Køb dine STUDIEBØGER her!

Boganmeldelser fra Camillahedelund

34 anmeldelser i alt, 0 i august
1 2 3 4 >

af Camillahedelund,
16. november 2015
Skøn kærlighedsroman om den intelligente og selvstændige kvinde Elizabeth og den indlukkede og mystiske Mr. Darcy, som forelsker sig, trods alle odds. Vi er tilbage i starten af 1800 tallets Englang, hvor vi befinder os i middelklassen. Kvinder venter på at blive godt gift, og mænd som har gjort sig fortjent til det, kan nærmeste vælge og vrage imellem alle disse håbefulde unge kvinder. Jane Austen har skrevet en fantastisk kærlighedshistorie, hvor hun samtidig gør grin med datidens snobberi og normer, som også gør fortællingen humoristisk . Mit yndlings citat fra bogen er dette: "- Det er en almindelig udbredt opfattelse, at en enlig mand med passede formue, må have brug for en hustru." - da jeg synes, at den fanger bogens sjæl, snobberi, og datidens uvidenhed meget godt. Bogen "Stolthed og fordom" skal helt klart læses, hvis du er til klassiske kærlighedsroman.
Grey
(11)

af Camillahedelund,
16. november 2015
Jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke forstår, alt den dårlige omtale, som denne bog har fået. Da jeg gik igang med "Grey", vidste jeg, at det var en genfortælling af "Fanget" bare fortalt fra Christians synsvinkel. Derfor skuffede bogen mig overhovedet ikke. Tværtimod fandt jeg den spændende og fangende. Den gav et godt indblik i Christians tanker og følelser, og gav mig en bedre forståelse af hans personlighed og handlinger. Selvfølgelig er bogen ikke lige så spændende som "Fanget", da vi kender handlingen på forhånd, men jeg synes stadig, at den fanger, og var da også slugt på ingen tid. Skøn læsning, som jeg helt klart vil anbefale, hvis man har læst de tre første i serien.

af Camillahedelund,
14. november 2015
Puha, så mange nye opdagelser, og så meget drama, at jeg sidder med hjertet helt oppe i halsen, da jeg tygger mig igennem de sidste sider af "Faldet." Kanon forsættelse af After serien, som kun bliver bedre og bedre efter min mening. Tess og Hardin kæmper stadig med deres stormfulde kærlighedsliv, og med at finde vejen frem. Forhåbelig imod en fælles fremtid. Men skæbnen, deres familier, og ikke mindst begges voldsomme temperament kommer hele tiden i vejen for dem. "Faldet" er utrolig godt skrevet, og får mig til at glemme tid og sted, hver gang jeg åbnene den. Jeg ser utrolig meget fremtil at få afslutning på serien, og er spænd på, hvad Anna Todd har af fremtidsplaner for de to unge mennesker.

af Camillahedelund,
14. november 2015
ID syndromet rammer mig endnu engang med denne fantastiske forsættelse af Dominc trilogien. Jeg havde virkelig ventet spændt på nr. 2 i serien, og mine forventninger var derfor skyhøje. Men selvfølgelig overgår Pernille Vørs mine forventninger, og hiver mig tilbage til Sirenen i København, hvor jeg sluger begivenhedernes gang, som en flue på vægen, og endnu engang sætter historien hele mit følelses register er på overarbejde. Pernille viser igen med "Magtens Pris", hvor utrolig dygtig en erotisk forfatter hun er, og hvorfor hun efter min mening hører hjemme på toppen, sammen med de helt store som E.L James, og Sylvia Day. Stor cadeau til Pernille for endnu en fantastisk bog, som jeg glæder mig utrolig meget til at læse afslutning på. (Især efter den hæsblæsende afslutning på denne.)

af Camillahedelund,
17. oktober 2015
Dejlig forsættelse af Irene Caos serie "Før og efter dig". Jeg var meget begejstret for den første bog i serien, så mine forventninger var derfor store til forsættelsen. Heldigvis blev de indfriet i "Med al din kærlighed", hvor Linda og Thomasso lever sammen i Lissabon. Alt skulle være et eventyr, og det er det skam også i starten, men tilværelsen bliver hurtigt kedelig og forfinsket som diplomats fru for den altid livsglade og spontane Linda, og hun finde sig selv i tvivl, om det er dette hun vil. Det er skøn læsning, at følge Linda og Thomasso op og nedture, og kæmpen for at holde det hele sammen. Og ikke mindst er det spænderne at følge udviklingen imellem Linda og hende barndoms ven Alessandro, som bringer skøn fornyelse til bogen. Jeg var bestemt ikke enig med Irenes afslutning af bog et, men hvor det dejligt at se, at denne "fejl" er blevet rette i denne bog. For hold da op, hvor jeg jublede, da jeg var igang med slutningen, som er lige efter mit hjerte.

