Boganmeldelser fra boginspiration.dk

16 anmeldelser i alt, 0 i oktober
1 2 >

af boginspiration.dk ,
8. februar 2016
“Fotografiet” er en rigtig spændende krimi. Jeg havde svært ved at lægge den fra mig og læste den på 6 timer. Desværre skuffede slutningen, da historien endte lidt brat, og jeg fik en følelse af at sidde tilbage med ubesvarede spørgsmål. Jeg har ikke læst fået læst “Fadermorder” endnu, så måske er det nemmere at forstå slutningen, hvis man har læst den foregående historie.

af boginspiration.dk ,
8. februar 2016
En bog om dødsstraf kan umiddelbart godt lyde lidt tung, men "Syv dage til døden" er både en spændende og god bog, der giver et nuanceret indblik i livet på dødsgangen og fortæller historien om alle dem, der bliver berørt, når en person bliver dømt til døden. For udover Vaughn Ross taler forfatteren med en præst, der har hørt de sidste bekendelser fra 150 mordere, en fængselsdirektør, der har stået for 89 henrettelser, en kvinde, der giftede sig med en morder, en familie, der har mistet og en politibetjent, der var med til at få Vaughn Ross dømt. Efter at have læst bogen sidder jeg tilbage med et spørgsmål: Hvad får kvinder til at gifte sig med mordere, der er dømt til døden? Det havde været interessant, hvis bogen havde givet nogle flere svar på netop det spørgsmål, men måske er emnet for omfattende til netop denne bog. Det tog mig under et døgn at læse "Syv dage til døden", der er på ca. 230 sider. Det er interessant og tankevækkende læsning, der varmt kan anbefales.

af boginspiration.dk ,
5. februar 2016
Historien har flere ligheder med “Anne fra Grønnebakken” der første gang udkom i 1908, (og forfatteren bruger da også selv bogen om Anne i historien). Historien om Vivian og Molly er dog knap så rosenrød, som historien om Anne, og som læser får man virkelig en forståelse for den ensomhed, som de forældreløse børn må have oplevet i en verden, hvor ingen passede på dem. “Pigen uden navn” er en rigtig god bog, og jeg kan godt forstå, at den er blevet populær. Bogen lå på New York Times bestsellerliste i mere end 90 uger og har solgt 2 millioner eksemplarer i USA.

af boginspiration.dk ,
5. februar 2016
På bogens omslag står der, at “Mig uden dig” er en kærlighedsroman om både det smukke og det svære i livet, og jeg kunne ikke have skrevet det bedre selv. Det er også en påmindelse om, …at vi skal forsøge at få det meste ud af livet, for katastrofen kan lure omkring hvert eneste hjørne – men man ved aldrig, hvornår den rammer… Historien minder om bøger som “En flænge i himmelen” og “Mig før dig”, og det er nemt at leve sig ind i historien, men handlingen kan til tider virke langtrukken.

af boginspiration.dk ,
22. januar 2016
“Brændte sjæle” er en af de bedste krimier, jeg længe har læst. Historien er spændende allerede fra første side, og så er der ikke kun ét, men flere mysterier, der skal opklares. Jeg synes det er ærgerligt, når morderen enten bliver afsløret tidligt i historien, eller man kan gætte sig til morderen halvt inde i bogen, men Inger Wolf formår at holde læseren hen og fastholde spændingen helt til det sidste. Der kunne godt have været mere fokus på mordefterforskningen og mindre fokus på Christians personlige historie, men det ændrer ikke ved, at “Brændte sjæle” er en rigtig god krimi. Bogen er på 335 sider, den er velskrevet og skrevet i et læsevenligt sprog og er derfor let læst.

af boginspiration.dk ,
15. januar 2016
“En mørkere Himmel” er en god krimi, der er svær at lægge fra sig. Kapitlerne er korte og der veksles mellem flere forskellige karakterer, så historien er nuanceret og hele tiden forbliver spændende. Mari Jungstedt er god til at skabe interessante karakterer, og man læser ikke kun videre for at følge efterforskningen, men også for at blive klogere på Sara og Kristians historier. Både skrivestilen, personskildringerne og historiens opbygning minder meget om Mari Jungstedts Gotland-serie, så hvis du kan lide Jungstedts krimier om politiinspektør Anders Knutas, kollegaen Karin Jacobsson og journalisten Johan Berg, så vil du også kunne lide “En mørkere himmel”.

af boginspiration.dk ,
13. december 2015
Jeg har et ambivalent forhold til erotiske bøger, for selvom jeg som regel godt kan lide kærlighedshistorierne, så springer jeg gerne de lange og meget specifikke sexscener over. Sådan har jeg det også med “Nat efter nat”. De fleste af os drømmer nok om at opleve den kærlighed, der er mellem Clay og Julia, men sexscenerne er efter min mening for lange. Bogen er kort og handlingen er forudsigelig. Historien minder på mange måder om “Fifty shades of grey” og forfatteren bruger flere klichéer, så jeg savner noget nytænkning. Men “Nat efter nat” er ikke kun en kærlighedshistorie, Julias problemer gør historien spændende og giver den noget kant. Jeg ender nok med at læse de sidste to bøger i serien på et tidspunkt, ikke så meget for at læse mere om Julia og Clays forhold, for jeg tror godt, at jeg kan regne ud, hvordan det udvikler sig, men mere for at finde ud af, hvordan Julia kommer ud af sine problemer.

af boginspiration.dk ,
22. november 2015
Er du til kærlighed, romantik og erotik? Så er “Lagt på is” lige noget for dig! “Off-Campus”-serien tager udgangspunkt i den samme vennegruppe, og selvom hovedpersonerne skifter fra bog til bog, så hører historierne sammen. I “Lagt på is” får vi derfor en opdatering på, hvordan det går med Garrett og Hannah, der er hovedpersonerne i den første bog i serien – “Aftalt spil”. “Lagt på is” er meget lig historien i “Aftalt spil” og indeholder ikke de store overraskelser, til gengæld er der skruet op for romantikken og de erotiske beskrivelser. Nogle af konflikterne er en anelse overdramatiserede, men der skal jo være en eller anden form for drama, så historien ikke bliver alt for sukkersød.

af boginspiration.dk ,
21. november 2015
Var du vild med Anna Todds "After"-serie eller Stephanie Perkins "Anna og det franske kys"? Så vil du elske "Aftalt spil"! Plottet er både forudsigeligt og velkendt, men det er lige den type kærlighedshistorie, som mange af os elsker - og som kan læses igen og igen. Bogen er letlæst og skrevet med en vis portion humor, så historien ikke bliver alt for sukkersød. "Aftalt spil" er en rigtig god tøsebog, der vil få de fleste piger til at sukke efter deres egen Garrett.
Hausfrau
(2)

af boginspiration.dk ,