Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
Op til 20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv
De Kreative Mellemrum
SPAR
kr 64
De Kreative Mellemrum
Oplev inspirationsbogen ”De Kreative Mellemrum” – Bliv et kreativt skabende menneske af forfatter, foredragsholder og kunstner Marie Elisabeth A. Franck Mortensen. Bogen skal hjælpe mennesker med at udvikle deres kreative egenskaber og dermed løfte og bringe dem videre i livet. Bogen skiller sig dog væsentligt ud fra andre bøger om kreativitet og selvhjælp ved at tilbyde en unik kombination af selvbiografi og positiv livsfilosofi samt konstruktive, kreative metoder og vejledning til personlig udvikling. Hovedbudskabet i bogen er, at man skal lære at tage ansvar for sit eget liv og blive bevidst om, at man er et kreativt skabende menneske. Hvis man møder modstand i livet, er det vigtigt ikke at se sig selv som offer, men i stedet prøve at skabe forandringer. Dette kan ske ved, at man ændrer sin indstilling og sit syn på tingene. Og det kan faktisk lade sig gøre at komme igennem selv de værste kriser ved at fokusere på de positive sider og nye muligheder og ved at bruge kreativiteten og fantasien. Bogen kan i høj grad bruges som inspiration i økonomiske krisetider, og erhvervslivet har da også vist stor interesse, da man her til stadighed er på jagt efter nye, kreative muligheder og nytænkning for at komme videre ud af krisen. Ideerne i bogen kan bruges til at ændre fastgroede handlemønstre og tankegange, så virksomhederne kan lære at være kreativt skabende og dermed skabe mervækst. Uddrag fra pressemeddelelsen ved bogens udgivelse: ”DE KREATIVE MELLEMRUM” - UANEDE NYE MULIGHEDER Krise og modgang kan skabe kreativitet, hvis du flytter dit fokus over på ”De Kreative Mellemrum”. Er du klar til et positivt løft og mere kreativitet i din hverdag, i familien eller på jobbet, så kan bogen om ”De Kreative Mellemrum”- Bliv et kreativt skabende menneske være et anderledes redskab, der kan bringe dig videre i livet, uanset hvor du er. Foredragsholder, forfatter og mosaikkunstner Marie Elisabeth A. Franck Mortensen har skabt begrebet ”De Kreative Mellemrum”, som betegner det nærværsrum, som eksisterer mellem alting. Det er dette ”Kreative Mellemrum”, du skal rette dit fokus på, hvis du ønsker at skabe forandringer i dit liv, ændre på fastlåste problemstillinger, tænke nyt, eller bare trænger til et løft. Marie Elisabeth A. Franck Mortensen har sin baggrund i kunstens verden og har i mange år lavet en bred vifte af udsmykningsopgaver i flisemosaik. Tusindvis og atter tusindvis af fliser er blevet knækket i en evig fordybelse af de uendelige muligheder, der ligger i at skabe ny struktur, nye ”Kreative Mellemrum”. Erfaringerne fra den kreative verden har hun koblet sammen med den kunst, det er at skabe livet. ”Har du et ønske om at forandre og forbedre din tilværelse i fremtiden, uanset på hvilket plan, du arbejder, eller hvad du beskæftiger dig med, så lær at rykke dit fokus over på de mellemrum, der findes mellem alting – mellem dig og din kollega/chef/ægtefælle/barn/virksomhed/produkt o.s.v. Lær at skabe nye ”Kreative Mellemrum” i alt, hvad du har med at gøre. For der er altid ti nye døre, der åbner sig, når vi lærer at rykke vores opmærksomhed. Og du bliver dermed bevidst omkring det at være et kreativt skabende menneske,” siger ekspert i ”De Kreative Mellemrum”, Marie Elisabeth A. Franck Mortensen. Fagligt byder bogen på fire metoder at arbejde med kreativitet, som kan bruges til inspiration i livet. Den kreative viden og den positive livsfilosofi, der kommer til udtryk i bogen, henvender sig til en bred målgruppe, og ideerne kan kobles over på det at have med en familie at gøre såvel som en personalegruppe, en virksomhed eller udviklingen af et produkt. Bogen er lettilgængelig og fyldt med hverdagsanekdoter, som giver eksempler på, hvordan