FERIEPLANER! - find inspiration HER

Boganmeldelser fra Lisbeth M

Jeg hedder Lisbeth Maja og er 33 år gammel. Jeg bor alene i en lejlighed i Næsby ved Odense. Jeg arbejder til daglig på Odense Hovedbibliotek, hvor jeg har været ansat i 1 år. I min fritid læser jeg rigtig mange bøger, da bøger er min store lidenskab, jeg kan simpelthen ikke få nok af bøger, og derfor tager jeg også til Krimimessen i Horsens og Bogmessen i Bella Centret, der er ikke noget bedre end at komme til at møde andre Bogfans og høre forfattere fortælle om deres bøger, men udover at læse bøger, er jeg også sammen med min familie, hører musik, skriver breve og ser fjernsyn. Jeg læser meget blandet, men særligt Krimi, Fantasy og Kærlighedshistorier holder jeg meget af, men jeg går heller ikke af vejen for historiske bøger, biografier og mange flere. Den værste bog jeg har læst er Kolonien af Pierre Robert, den bog var virkelig meget underlig og kedelig, men science fiktions bøger er heller lige min kop the, så andre vil nok kunne lide den. Jeg elsker bøger af Fredrik Backman, Astrid Lindgren, J.K. Rowling fordi jeg synes de skriver bøger med megen varme og humor, af andre forfattere kan jeg også godt lide Anna Grue, Jussi Adler Olsen, Sara Blædel, Michael Katz Krefeld, Anna Todd og Ken Follett, deres bøger har jeg meget svært ved at slippe.
201 anmeldelser i alt, 7 i juni
1 2 3 4 5 >

af Lisbeth M,
25. juni 2017
Det er den første bog jeg læser af Ida Jessen og jeg er og var meget begejstret for novellesamlingen. Jeg blev meget opslugt af alle fortællingerne og jeg blev betaget af person og miljøbeskrivelserne i novellerne, jeg kom virkelig ind under huden på stederne og personerne så jeg slugte bogen på ingen tid. Jeg vil helt sikkert gerne læse flere bøger af Ida Jessen, jeg er blevet nysgerrig efter at læse hendes øvrige bøger.

af Lisbeth M,
21. juni 2017
Jeg havde hørt meget postitiv omtale af " Vores kemiské hjerter" så derfor så jeg rigtig meget frem til at læse den. Jeg blev desværre meget skuffet over bogen. De første 100 sider af bogen var jeg optaget af den, men derefter mistede jeg desværre min interesse for bogen og helt til sidst blev det desværre en kamp for mig at få den læst færdig. Jeg kunne rigtig godt lide Henry Page, som jeg syntes var en rigtig sød, sjov og meget sympatisk fyr oh hans venner kom jeg også tæt på. Grace blev jeg derimod aldrig rigtig betaget af, for jeg syntes ikke hun behandlede Henry ordenligt og med respekt, som jeg syntes han fortjente, om end jeg blev klogere på hvorfor hun holdte afstand til Henry og ikke lod sig knytte til ham. Smag og behag er heldigvis forskellig, jeg blev desværre ikke så glad for bogen, som jeg havde troet og håbet på.

af Lisbeth M,
20. juni 2017
Jeg har læst " Alt det lys vi ikke ser" af Anthony Doerr med stor begejstring og derfor havde jeg store forventninger til " Noget om Grace". Desværre blev bogen en stor skuffelse for mit vedkommende. Jeg var grebet af bogen de første 100 sider, men derefter faldt min interesse for bogen derefter, fordi jeg syntes handlingen blev for rodet og forvirrende for mig. Jeg vil gerne læse flere bøger af Anthony Doerr, " Noget om Grace faldt bare ikke lige ind i min smag.

af Lisbeth M,
15. juni 2017
Den kolde sommer er mit første bekendtskab med Gianrico Carofiglio og det var et vellykket første møde. Jeg blev meget hurtigt grebet af bogens handling og jeg blev klogere på hvilken indflydelse mafiaen i mange år har haft på det italienske samfund og hvilke konsekvenser det har for familierne til medlemmerne af Mafien og ofrene for Mafien. Jeg vil helt sikkert gerne læse mere af Gianrico Carofiglio.

af Lisbeth M,
13. juni 2017
Helouise Kaldan er Journalist og havnet lidt i problemer, idet hendes kilde er blevet grebet i en løgn, hvilket har betydet, at Helouise kæmper en kamp for at genoprette sin troværdighed igen. Pludselig en dag modtager Helouise nogle mærkværdige breve fra morderen Anna. Hvorfor har Anna kontaktet Helouise? " Ligblomsten" er Anne Mette Hancocks debut som forfatter og det er en fin debut hun har fået som forfatter. Jeg havde store forventninger til bogen på grund af den flotte medieomtale og flotte anmeldelser hun har modtaget, men bogen levede desværre ikke helt op til mine forventninger. Jeg havde svært ved at leve mig ind i bogen da jeg var kommet i gang med bogen, men pludselig kom der skred i handlingen og bogen blev mere spændende for mig. Jeg kom aldrig helt under huden på Helouise og Politimanden Erik Schäfer, det var mere et distanceret forhold jeg fik til dem, men jeg vil nu alligevel gerne læse mere om dem da jeg syntes de fremstod som meget sympatiske mennesker. Jeg giver bogen 4 stjerner. Hvis bogen skulle have haft 5 stjerner, skulle jeg være blevet opslugt af bogen fra de første sider og Helouise og Erik skulle jeg være blevet mere knyttet til end tilfældet. Til gengæld syntes jeg plottet var uigennemskueligt og godt skruet sammen det vil jeg gerne rose forfatteren meget for. Jeg vil meget gerne læse mere om Helouise og Erik da jeg trods alt er lidt nysgerrig efter at vide hvad deres næste oplevelser bliver.

