Plusbog Play - Ny gratis app til lydbøger

Boganmeldelser fra Lisbeth M

Jeg hedder Lisbeth Maja og er 33 år gammel. Jeg bor alene i en lejlighed i Næsby ved Odense. Jeg arbejder til daglig på Odense Hovedbibliotek, hvor jeg har været ansat i 1 år. I min fritid læser jeg rigtig mange bøger, da bøger er min store lidenskab, jeg kan simpelthen ikke få nok af bøger, og derfor tager jeg også til Krimimessen i Horsens og Bogmessen i Bella Centret, der er ikke noget bedre end at komme til at møde andre Bogfans og høre forfattere fortælle om deres bøger, men udover at læse bøger, er jeg også sammen med min familie, hører musik, skriver breve og ser fjernsyn. Jeg læser meget blandet, men særligt Krimi, Fantasy og Kærlighedshistorier holder jeg meget af, men jeg går heller ikke af vejen for historiske bøger, biografier og mange flere. Den værste bog jeg har læst er Kolonien af Pierre Robert, den bog var virkelig meget underlig og kedelig, men science fiktions bøger er heller lige min kop the, så andre vil nok kunne lide den. Jeg elsker bøger af Fredrik Backman, Astrid Lindgren, J.K. Rowling fordi jeg synes de skriver bøger med megen varme og humor, af andre forfattere kan jeg også godt lide Anna Grue, Jussi Adler Olsen, Sara Blædel, Michael Katz Krefeld, Anna Todd og Ken Follett, deres bøger har jeg meget svært ved at slippe.
239 anmeldelser i alt, 0 i februar
1 2 3 4 5 >

af Lisbeth M,
19. januar 2018
Jeg har læst mange positive og begejstrede anmeldelser af “ Mirror Mirror”, så jeg har været meget nysgerrig, men også en smule skeptisk efter at stifte bekendtskab med bogen, for kunne bogen virkelig være så fantastisk som flere læsere har givet udtryk for? Kor og godt: Ja bogen er virkelig fantastisk, for den er meget velskreven og der sker hele tiden flere uventede drejninger, som er svære at forudse! Bogens 4 hovedpersoner har hver deres at slås med i deres liv efter skole og det er svært ikke at finde dem sympatiske. Jeg vil også rose forfatteren for at have nogen meget relevante emner med i bogen, emner som teenagere nemt kan relatere til og det er: Venskab, Identitet, Seksualitet, Mobning og De Sociale Mediers positive og negative indflydelse på de unge menneskers hverdag i skolen og i fritiden. Jeg anbefaler bogen på det varmeste, for den er en bog, som er rigtig spændende at læse og som giver læseren meget at tænke over når bogen er slut. “ Mirror Mirror” kandiderer for mit vedkommende til at blive den bedst læsende bog i 2018.

af Lisbeth M,
19. januar 2018
Som mange andre danskere fulgte jeg meget begejstret med da tv-serien Historien om Danmark søndag efter søndag blev vist på Danmarks Radio, så jeg havde store forventninger til at læse bøgerne. Bind 1 læste jeg med stor fornøjelse. Jeg nød de flotte billeder og teksterne gjorde mig nysgerrig efter at læse videre i bogen. Jeg synes bestemt bogen er anbefalelsesværdig til andre historieinteresserede.

af Lisbeth M,
14. januar 2018
Edvin er sammen med andre børn på spejderlejr. Edvin bliver sat i land på en lille ø i Mälaren for at samle svampe. I stedet for svampe finder Edvin et halvt begravet Kranium. Trods sine unge alder, 10 år, ved Edvin godt hvad han skal gøre. Kraniet kommer han i en plasticpose, han forlader spejderlejren og kontakter sin nabo, som er Kriminalkommisær Evert Bäckström. Evert Bäckström bryder sig normalt ikke om børn, men Edvin er en sjælden undtagelse om end forholdet mellem Edvin og Evert roligt kan betegnes som værende speciel. Bäckström og hans medarbejdere får til opgave at opklare en kompliceret sag. Jeg har været rigtig glad for Leif GW Persson’s bøger i mange år og jeg glæder mig altid til når der kommer en ny bog af ham på dansk, “ Kan man dø to gange” var bestemt ikke nogen undtagelse på det punkt. Når jeg har læst de andre bøger om Evert Bäckström har jeg ikke kunnet lade være med at grine ad ham, for han var beskrevet på en meget humoristisk måde og selv om han er usympatisk og måske lige frem et dumt svin, så kan jeg alligevel ikke lade være med at holde af ham. I “ Kan man dø to gange” grinte jeg ikke så meget som jeg har gjort i de tidligere bøger, men tilgengæld var jeg virkelig opslugt af historien, som jeg syntes var meget velskreven og meget spændende og med et plot, som ikke var så gennemskueligt, som jeg troede det var lidt undervejs. Jeg blev meget overrasket over slutningen, men jeg synes også den virkede troværdig op sluttet af på en ordentlig måde. “ Kan man dø to gange” er en fremragende bog, som jeg giver min varmeste anbefaling.
Barnet
(1)

