Boganmeldelser fra Lisbeth M

Jeg hedder Lisbeth Maja og er 33 år gammel. Jeg bor alene i en lejlighed i Næsby ved Odense. Jeg arbejder til daglig på Odense Hovedbibliotek, hvor jeg har været ansat i 1 år. I min fritid læser jeg rigtig mange bøger, da bøger er min store lidenskab, jeg kan simpelthen ikke få nok af bøger, og derfor tager jeg også til Krimimessen i Horsens og Bogmessen i Bella Centret, der er ikke noget bedre end at komme til at møde andre Bogfans og høre forfattere fortælle om deres bøger, men udover at læse bøger, er jeg også sammen med min familie, hører musik, skriver breve og ser fjernsyn. Jeg læser meget blandet, men særligt Krimi, Fantasy og Kærlighedshistorier holder jeg meget af, men jeg går heller ikke af vejen for historiske bøger, biografier og mange flere. Den værste bog jeg har læst er Kolonien af Pierre Robert, den bog var virkelig meget underlig og kedelig, men science fiktions bøger er heller lige min kop the, så andre vil nok kunne lide den. Jeg elsker bøger af Fredrik Backman, Astrid Lindgren, J.K. Rowling fordi jeg synes de skriver bøger med megen varme og humor, af andre forfattere kan jeg også godt lide Anna Grue, Jussi Adler Olsen, Sara Blædel, Michael Katz Krefeld, Anna Todd og Ken Follett, deres bøger har jeg meget svært ved at slippe.
237 anmeldelser i alt, 4 i oktober
1 2 3 4 5 >

af Lisbeth M,
16. oktober 2017
Jeg har med stor fornøjelse læst de andre bøger af Mhairi McFarlane, som er udkommet på dansk og jeg havde derfor store forventninger til “ I det øjeblik var jeg din”. Desværre levede bogen ikke op til mine forventninger, idet jeg ikke blev grebet af bogens handling og personer på samme måde som i de andre bøger og der giver jeg bogen 3 stjerner.
Kemikeren
(3)

af Lisbeth M,
16. oktober 2017
Jeg har tidligere med fornøjelse læst Twilight bøgerne af Stephenie Meyer, dem var jeg meget begejstret for, så jeg så rigtig meget frem til at læse Kemikeren, for den lød bestemt rigtig god. Desværre blev “ Kemikeren” ikke helt så spændende en læseoplevelse som jeg havde håbet på, jeg manglede virkelig følelsen af nervepirrende spænding, for jeg blev aldrig rigtig opslugt af bogen, derfor giver jeg bogen 3 stjerner.

af Lisbeth M,
7. oktober 2017
Jeg har hørt mange positive ord om “ Hvor der er vilje” fra andre læsere, så jeg har været rigtig spændt på at læse bogen. Jeg forstår virkelig godt, at Jeffrey Archer har fået mange rosende ord for “ Hvor der er vilje” for bogen er virkelig velskreven, der sker medrivende begivenheder og der er personer, som læseren vil føle stor sympati for eller det dybeste afsky for. Jeg synes skrivestilen i bogen minder meget om Ken Follett, så hvis man som læser er rigtig glad for Ken Folletts bøger, tror jeg denne bog vil begejstre på samme måde. Jeg glæder mig helt sikkert til at læse næste bøger, som er udkommet på dansk og hedder: “ Faderens synder” og “ En velbevaret hemmelighed”.

