Boganmeldelser fra Nina Thymann

Hej??Jeg er en ivrig læser af krimier, gode komplot og af en ganske almindelig, men fængslende historie. Jeg nyder at komme hjem efter en travl arbejdsdag, tage bogen frem og fordybe mig i historien, jeg kan gå og glæde mig hele dagen til at læse videre. Nogle bøger er bedre end andre, ja, men de har alle deres historie eller budskab, så det kan være svært at fremhæve den ene frem for den anden. Hver forfatter har deres retorik, så en yndlingsforfatter kan ikke nævnes, men hælder klart til krimi-siden. Følelsen af at have en god historie under huden, er det der betyder mest for mig i læseverdenen. At kunne forestille sig de forskellige personkarakter og leve med i deres liv og følge dem til dørs, er total afstressende for mig.
4 anmeldelser i alt, 0 i november

af Nina Thymann,
12. oktober 2016
Alain Delamre forsøger i arbejdsløshedens elendighed at holde focus på nødvendigheden i at have et arbejde og bevare sin værdighed. Der er søgt alle job, og mangel på penge, gør at Alain tager alt slags job, bare for at opretholde en vis moral for arbejdsmarkedet og sin kone, Nicole. Pludselig øjner Alain muligheden for et comeback i sin tidligere profession, men tingene går ikke helt som han havde ventet. Alain finder ud af, at den nye arbejdsgiver ikke vil ham det godt, hvilket får fatale følger for flere personer. Alain har et overraskelsesmoment i ærmet, som han selv mener vil skabe glæde i sidste ende, men mon ikke bogens morale kunne være: " Om rødvinsglasset koster 10,-kr eller 1000,-kr, det bliver du ikke lykkeligere af". Bogen er fra starten bygget godt op med Alains tanker og holdninger fra at have et godt og tilfredsstillende arbejdsliv til at mærke arbejdsløshedens fortvivlelse. Som læser bliver du selv overrasket over hans løsninger i hans liv, især over for Nicole og deres børn.

af Nina Thymann,
22. juni 2016
Giver et spændende indblik i et ægtepars samliv på godt og ondt. Pludselig kommer nedefra kommende "trussel" i form af en smuk kvinde. Hvem bliver vanvittig?, og hvem er bindegal? Der udspiller sig et enormt 3 kantsdrama, hvor man ikke ved hvem der er forkert på den, og ender også fatalt for den ene. Super spændende fra start til slut i denne psykologiske thriller.
Den anden
(5)

af Nina Thymann,
26. december 2015
En hyggelige skildring om 2 kvinders liv, et liv, hvor de tidligere har krydset hinanden, men kun een har erindring herom. De 2 kvinders venskab udvikler sig i deres voksenliv, hvor den ene kun har bagtanke med en forsmået hævnlyst. Historien udvikler sig gradvist, så vi som læser til sidst sidder tilbage med tilbageholdt åndedrag.

af Nina Thymann,
22. august 2015
Bogen skildrer på sin meget filosofiske måde, hvorfor mænd er fra Mars og kvinder er fra Venus. Den giver et sofistikeret billede af mænd og kvinders meget forskellige livssyn på et parforhold. Alligevel kan man ikke helt lade vær med at blive en lille smule irriteret på Esters blinde og naive måde at fortolke sin kærlighed til Olof, især ud fra de ærlige rammer og præmisser som han sætter. Ester vælger i sin naivitet at anskue kærligheden fra det modsatte af hvad Olof gør. At Ester vælger at bruge 3 1/2 år på et sådan forhold, det ville den almindelige kvinde ikke magte.