NYHED - Lækre produkter fra RICE

Boganmeldelser fra Lisbeth M

Jeg hedder Lisbeth Maja og er 33 år gammel. Jeg bor alene i en lejlighed i Næsby ved Odense. Jeg arbejder til daglig på Odense Hovedbibliotek, hvor jeg har været ansat i 1 år. I min fritid læser jeg rigtig mange bøger, da bøger er min store lidenskab, jeg kan simpelthen ikke få nok af bøger, og derfor tager jeg også til Krimimessen i Horsens og Bogmessen i Bella Centret, der er ikke noget bedre end at komme til at møde andre Bogfans og høre forfattere fortælle om deres bøger, men udover at læse bøger, er jeg også sammen med min familie, hører musik, skriver breve og ser fjernsyn. Jeg læser meget blandet, men særligt Krimi, Fantasy og Kærlighedshistorier holder jeg meget af, men jeg går heller ikke af vejen for historiske bøger, biografier og mange flere. Den værste bog jeg har læst er Kolonien af Pierre Robert, den bog var virkelig meget underlig og kedelig, men science fiktions bøger er heller lige min kop the, så andre vil nok kunne lide den. Jeg elsker bøger af Fredrik Backman, Astrid Lindgren, J.K. Rowling fordi jeg synes de skriver bøger med megen varme og humor, af andre forfattere kan jeg også godt lide Anna Grue, Jussi Adler Olsen, Sara Blædel, Michael Katz Krefeld, Anna Todd og Ken Follett, deres bøger har jeg meget svært ved at slippe.
237 anmeldelser i alt, 1 i juni
1 2 3 4 5 >

af Lisbeth M,
15. juni 2018
Rebekka Holm er rastløs og keder sig, da hun er sygemeldt efter et voldeligt overfald. Hun savner at have en vigtig sag at beskæftige sig med, så meget modvilligt rejser Rebekka til Stockholm for at besøge sin kæreste Niclas, som har inviteret Rebekka på en lille ferie. Men det bliver langtfra en afslappende ferie for Rebekka Holm. Inden Niclas mødte Rebekka var han lykkelig gift med Journalisten Magdalena, men hun døde pludseligt. Niclas har startet sin egen private efterforskning af Magdelena’ s død og ønsker på ingen måde Rebekkas’s hjælp, men Rebekka trodser Niclas og undersøger uden Niclas’s viden omstændighederne ved Magdalena’s død. Rebekka’s nysgerrighed og stædighed fører hende til Finland, hvor hun får kendskab til historien om nogle forsvundne mennesker, som har lidt en grusom skæbne. Hvor mon Rebekka havner henne? “ Mirakelmanden” er sjette bind i serien om drabsefterforsker Rebekka Holm og den er efter min mening den bedste bog i serien indtil videre. Normalt kan jeg godt føle det lidt forvirrende, hvis en bogs handling på skift foregår i fortid og nutid, men i “ Mirakelmanden” synes jeg det fungerede rigtig fint og gjorde handlingen meget spændende og uforudsigelig. Selv om Rebekka indimellem drev mig til vanvid med hendes nysgerrighed, rastløshed og stædighed, kunne jeg på den anden side heller ikke lade være med at føle med hende og også beundre hende for sit mod og til tider store dumdristighed. Jeg glæder mig meget til at læse mere om Rebekkas liv i den næste bog, som efter planen skulle udkomme i efteråret 2018 og jeg giver bogen min varmeste anbefaling til andre Krimifans.

af Lisbeth M,
18. februar 2018
Jeg læste med fornøjelse “ Okker Gokker” og derfor havde jeg også store forventninger til “ Bro Bro Brille”. Igen blev jeg opslugt af handlingen, som var velskreven og meget spændende og med et plot som for mit vedkommende var meget svært at regne ud selv om lidt af identiteten på gerningsmanden var let at regne ud. Jeg anbefaler “ Okker Gokker” og “ Bro Bro Brille til nye Krimilæsere, men jeg vil også tilføje, at hvis nye læsere ikke er til krimier med meget blodige beskrivelser er det bedst at lade værende at læse “ Okker Gokker” og “ Bro Bro Brille” og læse nogle andre krimier.
Maestro
(3)