af Lisbeth M,
14. januar 2018
På en byggeplads i London under et nedrivningsarbejde bliver et lille barneskelet fundet af en arbejdsmand. Ved en nærmere undersøgelse af skelettet bliver det konstateret, at det har ligget i jorden i årevis. Kim Waters er Journalist og hun ønsker sig brændende at fortælle barnets historie. K8m Waters får skrevet en artikel om barnet til avisen hun arbejder for, men særligt et spørgsmål har hun svært ved at besvare: Hvem var barnet på byggepladsen? Kate går til bunds i sagen om barneskelettet og under hendes dybdegående undersøgelse går det op for Kate, at der for mange år siden skete en forbrydelse som rystede byen. Et nyfødt barn fra barselsgangen på et lokalt hospital blev stjålet. Sagen om det stjålne spædbarn forblev med tiden uopklaret og et mysterie. Sagen om barneskelettet og det stjålne spædbarn giver mange overvejelser for Kate. Hvad skal hun sige? Hvad skal hun skjule? “ Barnet” er den 2. Bog af Fiona Barton, som er udgivet på dansk, den første hedder “ Enken” og den har jeg endnu ikke læst, men hvis den er lige så god som “ Barnet” har jeg en virkelig god læseoplevelse til gode. “ Barnet” er virkelig en fremragende bog, som fra allerførste side fangede min opmærksomhed og jeg havde meget svært ved at lægge bogen fra mig, da der hele tiden skete nogle uforudsigelige drejninger i historien, som jeg ikke på nogen måde havde gættet mig frem til. Slutningen gjorde mig virkelig overrasket, men også rigtig glad, for bogen kunne efter min mening ikke have fået en anden og bedre slutning. Jeg vil ikke sige så meget om personerne i bogen andet end Jude virkelig chokerede mig. Hun var virkelig meget selvoptaget og hendes handlinger gjorde mig flere gange rigtig forarget. Jeg anbefaler “ Barnet” på det varmeste til nye læsere og jeg vil glæde mig til at læse “ Enken” og forhåbentlig andre bøger af forfatteren på dansk.

af Lisbeth M,
12. januar 2018
Jeg har virkelig nydt at læse de forskellige bøger om Familien Hathaway og “ Elskov om eftermiddagen” var bestemt ingen undtagelse. Lisa Kleypas er rigtig dygtig til at skrive historier med drama og kærlighed og til at gøre hendes hovedpersoner i bøgerne meget sympatiske og nemme at holde af. Jeg glæder mig til at læse endnu flere bøger af Lisa Kleypas.

af Lisbeth M,
8. januar 2018
En både meget morsom, men også meget tankevækkende bog med en masse gode råd til hvordan livet kan leves positivt og uden så mange bekymringer. Jeg kunne ikke lade være med at grine flere gange under læsningen og jeg nød Hella`s gode råd.

af Lisbeth M,
3. januar 2018
Det er ikke nogen hemmelighed, at jeg synes Lisa Kleypas’s bøger er fantastiske, jeg nyder virkelig når der er udkommet en ny bog af hende og “ Jul på Stony Cross Manor var ikke nogen undtagelse, jeg synes faktisk det er den bedste Lisa Kleypas jeg hidtil har læst også selv om det også er den korteste.

af Lisbeth M,
27. november 2017
En meget tankevækkende og rørende fortælling om Martin, som indtil han var 12 år gammel , var en frisk og glad dreng. Pludselig en dag bliver han syg og med tiden bliver han så syg, at han må sidde i kørestol. Jeg var vildt imponeret over hans livsmod og at han ikke er bitter trods en hård skæbne har ramt ham og hans familie. Jeg anbefaler bogen på det varmeste til nye læsere.

af Lisbeth M,
13. november 2017
En meget rørende og tankevækkende roman om kærlighed, venskab, sorg, og sammenhold. Jeg blev i starten meget hurtigt grebet af handlingen og nød at læse om Ambrose og Fern og deres venner på skift, undervejs gik jeg desværre lidt “ død” i den og havde lyst til at stoppe med at læse den, men jeg valgte at læse videre og det er jeg rigtig glad for at jeg gjorde, for undervejs skete der noget i bogen, som rørte mig meget og gav mig lyst til at læse videre, så jeg til sidst sad tilbage med en stor glæde over, at ,jeg trods min store skepsis undervejs, alligevel færdiggjorde bogen og fik en rigtig god læseoplevelse ud af den.
Sepp
(1)

af Lisbeth M,
13. november 2017
Jeg har glædet mig meget til at læse bogen om Sepp Piontek, og jeg må sige, at det blev lige den gode læseoplevelse jeg havde håbet på. Jeg vil ikke på nogen måde skjule, at jeg er og var meget begejstret over bogen, som jeg syntes var meget lærerig, medrivende og velskreven. Det er yderst sjældent, at jeg har grinet så meget, når jeg har læst en biografi, men det gjorde jeg en del af, mens jeg læste “ Sepp. Jeg anbefaler bogen på det varmeste.