Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
Op til 20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv
Dansk mediehistorie 4
Af: Klaus Bruhn Jensen Dansk Paperback
SPAR
kr 3
Dansk mediehistorie 4
Af: Klaus Bruhn Jensen Dansk Paperback

Fra begyndelsen af 1990erne skete der dybtgående og langsigtede forandringer af mediernes placering i det danske samfund. Internettet e-mail, web, sociale medier og i stigende grad mobile tjenester blev en fast bestanddel af hverdagen, erhvervslivet og den offentlige forvaltning. Imens fik de gamle medier travlt med at finde deres plads i et digitaliseret og integreret mediemiljø.

Konkurrencen mellem public service og kommercielle radio- og tv-stationer blev videreført online, ligesom dagbladene markedsførte sig gennem netudgaver. Også bogen overlevede, til dels via netsalg og som e-bog, mens ugeblade og magasiner kunne tilbyde flere forskellige slags oplevelser på glittet papir og alle slags skærme. Dansk film fejrede særlige triumfer, ikke blot på verdens festivaler, men også i danske biografer og danske hjem på dvd og gennem streaming. Reklamen var nu mindre et politisk stridspunkt end et kulturelt vilkår på tværs af platforme. Alligevel stod spørgsmålet tilbage, hvordan indhold på dansk og om Danmark kunne finansieres og formidles i fremtiden.

Igennem hele perioden var internettet det mest konkrete udtryk for den globalisering økonomisk såvel som kulturelt der med fornyet styrke satte dagsordenen for de danske mediers udvikling. 

Dansk mediehistorie 1-4 Dansk mediehistorie fortæller historien om mediernes udvikling i Danmark og giver den første samlede vurdering af deres betydning for dansk kultur.

De fire bind tager udgangspunkt i massemedierne - presse, tidsskrifter, bøger, film, radio, tv, internet - men beskriver også, hvordan massemedierne har spillet sammen med både den dagligdags samtale og de etablerede kunstformer. I medierne mødes det fine med det folkelige og det fremmede med det hjemlige.

Bind 1: Mediernes forhistorie og 1840-1880

Bind 2: 1880-1920 og 1920-1960

Bind 3: 1960-1995

Bind 4: 1995-2015

Kampagne pris Velkomst pris 72 kr
Medlemspris 72 kr
Kampagnepris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til medlems- og kampagnepris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Gratis fragt
1 - 3 hverdage
10 kr
Lavt pakkegebyr
Normalpris 75 kr
Fragt: 59 kr
2 - 5 hverdage
20 kr
Pakkegebyr
Spar 3 kr
Velkommen 20%
God 15.773 anmeldelser på

Fra begyndelsen af 1990erne skete der dybtgående og langsigtede forandringer af mediernes placering i det danske samfund. Internettet e-mail, web, sociale medier og i stigende grad mobile tjenester blev en fast bestanddel af hverdagen, erhvervslivet og den offentlige forvaltning. Imens fik de gamle medier travlt med at finde deres plads i et digitaliseret og integreret mediemiljø.

Konkurrencen mellem public service og kommercielle radio- og tv-stationer blev videreført online, ligesom dagbladene markedsførte sig gennem netudgaver. Også bogen overlevede, til dels via netsalg og som e-bog, mens ugeblade og magasiner kunne tilbyde flere forskellige slags oplevelser på glittet papir og alle slags skærme. Dansk film fejrede særlige triumfer, ikke blot på verdens festivaler, men også i danske biografer og danske hjem på dvd og gennem streaming. Reklamen var nu mindre et politisk stridspunkt end et kulturelt vilkår på tværs af platforme. Alligevel stod spørgsmålet tilbage, hvordan indhold på dansk og om Danmark kunne finansieres og formidles i fremtiden.

Igennem hele perioden var internettet det mest konkrete udtryk for den globalisering økonomisk såvel som kulturelt der med fornyet styrke satte dagsordenen for de danske mediers udvikling. 

Dansk mediehistorie 1-4 Dansk mediehistorie fortæller historien om mediernes udvikling i Danmark og giver den første samlede vurdering af deres betydning for dansk kultur.

De fire bind tager udgangspunkt i massemedierne - presse, tidsskrifter, bøger, film, radio, tv, internet - men beskriver også, hvordan massemedierne har spillet sammen med både den dagligdags samtale og de etablerede kunstformer. I medierne mødes det fine med det folkelige og det fremmede med det hjemlige.

