Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
Op til 20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv
Den autentiske virksomhed
Af: Nikolaj Stagis Dansk Hardback
SPAR
kr 43
Den autentiske virksomhed
Af: Nikolaj Stagis Dansk Hardback

Noma er blevet verdens bedste restaurant på bare fem år. LEGO var truet på livet, men er vendt til positiv udvikling og vækst. Hvad skyldes succesen, og hvordan lykkes det nogle virksomheder, at finde sig selv, bryde mainstream og ændre deres marked?

Autentisk organisatorisk identitet er et nyt strategisk ledelsesansvar. Ledere på alle niveauer skal fremover være i stand til at kortlægge, analysere og lede virksomhedens autenticitet, hvis de vil bevæge virksomheden fra krise til succes eller præge markedet. I stedet for at efterligne omverdenen, må virksomhederne se indad og tro på organisationens indre styrker som udgangspunkt for fremtidens udvikling.
Nikolaj Stagis har i Den autentiske virksomhed interviewet og udfordret topchefer, ejere og iscenesættere. For eksempel René Redzepi fra Restaurant Noma, der fortæller om jagten på den nordiske mad og rejsen fra outsider til at være verdens bedste kok. Vi oplever Alberto Alessi i sit designmuseum, som er forbeholdt medarbejdernes udviklingsmøder, og oplever, hvordan Jørgen Vig Knudstorp fra LEGO og Jan Ryde fra Hästens har skabt intern motivation og forløst virksomhedens potentiale ved at genopdage og rekonstruere virksomhedens autentiske identitet.

En bog til ledere i alle typer organisationer, som ønsker at forstå virksomhedens autentiske identitet for at finde organisationens indre potentialer til strategisk udvikling, organisatorisk forandring, markedsføring og kommunikation.

Del 1 beskriver den samfundsmæssige udvikling fra landbrugssamfundets knaphed til industrialiseringens overflod og nu til et samfund, hvor den primære drivkraft er at finde mening og formål. Autenticiteten er blevet en afgørende faktor for kunder og medarbejdere.

Del 2 viser, hvad organisatorisk autenticitet er. Vi aflæser virksomheders identitet på et øjeblik og danner os derefter forestillinger om, hvordan resten af virksomheden hænger sammen. Med inspiration fra filosofien, musikken og litteraturen, beskriver Stagis autenticitetens tre dimensioner: Den historiske autenticitet, den refleksive autenticitet og den ekspressive autenticitet.

Del 3 forklarer, hvordan virksomhedens autenticitet kan kortlægges. Hvordan indsamler lederen viden om den autentiske organisatoriske identitet gennem medarbejdere og kunders fortællinger? På jagten efter den autentiske identitet kommer vi gennem et dansk ministerium, møder LEGO-fans og følger Ducatis topchef gennem redningen af den italienske motorcykelfabrik.

Bogens sidste del inviterer til en rejse med en række danske og internationale topchefer, som på hver sin måde har fundet, forstået og ledt deres organisatoriske autenticitet.

Den autentiske virksomhed rummer en række modeller og værktøjer, som giver ledere nye vinkler på virksomhedens udvikling og tilbyder akademikere og studerende ny teoretisk inspiration.

Eksklusiv medlemspris 152 kr
Medlemspris 156 kr
Eksklusiv medlemspris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til eksklusiv medlemspris eller medlemspris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Gratis fragt
3 - 5 hverdage
10 kr
Lavt pakkegebyr
Normalpris 195 kr
Fragt: 59 kr
5 - 7 hverdage
20 kr
Pakkegebyr
Spar 43 kr
Se vores konkurrenters priser her
God 15.812 anmeldelser på

Noma er blevet verdens bedste restaurant på bare fem år. LEGO var truet på livet, men er vendt til positiv udvikling og vækst. Hvad skyldes succesen, og hvordan lykkes det nogle virksomheder, at finde sig selv, bryde mainstream og ændre deres marked?

Autentisk organisatorisk identitet er et nyt strategisk ledelsesansvar. Ledere på alle niveauer skal fremover være i stand til at kortlægge, analysere og lede virksomhedens autenticitet, hvis de vil bevæge virksomheden fra krise til succes eller præge markedet. I stedet for at efterligne omverdenen, må virksomhederne se indad og tro på organisationens indre styrker som udgangspunkt for fremtidens udvikling.
Nikolaj Stagis har i Den autentiske virksomhed interviewet og udfordret topchefer, ejere og iscenesættere. For eksempel René Redzepi fra Restaurant Noma, der fortæller om jagten på den nordiske mad og rejsen fra outsider til at være verdens bedste kok. Vi oplever Alberto Alessi i sit designmuseum, som er forbeholdt medarbejdernes udviklingsmøder, og oplever, hvordan Jørgen Vig Knudstorp fra LEGO og Jan Ryde fra Hästens har skabt intern motivation og forløst virksomhedens potentiale ved at genopdage og rekonstruere virksomhedens autentiske identitet.

En bog til ledere i alle typer organisationer, som ønsker at forstå virksomhedens autentiske identitet for at finde organisationens indre potentialer til strategisk udvikling, organisatorisk forandring, markedsføring og kommunikation.

Del 1 beskriver den samfundsmæssige udvikling fra landbrugssamfundets knaphed til industrialiseringens overflod og nu til et samfund, hvor den primære drivkraft er at finde mening og formål. Autenticiteten er blevet en afgørende faktor for kunder og medarbejdere.

