Fremragende Trustpilot
Plusbog logo
20% rabat tilføjes automatisk på alle nye medlemsordrer!
Kurv
Det nye politiske landskab
SPAR
kr 81
Efter en række valg med store vælgervandringer blev folketingsvalget 2005 præget af en vis konsolidering. Navnlig var der ikke de store vælgervandringer hen over midten. Men efter at røgen har lagt sig, er det et temmelig anderledes billede af dansk politik, der tegner sig. I denne bog ser førende danske valgforskere nærmere på det nye politiske landskab. Det nye landskab er dels kendetegnet ved, at vælgerne stemmer ud fra deres politiske holdninger, dels ved, at vælgerne i lige så høj grad deler sig efter en værdipolitisk konflikt som efter den traditionelle økonomisk-fordelingspolitiske skillelinje. Denne bog forsøger at forstå disse nye skillelinjer i dansk politik: Hvor kommer de nye politiske skillelinjer fra, hvad går de ud på? Er der to politiske konfliktdimensioner, eller er der mange? Hvorfor er uddannelse blevet en ny social skillelinje, og hvad er forskellen på yngre og ældre vælgere? Hvor stor betydning havde værdier i 2005, hvor indvandring ikke var nær så vigtigt på mediernes og vælgernes dagsorden som i 2001? Hvor negative er egentlig danskernes negative holdninger til indvandring og indvandrere? Herudover behandler en række kapitler andre centrale emner inden for valgforskningen: Hvor meget betyder personfaktorer, både lokalt og på landsplan? Hvad betyder politisk viden, og hvilke forskelle er der på kerne- og marginalvælgere? Endelig ses der nærmere på vælgernes politiske engagement og relativt positive vurdering af det danske demokrati. Bogen er resultatet af et samarbejde i Det Danske Valgprojekt. Den er skrevet, så den kan læses af et fagpublikum, af studerende og af politisk interesserede danskere. Den kan bruges i undervisning, som inspiration og som opslagsbog.
Kampagne pris 185 kr
Medlemspris 193 kr
Kampagnepris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til medlemspris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Kan opsiges når det passer dig. Læs mere om fordelene
Download straks efter køb
Fast rabat
Normalpris 266 kr
Download straks efter køb
Spar 81 kr
Efter en række valg med store vælgervandringer blev folketingsvalget 2005 præget af en vis konsolidering. Navnlig var der ikke de store vælgervandringer hen over midten. Men efter at røgen har lagt sig, er det et temmelig anderledes billede af dansk politik, der tegner sig. I denne bog ser førende danske valgforskere nærmere på det nye politiske landskab. Det nye landskab er dels kendetegnet ved, at vælgerne stemmer ud fra deres politiske holdninger, dels ved, at vælgerne i lige så høj grad deler sig efter en værdipolitisk konflikt som efter den traditionelle økonomisk-fordelingspolitiske skillelinje. Denne bog forsøger at forstå disse nye skillelinjer i dansk politik: Hvor kommer de nye politiske skillelinjer fra, hvad går de ud på? Er der to politiske konfliktdimensioner, eller er der mange? Hvorfor er uddannelse blevet en ny social skillelinje, og hvad er forskellen på yngre og ældre vælgere? Hvor stor betydning havde værdier i 2005, hvor indvandring ikke var nær så vigtigt på mediernes og vælgernes dagsorden som i 2001? Hvor negative er egentlig danskernes negative holdninger til indvandring og indvandrere? Herudover behandler en række kapitler andre centrale emner inden for valgforskningen: Hvor meget betyder personfaktorer, både lokalt og på landsplan? Hvad betyder politisk viden, og hvilke forskelle er der på kerne- og marginalvælgere? Endelig ses der nærmere på vælgernes politiske engagement og relativt positive vurdering af det danske demokrati. Bogen er resultatet af et samarbejde i Det Danske Valgprojekt. Den er skrevet, så den kan læses af et fagpublikum, af studerende og af politisk interesserede danskere. Den kan bruges i undervisning, som inspiration og som opslagsbog.
MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
E-BOG
Kampagne pris kr 143

