Plusbog logo

Fordelsklub
 Altid billige bøger
 90 dages returret
 4,5 stjerner på Trustpilot

Litteraturhistorie og kritik

1870’erne er indenfor litteraturens verden kendt som Det moderne gennembrud. I denne tid fokuserede forfattere på at overvinde den kirkeligt dominerende moral og den falske idyldyrkelse. Litteraturen satte problemerne under debat og fokus lå især på den biologiske kontra den åbenbaringsreligiøse livsforklaring, kvindens stilling, ægteskabet, opdragelsen, ejendoms- og magtforholdene i samfundet. Hos Plusbog.dk har vi samlet alle vores bøger om Det moderne gennembrud i denne kategori.

Normalpris 169,-
Ikke medlem
Medlem
Normalpris 169,-
Ikke medlem
Medlem
Normalpris 169,-
Ikke medlem
Medlem
Normalpris 169,-
Ikke medlem
Medlem
Normalpris 99,-
Ikke medlem
Medlem
Normalpris 169,-
Ikke medlem
Medlem
Normalpris 199,-
Ikke medlem
Medlem
Normalpris 266,-
Ikke medlem
Medlem
Normalpris 119,-
Ikke medlem
Medlem
Normalpris 112,-
Ikke medlem
Medlem
Normalpris 199,-
Ikke medlem
Medlem
Normalpris 129,-
Ikke medlem
Medlem
Normalpris 299,-
Ikke medlem
Medlem
Normalpris 169,-
Ikke medlem
Medlem
Normalpris 149,-
Ikke medlem
Medlem
Normalpris 199,-
Ikke medlem
Medlem
Normalpris 199,-
Ikke medlem
Medlem
Normalpris 349,-
Ikke medlem
Medlem
Normalpris 124,-
Ikke medlem
Medlem

Det moderne gennembrud

I november 1871 holdt Georg Brandes en forelæsning på København universitet. Han talte om litteraturen og den danske litteraturs tilbagegang. Han kaldte den umoderne og alt for romantisk og påpegede, at dansk litteratur var bagud sammenligning til nabolandene. Ifølge Brandes burde litteraturen afspejle samfundets udvikling og italesætte problemer. De problemer han gerne så at forfattere omtalte var familieforhold, kønsroller, ejendomsret, tro og demokrati. Forelæsningen blev startskuddet til et kursskifte i synet på litteraturen og den kommende tid ville senere blive kendt som Det moderne gennembrug. Industrialiseringen, urbaniseringen, den teknologiske og naturvidenskabelige udvikling medførte, at mange forfattere valgte at gå videnskabeligt til deres skrivning, præcis, som Georg Brandes ønskede og efterspurgte. Hos Plusbog.dk har vi nemlig samlet et spændende udvalg af bøger om Det moderne gennembrud, som du kan købe med store rabatter – ofte til halv pris, men helt op til 90%. Du skal blot være medlem af Plusbog.dk’s fordelsklub og så er du garanteret Danmarks bedste priser på bøger, kontorartikler m.m. og desuden vil du opleve, at du får adgang til mange flere spændende fordele, f.eks. får du regelmæssigt invitationer til interessante foredrag og andre arrangementer.

Plusbog er en fordelsklub med over 250.000 EKSTRA billige bøger. Denne pris gælder for medlemmer. Medlemskab kun 49 kr/30 dage i løbende abonnement - afmeld når du har lyst. .
Se alle fordele her.

Er du ikke medlem?
Du kan altid købe til lav normalpris uden medlemskab.
Plusbog – for dig, der er vild med bøger

I Plusbogs fordelsklub får du adgang til mere end 250.000 EKSTRA billige bøger og meget mere. Med store medlemsrabatter og fri fragt ved køb over 250 kr. kan det hurtigt betale sig. Denne pris gælder for medlemmer. Medlemskab kun 49 kr/30 dage i løbende abonnement - afmeld når du har lyst. Se alle fordele her.

Er du ikke medlem?
Medlemskab
49,-