Boganmeldelser fra Ditte

your image At læse er for mig, som at tage på en lille bitte ferie midt i hverdagen. Jeg elsker det. Der er ikke noget bedre end at finde en plet i solen, eller putte sig op af sin kæreste i sofaen og så læse en god bog. En god bog er, er en bog der kan få mig til både at grine og græde, en bog der opsluger mig, så jeg glemmer tid og sted og næsten føler, jeg selv er i bogen.
95 anmeldelser i alt, 0 i oktober
1 2 3 4 5 >

af Ditte,
28. januar 2016
Jeg er glad for John Green og heller ikke i denne skuffer han. Bogen et skrevet med humor og underfundighed og ikke mindst intelligens. Den når ikke "En flænge i himlen" til sokkeholderne men den er rigtig god og kumme du lide hans andre bøger vil du også kunne lide denne.

af Ditte,
21. januar 2016
Sød lille papbog med et puslespil på hver side samt en lille historie. God til børn alderen 3-5. For at komme på højde med de 'rigtige' alfons bøger skulle der lidt mere gods på historierne.

af Ditte,
21. januar 2016
Vitello bliver inviteret til fødselsdag hos sin hemmelige kæreste Kamma. Først er han ikke meget for det, men der er jo kage... til Kammas fødselsdag er også en anden dreng. Og selvfølgelig bliver Vitello småjaloux på drengen og kæmper om Kammas opmærksomhed. Endnu en skøn bog i serien om Vitello. Han er lige så fantastisk fræk og rapkæftet som han plejer at være. Vi er stor fan af Vitello-bøgerne herhjemme store som små. De går fint til børneflokken der spænder fra 5 til 10 år.

af Ditte,
21. januar 2016
Vitello synes at der er fedt når det har sneet. Mor synes det er besværligt. For så skal hun have vinterdæk på. Og mens mor kører ud for at få vinterdæk på, bygger vitello og hans venner en stor afskyelig snemand. De har vilde planer om at tage penge for at folk kan få lov at se den. Men det ender jo som sædvanlig ikke helt som Vitello har planlagt det. Øv den var lidt skuffende. Jeg/vi her hjemme er stor fan af vitello bøgerne og glæder os altid til der kommer en ny. Og de plejer at være ventetiden værd. Men den her var lidt kedelig i forhold til de andre. Vitello ikke så fræk og rapkæftet som vi ellers elsker ham for. Jo det er en god børnebog. Men ikke på højde med de andre bøger i serien.

af Ditte,
11. januar 2016
Martin Langfeldt Knabes debut digtsamling er en fin lille sag primært med haiku digte. Små hverdags øjebliksbilleder. Den er meget fin og letfordøjelig. Moderne digte for et yngre publikum.

af Ditte,
11. januar 2016
Den her bog er en af dem hvor man bare lige skal have en side mere med. En rørende, spændende og smuk fortælling. En gammel mand sidder på sit plejehjem og kigger på cirkusteltet der bliver rejst på pladsen overfor. Han mindes nu sin egen tid i cirkus. Jeg så efterfølgende filmen der er lavet over den. Den er også rigtig fin, og meget tro mod bogen.

af Ditte,
11. januar 2016
Jeg har virkelig godt kunne lide Frederik Backmans bøger og glædede mig helt vildt til at læse den her. Og jeg var lige ved at blive skuffet da jeg fandt ud af at bogen var helt vildt urealistisk og ikke helt i samme genre som de to andre der er oversat til dansk. Men jeg blev virkelig glad for bogen. Fredrik har opbygget et unikt univers, der minder mig om Narnia eller Ringenes herre. Helt igennem fantastisk bog.

af Ditte,
11. januar 2016
puha den blev spændende til sidst. Det er ikke rigtig en krimi og så alligevel lidt. den tager et par drejninger man ikke lige ser komme. Jeg ville gerne forklare handlingen, men det er simpelthen ikke muligt for det hele starter i forskellige steder, men ender med at slutte det samme sted. Bogen kan godt være lidt tung i starten, men giv dig selv tid til at læse den færdig, det fortjener den bestemt.

af Ditte,
11. januar 2016
GENIAL bog. Jeg tror det er den bedste af de 3 han har skrevet. Usandsynligt morsom og aldeles original. Både plottet og sproget er helt unikt fra ende til anden. Den er naturligvis så langt fra virkeligheden som noget kan være, men det er lige meget for hele historien er så komplet skrupskør at man ikke bider mærke i det. For at gøre en lang historie kort, så møder en receptionist, en afgået præst og en morder i et umage 3-kløver der hurtigt får det halve af sverige på nakken, hvis ikke det da var fordi denne morder bliver stærkt religiøs og åbner sin egen kirke. Ej det kan man ikke... den skal læses. Kunne du lide Den hundredeårige eller Analfabeten så vil denne med garanti falde i god jord.

af Ditte,
11. januar 2016
Okay, jeg giver mig. Den her var sygt spændende... jeg åd den råt hen over juledagene. Nervepirrende og ikke særlig nem at gennemskue og når du først har gennemskuet hvem morderen er bliver det hele bare endnu mere nervepirrende. Historien handler om en kvinde der er blevet droppet af hendes mand, har slået sig på flasken og har mistet sit job og sit hjem. I et patetisk forsøg på at opretholde en facade over for sin udlejer kører hun stadig tog ind til byen hver dag. Fra sit vindue i toget ser hun ofte et ungt par i et hus og hun fantaserer om dette unge par og deres perfekte liv. Lige til hun en dag ser kvinden kysse en anden mand, for derefter at forsvinde sporløst. Hvad er der mon sket med hende? Hovedpersonen bliver nød til at fortælle politiet hvad hun ved... og derfra ruller det sig så ud, for selvfølgelig tror politiet ikke på en alkoholiseret arbejdsløs kvinde, der drikker så sanseløst meget at hun er gul og blå og ikke kan huske hvorfor.