Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
Op til 20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv
Den digitale omstilling
Af: Jan Damsgaard Dansk Hæftet
SPAR
kr 53
Den digitale omstilling
Af: Jan Damsgaard Dansk Hæftet

Hvordan sætter MobilePay, Airbnb, Amazon, Google og GoMore dagsordenen i den digitale økonomi?

Hvorfor kan det forandre hele samfundet, at biler bliver selvkørende? Hvordan kan det lade sig gøre at sidde foran sin computer og grave digital valuta som bitcoins frem, og hvordan kan teknologien bag bitcoins sikre vores data langt bedre end hidtil? Hvordan vil det ændre vores hverdag, at vi får digitale tjenere som Amazon Echo og Google Home?

Denne bog giver på en spændende og underholdende måde et indblik i digitaliseringen og dens gennemgribende betydning for vores liv. Denne opdaterede udgave opsummerer blandt andet de hovedtendenser i samfundsudviklingen, som digitaliseringen er afgørende for, lige som bogen med konkrete eksempler giver indblik i blandt andet cirkulær økonomi, Big Data, crowdsourcing, Internet of Things og blockchain-teknologien. 

Den digitale revolution er mindst lige så gennemgribende som den industrielle, og forandringerne viser sig med stigende synlighed. Traditionelle stensikre forretninger som banker og forsikringsselskaber er truede, og smartphonen har opslugt stribevis af lukrative brancher, gennemtygget dem og spyttet dem ud igen som gratis apps. Bogen forklarer på en let og forståelig måde teorierne og forskningen bag den digitale økonomi, og hvad den rummer af muligheder og udfordringer for erhvervslivet – og hvorfor det er på høje tid at tage begge dele alvorligt.


Den digitale omstilling er udvalgt som en af de 10 bøger om innovation, forretningsudvikling eller ledelse i en moderne organisation, som du bør læse i 2018. Klummen er udgivet på Computerworld Online d. 24. januar 2018, og bøgerne er udvalgt af Jonathan Løw.


9 konkrete udfordringer for erhvervslivet, som bogen giver svar på:

• Hvordan undgår virksomheden at dø i digitaliseringen?

• Hvordan vælger virksomheden den rigtige digitale løsning?

• Hvordan kan virksomheden tjene penge, når digitale produkter er gratis?

• Hvordan tiltrækker virksomheden brugere til sin platform og sørger for, at de bliver hængende?

• Hvordan ændrer virksomheden sin kommunikation, så den passer til sociale medier?

• Hvordan kan virksomheden udnytte deleøkonomien, blandt andet crowdfunding og crowdsourcing?

• Hvordan ændrer virksomheden ledelseskultur, så den baserer sig på Big Data?

• Hvordan kan virksomheden bruge Internet of Things (IoT) til at skabe værdi for kunderne?

• Hvordan gør virksomheden sig klar til cloud computing?


Indhold

Forord til 2. udgave

Introduktion: Maskinerne kommer

Digitaliseringens naturlove

En æra af kreativ destruktion

Digitale forretningsmodeller

Det digitale ægteskab

Netværksøkonomi og principper for valg af digitale tjenester

En, to – mange

Design af profitable digitale platforme

Kampen om brugerne

Strategier for digitale platformes udvikling

Kampen om sandheden

Sociale medier i et erhvervsperspektiv

Hvorfor eje, når man kan dele?

Cirkulær økonomi og crowdsourcing

200 mia. maskiner kan ikke tage fejl

Værdiskabelse via Internet of Things

Mavefornemmelsen bliver udkonkurreret

Big Data og fakta-baseret ledelse

Farvel til it-afdelingen

Cloudcomputing som afsæt for digitalisering

Efterskrift: Høst fordelene, og tag højde for ulemperne

Anonyme adfærdsprofiler sikrer privatlivets fred

Stikord

Kampagne pris Velkomst pris 297 kr
Medlemspris 302 kr
Kampagnepris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til medlems- og kampagnepris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Gratis fragt
1 - 3 hverdage
10 kr
Lavt pakkegebyr
Normalpris 350 kr
Fragt: 59 kr
2 - 5 hverdage
20 kr
Pakkegebyr
Spar 53 kr
Velkommen 15%
God 15.773 anmeldelser på

Hvordan sætter MobilePay, Airbnb, Amazon, Google og GoMore dagsordenen i den digitale økonomi?

