Boganmeldelser fra Lisbeth M

Jeg hedder Lisbeth Maja og er 33 år gammel. Jeg bor alene i en lejlighed i Næsby ved Odense. Jeg arbejder til daglig på Odense Hovedbibliotek, hvor jeg har været ansat i 1 år. I min fritid læser jeg rigtig mange bøger, da bøger er min store lidenskab, jeg kan simpelthen ikke få nok af bøger, og derfor tager jeg også til Krimimessen i Horsens og Bogmessen i Bella Centret, der er ikke noget bedre end at komme til at møde andre Bogfans og høre forfattere fortælle om deres bøger, men udover at læse bøger, er jeg også sammen med min familie, hører musik, skriver breve og ser fjernsyn. Jeg læser meget blandet, men særligt Krimi, Fantasy og Kærlighedshistorier holder jeg meget af, men jeg går heller ikke af vejen for historiske bøger, biografier og mange flere. Den værste bog jeg har læst er Kolonien af Pierre Robert, den bog var virkelig meget underlig og kedelig, men science fiktions bøger er heller lige min kop the, så andre vil nok kunne lide den. Jeg elsker bøger af Fredrik Backman, Astrid Lindgren, J.K. Rowling fordi jeg synes de skriver bøger med megen varme og humor, af andre forfattere kan jeg også godt lide Anna Grue, Jussi Adler Olsen, Sara Blædel, Michael Katz Krefeld, Anna Todd og Ken Follett, deres bøger har jeg meget svært ved at slippe.
231 anmeldelser i alt, 0 i december
1 2 3 4 5 >

af Lisbeth M,
27. november 2017
En meget tankevækkende og rørende fortælling om Martin, som indtil han var 12 år gammel , var en frisk og glad dreng. Pludselig en dag bliver han syg og med tiden bliver han så syg, at han må sidde i kørestol. Jeg var vildt imponeret over hans livsmod og at han ikke er bitter trods en hård skæbne har ramt ham og hans familie. Jeg anbefaler bogen på det varmeste til nye læsere.

af Lisbeth M,
13. november 2017
En meget rørende og tankevækkende roman om kærlighed, venskab, sorg, og sammenhold. Jeg blev i starten meget hurtigt grebet af handlingen og nød at læse om Ambrose og Fern og deres venner på skift, undervejs gik jeg desværre lidt “ død” i den og havde lyst til at stoppe med at læse den, men jeg valgte at læse videre og det er jeg rigtig glad for at jeg gjorde, for undervejs skete der noget i bogen, som rørte mig meget og gav mig lyst til at læse videre, så jeg til sidst sad tilbage med en stor glæde over, at ,jeg trods min store skepsis undervejs, alligevel færdiggjorde bogen og fik en rigtig god læseoplevelse ud af den.
Sepp
(1)

af Lisbeth M,
13. november 2017
Jeg har glædet mig meget til at læse bogen om Sepp Piontek, og jeg må sige, at det blev lige den gode læseoplevelse jeg havde håbet på. Jeg vil ikke på nogen måde skjule, at jeg er og var meget begejstret over bogen, som jeg syntes var meget lærerig, medrivende og velskreven. Det er yderst sjældent, at jeg har grinet så meget, når jeg har læst en biografi, men det gjorde jeg en del af, mens jeg læste “ Sepp. Jeg anbefaler bogen på det varmeste.

af Lisbeth M,
30. oktober 2017
Jeg havde store forventninger til denne bog, idet jeg har hørt mange rosende ord om filmen. Bogen blev desværre ikke den læseoplevelse jeg havde håbet på, jeg syntes den var for forvirrende og rodet til min smag, men jeg vil nu alligevel gerne se filmen, den er jeg nysgerrig efter at se.
Faldet
(15)

af Lisbeth M,
26. oktober 2017
Sarah og Angus har oplevet alle forældres mareridt: De har mistet et barn. Deres ægteskab skranter, så de beslutter sig for at forlade London og starte på en frisk et andet sted. Men hvordan vil ægteskabet klare udfordringen ved at starte en ny tilværelse op et andet sted. Jeg har hørt rigtig meget positivt om “ Faldet”, så den har jeg virkelig set meget frem til at læse. I starten kunne jeg også rigtig godt lide bogen, for jeg syntes det var spændende at blive klogere på hvad der var sket med Sarah og Angus`s afdøde datter, men jeg mistede desværre lidt interessen for bogen undervejs da jeg syntes handlingen blev lidt for stillestående. Jeg giver bogen 3 stjerner fordi jeg trods alt blev overrasket over slutningen, den havde jeg ikke gættet, men jeg er desværre lídt i tvivl om jeg skal læse den næste bog af S. K. Tremayne, som er udkommet på dansk.

af Lisbeth M,
23. oktober 2017
“ De dræbtes advokat” er den første bog af Arne Woythal jeg har læst og jeg håber bestemt, at der kommer flere bøger fra ham, for jeg var meget grebet af bogens handling, med gode miljø og personbeskrivelser, som virkede på mig meget troværdige. Jeg håber der kommer flere bøger om Rasmus Berg, for ham har jeg allerede fået sympati for.

af Lisbeth M,
23. oktober 2017
Okker Gokker er den første bog jeg læser af Matthew Arlidge og jeg håber ikke det bliver den sidste, for jeg syntes rigtig godt om bogen, som var meget medrivende og nervepirrende spændende læsning med gode og troværdige miljø og personbeskrivelser. Jeg glæder mig helt bestemt til at læse mere om Helen Grace.

af Lisbeth M,
16. oktober 2017
Jeg har med stor fornøjelse læst de andre bøger af Mhairi McFarlane, som er udkommet på dansk og jeg havde derfor store forventninger til “ I det øjeblik var jeg din”. Desværre levede bogen ikke op til mine forventninger, idet jeg ikke blev grebet af bogens handling og personer på samme måde som i de andre bøger og der giver jeg bogen 3 stjerner.
Kemikeren
(3)

af Lisbeth M,
16. oktober 2017
Jeg har tidligere med fornøjelse læst Twilight bøgerne af Stephenie Meyer, dem var jeg meget begejstret for, så jeg så rigtig meget frem til at læse Kemikeren, for den lød bestemt rigtig god. Desværre blev “ Kemikeren” ikke helt så spændende en læseoplevelse som jeg havde håbet på, jeg manglede virkelig følelsen af nervepirrende spænding, for jeg blev aldrig rigtig opslugt af bogen, derfor giver jeg bogen 3 stjerner.

af Lisbeth M,
7. oktober 2017
Jeg har hørt mange positive ord om “ Hvor der er vilje” fra andre læsere, så jeg har været rigtig spændt på at læse bogen. Jeg forstår virkelig godt, at Jeffrey Archer har fået mange rosende ord for “ Hvor der er vilje” for bogen er virkelig velskreven, der sker medrivende begivenheder og der er personer, som læseren vil føle stor sympati for eller det dybeste afsky for. Jeg synes skrivestilen i bogen minder meget om Ken Follett, så hvis man som læser er rigtig glad for Ken Folletts bøger, tror jeg denne bog vil begejstre på samme måde. Jeg glæder mig helt sikkert til at læse næste bøger, som er udkommet på dansk og hedder: “ Faderens synder” og “ En velbevaret hemmelighed”.