Bind 1: Mediernes forhistorie og 1840-1880

Bind 2: 1880-1920 og 1920-1960

Bind 3: 1960-1995

Bind 4: 1995-2015

Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 344
ISBN-13: 9788759319857
Indbinding: Paperback
Udgave: 2
ISBN-10: 8759319852
Udg. Dato: 25 aug 2016
Længde: 20mm
Bredde: 161mm
Højde: 233mm
Oplagsdato: 25 okt 2018
Forfatter(e): Klaus Bruhn Jensen
Forfatter(e) Klaus Bruhn Jensen


Kategori Medievidenskab: internet, digitale medier og samfund


Sprog Dansk


Indbinding Paperback


Sider 344


Udgave 2


Længde 20mm


Bredde 161mm


Højde 233mm

MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
E-BOG
Kampagne pris kr 98

kr 141
Normalpris
kr 102
Medlemspris
SPAR
kr 43
E-BOG
Kampagne pris kr 63

kr 79
Normalpris
kr 65
Medlemspris
SPAR
kr 16
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 164

kr 199
Normalpris
kr 168
Medlemspris
SPAR
kr 35
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 532

kr 551
Normalpris
kr 534
Medlemspris
SPAR
kr 19
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 339

kr 349
Normalpris
kr 340
Medlemspris
SPAR
kr 10
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 132

kr 139
Normalpris
kr 133
Medlemspris
SPAR
kr 7
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 358

kr 498
Normalpris
kr 372
Medlemspris
SPAR
kr 140
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 222

kr 274
Normalpris
kr 227
Medlemspris
SPAR
kr 52
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 99

kr 99
Normalpris
kr 99
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 50

kr 50
Normalpris
kr 50
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 290

kr 290
Normalpris
kr 290
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 152

kr 199
Normalpris
kr 157
Medlemspris
SPAR
kr 47
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 210

kr 250
Normalpris
kr 214
Medlemspris
SPAR
kr 40
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 70

kr 70
Normalpris
kr 70
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 259

kr 280
Normalpris
kr 261
Medlemspris
SPAR
kr 21
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 358

kr 498
Normalpris
kr 372
Medlemspris
SPAR
kr 140
E-BOG
Kampagne pris kr 25

kr 35
Normalpris
kr 26
Medlemspris
SPAR
kr 10
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 297

kr 350
Normalpris
kr 302
Medlemspris
SPAR
kr 53
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 199

kr 320
Normalpris
kr 211
Medlemspris
SPAR
kr 121
Vi anbefaler også
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 890

kr 950
Normalpris
kr 896
Medlemspris
SPAR
kr 60
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 260

kr 300
Normalpris
kr 264
Medlemspris
SPAR
kr 40
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 310

kr 310
Normalpris
kr 310
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 375

kr 493
Normalpris
kr 387
Medlemspris
SPAR
kr 118
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 217

kr 299
Normalpris
kr 225
Medlemspris
SPAR
kr 82
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 196

kr 248
Normalpris
kr 201
Medlemspris
SPAR
kr 52
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 209

kr 249
Normalpris
kr 213
Medlemspris
SPAR
kr 40
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 188

kr 219
Normalpris
kr 191
Medlemspris
SPAR
kr 31
E-BOG
Kampagne pris kr 87

kr 134
Normalpris
kr 92
Medlemspris
SPAR
kr 47
E-BOG
Kampagne pris kr 37

kr 94
Normalpris
kr 43
Medlemspris
SPAR
kr 57
E-BOG
Kampagne pris kr 63

kr 79
Normalpris
kr 65
Medlemspris
SPAR
kr 16
E-BOG
Kampagne pris kr 39

kr 69
Normalpris
kr 42
Medlemspris
SPAR
kr 30
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 70

kr 70
Normalpris
kr 70
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 72

kr 75
Normalpris
kr 72
Medlemspris
SPAR
kr 3
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 335

kr 400
Normalpris
kr 342
Medlemspris
SPAR
kr 65
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 257

kr 296
Normalpris
kr 261
Medlemspris
SPAR
kr 39
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 229

kr 299
Normalpris
kr 236
Medlemspris
SPAR
kr 70
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 330

kr 428
Normalpris
kr 340
Medlemspris
SPAR
kr 98