Boganmeldelser fra @annaluisasverden

your image Her i familien er der faktisk 3 anmeldere. Mig selv - Anna-Luisa, karrierekvinde med fuld fart på i hverdagen og et stort krimihjerte og forkærlighed for et godt grin. Kobler af ved at læse :o) Luis på 6 år, som går i 0.klasse og ELSKER søg og find bøger samt de lidt mere humoristiske bøger til højtlæsning samt LEGO Hector på 3 år som bare godt kan li' at få læst højt fra bøger med farverige illustrationer og børn han kan identificere sig med. Vi læser MANGE bøger og anmelder dem herinde samt på min instagramprofil @annaluisasverden hvor i også er meget velkomne til at følge med - kig forbi, vi deler gerne vores gode bogoplevelser!
177 anmeldelser i alt, 0 i oktober
1 2 3 4 5 >

af @annaluisasverden,
22. august 2017
Jeg finder dig altid er første bind i Elsebeth Egholms nye serie om den unge og attraktive læge Rina, som er ansigtsblind. Rina har haft en svær opvækst grundet en skelsættende hændelse i hendes barndom og nærer mistillid til politiet. Da hun en sen nat overfaldes i cykelskuret ved hendes lejlighedskompleks anmelder hun derfor ikke forbrydelsen. Rina har desuden noget at skjule – hun er nemlig den ukendte kunstner Private Eye som klatrer byens højeste bygninger og efterlader sin kunst hvor alle kan se den. Med Jeg finder dig altid leverer Elsebeth Egholm sin til dato skarpeste krimi og skulle den en dag blive filmatiseret som Dicte-serien, sidder jeg klar på første række - Jeg er vild med den! Jeg har slugt bogen på to dage og er vild med hele person galleriet, historierne og plottet som man ikke gennemskuer inden tid.

af @annaluisasverden,
31. juli 2017
Velskrevet og spændende. Vi får et troværdigt og spektakulært indblik i efterretningstjenestens arbejde, med alt hvad dertil hører.

af @annaluisasverden,
31. juli 2017
Gennemført fantastisk - jeg er vild med Olivia Rönnig og Tom Stilton. Jeg vil anbefale at du starter med nr.1 i serien om de to - Springflod, som er en af de absolut bedste krimier jeg har læst, nogensinde!
Blodmåne
(4)

af @annaluisasverden,
31. juli 2017
En fabelagtigt velskrevet krimi. Hvis du kunne lide Krokodillevogteren skal du uden tvivl læse Blodmåne, som er endnu bedre og allerede i prologen efterlader dig åndeløs

af @annaluisasverden,
31. juli 2017
En super god og letlæselig krimi, med spænding fra start til slut. Vi møder desuden de "hyggelige" pensionister som hjælper politiet i opklaringsarbejdet og drages helt ind i sagens kerne

af @annaluisasverden,
20. juli 2017
Dem nyeste bog af Mari Jungstedt er endnu engang lidt for letlæst for mig - men jeg er vild med elskelige Knutas og den sekundære historie i hendes bøger, så den kravler alligevel op på hele 4 stjerner. Dog bliver det ikke den mest spændende krimi du læser denne sommer.

af @annaluisasverden,
20. juli 2017
Ravn har igen rollen som den lidt skæve personlighed der efter en fortid i politistyrken nu erhverver sig som privatdetektiv. Ravn har en evne til altid at befinde sig midt i orkanens øje, og i Dybet må man sige at dette gælder i særdeleshed. Ravn involveres i opklaringen af nogle i særhed bestialske mord på unge piger – mord der til en vis grad har træk der kan få særligt indviede til at tænke på fortidens ugerninger. Dette gør en ung mand – Dan Lassen – han kontakter ligeledes Ravn i håb om at de to sammen kan standse den psykopat der er på spil. Læs den – den er intet mindre end fantastisk!
Tørst
(5)

af @annaluisasverden,
20. juli 2017
Tørst har for meget været et længe ventet gensyn med Harry Hole. The one and only. Og selvfølgelig leverer Hole og Jo Nesbø varen igen! Jeg har simpelthen armene over hovedet efter at have læst sidste side i denne 11. bog i serien om Oslos mest sagnomspunde drabsefterforsker! Holes jagtinstinkt er tændt – og det samme er mit krimihjerte.
Papa
(2)

af @annaluisasverden,
20. juli 2017
Endnu en gennemført Krimi af Jesper Stein - hvis du endnu ikke kender Axel Steen, så gør dig selv den tjeneste at starte med hele serien fra en ende af. Rå, brutale og gennemført vellykkede fra ende til anden.

af @annaluisasverden,
20. juli 2017
Der er fine personbeskrivelser i bogen, men selv om den ”rigtige” Becs ungdomsliv er vigtig for handlingen, synes jeg, der er lidt for meget ”tøseliv” beskrevet, og det er måske også tvivlsomt, om et identitetstyveri kan lykkes så forholdsvis let, som det er tilfældet her. Jeg mener heller ikke, at politiarbejdet er helt troværdigt, men alt i alt er det en velskrevet, spændende og hurtig læst thriller – en pageturner faktisk.