Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
Op til 20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv
Beslutningsstrategi
Af: Sally Khallash Dansk Hæftet
SPAR
kr 78
Beslutningsstrategi
Af: Sally Khallash Dansk Hæftet
Denne bog handler om at lære de strategier, der gør det lettere at træffe bedre beslutninger i organisationer. Med afsæt i beslutningsteori, internationale virksomheds-cases og strategisk problemløsning skærper bogen bevidstheden om vores kognitive biases påvirkning og peger på, hvordan du kan skabe store forbedringer i både strategi og eksekvering. Studier viser, at virksomheder, som arbejder systematisk med adfærdsøkonomi og beslutnings-teknik, øger deres performance med 500% - så har du råd til at lade være?

Som leder træffer du hver dag et stort antal beslutninger, men når det går hurtigt, kan selv de bedste af os træffe ubevidst irrationelle beslutninger og i værste fald skade os selv, organisationen og forretningen. Det skyldes, at vi i en kompleks og krævende hverdag oftere er påvirket af vores mentale biases, altså de tommelfingerregler vi bruger til hurtigt at vurdere en situation, og som kan lede os til at tage mangelfulde eller irrationelle beslutninger.


Om forfatteren
Sally Khallash er medstifter og partner i Behavioural Strategy Group. Hun har arbejdet med adfærdsøkonomi og beslutningsteori i en årrække, blandt andet som underviser på Harvard og CBS.


Omtale
”Det er så absolut en stærkt anbefalelsesværdig bog, som med garanti vil ændre den måde, læseren træffer beslutninger på. Men det er ikke uden omkostninger. For det er en bog, hvis stil og indhold stiller krav til læseren om fordybelse og koncentration.  Men tiden er formentligt godt givet ud.”
5 stjerner
- anmeldt af Jesper Poulsen, Inside Business, 30. november 2017

Omtale af 1. udgave: "At tage beslutninger på det rigtige tidspunkt er ikke nemt. Det har Sally Khallash og Brian Kassner Kristiansen skrevet en særdeles spændende bog om. Det er en af årets bedste ledelsesbøger på dansk, hvor de beskæftiger sig med det, en topchef skal bruge det meste af tiden på: At tage beslutninger."
5/6 stjerner
- anmeldt af Henrik Ørholst, Børsen, 8. september 2016


Indholdsoversigt
Introduktion
#1: Hvad er gode beslutninger
#2: Hvad er beslutningsheuristikker?
#3: Kill Your Darlings: Hvordan undgår du at hænge fast i dine antagelser?
#4: Faktafælden: Hvordan sikrer I, at jeres beslutninger træffes på det rigtige grundlag?
#5: Selvovervurdering: Hvordan bruger I selvtillid frugtbart i jeres beslutningsprocesser?
#6: Tabsaversion: Hvordan håndterer I modvilje over for risikofyldte beslutninger?
#7: Ledet af følelser: Hvordan balancerer I følelser med virkelighed i jeres beslutninger?
#8: Vis jeres integritet: Hvordan sikrer I at jeres stærke etik afspejles i jeres beslutninger?
#9: Opsamling: Hvordan bruger I adfærdsøkonomi i praksis?
#10: Oversigt over bias og definitioner
En særlig tak
Litteratur
Stikordsregister 
Kampagne pris Velkomst pris 372 kr
Medlemspris 380 kr
Kampagnepris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til medlems- og kampagnepris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Gratis fragt
4 - 5 hverdage
10 kr
Lavt pakkegebyr
Normalpris 450 kr
Fragt: 59 kr
4 - 5 hverdage
20 kr
Pakkegebyr
Spar 78 kr
Velkommen 10%
God 15.773 anmeldelser på
Denne bog handler om at lære de strategier, der gør det lettere at træffe bedre beslutninger i organisationer. Med afsæt i beslutningsteori, internationale virksomheds-cases og strategisk problemløsning skærper bogen bevidstheden om vores kognitive biases påvirkning og peger på, hvordan du kan skabe store forbedringer i både strategi og eksekvering. Studier viser, at virksomheder, som arbejder systematisk med adfærdsøkonomi og beslutnings-teknik, øger deres performance med 500% - så har du råd til at lade være?

Som leder træffer du hver dag et stort antal beslutninger, men når det går hurtigt, kan selv de bedste af os træffe ubevidst irrationelle beslutninger og i værste fald skade os selv, organisationen og forretningen. Det skyldes, at vi i en kompleks og krævende hverdag oftere er påvirket af vores mentale biases, altså de tommelfingerregler vi bruger til hurtigt at vurdere en situation, og som kan lede os til at tage mangelfulde eller irrationelle beslutninger.


Om forfatteren
Sally Khallash er medstifter og partner i Behavioural Strategy Group. Hun har arbejdet med adfærdsøkonomi og beslutningsteori i en årrække, blandt andet som underviser på Harvard og CBS.


