Boganmeldelser fra Nannasdatter

your image
76 anmeldelser i alt, 0 i september
1 2 3 4 5 >

af Nannasdatter,
8. maj 2017
Denne bog tiltalte mig da den handlede om Fyn og 80/90'erne, der var jeg selv barn/ ung og som fynbo var den jo noget nærliggende at tage fat på. Bogen skuffede mig da heller ikke, og var fin læsning. En mand vender tilbage til sin barndomsby hvor han ser tilbage på en skæbnesvanger nat hvor hans ven blev dræbt. Ingen vidste helt hvad der skete den nat, men det bliver ligeså stille viklet op da hovedpersonen mødes med gamle barndomsvenner og fjender og da der bliver ridset lidt i lakken finder han hurtigt ud af at alt ikke er som det skal være. Hurtigt læst og fint opsat bog.

af Nannasdatter,
8. maj 2017
Dette er bind 2 i serien om mia kruger og Holger Munch, et stærk makkerpar der står overfor et bestialsk mord af en ung pige. Igen er der fart over feltet og forfatteren gør det virkelig godt. Læseren er med på første parket og bogen er svær at lægge fra sig. Nogle af de løse ender der var i bog 1 får man svar på her i 2'eren. Bogen kan varmt anbefales og venter spændt på at der kommer en 3'er så vi kan finde ud af hvad der er med mia og hendes baggrund. Er man til gode krimier kan denne varmt anbefales.

af Nannasdatter,
8. maj 2017
Denne bog fandt jeg på krimimessen i Horsens og det var egentlig fordi den var på tilbud og så omslaget der i første omgang fangede mig. Vel hjemme med bogen gik jeg i gang, og jeg skal lige for at alt andet stod på hold i de 3-4 dage det tog mig at læse den. Den var SÅ god. Spændende plot og persongalleri, og ledetråde der peger i forskellige retninger, og bedst som man tror man har regnet det hele ud, tager man fejl. Mia kruger og Holger Munch udgør et solidt makkerpar og hvad de hver især tumler med fanger også. Der er fart og spændning og det er en rigtig flot debutbog. Kan varmt anbefales. Hvis jeg skal komme med et lille men, så er der et par løse ender som jeg ikke fik svar på til sidst, men ikke noget der er ødelæggende for læseoplevelsen.
af

af Nannasdatter,
30. november 2016
Jeg har haft fornøjelsen af at anmelde dette spil for plusbog og det er første gang jeg har anmeldt et spil. Jeg var på forhånd ikke bekendt med spillet ego som fås i flere forskellige farver / udgaver, men reglerne/ beskrivelsen var rigtig fint beskrevet og det var hurtigt at sætte spillet op og dele brikker ud så vi kunne komme i gang med at spille. Først havde vi vores ældste på 12 år med, men måtte dog hurtigt erkende at det er et spil for voksne. Dette især pga de mange forskellige spørgsmål og kategorier. Så vi var 2 om spillet hvilket også fungerede fint. Vi skiftedes til at slå med terningen og trække et kort med et spørgsmål. Spørgsmålet læses højt og modstanderen skal så gætte hvad oplæseren vil svare på spørgsmålet og kan satse nogle jetoner herpå. Se her kommer det sjove så, for selvom man synes at man efter manges års samliv kender hinanden ud og ind var der alligevel en del spørgsmål som vi blev ret overraskede over hvordan den anden havde svaret. Vi fik grinet og spekuleret en del og på grund af de mange spørgsmåls forskellige karakterer kom vi rundt i vores samtale, steder hvor vi aldrig før har været. Det er helt sikkert et spil vi kommer til at spille igen. Alt i alt et rigtig godt og interessant brætspil som varmt kan anbefales.
Fletværk
(2)

af Nannasdatter,
21. oktober 2016
Rigtig inspirerende og spændende bog om papirfletteri i 3D. Det er utroligt hvad man kan få ud af papir. Bogen er fyldt med lækre billeder og gode vejledninger. Der er fletteprojekter i både den lette og svære ende og man kan komme rigtig langt med få materialer. Denne bog kommer helt sikkert til at blive fast inventar påmindelse bogreol.

