Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
Op til 20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv
Det kvalitative interview
Af: Svend Brinkmann Dansk Hæftet
SPAR
kr 30
Det kvalitative interview
Af: Svend Brinkmann Dansk Hæftet
Det kvalitative interview er i dag blevet en af de mest almindelige forskningsmetoder i human- og samfundsvidenskaberne, men det er en tilgang, som optræder i forskellige klædedragter. Det kvalitative interview vil hjælpe læserne med at skrive, fremstille, forstå og kritisere kvalitativ interviewforskning i de mange former, hvori den praktiseres i dag. Bogen begynder med en teoretisk funderet introduktion til det kvalitative interview gennem en skildring af de mange forskellige måder, hvorpå samtaler er blevet brugt til produktion af viden. Opmærksomheden henledes specielt på de komplementære positioner, der kendetegner det oplevelsesfokuserede interview (fænomenologiske positioner) og det sprogfokuserede interview (diskursorienterede positioner), som henholdsvis fokuserer på interviewsamtalen som rapporter (om interviewpersonens oplevelser) og redegørelser (foranlediget af interviewsituationen). De følgende kapitler omhandler forskellige måder at designe kvalitative interviewundersøgelser på og giver en vejledning i beskrivelse af de metodologiske procedurer og resultater af en interviewundersøgelse. Bogen slutter med en præsentation af de mest almindelige fejl i interviewrapporter og giver en række løsninger og strategier til evaluering af forskningsresultater baseret på kvalitative interview. Svend Brinkmann er professor i psykologi ved Aalborg Universitet og professor II ved Universitetet i Bergen. Han har studeret filosofi og psykologi ved universiteterne i Aarhus og Oxford. Han har udgivet en lang række bøger og artikler inden for disse områder. Han er særligt interesseret i kvalitativ forskning og videnskabsfilosofi. Han modtog i 2012 en Sapere Aude-eliteforskerpris fra Det Frie Forskningsråd.    
Kampagne pris Velkomst pris 230 kr
Medlemspris 233 kr
Kampagnepris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til medlems- og kampagnepris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Gratis fragt
4 - 5 hverdage
10 kr
Lavt pakkegebyr
Normalpris 260 kr
Fragt: 59 kr
4 - 5 hverdage
20 kr
Pakkegebyr
Spar 30 kr
Velkommen 20%
God 15.773 anmeldelser på
Det kvalitative interview er i dag blevet en af de mest almindelige forskningsmetoder i human- og samfundsvidenskaberne, men det er en tilgang, som optræder i forskellige klædedragter. Det kvalitative interview vil hjælpe læserne med at skrive, fremstille, forstå og kritisere kvalitativ interviewforskning i de mange former, hvori den praktiseres i dag. Bogen begynder med en teoretisk funderet introduktion til det kvalitative interview gennem en skildring af de mange forskellige måder, hvorpå samtaler er blevet brugt til produktion af viden. Opmærksomheden henledes specielt på de komplementære positioner, der kendetegner det oplevelsesfokuserede interview (fænomenologiske positioner) og det sprogfokuserede interview (diskursorienterede positioner), som henholdsvis fokuserer på interviewsamtalen som rapporter (om interviewpersonens oplevelser) og redegørelser (foranlediget af interviewsituationen). De følgende kapitler omhandler forskellige måder at designe kvalitative interviewundersøgelser på og giver en vejledning i beskrivelse af de metodologiske procedurer og resultater af en interviewundersøgelse. Bogen slutter med en præsentation af de mest almindelige fejl i interviewrapporter og giver en række løsninger og strategier til evaluering af forskningsresultater baseret på kvalitative interview. Svend Brinkmann er professor i psykologi ved Aalborg Universitet og professor II ved Universitetet i Bergen. Han har studeret filosofi og psykologi ved universiteterne i Aarhus og Oxford. Han har udgivet en lang række bøger og artikler inden for disse områder. Han er særligt interesseret i kvalitativ forskning og videnskabsfilosofi. Han modtog i 2012 en Sapere Aude-eliteforskerpris fra Det Frie Forskningsråd.    
Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 224
ISBN-13: 9788741258645
Indbinding: Hæftet
Udgave: 1
ISBN-10: 8741258645
Kategori: Psykiatri
Udg. Dato: 19 sep 2014
Længde: 0mm
Bredde: 0mm
Højde: 0mm
Oplagsdato: 17 jan 2022
Forfatter(e): Svend Brinkmann
Forfatter(e) Svend Brinkmann


Kategori Psykiatri


Sprog Dansk


Indbinding Hæftet


Sider 224


Udgave 1


Længde 0mm


Bredde 0mm


Højde 0mm

MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 230

kr 260
Normalpris
kr 233
Medlemspris
SPAR
kr 30
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 307

kr 340
Normalpris
kr 310
Medlemspris
SPAR
kr 33
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 307

kr 340
Normalpris
kr 310
Medlemspris
SPAR
kr 33
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 207

kr 230
Normalpris
kr 209
Medlemspris
SPAR
kr 23
E-BOG
Kampagne pris kr 162

kr 233
Normalpris
kr 169
Medlemspris
SPAR
kr 71
E-BOG
Kampagne pris kr 31

kr 34
Normalpris
kr 31
Medlemspris
SPAR
kr 3
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 297

kr 350
Normalpris
kr 302
Medlemspris
SPAR
kr 53
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 320

kr 320
Normalpris
kr 320
Medlemspris
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 404

kr 410
Normalpris
kr 405
Medlemspris
SPAR
kr 6
E-BOG
Kampagne pris kr 33

kr 48
Normalpris
kr 35
Medlemspris
SPAR
kr 15
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 275

kr 275
Normalpris
kr 275
Medlemspris
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 146

kr 168
Normalpris
kr 148
Medlemspris
SPAR
kr 22
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 152

kr 199
Normalpris
kr 157
Medlemspris
SPAR
kr 47
Vi anbefaler også
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 286

kr 335
Normalpris
kr 291
Medlemspris
SPAR
kr 49
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 335

kr 400
Normalpris
kr 342
Medlemspris
SPAR
kr 65
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 256

kr 295
Normalpris
kr 260
Medlemspris
SPAR
kr 39
E-BOG
Kampagne pris kr 198

kr 208
Normalpris
kr 199
Medlemspris
SPAR
kr 10
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 316

kr 375
Normalpris
kr 322
Medlemspris
SPAR
kr 59
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 330

kr 360
Normalpris
kr 333
Medlemspris
SPAR
kr 30
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 198

kr 204
Normalpris
kr 199
Medlemspris
SPAR
kr 6
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 260

kr 300
Normalpris
kr 264
Medlemspris
SPAR
kr 40
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 320

kr 380
Normalpris
kr 326
Medlemspris
SPAR
kr 60
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 175

kr 200
Normalpris
kr 178
Medlemspris
SPAR
kr 25
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 192

kr 210
Normalpris
kr 194
Medlemspris
SPAR
kr 18
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 184

kr 199
Normalpris
kr 186
Medlemspris
SPAR
kr 15
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 461

kr 635
Normalpris
kr 478
Medlemspris
SPAR
kr 174
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 514

kr 712
Normalpris
kr 534
Medlemspris
SPAR
kr 198
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 640

kr 901
Normalpris
kr 666
Medlemspris
SPAR
kr 261
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 575

kr 675
Normalpris
kr 585
Medlemspris
SPAR
kr 100
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 184

kr 199
Normalpris
kr 186
Medlemspris
SPAR
kr 15