Omtale
”Det er så absolut en stærkt anbefalelsesværdig bog, som med garanti vil ændre den måde, læseren træffer beslutninger på. Men det er ikke uden omkostninger. For det er en bog, hvis stil og indhold stiller krav til læseren om fordybelse og koncentration.  Men tiden er formentligt godt givet ud.”
5 stjerner
- anmeldt af Jesper Poulsen, Inside Business, 30. november 2017

Omtale af 1. udgave: "At tage beslutninger på det rigtige tidspunkt er ikke nemt. Det har Sally Khallash og Brian Kassner Kristiansen skrevet en særdeles spændende bog om. Det er en af årets bedste ledelsesbøger på dansk, hvor de beskæftiger sig med det, en topchef skal bruge det meste af tiden på: At tage beslutninger."
5/6 stjerner
- anmeldt af Henrik Ørholst, Børsen, 8. september 2016


Indholdsoversigt
Introduktion
#1: Hvad er gode beslutninger
#2: Hvad er beslutningsheuristikker?
#3: Kill Your Darlings: Hvordan undgår du at hænge fast i dine antagelser?
#4: Faktafælden: Hvordan sikrer I, at jeres beslutninger træffes på det rigtige grundlag?
#5: Selvovervurdering: Hvordan bruger I selvtillid frugtbart i jeres beslutningsprocesser?
#6: Tabsaversion: Hvordan håndterer I modvilje over for risikofyldte beslutninger?
#7: Ledet af følelser: Hvordan balancerer I følelser med virkelighed i jeres beslutninger?
#8: Vis jeres integritet: Hvordan sikrer I at jeres stærke etik afspejles i jeres beslutninger?
#9: Opsamling: Hvordan bruger I adfærdsøkonomi i praksis?
#10: Oversigt over bias og definitioner
En særlig tak
Litteratur
Stikordsregister 
Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 312
ISBN-13: 9788757438857
Indbinding: Hæftet
Udgave: 2
ISBN-10: 8757438854
Udg. Dato: 31 jul 2017
Længde: 19mm
Bredde: 157mm
Højde: 231mm
Oplagsdato: 10 nov 2020
Forfatter(e): Sally Khallash
Forfatter(e) Sally Khallash


Kategori Erhvervsliv, virksomheder og ledelse


Sprog Dansk


Indbinding Hæftet


Sider 312


Udgave 2


Længde 19mm


Bredde 157mm


Højde 231mm

MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 229

kr 299
Normalpris
kr 236
Medlemspris
SPAR
kr 70
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 214

kr 299
Normalpris
kr 223
Medlemspris
SPAR
kr 85
E-BOG
Kampagne pris kr 70

kr 101
Normalpris
kr 73
Medlemspris
SPAR
kr 31
E-BOG
Kampagne pris kr 190

kr 272
Normalpris
kr 198
Medlemspris
SPAR
kr 82
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 194

kr 300
Normalpris
kr 205
Medlemspris
SPAR
kr 106
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 259

kr 299
Normalpris
kr 263
Medlemspris
SPAR
kr 40
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 178

kr 217
Normalpris
kr 182
Medlemspris
SPAR
kr 39
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 193

kr 198
Normalpris
kr 194
Medlemspris
SPAR
kr 5
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 316

kr 375
Normalpris
kr 322
Medlemspris
SPAR
kr 59
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 192

kr 253
Normalpris
kr 198
Medlemspris
SPAR
kr 61
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 461

kr 635
Normalpris
kr 478
Medlemspris
SPAR
kr 174
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 237

kr 269
Normalpris
kr 240
Medlemspris
SPAR
kr 32
LYDBOG
Kampagne pris kr 39

kr 49
Normalpris
kr 40
Medlemspris
SPAR
kr 10
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 478

kr 552
Normalpris
kr 485
Medlemspris
SPAR
kr 74
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 185

kr 220
Normalpris
kr 189
Medlemspris
SPAR
kr 35
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 236

kr 269
Normalpris
kr 239
Medlemspris
SPAR
kr 33
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 267

kr 310
Normalpris
kr 271
Medlemspris
SPAR
kr 43
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 174

kr 199
Normalpris
kr 177
Medlemspris
SPAR
kr 25
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 199

kr 320
Normalpris
kr 211
Medlemspris
SPAR
kr 121
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 262

kr 349
Normalpris
kr 271
Medlemspris
SPAR
kr 87
Vi anbefaler også
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 256

kr 295
Normalpris
kr 260
Medlemspris
SPAR
kr 39
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 745

kr 993
Normalpris
kr 770
Medlemspris
SPAR
kr 248
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 350

kr 420
Normalpris
kr 357
Medlemspris
SPAR
kr 70
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 400

kr 487
Normalpris
kr 409
Medlemspris
SPAR
kr 87
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 345

kr 405
Normalpris
kr 351
Medlemspris
SPAR
kr 60
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 297

kr 350
Normalpris
kr 302
Medlemspris
SPAR
kr 53
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 256

kr 295
Normalpris
kr 260
Medlemspris
SPAR
kr 39
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 305

kr 360
Normalpris
kr 311
Medlemspris
SPAR
kr 55
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 387

kr 463
Normalpris
kr 395
Medlemspris
SPAR
kr 76
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 312

kr 370
Normalpris
kr 318
Medlemspris
SPAR
kr 58
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 294

kr 386
Normalpris
kr 303
Medlemspris
SPAR
kr 92
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 363

kr 496
Normalpris
kr 376
Medlemspris
SPAR
kr 133
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 235

kr 299
Normalpris
kr 241
Medlemspris
SPAR
kr 64
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 372

kr 450
Normalpris
kr 380
Medlemspris
SPAR
kr 78
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 440

kr 450
Normalpris
kr 441
Medlemspris
SPAR
kr 10
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 294

kr 399
Normalpris
kr 305
Medlemspris
SPAR
kr 105
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 259

kr 299
Normalpris
kr 263
Medlemspris
SPAR
kr 40
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 486

kr 607
Normalpris
kr 498
Medlemspris
SPAR
kr 121