FRI FRAGT PÅ ALLE VARER

Boganmeldelser fra Britt West Jørgensen

220 anmeldelser i alt, 0 i november
1 2 3 4 5 >

af Britt West Jørgensen,
18. oktober 2018
Nok den bog som jeg er blevet mest positivt overrasket over i meget lang tid. Wow, sikke en historie!! Jeg er vild med alle referencerne til 80’ernes spil, film og musik, og jeg elsker en god gåde, så det var virkelig fedt at være med til at løse ledetrådene, som ledte til Hallidays påskeæg. Jeg hørte bogen som lydbog, og Torben Sekov gør det fremragende som oplæser, selvom hans engelske udtale indimellem halter lidt. Jeg skal helt sikkert også have bogen i ‘rigtigt’ bogformat - den er bestemt værdig til en genlæsning. Og filmen er også kommet på min Must see-liste. Til alle jer, som ikke har læst den endnu, bare kom i gang!

af Britt West Jørgensen,
18. oktober 2018
I denne 11. bog om Jimmy og Otto og deres uheldige helt, Kaptajn Underhyler, er Turbo-toilettet 2000 tilbage. Mere sur end nogensinde vil det have hævn over Jimmy, Otto og Kaptajn Underhyler. Jimmy, Otto og Thorkild Smiske rejser både frem og tilbage i tiden. Pludselig ender de dog i samme tid som gårsdagens Jimmy og Otto - og så er der pludselig dobbelt op på gode ideer … Sjov og underholdende og man får mange gode grin undervejs.

af Britt West Jørgensen,
18. oktober 2018
‘De ustraffede’ er sjette bind i serien om kriminalpsykolog Katrine Wraa. Katrines ferie bliver afbrudt, da en af hendes kollegaer hos politiet får mistanke om, at et selvmord måske nærmere er maskeret drab. Det bliver starten på en helt uoverskuelig stor sag, som også trækker tråde til det internationale samfund. I Katrines privatliv er der også uoverskuelige forhindringer, som skal overvindes, da hun på en datingside møder en mand, som tilsyneladende ikke forstår et nej. Sjette bog om Katrine Wraa er præcis lige så spændende som de foregående. Jeg er vild med Katrine, hun er sej og selvstændig og tager ansvar for sig selv og sin familie. Og så bor hun i mit drømmehus = et lille sommerhus helt ud til vandet.

af Britt West Jørgensen,
18. oktober 2018
Afslutningen på Inger Wolfs trilogi om Christian Falk. En ung handikappet mand findes død i familiens swimmingpool, og Christian Falk indvilliger endnu en gang i at hjælpe politiet med opklaringen. Inden han får set sig om, peger en del beviser dog mod ham selv, og han må skjule sig for at finde hoved og hale i den mystiske sag. En hæsblæsende afslutning på trilogien om Christian Falk, men jeg må indrømme, at jeg - især i starten - fandt Falks reaktioner på sagens udvikling meget overdrevne og urealistiske. Jeg sad flere gange undervejs og tænkte, at han da bare skulle have meldt sig til politiet, så de kunne have udredt sagen i fællesskab. Det ændrer dog ikke på, at det er en virkelig god og spændende krimi, som var svær at lægge fra sig.

af Britt West Jørgensen,
12. september 2018
En graphic novel med fantastisk smukke, voldsomme og udtryksfulde illustrationer. Man bliver virkelig grebet af dem. Historien er også meget fin, og handler bl.a. om retten til sin frie vilje og at vælge selv. Simon er træt af sin tvillingebror, Tim, så han ønsker, at han aldrig var blevet født. Da Simon vågner næste morgen, er broren væk og har aldrig eksisteret. Nu fortryder Simon, og da det sker, åbnes en portal til en anden verden. Her kan Simon måske finde Tim og få ham med hjem igen. Men han kan ikke klare turen til Spindlerheksen alene, og hvem kan han stole på i denne dystre verden? Virkelig spændende og uhyggelig historie. Historie og illustrationer passer perfekt sammen.
Uro
(5)

af Britt West Jørgensen,
12. september 2018
Første bog i Steins serie om Axel Steen. Jeg havde virkelig høje forventninger til bogen, og jeg må indrømme, at jeg blev lidt skuffet. Jeg synes, den var meget langsom. Der er virkelig mange fine beskrivelser af Nørrebro og urolighederne ved Ungdomshuset, men indimellem synes jeg, det blev liiige beskrivende nok. Der gik for lang tid mellem, der skete noget. Jeg skal dog helt sikkert læse mere om Axel Steen og glæder mig til de næste i serien.

af Britt West Jørgensen,
4. september 2018
Luna skal på skoletur til Paris med sin gymnasieklasse. Luna planlægger at blive i Paris, når de andre rejser hjem igen. Hun er træt af sit liv i Danmark med en alkoholisk mor, en fraværende far og en kold og kynisk søster. I paris skal hun mødes med Lucile, som hun kender fra Instagram, og som tegner, lige som Luna gør. Dagene i Paris går dog ikke helt, som Luna har planlagt, og der dukker pludselig mennesker op i hendes liv, som hun ikke tidligere har bekymret sig om. Derudover viser det sig, at Luna har noget sværere ved at glemme sin mor og søster, end hun ellers havde forestillet sig. Virkelig fin ungdomsbog om identitetsproblemer, kærlighed, fremmedgørelse og andre store og små emner, som alle teenagere kender til.
Stilleleg
(1)

af Britt West Jørgensen,
4. september 2018
Jonathan er startet i 3.g, og første skoledag får han øje på en ny pige i 2.g. Sara, som hun hedder, bliver en ren besættelse for Jonathan. Han må bare lære hende at kende og komme tæt på hende. Sara er også interesseret i ham. Hver især har de dog hemmeligheder, som fylder og står i vejen for, at de tør give sig hen til hinanden. OK ungdomsbog med et fint persongalleri, men jeg synes dog, den var lidt tynd.

af Britt West Jørgensen,
28. august 2018
Anden del i Bardugos duologi om Kaz 'Dirtyhands' Brekker og hans bande. Kaz, Nina, Inej, Jesper og de andre er blevet snydt af Jan Van Eck efter at have begået århundredets forbrydelse. De brød ind i iskortet og befriede Kuwei Yul-Bo som aftalt, men Van Eck snød dem for deres belønning OG tog Inej som gidsel.Nu skal Inej befris, og Kan vil have hævn over Van Eck. Det bliver det ultimative slag! En hæsblæsende afslutning på duologien. Jeg er fan af det fantastiske univers og de underfundige personer. En virkelig vellykket fantasyroman :)
Havfrue
(1)

af Britt West Jørgensen,
23. august 2018
I disse historie af Steve Barlow er læseren hovedpersonen i fortællingerne, og de valg, man træffer undervejs, har betydning for historiens udfald. I denne historie er man en havfrue, som skal redde byen fra tritonernes angreb. Min søn på 8 synes, det er supersjovt at være hovedperson og at kunne bestemme historiens gang. Dog kan det være lidt dræbende med for mange blindgyder, hvor man er nødt til at gå tilbage til tidligere trin og lave sine valg om for at komme helskindet igennem historien.