Alt til skolestart - se mere her

Boganmeldelser fra HHK

188 anmeldelser i alt, 0 i juli
1 2 3 4 5 >

af HHK,
19. august 2017
Fortsættelsen af "En ny tid" er denne lille fine bog. Ida Jessen rammer den samme skrivestil i denne historie, hvor der står meget mellem linjerne. Samtidig er den hjertevarm, og meget nemt at "mærke" hovedpersonens smerte og angst for at åbne sig, undervejs. Det er ligesom forgængeren en "stille" historie, som sætter sig fast. Jeg var dog mere begejstret for forgængeren, hvilket dog ikke betyder at dette er en læseværdig historie. Jeg giver mine anbefalinger med tre stjerner.
En ny tid
(2)

af HHK,
19. august 2017
En "stille" roman i typisk Ida Jessen stil, som sætter sig fast i læseren, efter sidste side. Ida Jessen kan noget helt specielt med hendes skrivestil, hvilket også er kendetegnende for denne historie. Der står en masse mellem linjerne, som tilsammen bidrager med en helt særlig stemning bogen igennem. Jeg er uden tvivl fan, og anbefaler varmt denne historie.
Bossman
(4)

af HHK,
19. august 2017
Bossman er ikke på niveau med Fifty Shades of Grey, men en fængende historie, som er svær at lægge fra sig. Den rummer det den skal, med tiltrækning, sex, smukke hovedpersoner, ar på sjælen, forviklinger, kærlighed og "feel good" fornemmelse. Når det er sagt, mangler den, efter min mening, lige det sidste. Jeg synes den er for forudsigelig og "let" i plot, samtidig med at den selvfølgelig indeholder inspiration fra Fifty Shades - dog ikke med samme raffinerede effekt. Jeg var underholdt bogen igennem, kan også anbefale den som læse-værdig, men den mangler noget for at komme op på max stjerne.

af HHK,
28. juli 2017
"Bliv hos mig" er en "typisk" krimi fra Cobens hånd. I opbygning ligner den tidligere fortællinger, hvor der er mange personer i spil - uden dog at jeg som læser ikke kan følge med i hvem er hvem - nogle mord, et godt plot, forskellige mulige scenarier og endelig elskelige hovedpersoner som er fulde af ar på sjælen. Spændingsniveauet er også højt, bogen igennem, hvilket betyder at det ikke er en bog der bliver læst over en måned, men på kort tid. Ganske fin krimi, som hermed får mine anbefalinger med på vejen.

af HHK,
25. juli 2017
Vanvittig skyldig er en typisk Liane Moriarty historie. Der er flere skæbner i spil omkring et drama, som ikke bliver afsløret med det samme. Bogen er bygget op med spring i tid, og forskellige perspektiver, hvilket også fungerer rigtig godt i denne fortælling. Jeg bliver, som læser, fastholdt i spændingsniveauet via denne opbygning. Undervejs har jeg flere "skyldige" og forskellige scenarier i kikkerten, uden altid at ramme rigtigt. Det er en ganske fin historie, og får mine anbefalinger. Dog er det ikke den bedste bog jeg har læst af forfatteren, hvorfor jeg ikke giver den topscore, men bestemt værd at læse!

af HHK,
18. juli 2017
Jeg er Sif har overrasket mig på mange fronter. Den er utrolig velskrevet, spændende og ikke mindst fængende. Jeg vil næsten gå så langt at jeg på nogle områder vil sammenligne den med Jo Næsbøs plot, hvor der er mange bolde i luften, samtidig med at hovedpersonen skal så gruelig megen smerte igennem, før sidste side kan læses. Der er ingen tvivl om det her er en bog der vil blive læst af mange og blive anbefalet igen og igen - hvilket også gælder fra mig. Jeg vil uden tvivl vente med længsel på efterfølgeren, som jeg på forhånd har svært ved at regne ud! Dette er én af sommerens overraskelser, for mit vedkommende! Vildt god!

af HHK,
15. juli 2017
Den søde tilgivelse handler om at tilgive og turde at undskylde for alle de mere eller mindre tunge valg vi bærer rundt på i livet. Det er en sød historie som selvfølgelig er mikset med lidt kærlighed, og ikke mindst moralen om at man skal finde ind til hvem man selv er. Den minder i stil om Jojo Moyes bøger, hvor hovedpersonen også er kvinde, og (selvfølgelig) ikke helt lykkelig. Der sker flere ufrivillige ting i hendes tilværelse, som gør at livet tager en anden drejning. En ganske udmærket historie, som er idéel til sommerferie-læsningen. Anbefalinger herfra.

af HHK,
14. juli 2017
Skøn fortælling om Brett, som i stor sorg efter at have mistet sin mor, skal igennem flere udfordringer, før hendes arv kan udbetales. Undervejs er hendes mors håb, at Brett genfinder sig selv. Historien er medrivende og sød. Den har mange lighedstræk med Jojo Moyes fortællinger, og (næsten) ligeså godt skrevet. Skøn bog, som får mine anbefalinger med på vejen. Ingen tvivl om at jeg skal læse mere fra samme forfatter.

af HHK,
14. juli 2017
Bogen er en grundig indføring i, hvad der sker med hjernen de første år i menneskers liv. Den kommer med enkelte eksempler, som kæder teorien rigtig godt sammen med praksis. Bogen er rigtig interessant for pædagog-studerende, pædagoger eller blot andre som også synes at hjernens kompleksitet er spændende.

af HHK,
30. juni 2017
Harlan Coben formår at skrive spændingsbøger, som holder mig, som læser, fast, indtil sidste side er læst. Det gælder også denne bog, hvor jeg får en del mistanker undervejs, hvoraf de fleste ikke kommer til at holde stik i sidste ende. Plottet er godt spundet sammen, og interessant med en så kniv-skarp hovedperson. Det hele fungerer rigtig godt.. indtil slutningen, som jeg til gengæld ikke var helt så begejstret for. Her virker det, på mig som, at det skulle gå stærkt med at afslutte bogen, hvilket ikke helt lever op til resten af bogens standard. Rigtig ærgerligt! På trods af det, er det en god historie, og jeg kan sende gode anbefalinger afsted.