Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
Op til 20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv
Dansk gartneri og Den grønne Vækstklynge
Af: Henning Otte Hansen Dansk Hæftet
SPAR
kr 44
Dansk gartneri og Den grønne Vækstklynge
Af: Henning Otte Hansen Dansk Hæftet

Det danske gartnerierhverv står over for store økonomiske, strukturelle og markedsmæssige udfordringer. Udfordringer, som i vid udstrækning kræver fælles tiltag i hele erhvervet, såfremt der skal opnås optimale løsninger. Udgangspunktet er, at det danske gartnerierhverv under ét gennem de seneste 10-15 år har oplevet en negativ vækst.

Denne bog viser en række af de væsentlige udfordringer, det danske gartnerierhverv står overfor – og vil stå overfor i de kommende år. Udfordringerne kommer både udefra og indefra – fra markedet, fra de politiske rammevilkår og fra erhvervet selv. Bogen viser nogle af erhvervets rammevilkår på baggrund af interviews, spørgeskemaundersøgelser og økonomiske analyser.

Udgangspunktet er, at vækst er vigtig for gartnerierhvervet.  Vækst er ofte en forudsætning for at kunne skabe en konkurrencedygtig virksomhed. Vækst er også en konsekvens af konkurrenceevne - kun konkurrencedygtige virksomheder formår at skabe en stor og vedvarende vækst. Vækst er således på én gang en forudsætning for - og et symptom på – konkurrencedygtighed.

Det danske gartnerierhverv kan også fremvise succeshistorier, hvor der er skabt både konkurrenceevne, afsætning, beskæftigelse og indtjening. Gartnerisektoren har således oplagte styrkepositioner, og især klyngesamarbejdet kan udvikles yderligere med henblik på at vende den negative udvikling.  Kunsten er at tilføre mere konkurrenceevne og udnytte erhvervets oplagte styrker. 

På grundlag af bogens analyser og konklusioner opstilles der en række anbefalinger og løsningsforslag. Et gennemgående træk i anbefalingerne er, at der er brug for en fælles strategi for hele gartneriklyngen, hvor der - med opbakning fra hele klyngen - opstilles konkrete tiltag til, hvorledes innovation, konkurrenceevne og indtjening i erhvervet kan styrkes.  

Denne bog er udarbejdet som et input til arbejdet med Den Grønne Vækstklynge, som Dansk Gartneri startede i 2010. Formålet med dette arbejde er netop at skabe ny vækst i erhvervet gennem en række forskellige tiltag.

Kampagne pris Velkomst pris 206 kr
Medlemspris 210 kr
Kampagnepris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til medlems- og kampagnepris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Gratis fragt
Ukendt leveringstid
10 kr
Lavt pakkegebyr
OBS! Ukendt leveringstid
Bogen er desværre udsolgt fra forlaget - se andre bøger af samme genre her
Normalpris 250 kr
Fragt: 59 kr
Ukendt leveringstid
20 kr
Pakkegebyr
OBS! Ukendt leveringstid
Bogen er desværre udsolgt fra forlaget - se andre bøger af samme genre her
Spar 44 kr
Velkommen 20%
God 15.773 anmeldelser på

Det danske gartnerierhverv står over for store økonomiske, strukturelle og markedsmæssige udfordringer. Udfordringer, som i vid udstrækning kræver fælles tiltag i hele erhvervet, såfremt der skal opnås optimale løsninger. Udgangspunktet er, at det danske gartnerierhverv under ét gennem de seneste 10-15 år har oplevet en negativ vækst.

Denne bog viser en række af de væsentlige udfordringer, det danske gartnerierhverv står overfor – og vil stå overfor i de kommende år. Udfordringerne kommer både udefra og indefra – fra markedet, fra de politiske rammevilkår og fra erhvervet selv. Bogen viser nogle af erhvervets rammevilkår på baggrund af interviews, spørgeskemaundersøgelser og økonomiske analyser.