Hvorfor kan det forandre hele samfundet, at biler bliver selvkørende? Hvordan kan det lade sig gøre at sidde foran sin computer og grave digital valuta som bitcoins frem, og hvordan kan teknologien bag bitcoins sikre vores data langt bedre end hidtil? Hvordan vil det ændre vores hverdag, at vi får digitale tjenere som Amazon Echo og Google Home?

Denne bog giver på en spændende og underholdende måde et indblik i digitaliseringen og dens gennemgribende betydning for vores liv. Denne opdaterede udgave opsummerer blandt andet de hovedtendenser i samfundsudviklingen, som digitaliseringen er afgørende for, lige som bogen med konkrete eksempler giver indblik i blandt andet cirkulær økonomi, Big Data, crowdsourcing, Internet of Things og blockchain-teknologien. 

Den digitale revolution er mindst lige så gennemgribende som den industrielle, og forandringerne viser sig med stigende synlighed. Traditionelle stensikre forretninger som banker og forsikringsselskaber er truede, og smartphonen har opslugt stribevis af lukrative brancher, gennemtygget dem og spyttet dem ud igen som gratis apps. Bogen forklarer på en let og forståelig måde teorierne og forskningen bag den digitale økonomi, og hvad den rummer af muligheder og udfordringer for erhvervslivet – og hvorfor det er på høje tid at tage begge dele alvorligt.


Den digitale omstilling er udvalgt som en af de 10 bøger om innovation, forretningsudvikling eller ledelse i en moderne organisation, som du bør læse i 2018. Klummen er udgivet på Computerworld Online d. 24. januar 2018, og bøgerne er udvalgt af Jonathan Løw.


9 konkrete udfordringer for erhvervslivet, som bogen giver svar på:

• Hvordan undgår virksomheden at dø i digitaliseringen?

• Hvordan vælger virksomheden den rigtige digitale løsning?

• Hvordan kan virksomheden tjene penge, når digitale produkter er gratis?

• Hvordan tiltrækker virksomheden brugere til sin platform og sørger for, at de bliver hængende?

• Hvordan ændrer virksomheden sin kommunikation, så den passer til sociale medier?

• Hvordan kan virksomheden udnytte deleøkonomien, blandt andet crowdfunding og crowdsourcing?

• Hvordan ændrer virksomheden ledelseskultur, så den baserer sig på Big Data?

• Hvordan kan virksomheden bruge Internet of Things (IoT) til at skabe værdi for kunderne?

• Hvordan gør virksomheden sig klar til cloud computing?


Indhold

Forord til 2. udgave

Introduktion: Maskinerne kommer

Digitaliseringens naturlove

En æra af kreativ destruktion

Digitale forretningsmodeller

Det digitale ægteskab

Netværksøkonomi og principper for valg af digitale tjenester

En, to – mange

Design af profitable digitale platforme

Kampen om brugerne

Strategier for digitale platformes udvikling

Kampen om sandheden

Sociale medier i et erhvervsperspektiv

Hvorfor eje, når man kan dele?