forfatteren selv har arbejdet med det at skabe hjem, job, kæreste, produkter, håndteret krisesituationer osv. Desuden er den fyldt med farverige fotos af en bred vifte af kunstnerens egne værker, som illustrerer budskabet i bogen. Bogen giver bl.a. svar på følgende spørgsmål: Hvor kommer ideerne fra? Hvordan kan krise og modgang skabe kreativitet og nytænkning? Hvad vil det sige at indtræde i ”De Kreative Mellemrum”? Hvorfor er det så vigtigt at have mod til at forfølge flow og passion selv i perioder med udfordringer? Marie Elisabeth A. Franck Mortensen udtaler: ”At skabe er ikke forbeholdt kunstnere. Vi skaber alle kunst i vores eget liv. Du er ikke bare kunstneren men også penslen, farverne, lærredet og selve billedet, du skaber. Uanset hvor du er eller hvad, du har gang i.” OM FORFATTERNE: Marie Elisabeth A. Franck Mortensen er født i 1959, opvokset på den jyske hede og bor i dag i Gl. Rye. Er mosaikkunstner, foredragsholder, kreativ konsulent og ekspert i ”De Kreative Mellemrum”. Har en bred, kreativ kunstnerisk baggrund. Har lavet adskillige udsmykningsopgaver. Opbygget et skulpturelt uderum i Gl. Rye, hvor hun har holdt oplæg om kreativitet for mange forskellige faggrupper. Medvirket i indretningsprogrammet ”Our House” på TV2. Undervist i kreativitet og mosaik samt afholdt foredrag og workshop for virksomheder, institutioner og foreninger omkring ”De Kreative Mellemrum” – bliv et kreativt skabende menneske.” Helene Franck Mortensen er født i 1970 og bor i dag i Gl. Rye. Uddannet cand. mag. i engelsk. Arbejder som ghostwriter og freelance oversætter i franckly.dk samt som administrativ partner i CreativeSpaces-fm.com. ”De Kreative Mellemrum” – bliv et kreativt skabende menneske” er hendes debutbog som ghostwriter.
Kampagne pris Velkomst pris 148 kr
Medlemspris 154 kr
Kampagnepris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til medlems- og kampagnepris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Download straks efter køb
Normalpris 212 kr
Download straks efter køb
Spar 64 kr
Velkommen 20%
God 15.773 anmeldelser på
Oplev inspirationsbogen ”De Kreative Mellemrum” – Bliv et kreativt skabende menneske af forfatter, foredragsholder og kunstner Marie Elisabeth A. Franck Mortensen. Bogen skal hjælpe mennesker med at udvikle deres kreative egenskaber og dermed løfte og bringe dem videre i livet. Bogen skiller sig dog væsentligt ud fra andre bøger om kreativitet og selvhjælp ved at tilbyde en unik kombination af selvbiografi og positiv livsfilosofi samt konstruktive, kreative metoder og vejledning til personlig udvikling. Hovedbudskabet i bogen er, at man skal lære at tage ansvar for sit eget liv og blive bevidst om, at man er et kreativt skabende menneske. Hvis man møder modstand i livet, er det vigtigt ikke at se sig selv som offer, men i stedet prøve at skabe forandringer. Dette kan ske ved, at man ændrer sin indstilling og sit syn på tingene. Og det kan faktisk lade sig gøre at komme igennem selv de værste kriser ved at fokusere på de positive sider og nye muligheder og ved at bruge kreativiteten og fantasien. Bogen kan i høj grad bruges som inspiration i økonomiske krisetider, og erhvervslivet har da også vist stor interesse, da man her til stadighed er på jagt efter nye, kreative muligheder og nytænkning for at komme videre ud af krisen. Ideerne i bogen kan bruges til at ændre fastgroede handlemønstre og tankegange, så virksomhederne kan lære at være kreativt skabende og dermed skabe mervækst. Uddrag fra pressemeddelelsen ved bogens udgivelse: ”DE KREATIVE MELLEMRUM” - UANEDE NYE MULIGHEDER Krise og modgang kan skabe kreativitet, hvis du flytter dit fokus over på ”De Kreative Mellemrum”. Er du klar til et positivt løft og mere kreativitet i din hverdag, i familien eller på jobbet, så kan bogen om ”De Kreative Mellemrum”- Bliv et kreativt skabende menneske være et anderledes redskab, der