af Lisbeth M,
7. oktober 2017
Anna er ambitiøs med sine studier og har absolut ikke nogen planer om at indlede et forhold til football stjernen Drew, som er gevaldig populær blandt pigerne, men Anna kan alligevel ikke benægte, at der er en stærk tiltrækning mellem hende og Drew. Drew er meget charmerende og fuld af selvtillid, så han bliver ret hurtigt vild med Anna, men kan Drew overbevise Anna om, at der er en særlig kemi imellem dem, som er værd at satse på? Jeg har hørt mange positive ord om “ Sendt til tælling” fra andre begejstrede læsere, så jeg har været meget spændt på at læse bogen, især fordi Kristen Callihan er blevet sammenlignet med Elle Kennedy. Jeg kom virkelig til at elske bogen, især fordi jeg virkelig kunne mærke kemien mellem Drew og Anna og fordi jeg følte stor sympati for dem begge fordi de begge har sår på sjælen. Jeg glæder mig helt bestemt til at læse mere af Kristen Callihan.
Samleren
(1)

af Lisbeth M,
27. september 2017
Jeg har læst " Det syvende mord" og Hævn" af Paul Cleave med stor begejstring, så derfor så jeg meget frem til at læse " Samleren". Desværre blev jeg lidt skuffet over bogen, som jeg ikke blev lige så grebet af som de to forrige bøger. " Samleren " var en lidt langtrukken bog for mit vedkommende og jeg havde lidt svært ved at læse bogen færdig, så derfor giver jeg kun 3 stjerner. Jeg har dog stadigvæk lyst til at læse flere af Paul Cleave's bøger, for jeg kan godt lide hans skrivestil.

af Lisbeth M,
25. september 2017
Femte bog i serien om Lisbeth Salander og Mikael Blomkvist. Lisbeth Salander sidder til afsoning i kvindefængslet Flodberga. Lisbeth gør hvad hun kan for at holde sig fri af konflikterne blandt de øvrige fanger, men da en kvinde fra Bangladesh bliver mishandlet i sin celle griber Lisbeth ind og stopper mishandlingen, hvilket skaffer Lisbeth flere fjender end hun i forvejen allerede har. Jeg kunne godt lide " Manden der søgte sin skygge" dog synes jeg også, at " Det der ikke slår os ihjel" er en smule bedre, da jeg i " Manden der søgte sin skygge" flere gange synes noget af handlingen var " tung" at læse, men slutningen var virkelig hæsblæsende og nervepirrende spændende og derfor giver jeg " Manden der søgte sin skygge" 5 stjerner.
Hævn
(2)

af Lisbeth M,
24. september 2017
Endnu en hæsblæsende og meget medrivende bog af Paul Cleave. Jeg troede meget tidligt i bogens tidlige begyndelse, at plottet og gerninsmændene havde jeg regnet mig frem til, men slutningen overraskede mig virkelig meget, faktisk så meget, at jeg tænkte: " Hvad skete der lige der?" da bogen var slut. Jeg er allerede i gang med " Samleren" som også tegner meget lovende.

af Lisbeth M,
19. september 2017
Jeg har hørt mange rosende ord om Det syvende mord, så derfor så jeg virkelig meget frem til at læse bogen. Jeg kunne rigtig godt lide bogen, fordi jeg som læser denne gang hørte historien fra primær morderens synsvinkel, hvilket jeg ikke synes sker så tit. Jeg kunne ikke undgå at have medlidenhed med Joe på trods af hans handlinger og vil gerne læse mere om ham i en anden bog.

af Lisbeth M,
17. september 2017
Rigtig sød, velskreven og tankevækkende roman om kærlig til litteratur, venskab og kærlighed mellem mennesker. Jeg ved bogen har fået blandede anmeldelser, men jeg blev grebet af handlingen fra de første sider og jeg lagde den meget nødigt fra mig, mens jeg læste den. Jeg giver bogen 4 store stjerner.
Blodregn
(4)

af Lisbeth M,
17. september 2017
Endnu en velskreven og spændende bog om Roland Benito og hans arbejde og liv i Århus. I " Blodregn" er det bl.a. Flygtningekrise som Inger Gammelgaard Madsen tager under behandling. Jeg var rigtig godt underholdt af bogen, som virkelig gav mig meget at tænke over undervejs. Jeg glæder mig rigtig meget til at læse " Falkejagt" , som er den nyeste bog i serien om Roland Benito.