Boganmeldelser fra Britt West Jørgensen

194 anmeldelser i alt, 0 i december
1 2 3 4 5 >

af Britt West Jørgensen,
30. november 2017
Første del i Nicole Boyle Rødtnes trilogi om Troy og Shay og deres familie og liv i en verden, hvor alle må kæmpe for den livsnødvendige ilt. Vi befinder os ude i fremtiden, og vi er ca. 100 år efter en miljøkatastrofe, som har gjort jorden ubeboelig og luften dødsensfarlig på grund af forurening. Jorden er afskærmet med et slør, og det er kun muligt at leve (og overleve) over sløret ... Eller er det? Virkelig spændende dystopi, velskrevet og med et super persongalleri. Jeg glæder mig til 2'eren.

af Britt West Jørgensen,
30. november 2017
Musso skriver fantastisk. Jeg er vild med stilen, personerne, naturbeskrivelserne - ja, kort sagt det HELE! Central Park var jeg fanget af fra start til slut. Det var umuligt at genneskue det mysterium, som udspillede sig. Lige meget, hvordan man vendte og drejede det, var det ikke til at få hoved og hale på. Bogen er fuld af hemmeligheder, mysterier og twists, og jeg er vild med det. Jeg må dog alligevel sige, at jeg bedre kunne lide ‘Opkald fra en engel’ - den var helt uovertruffen :)

af Britt West Jørgensen,
28. november 2017
Jeg er kæmpefan af Jakob Martin Strids bøger. Vi har læst bøgerne om Mimbo Jimbo utallige gange, og de er lige gode hver gang. Jeg ELSKER dem, og det gælder også denne. Det er så fin en historie, og man er bare godt underholdt hele vejen igennem. Illustrationer og personer er velkendte i det stridske univers, og man kan læne sig tilbage og nyde turen, fordi man ved, at Strid ved præcis, hvordan han skal skrue en god historie sammen. Jeg kan ikke give mindre end 5 stjerne - både min søn på 7 og jeg selv er vilde med den!

af Britt West Jørgensen,
16. november 2017
Fortsættelsen af Stieg Larssons fantastiske trilogi om Lisbeth Salander og Mikael Blomkvist. Jeg er helt 100 % mest til Larssons bøger, som jeg synes er uovertrufne. Denne er ganske udmærket og spændende, men der er lidt for mange sekvenser i bogen, som er meget matematiske og nørdede, og det kørte jeg altså lidt død i. Desuden synes jeg, at al den hype der har været om videreskrivningen af en afdød forfatters værk har været vild. Og jeg er faktisk ikke den store fan af, at en anden skal fortsætte Larssons projekt. Dermed ikke sagt, at jeg ikke vil læse videre, det vil jeg nok, men jeg er ikke fan af konceptet.

af Britt West Jørgensen,
8. november 2017
Fjerde bog om Sally, hendes lillebror Eddie og hendes mor og far. Sally vil rigtig gerne i Tivoli, men far siger, at det er aaalt for dyrt, fordi man både skal betale indgang, turpas, hotdogs, popcorn, candyfloss og slik - man kan ikke komme i Tivoli og spare på noget. Sally opfinder en bandekasse for at spare penge sammen. Far er ikke begejstret for bandekassen, da han bander en del ... Sally håber, det vil lykkes at skrabe penge nok sammen til en tivolitur, men hun er ikke sikker, for pludselig er far rigtig god til IKKE at bande .... Virkelig sjov bog - vi grinede mange gange undervejs.
Hundemand
(1)

af Britt West Jørgensen,
6. november 2017
Endnu en hylende morsom bog fra Dav Pilkeys hånd. Min søn er ret begejstret for Kaptajn Underhyler, og han blev bestemt ikke skuffet over Hundemand. Den er simpelthen for sjov. Især kapitlet, hvor alle bøgerne er blevet zappet tomme, så folk bliver dumme, var vi flade af grin over. Det kapitel har vi nok genlæst en 15-20 gange, og vi griner lige meget hver gang. Genialt :D

af Britt West Jørgensen,
6. november 2017
En rigtig fin familiebog med tips og ideer til mange forskellige aktiviteter. Her er både lækre opskrifter på mad, kager og desserter samt inspiration til madpakkerne. Derudover er der tips og tricks til sjove, aktive, kreative aktiviteter for hele familien. Alt sammen krydret med fine, lækre billeder, som giver en lyst til at kaste sig ud i både opskrifter og aktiviteter. Jeg er også vild med de årstidsinddelte afsnit, så man kan få ideer til alle fire skønne årstider.

af Britt West Jørgensen,
30. oktober 2017
"Nabohjælp" er anden bog i serien om Lucas, som elsker at spille computerspil. Lucas får igen besøg af sine venner fra Servercity, og denne gang skal de hjælpe Lucas, så hans hus ikke bliver ødelagt af en kæmpe mængde energi, der er på vej mod huset. Foruden spilfigurerne får Lucas også hjælp af sin nabo, Erling, som han normalt er ret bange for. Det viser sig dog, at han er noget sejere, end Lucas havde forventet. Min søn er fortsat vild med bøgerne om Lucas og spilheltene, og han glæder sig til den næste.

af Britt West Jørgensen,
18. oktober 2017
Bog nummer 3 i Ahnhems serie om Fabian Risk og Dunja Hougaard. Det er altså en utrolig spændende, grum og nervepirrende historie endnu en gang, og jeg havde virkelig svært ved at slippe den. Jeg er vild med personerne, og konceptet med to sideløbende hovedhistorier - en i Sverige og en i Danmark - fungerer virkelig godt. Trådene bindes sammen løbende, og man overraskes og fortvivles flere gange undervejs. Jeg glæder mig allerede til den næste i serien - med den cliffhanger til sidst, kan den kun blive spændende ...

af Britt West Jørgensen,
17. oktober 2017
Lucas er vild med computere og elsker at spille. Hans forældre synes dog, at han spiller for meget og vil gerne begrænse spilleriet. En aften tror Lucas ikke sine egne øjne, da der pludselig står 4 lyslevende spilfigurer på hans værelse. Sammen skal de finde en undsluppen spilfigur, som har tage en bombe med til menneskernes verden. En rigtig underholdende bog, som er et must read for enhver spilleglad dreng eller pige :)