kan bringe dig videre i livet, uanset hvor du er. Foredragsholder, forfatter og mosaikkunstner Marie Elisabeth A. Franck Mortensen har skabt begrebet ”De Kreative Mellemrum”, som betegner det nærværsrum, som eksisterer mellem alting. Det er dette ”Kreative Mellemrum”, du skal rette dit fokus på, hvis du ønsker at skabe forandringer i dit liv, ændre på fastlåste problemstillinger, tænke nyt, eller bare trænger til et løft. Marie Elisabeth A. Franck Mortensen har sin baggrund i kunstens verden og har i mange år lavet en bred vifte af udsmykningsopgaver i flisemosaik. Tusindvis og atter tusindvis af fliser er blevet knækket i en evig fordybelse af de uendelige muligheder, der ligger i at skabe ny struktur, nye ”Kreative Mellemrum”. Erfaringerne fra den kreative verden har hun koblet sammen med den kunst, det er at skabe livet. ”Har du et ønske om at forandre og forbedre din tilværelse i fremtiden, uanset på hvilket plan, du arbejder, eller hvad du beskæftiger dig med, så lær at rykke dit fokus over på de mellemrum, der findes mellem alting – mellem dig og din kollega/chef/ægtefælle/barn/virksomhed/produkt o.s.v. Lær at skabe nye ”Kreative Mellemrum” i alt, hvad du har med at gøre. For der er altid ti nye døre, der åbner sig, når vi lærer at rykke vores opmærksomhed. Og du bliver dermed bevidst omkring det at være et kreativt skabende menneske,” siger ekspert i ”De Kreative Mellemrum”, Marie Elisabeth A. Franck Mortensen. Fagligt byder bogen på fire metoder at arbejde med kreativitet, som kan bruges til inspiration i livet. Den kreative viden og den positive livsfilosofi, der kommer til udtryk i bogen, henvender sig til en bred målgruppe, og ideerne kan kobles over på det at have med en familie at gøre såvel som en personalegruppe, en virksomhed eller udviklingen af et produkt. Bogen er lettilgængelig og fyldt med hverdagsanekdoter, som giver eksempler på, hvordan forfatteren selv har arbejdet med det at skabe hjem, job, kæreste, produkter, håndteret krisesituationer osv. Desuden er den fyldt med farverige fotos af en bred vifte af kunstnerens egne værker, som illustrerer budskabet i bogen. Bogen giver bl.a. svar på følgende spørgsmål: Hvor kommer ideerne fra? Hvordan kan krise og modgang skabe kreativitet og nytænkning? Hvad vil det sige at indtræde i ”De Kreative Mellemrum”? Hvorfor er det så vigtigt at have mod til at forfølge flow og passion selv i perioder med udfordringer? Marie Elisabeth A. Franck Mortensen udtaler: ”At skabe er ikke forbeholdt kunstnere. Vi skaber alle kunst i vores eget liv. Du er ikke bare kunstneren men også penslen, farverne, lærredet og selve billedet, du skaber. Uanset hvor du er eller hvad, du har gang i.” OM FORFATTERNE: Marie Elisabeth A. Franck Mortensen er født i 1959, opvokset på den jyske hede og bor i dag i Gl. Rye. Er mosaikkunstner, foredragsholder, kreativ konsulent og ekspert i ”De Kreative Mellemrum”. Har en bred, kreativ kunstnerisk baggrund. Har lavet adskillige udsmykningsopgaver. Opbygget et skulpturelt uderum i Gl. Rye, hvor hun har holdt oplæg om kreativitet for mange forskellige faggrupper. Medvirket i indretningsprogrammet ”Our House” på TV2. Undervist i kreativitet og mosaik samt afholdt foredrag og workshop for virksomheder, institutioner og foreninger omkring ”De Kreative Mellemrum” – bliv et kreativt skabende menneske.” Helene Franck Mortensen er født i 1970 og bor i dag i Gl. Rye. Uddannet cand. mag. i engelsk. Arbejder som ghostwriter og freelance oversætter i franckly.dk samt som administrativ partner i CreativeSpaces-fm.com. ”De Kreative Mellemrum” – bliv et kreativt skabende menneske” er hendes debutbog som ghostwriter.
Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 110
ISBN-13: 9788799541317
Format: ePub
ISBN-10: 8799541319
Udg. Dato: 21 jan 2013
Oplagsdato: 21 jan 2013
MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 262