af Lisbeth M,
8. juni 2017
Lily har bestemt ikke haft et nemt liv. Faderen er lige død og Lily er ulykkelig og føler sig ensom. Ved et tilfælde møder hun neurokirurgen Ryle. Hun falder for Ryle med et brag og snart indleder de et forhold. Men en dag dukker Lily's ekskæreste Atlas op. Hvad vil det betyde for Lily og Ryle's forhold? Åh hvor jeg knus elskede " Det ender med os" fra allerførste side. Det var så nemt at få sympati for Lily og Ryle og jeg var vild med kemien imellem den. Bogen er en dejlig roman om kærlighed og venskab, og jeg fandt historien både sød, sjov, rørende og meget tankevækkende. Som sagt blev jeg meget betaget af Lily, for hun var så godt et menneske med hjertet på rette sted. Colleen Hoover tager også et tabubelagt emne op og hun skriver om det på nænsom vis, af hensyn til nye læsere undlader jeg at fortælle hvad emnet er for jeg synes det afslører for meget af bogens handling. Jeg kan ikke rose " Det ender med os" nok og til nye læsere kan jeg kun sige: Glæd jer! Der venter jer en rigtig god læseoplevelse."

af Lisbeth M,
5. juni 2017
Jeg har tidligere med stor fornøjelse læst " Den hemmelige kvinde" af Anna Ekberg og den syntes jeg var virkelig god. Jeg troede ikke det var muligt, men " Kærlighed for voksne " er faktisk endnu bedre. Den er velskreven, nervepirrende spændende og har gode og troværdige personbeskrivelser af Christian, Leonora og Zenia. Jeg blev virkelig snydt med bogens handling og slutning, for jeg troede jeg havde regnet historien ud, men nej det havde jeg bestemt ikke. Slutningen forbavsede mig i den grad og jeg sad til slut og tænkte: Hold da op, det var da en fortælling der ville noget, der tog de godt nok fusen på mig de gode og dygtige forfattere. Jeg elsker at blive overrasket når jeg læser bøger, så jeg kan kun rose forfatterne for at have skrevet en medrivende og uforudsigelig bog. Jeg glæder mig rigtig meget til den næste bog udkommer, og jeg giver med allerstørste fornøjelse bogen 5 store og velfortjente stjerner.

af Lisbeth M,
19. maj 2017
Jeg havde glædet mig meget til at læse " Arvtageren", da historien tiltalte mig meget, men det blev desværre en meget skuffende læseoplevelse for mit vedkommende. Bogen startede ellers meget lovende ud og jeg var opslugt af bogen de første 75 sider, men de sidste sider skuffede mig desværre fælt og jeg har desværre ikke lyst til at læse flere bøger af Lina Foss.

af Lisbeth M,
14. maj 2017
" Mordet på øen" er den første bog jeg har læst af Michael Larsen og jeg er overbevist om, at det ikke er den sidste bog fra hans hånd jeg har læst. Jeg kunne rigtig godt lide, at handlingen foregik meget af tiden på Ærø, hvor jeg fik et indblik i livet som øboer og øboernes forhold til hinanden og øen. Jeg kunne også godt lide personbeskrivelserne, som virkede meget levende og troværdige efter min mening og gav mig lyst til f.eks at lære Jan Folmer og Charlotte Monson bedre at kende. Slutningen skuffede mig en del, da jeg føler jeg sidder tilbage med for mange spørgsmål på dele af handlingen, men det hindrer mig nu ikke i også at ville læse efterfølgeren til " Mordet på øen" hvis der kommer sådan en.

af Lisbeth M,
14. maj 2017
I Stockholm er flere kvinder blevet angrebet og voldtaget af hårdhændede gerningsmænd, som bliver mere og mere brutale i deres overgreb. Den private efterforskningsgruppe Erlagruppen går i aktion i jagten på gerningsmændene i virkeligheden og på nettet. Jeg var meget optaget af " Sporene vi efterlader os " meget langt hen ad vejen, men de sidste 100 sider var jeg desværre ikke så opslugt af og det trækker desværre ned i min bedømmelse af bogen. Jeg vil dog rose forfatteren for nogle meget levende og troværdige person og miljøbeskrivelser, som helt sikkert har givet mig lyst til at læse flere bøger af Pernilla Ericson.