af Lisbeth M,
10. februar 2018
Jeg havde hørt meget positiv omtale af “ Maestro” af Geir Tangen, så derfor ville jeg også rigtig gerne selv læse bogen. Jeg blev grebet af handlingen fra de første sider og troede jeg ville være opslugt af bogen til den sluttede. Det skete desværre ikke. For mit vedkommende oplevede jeg, at spændingen i handlingen var meget svingende, det ene øjeblik syntes jeg handlingen var meget kedelig og det næste øjeblik kunne jeg ikke lægge bogen fra mig, fordi der skete noget meget spændende. Personerne i bogen syntes jeg var skrevet troværdigt og jeg følte, at jeg kom ind på livet af dem. Slutningen var virkelig hæsblæsende og meget overraskende for mig, jeg havde på ingen måde gættet identiteten på gerningsmanden.

af Lisbeth M,
8. februar 2018
En meget velskreven, spændende og rørende fortælling om det spirrende forhold mellem Bree og Archer. Bree fik jeg meget hurtigt sympati for og kom til at holde meget af ret hurtigt da jeg kom i gang med bogen og Archer var også nem at holde af, da jeg først lige havde lært ham at kende. Jeg troede jeg havde regnet slutningen ud, men virkelig overrasket da jeg fandt ud hvordan det hang sammen. Grunden til jeg ikke giver bogen 5 stjerner er, at jeg synes sex scenerne var lige en tand for meget, dem kunne jeg gidt have haft lidt færre af, men ellers har jeg kun positive ord at sige om “ Archers stemme”.

af Lisbeth M,
8. februar 2018
Stadig mig er efterfølgeren til Mig før dig og Efter dig, som efter min mening er nogle skønne og livsbekræftende bøger. Jeg elskede de to andre bøger og jeg håbede jeg også ville elske Stadig mig. Det kom jeg til og jeg synes det kunne være dejligt med en bog mere om Louisa Clark, for jeg er spændt på hvordan det kommer til at gå hende videre fremover , men jeg forstår også godt, hvis Jojo Moyes stopper med Stadig mig, for det er bedre at stoppe mens legen er god end at blive ved med en serie, som måske ikke bliver ved med at være populær.

af Lisbeth M,
19. januar 2018
Jeg har læst mange positive og begejstrede anmeldelser af “ Mirror Mirror”, så jeg har været meget nysgerrig, men også en smule skeptisk efter at stifte bekendtskab med bogen, for kunne bogen virkelig være så fantastisk som flere læsere har givet udtryk for? Kor og godt: Ja bogen er virkelig fantastisk, for den er meget velskreven og der sker hele tiden flere uventede drejninger, som er svære at forudse! Bogens 4 hovedpersoner har hver deres at slås med i deres liv efter skole og det er svært ikke at finde dem sympatiske. Jeg vil også rose forfatteren for at have nogen meget relevante emner med i bogen, emner som teenagere nemt kan relatere til og det er: Venskab, Identitet, Seksualitet, Mobning og De Sociale Mediers positive og negative indflydelse på de unge menneskers hverdag i skolen og i fritiden. Jeg anbefaler bogen på det varmeste, for den er en bog, som er rigtig spændende at læse og som giver læseren meget at tænke over når bogen er slut. “ Mirror Mirror” kandiderer for mit vedkommende til at blive den bedst læsende bog i 2018.

af Lisbeth M,
19. januar 2018
Som mange andre danskere fulgte jeg meget begejstret med da tv-serien Historien om Danmark søndag efter søndag blev vist på Danmarks Radio, så jeg havde store forventninger til at læse bøgerne. Bind 1 læste jeg med stor fornøjelse. Jeg nød de flotte billeder og teksterne gjorde mig nysgerrig efter at læse videre i bogen. Jeg synes bestemt bogen er anbefalelsesværdig til andre historieinteresserede.

