Boganmeldelser fra Schimke

your image Jeg hedder Mette og er en læsehest. Det var de ord min mand sagde da jeg fortalte at jeg vil skrive lidt her :-) Det er også helt rigtigt. Jeg er vild med bøger, læser ca. 100 bøger om året. Til gengæld ser jeg stort set ikke tv. Jeg er 49 år, bor i en lille flække der hedder Uvelse. Arbejder på Hillerød Hospital. Bor sammen med min mand, ingen børn. Når jeg er på ferie er der altid bøger med i kufferten. På første pladsen er krimier, gerne Danske men også Svenske og Engelske ligger øverst på listen. Af Danske forfattere falder Eva Maria Fredensborg, Inger Gammelgaard Madsen og Lars Kjædegaard ind på top 3 men der er så mange gode forfattere. Ud over krimier læser jeg gerne bøger fra tiden omkring 2. verdenskrig, Henrik Tudor ( især bøgerne af Philippa Gregory ) Jeg er mest til fysiske bøger men er begyndt at læse e-bøger og må indrømme at det er praktisk ( læser dem på min pc ) men nogle bøger skal altså ejes som rigtige bøger. Jeg anmelder de fleste bøger jeg læser. Skriver ikke noget særligt om handlingen da det ofte står der i forvejen men vælger i stedet at skrive om hvordan jeg opfatter bogen læsemæssigt. Bliver rigtig glad for at få tips og forslag til nye bøger der skal læses. Du er derfor altid velkommen til at skrive til mig på mette@erme.dk eller på FB Min top 10: Bøger af Eva Maria Fredensborg Krimierne af Inger Gammelgaard Madsen Krimier af Lars Kjædegaard. Pigerne fra Englandsbåden af Lone Theils Jeg lader dig gå af Clare Mackintosh I lyst og nød, og Endnu er der håb af Karin Wahlberg Signe, og Signes hjemkomst af Lars Johansson Frøken Narvik af Thorstein Thomsen Sarahs nøgle af Tatiana Rosnay De stjal min mor af Katrin Behr
174 anmeldelser i alt, 0 i november
1 2 3 4 5 >

af Schimke,
9. januar 2017
Ny krimi fra Inger Gammelgaard Madsen, hvor Rolando atter sættes på sagen. En betjent er på vej hjem fra job en sen aften. Da han parkerer foran huset, undrer han sig over en bil, der holder ved nabo huset. Da han går hen for at undersøge den, bliver han kørt ned. Da hans kollega senere besøger hans hustru og børnene, fortæller sønnen, at han så det. Sønnen er sikker på, at det var en betjent i uniform, der kørte bilen. I.G.M forstår altid at skrive krimier, der fanger en fra første side. Det gælder også denne gang. Denne bog er lavet i 6 dele. 1. del lever absolut op til mine forventninger, og jeg må straks igang med anden del. For mig er det en ny måde at læse en bog på i forhold til, at man har bogen som en samlet. Jeg har lidt svært ved at se ideen med at dele den op.

af Schimke,
1. januar 2017
Hold da lige op. Sikke en fantastisk debutroman fra Shari Lapena. Måtte simpelthen lige læse et kapitel mere og så et til. Overraskende handling hele vejen gennem bogen. Anne og Marco Conti skal til middag hos naboerne. En time før melder barnepigen fra. Parret besluttet at lade datteren være alene hjemme. De har babyalarm og skiftes til hver halve time at kigge ind til hende. Alligevel går det helt galt. Datteren er blevet bortført. Intriger, løgne, hemmeligheder, utroskab ja denne bog har vist det hele. Håber at der kommer flere bøger fra Shari Lapena. Kan kun anbefale dig at sætte dig godt til rette i sofaen og lade dig rive med.