Udgangspunktet er, at vækst er vigtig for gartnerierhvervet.  Vækst er ofte en forudsætning for at kunne skabe en konkurrencedygtig virksomhed. Vækst er også en konsekvens af konkurrenceevne - kun konkurrencedygtige virksomheder formår at skabe en stor og vedvarende vækst. Vækst er således på én gang en forudsætning for - og et symptom på – konkurrencedygtighed.

Det danske gartnerierhverv kan også fremvise succeshistorier, hvor der er skabt både konkurrenceevne, afsætning, beskæftigelse og indtjening. Gartnerisektoren har således oplagte styrkepositioner, og især klyngesamarbejdet kan udvikles yderligere med henblik på at vende den negative udvikling.  Kunsten er at tilføre mere konkurrenceevne og udnytte erhvervets oplagte styrker. 

På grundlag af bogens analyser og konklusioner opstilles der en række anbefalinger og løsningsforslag. Et gennemgående træk i anbefalingerne er, at der er brug for en fælles strategi for hele gartneriklyngen, hvor der - med opbakning fra hele klyngen - opstilles konkrete tiltag til, hvorledes innovation, konkurrenceevne og indtjening i erhvervet kan styrkes.  

Denne bog er udarbejdet som et input til arbejdet med Den Grønne Vækstklynge, som Dansk Gartneri startede i 2010. Formålet med dette arbejde er netop at skabe ny vækst i erhvervet gennem en række forskellige tiltag.

Forudbestilling - Få besked når varen er på lager!
Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 240
ISBN-13: 9788762904095
Indbinding: Hæftet
Udgave: 1
ISBN-10: 8762904094
Kategori: Gartneri
Udg. Dato: 23 mar 2012
Længde: 18mm
Bredde: 170mm
Højde: 245mm
Oplagsdato: 23 mar 2012
Forfatter(e): Henning Otte Hansen
Forfatter(e) Henning Otte Hansen


Kategori Gartneri


Sprog Dansk


Indbinding Hæftet


Sider 240


Udgave 1


Længde 18mm


Bredde 170mm


Højde 245mm

MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 262

kr 349
Normalpris
kr 271
Medlemspris
SPAR
kr 87
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 199

kr 320
Normalpris
kr 211
Medlemspris
SPAR
kr 121
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 380

kr 499
Normalpris
kr 392
Medlemspris
SPAR
kr 119
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 148

kr 199
Normalpris
kr 153
Medlemspris
SPAR
kr 51
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 919

kr 1.499
Normalpris
kr 977
Medlemspris
SPAR
kr 580
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 29

kr 134
Normalpris
kr 40
Medlemspris
SPAR
kr 105
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 182

kr 250
Normalpris
kr 189
Medlemspris
SPAR
kr 68
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 203

kr 300
Normalpris
kr 213
Medlemspris
SPAR
kr 97
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 27

kr 227
Normalpris
kr 47
Medlemspris
SPAR
kr 200
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 188

kr 269
Normalpris
kr 196
Medlemspris
SPAR
kr 81
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 211

kr 299
Normalpris
kr 220
Medlemspris
SPAR
kr 88
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 199

kr 300
Normalpris
kr 209
Medlemspris
SPAR
kr 101
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 119

kr 120
Normalpris
kr 119
Medlemspris
SPAR
kr 1
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 191

kr 300
Normalpris
kr 202
Medlemspris
SPAR
kr 109
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 223

kr 299
Normalpris
kr 231
Medlemspris
SPAR
kr 76
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 164

kr 199
Normalpris
kr 168
Medlemspris
SPAR
kr 35
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 165

kr 197
Normalpris
kr 168
Medlemspris
SPAR
kr 32
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 211

kr 299
Normalpris
kr 220
Medlemspris
SPAR
kr 88
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 207

kr 269
Normalpris
kr 213
Medlemspris
SPAR
kr 62
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 216

kr 279
Normalpris
kr 222
Medlemspris
SPAR
kr 63