Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
Op til 20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv
Børn, unge og medier
Børn, unge og medier
Hvilken rolle spiller medier i børn og unges liv i dag? Hvordan indgår nye digitale og sociale medier som en del af børns og unges leg og venskabsrelationer? Hvad betyder nutidens medielandskab for den måde, børn og unge engagerer og præsenterer sig selv online? De spørgsmål, vi stiller til børn og unges mediebrug (i den offentlige debat såvel som i forskningen) afhænger af vores syn på medierne og af vores syn på børn og unge som aktører og medborgere. Børn og unges mediebrug må derfor forstås i forhold til den kontekst, den indgår i, og den måde, hvorpå børn og unge gennem medier relaterer sig til strukturer og relationer i samfundet som sådan. 
BØRN, UNGE OG MEDIER præsenterer relevante begreber, teorier og nyeste forskningsbaserede viden om børn og unges mediebrug i relation til emner som legepraksis, sociale relationer og selvfremstilling. Bogen er struktureret omkring en række nedslag i forskellige praksisser, som relaterer sig til børn og unges brug af medier på tværs af aldersgrupper og de forskellige medier og brugsmønstre, der er knyttet hertil. Bogen tilbyder desuden empirinære eksempler på den børne- og ungdomskultur, som udfolder sig på og med medier i dag. 
Stine Liv Johansen er ph.d., lektor ved Center for Børns Litteratur og Medier ved Institut for Kommunikation og Kultur på Aarhus Universitet og medlem af Medierådet for Børn og Unge. Har siden 2005 forsket i børns brug af medier i og uden for institutionelle kontekster. Malene Charlotte Larsen er ph.d., lektor ved Institut for Kommunikation og Psykologi på Aalborg Universitet og tilknyttet forskningsgruppen Mattering: Center for Diskurs og Praksis . Har siden 2005 forsket i børn og unges brug af sociale medier.
Kampagne pris Velkomst pris 160 kr
Medlemspris 160 kr
Kampagnepris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til medlems- og kampagnepris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Gratis fragt
1 - 3 hverdage
10 kr
Lavt pakkegebyr
Normalpris 160 kr
Fragt: 59 kr
2 - 5 hverdage
20 kr
Pakkegebyr
Velkommen 20%
God 15.777 anmeldelser på
Hvilken rolle spiller medier i børn og unges liv i dag? Hvordan indgår nye digitale og sociale medier som en del af børns og unges leg og venskabsrelationer? Hvad betyder nutidens medielandskab for den måde, børn og unge engagerer og præsenterer sig selv online? De spørgsmål, vi stiller til børn og unges mediebrug (i den offentlige debat såvel som i forskningen) afhænger af vores syn på medierne og af vores syn på børn og unge som aktører og medborgere. Børn og unges mediebrug må derfor forstås i forhold til den kontekst, den indgår i, og den måde, hvorpå børn og unge gennem medier relaterer sig til strukturer og relationer i samfundet som sådan. 
BØRN, UNGE OG MEDIER præsenterer relevante begreber, teorier og nyeste forskningsbaserede viden om børn og unges mediebrug i relation til emner som legepraksis, sociale relationer og selvfremstilling. Bogen er struktureret omkring en række nedslag i forskellige praksisser, som relaterer sig til børn og unges brug af medier på tværs af aldersgrupper og de forskellige medier og brugsmønstre, der er knyttet hertil. Bogen tilbyder desuden empirinære eksempler på den børne- og ungdomskultur, som udfolder sig på og med medier i dag. 
Stine Liv Johansen er ph.d., lektor ved Center for Børns Litteratur og Medier ved Institut for Kommunikation og Kultur på Aarhus Universitet og medlem af Medierådet for Børn og Unge. Har siden 2005 forsket i børns brug af medier i og uden for institutionelle kontekster. Malene Charlotte Larsen er ph.d., lektor ved Institut for Kommunikation og Psykologi på Aalborg Universitet og tilknyttet forskningsgruppen Mattering: Center for Diskurs og Praksis . Har siden 2005 forsket i børn og unges brug af sociale medier.
Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 130
ISBN-13: 9788759332030
Indbinding: Paperback
Udgave: 1
ISBN-10: 8759332034
Udg. Dato: 1 okt 2019
Længde: 12mm
Bredde: 156mm
Højde: 232mm
Serie: Kort og præcist om medier og kommunikation
Oplagsdato: 26 apr 2021
Forfatter(e) Malene Charlotte Larsen, Stine Liv Johansen