Cirkulær økonomi og crowdsourcing

200 mia. maskiner kan ikke tage fejl

Værdiskabelse via Internet of Things

Mavefornemmelsen bliver udkonkurreret

Big Data og fakta-baseret ledelse

Farvel til it-afdelingen

Cloudcomputing som afsæt for digitalisering

Efterskrift: Høst fordelene, og tag højde for ulemperne

Anonyme adfærdsprofiler sikrer privatlivets fred

Stikord

Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 219
ISBN-13: 9788757438048
Indbinding: Hæftet
Udgave: 2
ISBN-10: 8757438048
Udg. Dato: 5 okt 2017
Længde: 13mm
Bredde: 155mm
Højde: 229mm
Oplagsdato: 8 nov 2019
Forfatter(e): Jan Damsgaard
Forfatter(e) Jan Damsgaard


Kategori Disruptiv innovation


Sprog Dansk


Indbinding Hæftet


Sider 219


Udgave 2


Længde 13mm


Bredde 155mm


Højde 229mm

MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 222

kr 250
Normalpris
kr 225
Medlemspris
SPAR
kr 28
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 230

kr 300
Normalpris
kr 237
Medlemspris
SPAR
kr 70
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 181

kr 225
Normalpris
kr 185
Medlemspris
SPAR
kr 44
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 230

kr 300
Normalpris
kr 237
Medlemspris
SPAR
kr 70
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 230

kr 300
Normalpris
kr 237
Medlemspris
SPAR
kr 70
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 313

kr 348
Normalpris
kr 317
Medlemspris
SPAR
kr 35
E-BOG
Kampagne pris kr 78

kr 99
Normalpris
kr 80
Medlemspris
SPAR
kr 21
E-BOG
Kampagne pris kr 100

kr 143
Normalpris
kr 104
Medlemspris
SPAR
kr 43
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 259

kr 299
Normalpris
kr 263
Medlemspris
SPAR
kr 40
E-BOG
Kampagne pris kr 37

kr 149
Normalpris
kr 48
Medlemspris
SPAR
kr 112
E-BOG
Kampagne pris kr 158

kr 228
Normalpris
kr 165
Medlemspris
SPAR
kr 70
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 225

kr 225
Normalpris
kr 225
Medlemspris
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 159

kr 188
Normalpris
kr 162
Medlemspris
SPAR
kr 29
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 245

kr 280
Normalpris
kr 249
Medlemspris
SPAR
kr 35
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 199

kr 320
Normalpris
kr 211
Medlemspris
SPAR
kr 121
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 262

kr 349
Normalpris
kr 271
Medlemspris
SPAR
kr 87
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 148

kr 199
Normalpris
kr 153
Medlemspris
SPAR
kr 51
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 380

kr 499
Normalpris
kr 392
Medlemspris
SPAR
kr 119
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 29

kr 134
Normalpris
kr 40
Medlemspris
SPAR
kr 105
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 919

kr 1.499
Normalpris
kr 977
Medlemspris
SPAR
kr 580
Vi anbefaler også
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 197

kr 250
Normalpris
kr 202
Medlemspris
SPAR
kr 53
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 197

kr 250
Normalpris
kr 202
Medlemspris
SPAR
kr 53
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 404

kr 506
Normalpris
kr 414
Medlemspris
SPAR
kr 102
E-BOG
Kampagne pris kr 55

kr 99
Normalpris
kr 59
Medlemspris
SPAR
kr 44
E-BOG
Kampagne pris kr 66

kr 99
Normalpris
kr 69
Medlemspris
SPAR
kr 33
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 629

kr 828
Normalpris
kr 649
Medlemspris
SPAR
kr 199
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 331

kr 395
Normalpris
kr 337
Medlemspris
SPAR
kr 64
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 205

kr 257
Normalpris
kr 210
Medlemspris
SPAR
kr 52
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 474

kr 607
Normalpris
kr 487
Medlemspris
SPAR
kr 133
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 444

kr 540
Normalpris
kr 454
Medlemspris
SPAR
kr 96
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 72

kr 75
Normalpris
kr 72
Medlemspris
SPAR
kr 3
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 838

kr 1.014
Normalpris
kr 856
Medlemspris
SPAR
kr 176
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 256

kr 295
Normalpris
kr 260
Medlemspris
SPAR
kr 39
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 173

kr 273
Normalpris
kr 183
Medlemspris
SPAR
kr 100
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 443

kr 506
Normalpris
kr 449
Medlemspris
SPAR
kr 63
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 305

kr 404
Normalpris
kr 315
Medlemspris
SPAR
kr 99