Boganmeldelser fra Sabine A.

your image Alderen er 27 og kønnet er hunkøn. Til trods for min alder er min læsesmag bred - alt indefor romantik, krimi og fantasy vækker min opmærksomhed. Og jeg siger ikke nej til en udfordring i forhold til læseoplevelser - så har også læst biografier, erotiske bøger og ungdomsbøger. Jeg får inspiration fra andres læseoplevelser, og derfor anmelder jeg også selv mine. Yndlingsbøger er pt. alt indenfor Tolkien' univers, "Mig før dig" af Jojo Moyers (Stor tudeoplevelser) og "Anne og det franske kys" af Stephanie Perkins (En rigtig teenagerbog, men en feel-good oplevelser) Udover bøger er jeg stor fan af Johanna Basford' malebøger. Jeg dele mit forhold til bøgerne på min blog: migogboegerne.bloggersdelight.dk. På Facebook og Instragram deler jeg også min oplevelser, under samme navn. Jeg ligger mine anmeldelser op, så snart jeg har fået læst bogen igennem. Nogle gange tager der kun et par dage andre gange et par uge - alt efter hvor svær bogen er at ligge fra mig igen. Håber jeg gennem mine anmeldelser kan give dig inspiration til din næste læseoplevelse. God læselyst.
7 anmeldelser i alt, 0 i november
Witcheren
(5)

af Sabine A.,
10. oktober 2016
Jeg havde høje forventninger til denne bog, da jeg kender universet og historien om witcheren Geralt fra spilverdenen. Men de var for høje, og jeg blev skuffet – meget skuffet. Bogen er for mig meget usammenhængende og meget overfladisk fortalt i forhold til hvor fantastisk en overnaturlig verden man kan skabe. Man følger Geralt mens han kommer sig efter en opgave på et tempel, sideløbende med denne historie får man en masse små historier. Historier om de skabninger han har dræbt og de folkefærd han har mødt, i et forsøg på at vise hvor bredt kendskab han angiveligt har. Men han falder til kort oftere end han har ret. Det hele ender med en fortælling, om hvordan witcheren som ikke kan have menneskelige følelser bliver forelsket alligevel. Det stemmer bare ikke med mit billede af witcheren eller universet – Skuffende.

af Sabine A.,
1. oktober 2016
En slægtssaga, som jeg ikke havde de store forventninger til – En uventet og fantastisk læseoplevelse. I perfekte naturskildringer om det barske men vidunderlige skovlandskab får man et indblik i en anden tid, med nogle triste historier, og dog bemærkelsesværdige personer. En tid hvor kristendommen ikke var udbredt, så man tilbad naturen, som både kunne tage og give. Vi får et unikt indblik i personer, som går mange sorger igennem. Lige som man tror de har fundet lykken, venter ny udfordringer. Vi møder både utroskab, uægte børn, mord og kærlighed – både forbudt og gengældt, begge med stor sorg til følge. Men troen og viljen til livet skinner mest igennem historien, som er så smukt skrevet, at man har svært ved at ligge bogen fra sig igen På tre dage havde jeg læst den og higer efter mere. En varm anbefaling til alle, som elsker store historier fra forsvundne tider.

af Sabine A.,
20. september 2016
”Den engelske spion” er en spændende bog, som tager fat i nutidige politiske emner, med et høj niveau. Handlingen gik det ene mord efter det andet, men bliver på ingen forudsigelig. Man møder en hel del personer, så holder man ikke tungen lige en munden, kan man godt bliver lidt tabt undervejs. Efter de første kapitler drejer bogen sig ikke længere om prinsessens mord – men der bliver åbnet op for en masse intriger og spionage. Så man kan ikke komme til at kede sig. Desværre har oversættelsen en del stave- og læsefejl, men ser man bort fra disse, er bogen fantastisk, hvis man er til thriller /krimi. Jeg har ikke læst Daniel Silva’ bøger før, men dette bliver ikke den sidste – kan varmt anbefales.