af Schimke,
26. december 2016
Denne bog er bedre end den første, men stadig ikke en der bliver en favorit. Meget tidligt i handlingen var det til at gennemskue plottet som ellers kunne have været en god historie. Ligesom den første bog handler den meget om journalistens private og lidt kedelige problemer.
Enken
(1)

af Schimke,
26. december 2016
En utrolig god og velskrevet krimi. Bogen er delt op så man hører historien fra flere sider. dette fungerer rigtig godt og det er nemt at følge handlingen. Vi møder dels enken Jean. Jean har været i et ægteskab hvor det er manden der besluttede hvad der var bedst for dem begge. Det viser sig at han ikke altid har fortalt sandheden. Samtidig følger vi en politi efterforskning. En lille pige forsvinder sporløst da hun er ude at lege i haven. Dette er en bog med overraskelser og spænding til sidste side.
Kureren
(4)

af Schimke,
18. december 2016
Rigtig god historie, der dels foregår i 1942, 1967 og lige helt kort i 2015 Året 1942 i Norge, hvor Ester er kurer. Hun bliver forrådt. Kort efter findes hendes veninde død og blandt andet hendes kæreste modstandshelten Gerhard Falkum er under mistanke. Ester flygter til Sverige og her møder hun igen Gerhard. Kan hun stole på ham? Godt beskrevet og let at gå fra den ene tidsperiode til den anden.

af Schimke,
14. december 2016
3. bog i krimi serien om Roland Trier og hans kvartet. Fantastisk velskrevet krimi serie med masser af overraskelser. Trier søger stadig efter den, som slog hans kone ihjel for 4 år siden. Morderen lægger diverse fælder ud for Trier. Samtidig sættes han sammen med resten af holdet på en sag, hvor en ung kvinde myrdes. Snart efter dukker endnu et lig op, som har ligget i en mose i mange år. Man vil få mest ud af at læse bøgerne i rækkefølge
Kemikeren
(1)

af Schimke,
14. december 2016
Hovedpersonen i denne bog er en kvinde på flugt. Hun har tidligere arbejdet med tophemmelige opgaver som kun meget få kender til. Pludselig en dag må hun flygte fra jobbet, da hendes liv er i fare. Kvinden gemmer sig i flere år. Er sjældent på den samme adresse over længere tid. Af og tid skal der handles og tjekkes mail. Det er en dagsproces for hende. Der tages alverdens forbehold, inden hun kører kilometer efter kilometer væk fra basen. En dag er der mail fra hendes tidligere kollega, som vil mødes med hende. Hun bruger forskellige forklædninger som skiftes undervejs til mødestedet. Desuden har hun utrolig mange gemte våben på sig som kanyler med gift, øreringe med indhold af gift. Hun møder kollegaen, der fortæller, at hun ikke længere er i fare. Tværtimod har de brug for hende til en opgave. Spørgsmålet er hun tør stole på, at det er sandheden han fortæller. Velskrevet handling, men ikke lige den genre jeg gerne læser.

af Schimke,
10. december 2016
2. Bog i serien om politimanden Roland Trier. Endnu en super spændende krimi med masser af overraskelser lige til sidste side. Trier kæmper stadig med at løsen gåden om hvem der myrdede hans kone for 4 år siden. Morderen tirrer ham. Samtidig sættes han på en sag hvor en ung pige findes myrdet. Mia er sygemeldt og begynder at efterforske en gammel sag fra krigens tid. En sag hendes far, der også var betjent forsøgte at løse før sin død.

af Schimke,
10. december 2016
Super velskrevet krimi. 1. del med Trier ansat ved politiet i København som hovedperson. Trier har en personlig tragedie bag sig, og den påvirker ham selvfølgelig en del. 4 år tidligere blev hans kone fundet myrdet og datteren forudlempet. Han må ikke selv deltage i opklaringen men... Han er tilbage på job og får her en meget speciel sag. 3 personer der tidligere var tæt knyttede er nu uvenner. De designede sammen Løbende tjener men den ene vandt sagen om ophavsretten. Nu er den ene død. Jeg " læste " bogen lidt på skift mellem e-bog og lydbog. Rigtig god oplæsning.

af Schimke,
27. november 2016
7. bog med Konrad, Komtessen og Klaus. Konrad er dog ansat i privat firma men Komtessen og Klaus er ansat i politiet unden Arnes ledelse. Det bliver dog alligvel et samarbejde mellem dem og de får assistance af den lidt specielle politassistent Anita. Endnu en gang har Lotte og Søren Hammer skrevet en spændende krimi. Flere underlige brænde på Fyn. Samtidig får politiet to sager hvor begge er mænd der hver har fået skåret en hånd af.