af Lisbeth M,
14. januar 2018
Edvin er sammen med andre børn på spejderlejr. Edvin bliver sat i land på en lille ø i Mälaren for at samle svampe. I stedet for svampe finder Edvin et halvt begravet Kranium. Trods sine unge alder, 10 år, ved Edvin godt hvad han skal gøre. Kraniet kommer han i en plasticpose, han forlader spejderlejren og kontakter sin nabo, som er Kriminalkommisær Evert Bäckström. Evert Bäckström bryder sig normalt ikke om børn, men Edvin er en sjælden undtagelse om end forholdet mellem Edvin og Evert roligt kan betegnes som værende speciel. Bäckström og hans medarbejdere får til opgave at opklare en kompliceret sag. Jeg har været rigtig glad for Leif GW Persson’s bøger i mange år og jeg glæder mig altid til når der kommer en ny bog af ham på dansk, “ Kan man dø to gange” var bestemt ikke nogen undtagelse på det punkt. Når jeg har læst de andre bøger om Evert Bäckström har jeg ikke kunnet lade være med at grine ad ham, for han var beskrevet på en meget humoristisk måde og selv om han er usympatisk og måske lige frem et dumt svin, så kan jeg alligevel ikke lade være med at holde af ham. I “ Kan man dø to gange” grinte jeg ikke så meget som jeg har gjort i de tidligere bøger, men tilgengæld var jeg virkelig opslugt af historien, som jeg syntes var meget velskreven og meget spændende og med et plot, som ikke var så gennemskueligt, som jeg troede det var lidt undervejs. Jeg blev meget overrasket over slutningen, men jeg synes også den virkede troværdig op sluttet af på en ordentlig måde. “ Kan man dø to gange” er en fremragende bog, som jeg giver min varmeste anbefaling.
Barnet
(1)

af Lisbeth M,
14. januar 2018
På en byggeplads i London under et nedrivningsarbejde bliver et lille barneskelet fundet af en arbejdsmand. Ved en nærmere undersøgelse af skelettet bliver det konstateret, at det har ligget i jorden i årevis. Kim Waters er Journalist og hun ønsker sig brændende at fortælle barnets historie. K8m Waters får skrevet en artikel om barnet til avisen hun arbejder for, men særligt et spørgsmål har hun svært ved at besvare: Hvem var barnet på byggepladsen? Kate går til bunds i sagen om barneskelettet og under hendes dybdegående undersøgelse går det op for Kate, at der for mange år siden skete en forbrydelse som rystede byen. Et nyfødt barn fra barselsgangen på et lokalt hospital blev stjålet. Sagen om det stjålne spædbarn forblev med tiden uopklaret og et mysterie. Sagen om barneskelettet og det stjålne spædbarn giver mange overvejelser for Kate. Hvad skal hun sige? Hvad skal hun skjule? “ Barnet” er den 2. Bog af Fiona Barton, som er udgivet på dansk, den første hedder “ Enken” og den har jeg endnu ikke læst, men hvis den er lige så god som “ Barnet” har jeg en virkelig god læseoplevelse til gode. “ Barnet” er virkelig en fremragende bog, som fra allerførste side fangede min opmærksomhed og jeg havde meget svært ved at lægge bogen fra mig, da der hele tiden skete nogle uforudsigelige drejninger i historien, som jeg ikke på nogen måde havde gættet mig frem til. Slutningen gjorde mig virkelig overrasket, men også rigtig glad, for bogen kunne efter min mening ikke have fået en anden og bedre slutning. Jeg vil ikke sige så meget om personerne i bogen andet end Jude virkelig chokerede mig. Hun var virkelig meget selvoptaget og hendes handlinger gjorde mig flere gange rigtig forarget. Jeg anbefaler “ Barnet” på det varmeste til nye læsere og jeg vil glæde mig til at læse “ Enken” og forhåbentlig andre bøger af forfatteren på dansk.

af Lisbeth M,
12. januar 2018
Jeg har virkelig nydt at læse de forskellige bøger om Familien Hathaway og “ Elskov om eftermiddagen” var bestemt ingen undtagelse. Lisa Kleypas er rigtig dygtig til at skrive historier med drama og kærlighed og til at gøre hendes hovedpersoner i bøgerne meget sympatiske og nemme at holde af. Jeg glæder mig til at læse endnu flere bøger af Lisa Kleypas.