af Sabine A.,
20. juni 2016
Hvad er prisen for det perfekte liv, og hvor meget vil man ofre for at opretholde facaden? Da der flytter en mystisk kvinde ind overfor, vendes der op og ned på Nora liv. Det perfekte liv med den perfekte mand og to børn i det perfekte hus og med den perfekte karriere, hvor alle ser op til Nora. For ser denne mystiske kvinde lige igennem Nora og hendes facade? En facade som dækker over en fortid så langt fra det perfekte liv, hun lever nu. En fortid, hvor de syv dødssynder styrede hendes liv – ladhed, fråseri, vrede, misundelse, nydelsessyge, griskhed og hovmod. Men hvor en ulykke og viljen til livet – til det perfekte liv ændrede Nora. Eller gjorde det? For hvor perfekt er ens liv, når ens børn hellerE vil være sammen med den mystiske kvinde. Når ens mand mødes med hende i smug. Og alle pludselig ser op til hende i stedet for. Hvor langt er man så villig til at gå, for at opretholde ideen om det perfekte? En utrolig velskrevet bog, som leder en igennem Noras tanker, så man føler sig i hende sko. Hvilket gør den umulig at lægge fra sig igen, før sidste side er læst, og alle fortidens hemmeligheder er afsløret. Og det gælder ikke kun for Nora. Hvem gemmer ellers på hemmeligheder? Lad jagten sætte ind efter sandheden. God læselyst.

af Sabine A.,
26. april 2016
Et fascinerende og skræmmende indblik i Nordkorea og forskellen mellem levestandarden hos eliten og i slumkvarterne. Suki Kim formår at give et stærkt billede af en flok unge drenge med en masse nysgerrighed og mod på livet. Men fuldt hengiven til deres land og Den store leder, hvilket efterlader dem med modstridende følelser. Samtidig er de i ”fængsel” – spærret inde på universitet, uden mulighed for at kommer ud eller i kontakt i omverdenen. Suki Kim lever som lærer under de samme forhold som sine studerende – isoleret og konstant overvåget. Man får et skræmmende indblik i, hvor hurtigt man kan tilvænne sig nye omgivelser og forhold, men hvor det ikke er tilladt at vise følelser eller sætte spørgsmål ved noget – medmindre man vil risikere sit eget liv her for. En meget fængslende beretning, som jeg vil anbefale alle at læse, da man efterlades med stor taknemlighed for ens eget liv og de muligheder det giver os.

af Sabine A.,
17. april 2016
Hvad får man, hvis man tager en typisk svensk ølands krimi, tilfører en masse karakterer og et uinteressant plot – ”I magtens skygge” Til trods for at elementer for en god krimi er tilstede, lykkedes det for mit vedkommende ikke rigtigt forfatteren at skabe en krimi, man ikke kan lægge fra sig igen. Historien er længe om at komme i gang før selve forbrydelsen finder sted. Forfatterens beskrivelser af både omgivelserne og karakterne er overfladiske – til trods for handlingen foregår i det svenske øland. Mens at politiets opklaring kun lykkedes, da de hjælpes på vej af karakterer uden for politiet. Til sammen giver dette en meget overfladisk, upåvirkelig krimi, som ikke overlader meget til fantasien. Bogen er nr. 7 i rækken, så læseoplevelsen vil være bedre, hvis man på forhånd kender de primære karakterer. Men som selvstændig bog, var det en meget skuffende oplevelse. Dog skal forfatteren have point for at den er letlæselig. Men potentialet i bogen bliver ikke udnyttet.

af Sabine A.,
22. februar 2016
Hvordan bibeholder man ærlighed, tillid og kærlighed, når alle hverdagens opgaver, børn og ens karriere presser på? Og man samtidig lever i et BDSM-forhold, som skubbes i baggrunden? Disse dilemmaer handler fjerde bog i serien om. En bog som er hurtigt læst og BDSM seancer, der skubber ens grænser, i selskab med hovedpersonen Abby. Bogen tager fat i mange relaterebare emner, som alle tumler med tilsat lidt ekstra krydderi. Men til trods for bogen vil så meget på relativt for sider, sidder man tilbage med en følelse af, at man lige har læst en god og velskrevet historie. Nye læsere kan godt starter her – gjorde jeg selv, da scener fra tidligere bøger skrives, så det ikke føles som om man mangler baggrundshistorien. Elsker af Fifty Schades of Grey vil ikke blive skuffet over at starte op på denne serie – så bare i gang.