår, der skal håndteres.

Inspireret af Ralph Staceys kompleksitetsteori, der er en stærk stemme mod New Public Management-bølgens styrings- og ledelsestænkning i den offentlige sektor, beskrives kompleksitet både som det, der driver organisationer frem, og som det, der opstår mellem mennesker i organisationer. Kompleksitetsteorien tilbyder et forfriskende blik på, hvad der egentligt sker når vi er præget af samarbejde og konkurrence, forudsigelighed og uforudsigelighed, klarhed og rod, magt og ydmyghed – på samme tid.

At lede efter kompleksitet tilbyder en konkret og anvendelig tilgang til kompleksitetstænkningen og beskriver veje til at komme overens med kompleksiteten i ledelse, så lederen hverken behøver at opgive arbejdet med planlægning og strategier eller blot må overgive sig betingelsesløst til kompleksitet. Bogen viser, hvordan ledelse i  kompleksitet handler om at tage sine erfaringer alvorligt og derved udvikle praktisk dømmekraft.

Bogen er udviklet sammen med en lang række ledere, der gavmildt deler både deres gode og ikke så gode erfaringer med at skabe udvikling i spændet mellem organisatoriske krav om kontrol og styring og den komplekse hverdag. Lederne har løbende kommenteret, inspireret og bidraget til bogen. Deres historier beskriver, hvordan kompleksitet opleves i det virkelige arbejdsliv.

Med afsæt i de mange dialoger og kompleksitetsteorien, peger forfatterne på fire kompleksitetskompetencer, der kan bruges til at skabe handling og til at komme overens med kompleksiteten i ledelse.

De fire kompleksitetskompetencer er:

·      Accept.

·      Deltagelse.

·      Refleksivitet.

·      Responsivitet.

Bogen giver eksempler på, hvordan disse kan bruges, og hvordan du som leder kan udvikle kompetencerne og dermed din praktiske dømmekraft i din daglige ledelse.

Kampagne pris Velkomst pris 222 kr
Medlemspris 225 kr
Kampagnepris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til medlems- og kampagnepris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Gratis fragt
1 - 3 hverdage
10 kr
Lavt pakkegebyr
Normalpris 250 kr
Fragt: 59 kr
2 - 5 hverdage
20 kr
Pakkegebyr
Spar 28 kr
Velkommen 20%
God 15.773 anmeldelser på

At lede efter kompleksitet er en bog til ledere, der ønsker at tage kompleksiteten i organisationer alvorligt – både som en ledestjerne og som et vilkår, der skal håndteres.

Inspireret af Ralph Staceys kompleksitetsteori, der er en stærk stemme mod New Public Management-bølgens styrings- og ledelsestænkning i den offentlige sektor, beskrives kompleksitet både som det, der driver organisationer frem, og som det, der opstår mellem mennesker i organisationer. Kompleksitetsteorien tilbyder et forfriskende blik på, hvad der egentligt sker når vi er præget af samarbejde og konkurrence, forudsigelighed og uforudsigelighed, klarhed og rod, magt og ydmyghed – på samme tid.

At lede efter kompleksitet tilbyder en konkret og anvendelig tilgang til kompleksitetstænkningen og beskriver veje til at komme overens med kompleksiteten i ledelse, så lederen hverken behøver at opgive arbejdet med planlægning og strategier eller blot må overgive sig betingelsesløst til kompleksitet. Bogen viser, hvordan ledelse i  kompleksitet handler om at tage sine erfaringer alvorligt og derved udvikle praktisk dømmekraft.

Bogen er udviklet sammen med en lang række ledere, der gavmildt deler både deres gode og ikke så gode erfaringer med at skabe udvikling i spændet mellem organisatoriske krav om kontrol og styring og den komplekse hverdag. Lederne har løbende kommenteret, inspireret og bidraget til bogen. Deres historier beskriver, hvordan kompleksitet opleves i det virkelige arbejdsliv.

Med afsæt i de mange dialoger og kompleksitetsteorien, peger forfatterne på fire kompleksitetskompetencer, der kan bruges til at skabe handling og til at komme overens med kompleksiteten i ledelse.

De fire kompleksitetskompetencer er:

·      Accept.

·      Deltagelse.

·      Refleksivitet.

·      Responsivitet.

Bogen giver eksempler på, hvordan disse kan bruges, og hvordan du som leder kan udvikle kompetencerne og dermed din praktiske dømmekraft i din daglige ledelse.

Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 236
ISBN-13: 9788793535107
Indbinding: Paperback
Udgave: 1
ISBN-10: 8793535104
Udg. Dato: 25 okt 2023
Længde: 22mm
Bredde: 148mm
Højde: 226mm
Oplagsdato: 25 okt 2023
Forfatter(e) Sune Bjørn Larsen, Jesper Gregersen


Kategori Personaleledelse og HR


Sprog Dansk


Indbinding Paperback


Sider 236


Udgave 1


Længde 22mm


Bredde 148mm


Højde 226mm

MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 199

kr 320
Normalpris
kr 211
Medlemspris
SPAR
kr 121
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 262

kr 349
Normalpris
kr 271
Medlemspris
SPAR
kr 87
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 148

kr 199
Normalpris
kr 153
Medlemspris
SPAR
kr 51
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 380

kr 499
Normalpris
kr 392
Medlemspris
SPAR
kr 119
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 29

kr 134
Normalpris
kr 40
Medlemspris
SPAR
kr 105
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 182

kr 250
Normalpris
kr 189
Medlemspris
SPAR
kr 68
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 919

kr 1.499
Normalpris
kr 977
Medlemspris
SPAR
kr 580
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 188

kr 269
Normalpris
kr 196
Medlemspris
SPAR
kr 81
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 27

kr 227
Normalpris
kr 47
Medlemspris
SPAR
kr 200
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 203

kr 300
Normalpris
kr 213
Medlemspris
SPAR
kr 97
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 211

kr 299
Normalpris
kr 220
Medlemspris
SPAR
kr 88
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 207

kr 269
Normalpris
kr 213
Medlemspris
SPAR
kr 62
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 199

kr 300
Normalpris
kr 209
Medlemspris
SPAR
kr 101
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 119

kr 120
Normalpris
kr 119
Medlemspris
SPAR
kr 1
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 165

kr 197
Normalpris
kr 168
Medlemspris
SPAR
kr 32
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 191

kr 300
Normalpris
kr 202
Medlemspris
SPAR
kr 109
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 223

kr 299
Normalpris
kr 231
Medlemspris
SPAR
kr 76
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 164

kr 199
Normalpris
kr 168
Medlemspris
SPAR
kr 35
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 211

kr 299
Normalpris
kr 220
Medlemspris
SPAR
kr 88
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 216

kr 279
Normalpris
kr 222
Medlemspris
SPAR
kr 63
Vi anbefaler også
E-BOG
Kampagne pris kr 100

kr 143
Normalpris
kr 104
Medlemspris
SPAR
kr 43
E-BOG
Kampagne pris kr 218

kr 230
Normalpris
kr 219
Medlemspris
SPAR
kr 12
E-BOG
Kampagne pris kr 265

kr 279
Normalpris
kr 266
Medlemspris
SPAR
kr 14
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 237

kr 270
Normalpris
kr 240
Medlemspris
SPAR
kr 33
E-BOG
Kampagne pris kr 243

kr 259
Normalpris
kr 245
Medlemspris
SPAR
kr 16
E-BOG
Kampagne pris kr 239

kr 299
Normalpris
kr 245
Medlemspris
SPAR
kr 60
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 391

kr 438
Normalpris
kr 396
Medlemspris
SPAR
kr 47
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 367

kr 496
Normalpris
kr 380
Medlemspris
SPAR
kr 129
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 667

kr 940
Normalpris
kr 694
Medlemspris
SPAR
kr 273
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 275

kr 320
Normalpris
kr 280
Medlemspris
SPAR
kr 45
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 290

kr 290
Normalpris
kr 290
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 312

kr 370
Normalpris
kr 318
Medlemspris
SPAR
kr 58
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 259

kr 299
Normalpris
kr 263
Medlemspris
SPAR
kr 40
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 245

kr 280
Normalpris
kr 249
Medlemspris
SPAR
kr 35
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 297

kr 350
Normalpris
kr 302
Medlemspris
SPAR
kr 53
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 549

kr 641
Normalpris
kr 558
Medlemspris
SPAR
kr 92
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 486

kr 607
Normalpris
kr 498
Medlemspris
SPAR
kr 121
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 575

kr 675
Normalpris
kr 585
Medlemspris
SPAR
kr 100
E-BOG
Kampagne pris kr 25

kr 35
Normalpris
kr 26
Medlemspris
SPAR
kr 10