kr 349
Normalpris
kr 271
Medlemspris
SPAR
kr 87
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 199

kr 320
Normalpris
kr 211
Medlemspris
SPAR
kr 121
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 148

kr 199
Normalpris
kr 153
Medlemspris
SPAR
kr 51
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 380

kr 499
Normalpris
kr 392
Medlemspris
SPAR
kr 119
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 919

kr 1.499
Normalpris
kr 977
Medlemspris
SPAR
kr 580
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 29

kr 134
Normalpris
kr 40
Medlemspris
SPAR
kr 105
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 182

kr 250
Normalpris
kr 189
Medlemspris
SPAR
kr 68
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 203

kr 300
Normalpris
kr 213
Medlemspris
SPAR
kr 97
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 27

kr 227
Normalpris
kr 47
Medlemspris
SPAR
kr 200
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 188

kr 269
Normalpris
kr 196
Medlemspris
SPAR
kr 81
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 211

kr 299
Normalpris
kr 220
Medlemspris
SPAR
kr 88
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 199

kr 300
Normalpris
kr 209
Medlemspris
SPAR
kr 101
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 119

kr 120
Normalpris
kr 119
Medlemspris
SPAR
kr 1
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 191

kr 300
Normalpris
kr 202
Medlemspris
SPAR
kr 109
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 223

kr 299
Normalpris
kr 231
Medlemspris
SPAR
kr 76
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 164

kr 199
Normalpris
kr 168
Medlemspris
SPAR
kr 35
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 165

kr 197
Normalpris
kr 168
Medlemspris
SPAR
kr 32
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 211

kr 299
Normalpris
kr 220
Medlemspris
SPAR
kr 88
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 207

kr 269
Normalpris
kr 213
Medlemspris
SPAR
kr 62
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 216

kr 279
Normalpris
kr 222
Medlemspris
SPAR
kr 63
Vi anbefaler også
LYDBOG
Kampagne pris kr 111

kr 159
Normalpris
kr 116
Medlemspris
SPAR
kr 48
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 172

kr 209
Normalpris
kr 176
Medlemspris
SPAR
kr 37
E-BOG
Kampagne pris kr 63

kr 79
Normalpris
kr 65
Medlemspris
SPAR
kr 16
E-BOG
Kampagne pris kr 123

kr 177
Normalpris
kr 128
Medlemspris
SPAR
kr 54
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 163

kr 198
Normalpris
kr 167
Medlemspris
SPAR
kr 35
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 164

kr 199
Normalpris
kr 168
Medlemspris
SPAR
kr 35
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 140

kr 163
Normalpris
kr 142
Medlemspris
SPAR
kr 23
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 99

kr 99
Normalpris
kr 99
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 152

kr 199
Normalpris
kr 157
Medlemspris
SPAR
kr 47
LYDBOG
Kampagne pris kr 119

kr 149
Normalpris
kr 122
Medlemspris
SPAR
kr 30
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 146

kr 164
Normalpris
kr 148
Medlemspris
SPAR
kr 18
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 257

kr 333
Normalpris
kr 265
Medlemspris
SPAR
kr 76
E-BOG
Kampagne pris kr 119

kr 149
Normalpris
kr 122
Medlemspris
SPAR
kr 30
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 154

kr 164
Normalpris
kr 155
Medlemspris
SPAR
kr 10
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 244

kr 299
Normalpris
kr 250
Medlemspris
SPAR
kr 55
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 122

kr 135
Normalpris
kr 123
Medlemspris
SPAR
kr 13
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 114

kr 138
Normalpris
kr 116
Medlemspris
SPAR
kr 24
LYDBOG
Kampagne pris kr 79

kr 99
Normalpris
kr 81
Medlemspris
SPAR
kr 20