Kategori Internet og digitale medier


Sprog Dansk


Indbinding Paperback


Sider 130


Udgave 1


Længde 12mm


Bredde 156mm


Højde 232mm

MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
BOG (ANDET)
Kampagne pris kr 260

kr 300
Normalpris
kr 264
Medlemspris
SPAR
kr 40
E-BOG
Kampagne pris kr 363

kr 522
Normalpris
kr 379
Medlemspris
SPAR
kr 159
E-BOG
Kampagne pris kr 189

kr 271
Normalpris
kr 197
Medlemspris
SPAR
kr 82
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 229

kr 229
Normalpris
kr 229
Medlemspris
E-BOG
Kampagne pris kr 427

kr 614
Normalpris
kr 446
Medlemspris
SPAR
kr 187
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 199

kr 199
Normalpris
kr 199
Medlemspris
E-BOG
Kampagne pris kr 363

kr 522
Normalpris
kr 379
Medlemspris
SPAR
kr 159
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 185

kr 220
Normalpris
kr 189
Medlemspris
SPAR
kr 35
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 372

kr 450
Normalpris
kr 380
Medlemspris
SPAR
kr 78
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 199

kr 199
Normalpris
kr 199
Medlemspris
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 210

kr 210
Normalpris
kr 210
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 391

kr 475
Normalpris
kr 399
Medlemspris
SPAR
kr 84
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 455

kr 608
Normalpris
kr 470
Medlemspris
SPAR
kr 153
BOG (ANDET)
Kampagne pris kr 222

kr 250
Normalpris
kr 225
Medlemspris
SPAR
kr 28
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 262

kr 349
Normalpris
kr 271
Medlemspris
SPAR
kr 87
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 199

kr 320
Normalpris
kr 211
Medlemspris
SPAR
kr 121
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 380

kr 499
Normalpris
kr 392
Medlemspris
SPAR
kr 119
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 919

kr 1.499
Normalpris
kr 977
Medlemspris
SPAR
kr 580
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 148

kr 199
Normalpris
kr 153
Medlemspris
SPAR
kr 51
Vi anbefaler også
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 135

kr 135
Normalpris
kr 135
Medlemspris
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 87

kr 217
Normalpris
kr 100
Medlemspris
SPAR
kr 130
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 236

kr 269
Normalpris
kr 239
Medlemspris
SPAR
kr 33
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 70

kr 70
Normalpris
kr 70
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 118

kr 118
Normalpris
kr 118
Medlemspris
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 230

kr 230
Normalpris
kr 230
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 217

kr 266
Normalpris
kr 222
Medlemspris
SPAR
kr 49
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 325

kr 325
Normalpris
kr 325
Medlemspris
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 184

kr 218
Normalpris
kr 187
Medlemspris
SPAR
kr 34
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 262

kr 325
Normalpris
kr 268
Medlemspris
SPAR
kr 63
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 222

kr 249
Normalpris
kr 225
Medlemspris
SPAR
kr 27
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 217

kr 266
Normalpris
kr 222
Medlemspris
SPAR
kr 49
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 259

kr 299
Normalpris
kr 263
Medlemspris
SPAR
kr 40
LYDBOG
Kampagne pris kr 63

kr 79
Normalpris
kr 65
Medlemspris
SPAR
kr 16
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 397

kr 397
Normalpris
kr 397
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 375

kr 493
Normalpris
kr 387
Medlemspris
SPAR
kr 118
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 360

kr 471
Normalpris
kr 371
Medlemspris
SPAR
kr 111