Boganmeldelser fra Britt West Jørgensen

198 anmeldelser i alt, 0 i februar
1 2 3 4 5 >
Ilkas arv
(2)

af Britt West Jørgensen,
30. december 2017
Bog nummer to i Sara Blædels nye trilogi med Ilka som hovedperson. Ilka er fortsat i Racine i USA for at afvikle sin afdøde fars bedemandsforretning, som han har efterladt hende. Hun prøver desuden at finde ud af så meget som muligt om sin far og måske komme til bunds i, hvorfor han forlod hende og hendes mor, da hun var barn. Historien viser sig at være noget mere indviklet og voldsom, end Ilka i sin vildeste fantasi havde forestillet sig. Bog to er spændende, hæsblæsende og virkelig godt skrevet. Slutningen er noget af en cliffhanger, og jeg kan næsten ikke vente til nummer tre udkommer …. Wow ….

af Britt West Jørgensen,
30. december 2017
Browns femte og nyeste bog i serien med Robert Langdon som hovedperson. Denne gang udspiller handlingen sig i skønne Spanien - dels på Guggenheimmuseet i Bilbao og dels i Barcelona. Langdon kastes igen ud i et mysterie, hvor religion, kunst og teknologi spiller hovedrollerne. Hans gode ven, Edmon, bliver brutalt skudt ned under en præsentation af en banebrydende opdagelse. Langdon sætter - sammen med den smukke Ambra Vidal - alt ind på at afsløre Edmons opdagelse OG finde hans morder. Tingene er ikke som de ser ud - og Langdon når frem til en uventet og skræmmende konklusion. Spændende historie og en typisk Dan Brown-bog - jeg synes dog, den blev lidt lang indimellem …
Heksen
(4)

af Britt West Jørgensen,
30. december 2017
Nyeste bog i Läckbergs serie om Erica Falck og Patrick Hedström. Det er en rigtig spændende historie med et stort antal personer involveret. I starten skal man lige holde tungen lige i munden for at få styr på dem alle. Der fortælles sideløbende med hovedhistorien en historie fra 1600-tallet. Det er også en spændende historie, som man dog ret hurtigt lurer udgangen på. Desværre har den heller ikke rigtig relevans for hovedhistorien - forsøget til allersidst på at binde de to historier sammen virker på mig en smule søgt. Det havde være en bedre læseoplevelse, hvis de to historier havde været bundet sammen på andre punkter - som Läckberg plejer at gøre. Det ændrer dog ikke på, at det var en fin og spændende krimi.

af Britt West Jørgensen,
30. december 2017
I den 10. bog om Kaptajn Underhyler sendes Jimmy, Otto, Zulu og Kiksemand (og læserne) ud på flere hæsblæsende tidsrejser. De rejser både tilbage i tiden og frem i tiden. De finder ret hurtigt ud af, at der kun skal ganske få og bittesmå ændringer i fortiden til, for at både nutiden og fremtiden ser helt, helt anderledes ud, end de er vant til. I denne bog var min søn og jeg enige om, at det hele blev noget rodet og svært at finde rundt i. Det var lidt svært at adskille gode og onde og store og små udgaver af de samme personer. Det blev lidt forvirrende og svært at holde styr på. Og så kunne vi altså godt tænke os meget mere Kaptajn Underhyler i bøgerne igen - lige nu er han nærmest bare en biperson, og det er lidt træls.

af Britt West Jørgensen,
30. november 2017
Første del i Nicole Boyle Rødtnes trilogi om Troy og Shay og deres familie og liv i en verden, hvor alle må kæmpe for den livsnødvendige ilt. Vi befinder os ude i fremtiden, og vi er ca. 100 år efter en miljøkatastrofe, som har gjort jorden ubeboelig og luften dødsensfarlig på grund af forurening. Jorden er afskærmet med et slør, og det er kun muligt at leve (og overleve) over sløret ... Eller er det? Virkelig spændende dystopi, velskrevet og med et super persongalleri. Jeg glæder mig til 2'eren.

af Britt West Jørgensen,
30. november 2017
Musso skriver fantastisk. Jeg er vild med stilen, personerne, naturbeskrivelserne - ja, kort sagt det HELE! Central Park var jeg fanget af fra start til slut. Det var umuligt at genneskue det mysterium, som udspillede sig. Lige meget, hvordan man vendte og drejede det, var det ikke til at få hoved og hale på. Bogen er fuld af hemmeligheder, mysterier og twists, og jeg er vild med det. Jeg må dog alligevel sige, at jeg bedre kunne lide ‘Opkald fra en engel’ - den var helt uovertruffen :)

af Britt West Jørgensen,
28. november 2017
Jeg er kæmpefan af Jakob Martin Strids bøger. Vi har læst bøgerne om Mimbo Jimbo utallige gange, og de er lige gode hver gang. Jeg ELSKER dem, og det gælder også denne. Det er så fin en historie, og man er bare godt underholdt hele vejen igennem. Illustrationer og personer er velkendte i det stridske univers, og man kan læne sig tilbage og nyde turen, fordi man ved, at Strid ved præcis, hvordan han skal skrue en god historie sammen. Jeg kan ikke give mindre end 5 stjerne - både min søn på 7 og jeg selv er vilde med den!

af Britt West Jørgensen,
16. november 2017
Fortsættelsen af Stieg Larssons fantastiske trilogi om Lisbeth Salander og Mikael Blomkvist. Jeg er helt 100 % mest til Larssons bøger, som jeg synes er uovertrufne. Denne er ganske udmærket og spændende, men der er lidt for mange sekvenser i bogen, som er meget matematiske og nørdede, og det kørte jeg altså lidt død i. Desuden synes jeg, at al den hype der har været om videreskrivningen af en afdød forfatters værk har været vild. Og jeg er faktisk ikke den store fan af, at en anden skal fortsætte Larssons projekt. Dermed ikke sagt, at jeg ikke vil læse videre, det vil jeg nok, men jeg er ikke fan af konceptet.

af Britt West Jørgensen,
8. november 2017
Fjerde bog om Sally, hendes lillebror Eddie og hendes mor og far. Sally vil rigtig gerne i Tivoli, men far siger, at det er aaalt for dyrt, fordi man både skal betale indgang, turpas, hotdogs, popcorn, candyfloss og slik - man kan ikke komme i Tivoli og spare på noget. Sally opfinder en bandekasse for at spare penge sammen. Far er ikke begejstret for bandekassen, da han bander en del ... Sally håber, det vil lykkes at skrabe penge nok sammen til en tivolitur, men hun er ikke sikker, for pludselig er far rigtig god til IKKE at bande .... Virkelig sjov bog - vi grinede mange gange undervejs.
Hundemand
(1)

af Britt West Jørgensen,
6. november 2017
Endnu en hylende morsom bog fra Dav Pilkeys hånd. Min søn er ret begejstret for Kaptajn Underhyler, og han blev bestemt ikke skuffet over Hundemand. Den er simpelthen for sjov. Især kapitlet, hvor alle bøgerne er blevet zappet tomme, så folk bliver dumme, var vi flade af grin over. Det kapitel har vi nok genlæst en 15-20 gange, og vi griner lige meget hver gang. Genialt :D