Boganmeldelser fra Pia Klitte

102 anmeldelser i alt, 0 i oktober
1 2 3 4 5 >
Blodmåne
(4)

af Pia Klitte,
24. august 2017
Endnu engang møder vi Jeppe Kørner og Annette Werner. Makkerparret skal opklare nogle grusomme mord. Alpha Bartholdy findes død i sneen i parken, ætset op indvendig. To dage senere går det ud over Christel Toft , der til en fest også får ætsende væske i sin drink. Bogen blev læst med glubende appetit og nysgerrighed. Det var helt umuligt at stoppe. Mine gætterier på morderen var flere forskellige , men forkert hver gang. Mega spændende bog med et meget frit sprog især fra Annette Werner

af Pia Klitte,
24. august 2017
Wow, en fantastisk skrevet skrevet bog !! Den er virkelig en førsteklasses psykologisk thriller . Bag husets fire vægge ; et sandt mareridt. Ud af til et perfekt og kærligt ægteskab. Man snyder virkelig sig selv, hvis man ikke læser denne bog.

af Pia Klitte,
22. juli 2017
En fin debutbog, skrevet i et letflydende hverdagsdansk, så man føler, man selv er tilstede. Læseren får indblik i, hvordan livet er, på en lukningstruet, tosproget folkeskole i Århus. Der sker ikke ét, men to mord i løbet af bogen. Opklaringen af disse mord + andre genvordigheder på Nordbyskolen, varetages af Ella, Ibsen og Li-Mei. Bogen er som taget ud af hverdagen . Flot Steen .
Tørst
(5)

af Pia Klitte,
4. april 2017
En vampyrist er løs ! Han går efter kvinder, der har været på Tinderdate. Sagen er lidt kringlet, så Harry Hole der nu er gift med sin Rakel og underviser på politiskolen, bliver hentet ind. Efterforskningsholdet i fyrrummet genopstår, med lidt udskiftninger. Nu skal de have fundet identiteten på den mand, der overfalder kvinder, bider deres halspulsåren over med et jerngebis, og drikker deres blod! En psykopats gerning, men står han alene? En fantastisk fortælling, der får de små hår på armene, til at rejse sig. Et fantastisk plot, hvor afslutningen absolut lægger op til endnu en bog med Harry Hole . Jo Nesbø kan sit håndværk.

af Pia Klitte,
19. marts 2017
Agnethe Bohn , vikarierende præst i Rønne, er på vej hjem med færgen, da de finder en død kvinde på trappen, ned til toiletterne. Agnethe yder forgæves førstehjælp sammen med en af færgens ansatte. På overvågningskameraet kan man se en arm ved kvinden, som afslører at hun blev skubbet, myrdet. Agnethe har sammen med Lars, som udover at være efterforskningsleder , også er Agnethes fætter set på videoerne fra overvåningskameraerne. Agnethes vikariat udløber snart og muligheden for fastansættelse bliver mindre, da det er ugleset, at hun blander sig i politiets arbejde. Fætter Lars' kone Monika, bliver indlagt med en alvorlig blodforgiftning , men Lars vil hellere holde frygten på afstand ved at arbejde. Lars' mor gør alt hvad hun kan, for at forhindre Agnethe i at hjælpe Monika og Lars. Hun holder Agnethe ansvarlig for sin brors død, Agnethes far, for 15 år siden. Guds tro, mordefterforskning og familieproblemer, flyder i en lind strøm gennem bogen, den var en fornøjelse at læse. Glæder mig virkeligt til mere om Agnethe Bohn fra Pernille Boelskov's pen.
Tiggeren
(2)

af Pia Klitte,
28. december 2016
Emma Skölds begravelse (mindehøjtidelighed) bliver afholdt, og mange er kommet til kirken. Også Emma selv, hun kan ikke holde sig væk. Kun Evart og lægen Mats og Emma selv ved at hun overlevede Gunners mordforsøg. Nu arbejder Emma og Evart på at få skovlen under Gunner og hans tro væbnere. Gunner og kumpanerne har i fællesskab myrdet rumænske tiggere og placeret dem på strategiske steder, for at skræmme tiggere til at blive hjemme i eget land. Emma ved det er ham og leder efter et vidne som vil stå frem, så det kan få en ende. Det er en fantastisk bog, jeg havde desværre læst den alt alt for hurtigt. Sofie Sarenbrant er en dygtig forfatter som man må stifte bekendtskab med.

af Pia Klitte,
28. december 2016
Her har den kære Frederi Backmann skrevet en bog til som søn, hvor han lader skinne igennem hvad han har brug for og ikke brug for i livet. På en humoristisk måde gør han sønnen klar på, hvor vigtigt det er at se fodbold, ikke nødvendigvis at spille selv. Hvor vigtigt det er IKKE at bruge sort humor overfor andre mødre eller autoriteter. En ganske underholdende bog for mænd og kvinder, der er i besiddelse af sort humor og ironi.

af Pia Klitte,
28. december 2016
Jeg synes ikke helt Anna Grue kunne fange mig denne gang. Ikke den bedste bog jeg har læst af hendes pen. En mand bliver myrdet etagen over et område, der er under renovering, og en malerlærling går og morakker. Flemming Torp er tilbage på job men i en anden og mindre belastende afdeling. Den kære Dan Sommerdahl er blevet kærester med sin kone. Konen til en af malersvendende, der går på byggepladsen, har været sammen med den myrdede for år, og flere kilo, tilbage. Den myrdede var en rigtig Don Juan, der lå i med rigtig mange kvinder, så jalousidrab kunne man godt formode. Jeg følte at bogen rodede lidt i mit hoved, så jeg fik aldrig rigtig lyst til bare at sætte mig ned og læse igennem.

af Pia Klitte,
28. december 2016
Morten og Kasper begik et frygteligt drab, da de var børn. Efter flere år i anbringelse på lukket institution bliver de sluset ud i samfundet, nu med nyt ansigt og nyt navn, de kender ikke hinandens identitet. Morten genkender dog Kaspers "mærke" når han læser avisen, og læser om de frygtelige mord, der bliver begået. Alle har de en stor smiley! Morten er blevet en meget nervøs mand, derfor tager han kontakt til Ravn, for at få hjælp til at stoppe Kaspers uhyrligheder. Bogen er barsk og beskriver de bestialske drab der bliver begået godt. Her kender vi morderen, regner vi da med, spørgsmålet er bare, om Ravn kan finde ham og bremse ham. Det er en grum historie.

af Pia Klitte,
28. december 2016
Som altid en fornøjelse, at læse et vidunderligt eventyr om Harry Potter og hans venner. De skønne illustrationer i bogen er så indlevende i historien, de gør en kæmpe forskel. De er helt fantastiske.