af Nannasdatter,
20. oktober 2016
Julia donaldson lærte jeg at kende da vi boede i England, og derovre er hun en kendt og elsket børnebogsforfatter. Jeg er også vild med hendes univers af skønne fortællinger og flotte og let genkendelige illustrationer. Bedst kendt er hun for " gruffalo" eller grøflen som han hedder på dansk. Denne bog handler om en kone som bor i et lille bitte hus og er meget glad for sine dyr som naturligvis også skal ind i huset og være.. så de må rykke tættere og tættere sammen jo flere der kommer. Bøgerne er ofte skrevet på vers og i rim

af Nannasdatter,
20. oktober 2016
Theresas julebog nr. 2, emmer af hygge jul, lækre billeder og fine kreative projekter, opskrifter og små historier. Der er kræset om bogen og hendes illustrationer fra fået mere liv siden julebog nummer 1. Den er kan anbefales hvis man er til julehygge og bonderøven og hans familie.

af Nannasdatter,
7. oktober 2016
Fik denne bog i fødselsdagsgave og har brugt den rigtig meget. Der er nogle rigtig gode opskrifter på tasker i den, og særligt dem på toilettaskerne har jeg brugt meget. Der er gode billeder og beskrivelser til hver opskrift og man bliver som læser taget i hånden og hjulpet rigtig godt igang. Bogen vækkede min sylyst til live igen, efter at den har ligget i dvale i et par år, så stor ros til forfatteren. Dog så synes jeg måske at titlen ikke helt stemmer overens med indholdet, da en stor del af taskerne også er syet af nyt stof, men det kan jo diskuteres. Den får i hvert fald 5 stjerner herfra og kan varmt anbefales.

af Nannasdatter,
7. oktober 2016
Jeg har læst "min egen vej" af Mille Dinesen. Mille giver i denne bog sit bud på, hvordan man kan leve et sundt liv med en alvorlig sygdom som sclerose. Da Mille fik diagnosen for 15 år siden, var hun i gang med en krævende skuespiller uddannelse, så beskeden om at hun var syg kom som et stort chok. Hun sadlede om og søgte alternative måder at holde sygdommen i "skak" på. Takkede nej til lægens tilbud om medicin og forsøgte sig med alverdens behandlinger indenfor den alternative verden. Her i 2016 ligger sygdommen i dvale, hun har ikke mærket noget til den, siden hun fik den, og hun er overbevist om, at det skyldes den måde, hun lever på. Bogen skal ses som en inspiration til, hvordan man kan leve sundt på trods af sygdom. Bogen er krydret med Milles egen historie, råt for usødet. Interviews med de (alternative) fagpersoner hun har brugt og forsat bruger, og så er der lidt opskrifter med i bogen også. Bogen var hurtig læst, den er fint opdelt med mange afsnit, farver og den fremstår indbydende med de mange fine billeder. Dog vil jeg sige at billederne hurtigt bliver trivielle, det er Mille forfra, bagfra, fra siden, på en mark, ved en strand, siddende ect ect... som læser er man godt klar over at det er Milles personlige historie, der bliver fortalt, men derfor kunne man godt have vekslet lidt med billederne. Desværre tror jeg også, at det er de færreste, der ville have råd til den type behandlinger så hyppigt, som Mille får dem, og allerede her taber hun mig som læser. Jeg er blevet klogere på Mille, på nogle alternative behandlinger og så selvfølgelig på at kosten og hvordan man behandler sin krop på har en enorm betydning i forhold til ens sundhed. Jeg giver bogen 3 stjerner. Grunden til at den ikke får mere er at det ikke er en jeg kommer til at læse igen, og så tror jeg desværre også at den hurtigt kommer til at være "ude af øje, ude af sind"

af Nannasdatter,
10. september 2016
Denne bog er jeg rigtig glad for. De strikkede klude er overkommelige, hurtigt strikket og i nogle rigtig fine mønstre. Det bliver ikke til de helt store strikkeprojekter herhjemme i tiden, og så er det rart at føle man alligevel får lidt fra hænderne. Kan varmt anbefales