Del 2 viser, hvad organisatorisk autenticitet er. Vi aflæser virksomheders identitet på et øjeblik og danner os derefter forestillinger om, hvordan resten af virksomheden hænger sammen. Med inspiration fra filosofien, musikken og litteraturen, beskriver Stagis autenticitetens tre dimensioner: Den historiske autenticitet, den refleksive autenticitet og den ekspressive autenticitet.

Del 3 forklarer, hvordan virksomhedens autenticitet kan kortlægges. Hvordan indsamler lederen viden om den autentiske organisatoriske identitet gennem medarbejdere og kunders fortællinger? På jagten efter den autentiske identitet kommer vi gennem et dansk ministerium, møder LEGO-fans og følger Ducatis topchef gennem redningen af den italienske motorcykelfabrik.

Bogens sidste del inviterer til en rejse med en række danske og internationale topchefer, som på hver sin måde har fundet, forstået og ledt deres organisatoriske autenticitet.

Den autentiske virksomhed rummer en række modeller og værktøjer, som giver ledere nye vinkler på virksomhedens udvikling og tilbyder akademikere og studerende ny teoretisk inspiration.

Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 354
ISBN-13: 9788799902101
Indbinding: Hardback
Udgave: 1
ISBN-10: 8799902109
Udg. Dato: 1 maj 2016
Længde: 30mm
Bredde: 180mm
Højde: 240mm
Oplagsdato: 1 maj 2016
Forfatter(e): Nikolaj Stagis
Forfatter(e) Nikolaj Stagis


Kategori Erhvervsliv, virksomheder og ledelse


Sprog Dansk


Indbinding Hardback


Sider 354


Udgave 1


Længde 30mm


Bredde 180mm


Højde 240mm

MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 380

kr 499
Normalpris
kr 392
Medlemspris
SPAR
kr 119
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 170

kr 270
Normalpris
kr 180
Medlemspris
SPAR
kr 100
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 859

kr 1.499
Normalpris
kr 923
Medlemspris
SPAR
kr 640
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 203

kr 300
Normalpris
kr 213
Medlemspris
SPAR
kr 97
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 240

kr 349
Normalpris
kr 251
Medlemspris
SPAR
kr 109
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 262

kr 349
Normalpris
kr 271
Medlemspris
SPAR
kr 87
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 118

kr 149
Normalpris
kr 121
Medlemspris
SPAR
kr 31
BOG (HARDBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 25

kr 227
Normalpris
kr 45
Medlemspris
SPAR
kr 202
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 214

kr 320
Normalpris
kr 225
Medlemspris
SPAR
kr 106
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 275

kr 320
Normalpris
kr 280
Medlemspris
SPAR
kr 45
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 170

kr 270
Normalpris
kr 180
Medlemspris
SPAR
kr 100
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 207

kr 269
Normalpris
kr 213
Medlemspris
SPAR
kr 62
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 216

kr 279
Normalpris
kr 222
Medlemspris
SPAR
kr 63
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 211

kr 299
Normalpris
kr 220
Medlemspris
SPAR
kr 88
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 194

kr 270
Normalpris
kr 202
Medlemspris
SPAR
kr 76
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 329

kr 499
Normalpris
kr 346
Medlemspris
SPAR
kr 170
BOG (HARDBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 278

kr 325
Normalpris
kr 283
Medlemspris
SPAR
kr 47
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 199

kr 269
Normalpris
kr 206
Medlemspris
SPAR
kr 70
BOG (HARDBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 262

kr 349
Normalpris
kr 271
Medlemspris
SPAR
kr 87
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 179

kr 249
Normalpris
kr 186
Medlemspris
SPAR
kr 70
Vi anbefaler også
E-BOG
Eksklusiv medlemspris kr 238

kr 249
Normalpris
kr 239
Medlemspris
SPAR
kr 11
E-BOG
Eksklusiv medlemspris kr 90

kr 129
Normalpris
kr 94
Medlemspris
SPAR
kr 39
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 260

kr 300
Normalpris
kr 264
Medlemspris
SPAR
kr 40
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 241

kr 275
Normalpris
kr 244
Medlemspris
SPAR
kr 34
E-BOG
Eksklusiv medlemspris kr 217

kr 231
Normalpris
kr 218
Medlemspris
SPAR
kr 14
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 310

kr 310
Normalpris
kr 310
Medlemspris
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 222

kr 289
Normalpris
kr 229
Medlemspris
SPAR
kr 67
E-BOG
Eksklusiv medlemspris kr 80

kr 100
Normalpris
kr 82
Medlemspris
SPAR
kr 20
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 178

kr 220
Normalpris
kr 182
Medlemspris
SPAR
kr 42
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 120

kr 124
Normalpris
kr 120
Medlemspris
SPAR
kr 4
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 210

kr 216
Normalpris
kr 211
Medlemspris
SPAR
kr 6
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 268

kr 281
Normalpris
kr 269
Medlemspris
SPAR
kr 13
LYDBOG
Eksklusiv medlemspris kr 79

kr 99
Normalpris
kr 81
Medlemspris
SPAR
kr 20
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 172

kr 209
Normalpris
kr 176
Medlemspris
SPAR
kr 37
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 185

kr 200
Normalpris
kr 187
Medlemspris
SPAR
kr 15
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 300

kr 300
Normalpris
kr 300
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 230

kr 300
Normalpris
kr 237
Medlemspris
SPAR
kr 70
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 185

kr 200
Normalpris
kr 187
Medlemspris
SPAR
kr 15
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 230

kr 300
Normalpris
kr 237
Medlemspris
SPAR
kr 70
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 275

kr 320
Normalpris
kr 280
Medlemspris
SPAR
kr 45