kr 149
Normalpris
kr 144
Medlemspris
SPAR
kr 6
E-BOG
Kampagne pris kr 79

kr 99
Normalpris
kr 81
Medlemspris
SPAR
kr 20
E-BOG
Kampagne pris kr 62

kr 89
Normalpris
kr 65
Medlemspris
SPAR
kr 27
E-BOG
Kampagne pris kr 62

kr 119
Normalpris
kr 68
Medlemspris
SPAR
kr 57
E-BOG
Kampagne pris kr 48

kr 59
Normalpris
kr 49
Medlemspris
SPAR
kr 11
LYDBOG
Kampagne pris kr 103

kr 129
Normalpris
kr 106
Medlemspris
SPAR
kr 26
E-BOG
Kampagne pris kr 101

kr 119
Normalpris
kr 103
Medlemspris
SPAR
kr 18
LYDBOG
Kampagne pris kr 119

kr 149
Normalpris
kr 122
Medlemspris
SPAR
kr 30
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 178

kr 229
Normalpris
kr 183
Medlemspris
SPAR
kr 51
E-BOG
Kampagne pris kr 55

kr 149
Normalpris
kr 64
Medlemspris
SPAR
kr 94
E-BOG
Kampagne pris kr 25

kr 35
Normalpris
kr 26
Medlemspris
SPAR
kr 10
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 176

kr 200
Normalpris
kr 178
Medlemspris
SPAR
kr 24
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 164

kr 210
Normalpris
kr 169
Medlemspris
SPAR
kr 46
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 143

kr 199
Normalpris
kr 149
Medlemspris
SPAR
kr 56
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 155

kr 199
Normalpris
kr 159
Medlemspris
SPAR
kr 44
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 199

kr 300
Normalpris
kr 209
Medlemspris
SPAR
kr 101
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 196

kr 299
Normalpris
kr 206
Medlemspris
SPAR
kr 103
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 193

kr 269
Normalpris
kr 201
Medlemspris
SPAR
kr 76
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 199

kr 320
Normalpris
kr 211
Medlemspris
SPAR
kr 121
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 209

kr 299
Normalpris
kr 218
Medlemspris
SPAR
kr 90
Vi anbefaler også
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 189

kr 189
Normalpris
kr 189
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 206

kr 263
Normalpris
kr 212
Medlemspris
SPAR
kr 57
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 406

kr 550
Normalpris
kr 420
Medlemspris
SPAR
kr 144
E-BOG
Kampagne pris kr 54

kr 77
Normalpris
kr 56
Medlemspris
SPAR
kr 23
E-BOG
Kampagne pris kr 54

kr 77
Normalpris
kr 56
Medlemspris
SPAR
kr 23
E-BOG
Kampagne pris kr 35

kr 50
Normalpris
kr 37
Medlemspris
SPAR
kr 15
E-BOG
Kampagne pris kr 33

kr 48
Normalpris
kr 35
Medlemspris
SPAR
kr 15
E-BOG
Kampagne pris kr 33

kr 48
Normalpris
kr 35
Medlemspris
SPAR
kr 15
E-BOG
Kampagne pris kr 31

kr 44
Normalpris
kr 32
Medlemspris
SPAR
kr 13
E-BOG
Kampagne pris kr 31

kr 44
Normalpris
kr 32
Medlemspris
SPAR
kr 13
E-BOG
Kampagne pris kr 30

kr 43
Normalpris
kr 31
Medlemspris
SPAR
kr 13
E-BOG
Kampagne pris kr 30

kr 43
Normalpris
kr 31
Medlemspris
SPAR
kr 13
E-BOG
Kampagne pris kr 27

kr 39
Normalpris
kr 28
Medlemspris
SPAR
kr 12
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 212

kr 248
Normalpris
kr 216
Medlemspris
SPAR
kr 36
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 333

kr 410
Normalpris
kr 341
Medlemspris
SPAR
kr 77
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 322

kr 395
Normalpris
kr 329
Medlemspris
SPAR
kr 73