Boganmeldelser fra BEAH23

Jeg er en rigtig læsehest. Primært bøger om ledelse og personlig udvikling
323 anmeldelser i alt, 0 i oktober
1 2 3 4 5 >

af BEAH23,
8. januar 2017
Fremragende bog omkring 2. verdenskrig. En af de få historier, hvor det lykkedes fortælleren at have sideløbende historier, som alle er omkring skæbner der berører hinanden. Temaet omkring 2. verdenskrig er efterhånden beskrevet i adskillige bøger, nogle mere vellykkede end andre. Denne roman, beskriver denne sort de af verdenshistorien på sin egen, velskrevne og tankevækkende måde. Selvom bogen er fiktion, er alle personer, dialoger og omgivelser levende, realistiske og yderst vedkommende. Som læser, bliver man fanget af universet fra først til sidst Romanen følger den tyske forældreløse Werner, som sammen med sin søster Jutta er havnet på en form for børnehjem. Hans far mistede livet i minerne, og Wernes skæbne og fremtid er derfor fastlagt: han skal arbejde i minerne. Det er dog ikke altid, at den forudbestemte skæbne altid ender med at blive realiseret, og da Werner en dag finder en gammel defekt radio, finder han ud af, at han har talent for det elektriske arbejde. Da krigen tager sin begyndelse, finder først naboerne og siden Hitlers folk ud af, at Werner kan bruges til andet end minearbejde, og han bliver som det naturligste taget til en eliteskole for Hitlerjungend. Samtidig, følger bogen Marie-Laure, som sammen med sin far bor i Paris. Faderen er låsesmed på det lokale museeum. Hendes mor, døde i barselssengen, så de to er alene. Da Marie-Laure er 6 år, bliver hun blind, og faderen begynder at bygge deres kvarter i miniatureudgave så hun kan finde rundt i byen. På museet befinder sig, måske, en uvurderlig ædelsten til hvilken der knytter sig en historie om både evigt liv og grusomme tab. Da tyskerne står for døren laver museet 3 kopier af stenen og sender fire mennesker i hver sin retning for at redde stenen. Marie-Laure og faderen får den ene sten med, de ved ikke om de har den ægte, eller om historien om den er sand. Da alle museets garderinger slår fejl, tager de til en lille fransk fæstning og forsøger at finde ud af, hvad de skal gøre med både stenen og krigen. De to børn vokser op i hver deres verden, begge er stærkt præget af krigen og en dag samles deres veje.

af BEAH23,
8. januar 2017
Åhh Hella. Hun er simpelthen så vidunderlig. Papmaché-reglen er ligesom at se en af hendes film. Skæg og eftertænksom. Det er en fantastisk bog, som man bliver nødt til at læse brudstykker op af hele tide, som jeg må dele af andre. Bogen er umiddelbart henvendt til kvinder over 40, men jeg har også slugt det hele med et godt grin. Dette er en bog med humor skrevet i et sprog med et glimt i øjet. Det er en bog ALLE mine veninder kommer til at eje på et tidspunkt, klart en værtindegave.

af BEAH23,
2. januar 2017
Rigtig lækker kogebog, både hvad angår opskrifter og inspiration, men også hvad angår kvalitet af selve bogen. Personligt er jeg stor fan af Thomas Rode, og han skuffer ikke med denne kogebog. Helt klart en kvalitets kogebog fra en af Danmarks bedre kokke og gastronomer. Kan anbefales, og får 4 stjerner herfra

af BEAH23,
31. december 2014
Rigtig god bog af Søren Bechmann og Pernille Hirtshals som har vundet meget anderkendelse. Hvordan yder man den rette service for sine kunder - og hvis man får en klage, hvordan gør man så kunden god igen? Har du i din virksomhed overvejet, hvor nemt det er for kunden at klage såfremt de er utilfredse? Hvad gør du for at følge op på disse kunder? Helt overordnet drejer det sig om, at vi i fremtiden er nødt til at accepterer marketingparadigmet har ændret sig. Fra at have fokus på Porters Five Forces og andre situations- og markedsanalyser, skal man nu istedet koncentrerer sig om sig selv og sin egen butik. Med de sociale medier er god omtale et must - og de utilfredse kunder der får en god oplevelse ender som regel med at blive endnu mere loyale. Bogen har nogle rigtig gode pointer og værktøjer man kan arbejde med i den strategiske planlægning.

af BEAH23,
30. december 2014
Bog 4 i serien om "Cherub". Endnu en fantastisk bog, om den unge James der er blevet trænet i agentorganisationen Cherub, hvor unge børn under 17 år bliver trænet til farligt agentarbejde for at fange forbrydere. Denne gang sendes hovedpersonen James til en rutinemission i London, men pludselig tager hans mission en uventet drejning. Er man fanget af de første bøger i serien, så lever denne klart op til forventningerne. Bøgerne er skrevet med den rette position humor og alvor, samtidig med at de har et overstrålende godt plot.

af BEAH23,
30. december 2014
Robert Muchamore har i en lang serie beskrevet agentorganisationen Cherub - et sted hvor de træner unge til at blive agenter og spioner, således at de kan infilitrere forbryderorganisationer. Den unge James skal denne gang på en farlig mission, hvor formålet er at fange den internationale våbenhandler Jane Oxford - men det er ikke en let mission

af BEAH23,
30. december 2014
Endnu en fantastisk bog om James Adams, den forældreløse dreng der bliver uddannet til at være en ung spion. James flytter ind blandt narkobander for at hjælpe politiet med at optravle narkosmuglerens færd

af BEAH23,
30. december 2014
Robert Muchamore har i en lang række bøger skrevet nogle spændende fortællinger om verdens hårdeste træningslejr for spioner under 18 år. Jamens, den forældreløse dreng følger man i bøgerne hvor han bliver uddannet til at blive en ung spion. Bøgerne er rigtig gode til den unge teenager, som bliver helt opslugt af disse bøger

af BEAH23,
30. december 2014
Ole Lund Kirkegaard har brillieret med bogen om Ivan Olsen, en lille splejset fyr som bliver mobbet af de store drenge i klassen. Faderen er ikke til meget hjælp, og prøver at gøre Ivan til et rigtigt mandfolk, hvilket desværre ikke lykkedes - nærmest tværtimod. Selvtilliden forsvinder langsomt fra Ivan. Da Ivan en dag møder en heks, vender det op og ned på tingene. Pludselig er Ivan stærkere end de fleste, og kan pludselig spytte længere end de store drenge. Helt klart en rigtig god bog!

af BEAH23,
30. december 2014
Bare en bog er skrevet af Ken Follett er et kvalitetstempel i sig selv. Gode plots og godt skrevet. Jordens søjler er ingen undtagelse. Denne spændende historie, om 1100-tallets England. Til dato den bedste middelalder roman der er skrevet - og man skal ikke lade sig afskrække af, at bogen veje 5 kilo og fylder 1000 sider :)