af Camillahedelund,
17. oktober 2015
"Med syndig nydelse" er en dejlig bog fyldt med kærlighed, spænding, selvstændighed, sex og temperament. Historien omhandler Linda den temperamentsfulde blondine, som er fyldt med lyst, glæde, og selvtillid. Linda er indretningsarkitekt, og får en dag til opgave, at indrette den magtfulde diplomat Thomasso og hans kærestes villa. Linda og Thomasso får hurtigt et godt øje til hinanden, og der udspiller sig hurtigt et trekantsdrama imellem de tre. Men også Lindas gamle barndomsven Alessandro spiller en væsenlig rolle i det hele. Man kan som læser ikke andet, end at have sine favoritter for forhold til, hvem der skal finde sammen i bogen, og selvom Irene Cao har valgt for os, så kan man jo godt være uenig i dette. Dejlig roman, hvor jeg bestemt se frem til at læse nummer to.

af Camillahedelund,
8. oktober 2015
"Etta og Otto og Russel og James" er en sød historie, om den 83 årige Etta, hendes mand Otto, og deres fælles ven Russel. Bogen tager udgangspunkt i Ettas vandring imod havet, men parallelt føgler vi også deres barndom, og livet frem til nu. "Etta og Otto og Russel og James" berør utrolig mange emner, så som sorg, drømme, håb, mod, et liv fyldt af kærlighed og venskaber, og ikke mindst er det en hyldes til alderdommen. Det hele får vi serveret i små korte kapitler, som springer imellem nutid og datid, og som er nemme at gå til. Når det så er sagt, når jeg indrømme, at jeg til tider fandt bogen en smule kedelig og rodet. Især hen imod slutningen, kan det været svært for læseren, at finde hoved og hale i historien, og hvad der er virkelighed og fantasi. Slutningen er overladt til læserens egen fantasi, og er efter min mening en for nem afslutning, som desværre trækker romanen meget ned. Så er alt i alt en dejlig historie med skønne personkarakteristikker, som desværre bare slutter alt for rodet til min smag.

af Camillahedelund,
27. august 2015
"Uden personligt ansvar" er en fortælling, hvor man meget klar ser forskellen på mænd og kvinder, og ikke mindst måden hvorpå vi tolker hinandens følelser, og det usagte. Kvinder har nok en tendens til at tolke lidt for meget på tingene, men så ekstremt, som Ester i denne bog, hører vist fåtallet til. Jeg må indrømme, at jeg havde utroligt svært ved, at komme igennem denne bog. For mig var det 321 sider fyldt med mærkelige fortolkninger, et væld af selvmedlidenhed, en alt for filosofisk dårlig skrevet tekst, og ikke mindst en naivitet, som ingen grænser ville tage. Man sidder og venter på spænding, og et rigtig trekantsdrama, men det kommer bare aldrig rigtig. Tilbage sidder man med en følelse af at være snydt, og beder til at ingen kvinde i virkeligheden er så naiv, at hun smider 3 1/2 år af sit liv væk.

af Camillahedelund,
20. juli 2015
Skøn fortsættelse i "After" serien, som bestemt levede op til mine forventninger efter den lange ventetid. Vi færdes selvfølgelig stadig i et ungt miljø, og -"Ja, der kommer en masse umoden opførsel, og upassende scener, men hvad? Jeg sluger det hele råt alligevel, og jeg må indrømme, at jeg var vild med Hardin allerede i etteren, med hans frække tatoveringer, og bad boy attitude. Men at se en lidt mere voksen, og følsom side af ham i denne bog, gjorde kun hans person endnu mere tiltrækkende. Jeg er solgt ! Til gengæld bryder jeg mig mindre og mindre om Tess i denne bog, og man får lidt medlidenhed med Hardin, når hun gang på gang tænker det værste om ham, og desværre ikke er meget bedre selv. Alt i Alt er det en helt fantastisk bog. Og hvor er det dejligt, at Anna Todd har valgt, at vi denne gang kan få historien fra begge sider. Det giver bare historien så meget mere.

af Camillahedelund,
20. juli 2015
"S.E.C.R.E.T" er en fortælling om, at udleve ens mest frække fantasier. I bogen møder vi Cassie, som lever et helt almindeligt liv, som tjener på en café. Hun er mildest taget gået i stå i hendes liv, om ikke andet, så i hvert fald hendes underliv. Indtil en dag, hvor hun stifter bekendtskab med et hemmeligt selskab, som tilbyder hende, at få udlevet ti af hendes seksuelle fantasier. Og Cassie kan umuligt sige nej tak, til sådan et tilbud. "S.E.C.R.E.T" tager dig med ind i en verden fyldt med erotiske scener og frække mænd, som forfører dig hele bogen igennem. Og skal være helt ærlig, hvem ville så ikke gerne have sådan et tilbud? Læn dig endelig godt tilbage, og lad dig forføre af Maria Adelines skønne bog/serie.