FRI FRAGT PÅ ALLE VARER

Boganmeldelser fra kvallentin

your image Blogger på www.readersworld.dk På mange måder den typiske bognørd: har bøger alle vegne (er der gulvplads er det plads til flere bøger); bruger bøger som en del af min indretning; kan ikke gå forbi en boghandel uden liiige at skulle kigge ind; ELSKER duften af bøger og kan blive helt høj af den, derfor er biblioteker, bogcafeer, antikvariater mm gode steder at finde mig - hvis jeg ikke sidder med snuden i en bog derhjemme ... Mine hobbyer er - ud over at læse - at købe nye bøger, researche bøger, omrokere mine bøger, snuse rundt i genbrugsbutikker efter bøger, spise god mad fra bøger eller mens jeg læser.. Jeg læser - næsten - alt, men allerhelst fantasy, historiske romaner og thrillere. Har dog også en kærlighed for fagbøger - så fulde af info, jeg ELSKER det :)
69 anmeldelser i alt, 0 i november
1 2 3 4 5 >
Seks år
(19)

af kvallentin,
31. januar 2017
En intens og anderledes krimi. Det er dejligt det for en gangs skyld hverken er en afdanket politibetjent eller en alt for nysgerrig journalist, der skal opklare noget, men i stedet en universitetsprofessor. Der sker rigtig mange ting i bogen, og det er i starten lidt svært at følge med i hvad der egentlig foregår. Er han psykisk syg eller er det rigtigt det han ser? Det var et enormt kompleks plot til en generel simpel historie. Men den er spændende, ingen tvivl om det.
Monster
(3)

af kvallentin,
31. januar 2017
Jamen hvor skal man begynde. Den her bog altså... Wauw. Bare wauw. Det er ethundrede procent forståeligt hvordan Monster så hurtigt er blevet populær. Patrick Ness er et geni til at formulere sig og sætter ord sammen så man glemmer man læser, men selv bliver en del af handlingen. Det er en bog jeg nu skatter meget højt, og vil genlæse igen på et tidspunkt. Det er en virkelig hård bog, og jeg sad flere gange med en klump i halsen. Samtidig passer de utrolige illustrationer perfekt ind. De giver sansen af uhygge, men samtidig er der noget eventyrligt over dem.
Monster
(6)

af kvallentin,
31. januar 2017

af kvallentin,
31. januar 2017
En sjov genfortælling af de to kendte eventyr Tornerose og Snehvide, med Neil Gaimans helt eget særprægede tvist. Synes dog han slipper lidt for let for det denne gang. Der kunne godt have været meget mere dybde i. Det formåede de gamle eventyrfortællere trods alt, så hvorfor skulle Gaiman ikke kunne? Illustrationerne er virkelig flotte og fanger rigtig godt historiens vigtigste begivenheder.

af kvallentin,
27. januar 2017
Bogen er en samling af 7 forskellige eventyr som på den ene eller anden måde har vinter eller jul i temaet. H. C. Andersen behøver nok ikke nogen introduktion og det gør hans dejlige eventyr heller ikke. Vi kender de fleste fra barndommen. Alligevel var der to eventyr med som jeg ikke før har hørt om. Der gemmer sig altid en varme i sørgmodigheden i fortællingerne. En varme som luner dejligt i de kolde måneder, selvom det langt fra er alle eventyr af Andersen der ender lykkeligt. Fortællingerne bliver akkompagneret af fine billeder med farverige motiver. De har en skøn detaljerighed og afspejler fint billederne der dukker op bag nethinden, mens man læser.
61 timer
(5)

af kvallentin,
27. januar 2017
Mit første møde med Jack Reacher, men absolut ikke det sidste. Egentlig en typisk actionthriller som man ser dem på film. Helten dumper tilfældigvis, og meget nyttigt, ned i problemerne og skal redde ærterne. Men forfatteren har formået at skrive sine scener og personer så fantastisk godt, at man er der. Man er med Reacher rundt i Bolton by. Man mærker den isende kulde helt ind til marven, og man sidder og kigger sig over skulderen for ikke at finde morderen bag sig. Det er sindsygt godt skrevet og hamrende spændende.

af kvallentin,
27. januar 2017
Jeg læste Jonathan Livingston Havmåge på en anbefaling fra en veninde. Allerede på de første sider kunne jeg mærke at dette er en helt særlig bog. En af de bøger, man tilfældigt kommer forbi, hører om eller for foræret. En af de bøger som sætter sig et helt særligt sted i brystet og giver stof til eftertanke, og som man gerne vil have stående fremme på reolen så andre kan se den og spørge om den, låne den og blive så forelsket. Det handler om en havmåge. Så ligetil er det. Og så alligevel ikke. For Jonathan er ikke bare en havmåge, han er et symbol på frihed og livet. På at leve i nuet og elske og stå ved den man er. Fortællingen er god til børn, som vil høre historien om en usædvanlig havmåge og bagefter tage en tur til vandet for at finde ham. Den er god til voksne og unge, som vil kunne læse mellem linjerne og hører historien om selverkendelse og brud på den sociale arv. Den er bare virkelig god, og burde læses af alle.

af kvallentin,
27. januar 2017

af kvallentin,
2. december 2016
Yes. Dansk fantasy banker jo derud af, mere af det tak :D Første bog i Panteon sagaen var en ren fornøjelse at læse, og glæder mig vildt til den næste i serien. Er tosset med ideen, den uhøjtidlige måde den er sat sammen, og de sjove hints og referencer til andre store fantasy værker. Vejen til Panteon fungere hele vejen på grund af sine gode og troværdige karakterer. Et solidt fantasy univers med en dystopisk snert. Glæd dig til at læse den :)

af kvallentin,
2. december 2016
Jeg har været helt bidt af Mias eventyr fra starten, og elsker simpelthen konceptet med Calendar Girl. Marts måned synes jeg dog ikke levede op til standarden fra Januar og Februar. Det var en kort historie, uden det helt store indhold. Der var selvfølgelig en mening med det hele, og Mia fik da også tingene på ret køl, mens hun selv lærte noget. Desværre bevægede det sig i et tempo og i en retning jeg ville forvente at finde i en Danielle Steel roman - som jeg ikke er fan af. Det blev for sukkersødt, for pænt, for forudsigeligt.