Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
Op til 20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv
Drøm eller dræber
Af: Bente Stavad Mortensen Dansk Indbundet
SPAR
kr 49
Drøm eller dræber
Af: Bente Stavad Mortensen Dansk Indbundet
Når nogle af verdens stærkeste producentmærker må vige hyldepladsen for detailhandelens egne mærker, er det selvsagt en drømmesituation for detailhandelen. Omvendt kan uigennemtænkte egenmærker være en dræber i forhold til detailkædens renommé. Udfordringen for detailhandelen er at skabe egne mærker, der kan fungere som katalysatorer for en positiv udvikling af detailkædens image og indtjening.

Med udgangspunkt i en række casestudier giver bogen mange gode eksempler på, hvordan detailkæden kan udvikle stærke egenmærker, og hvordan den via partnerskab med producenterne kan stoppe den magtkamp, der har trukket værdi ud af markedet både for detailhandelen og for producenterne.

- Hvad mener forbrugerne om detailhandelens egne mærker?
- Hvad har de stærke egenmærker tilfælles?
- Hvordan sælges egne mærker på andet end pris?
- Hvad sker der med fremtidens mærkevarer?

Bogen er udbytterig for enhver, der arbejder professionelt med detail- og producentmærker.

Forfatteren Bente Stavad Mortensen har i knap 20 år arbejdet med mærkevarer og detailhandel. Hun er i dag kontaktdirektør hos reklamebureauet Andersen&Blæsbjerg.

Indholdsoversigt

Forord
Kapitel 1. Magtforholdet mellem detailkæder og mærkevareproducenter
Kapitel 2. Kæden som mærkevare eller mærkevaren som kæde
Kapitel 3. Private label eller eget mærke - hvad er forskellen?
Kapitel 4. Forbrugernes holdning til detailhandlens egne mærker
Kapitel 5. Kan egne mærker sælges på andet end pris?
Kapitel 6. Opsummering
Kapitel 7. Det strategiske valg - Mærkevaremetodikker skræddersyet til detailhandlen og problematikker vedrørende udviklingen af egne mærker
Kapitel 8. Hvor langt kan kædens eget mærke strækkes?
Kapitel 9. Partnerskaber med gensidige fordele
Kapitel 10. Den organisatoriske udfordring
Kapitel 11. Branding og markedsføring af fremtidens mærkevarer
Perspektiverne
Referencer
Noter
Om forfatteren
Stikordsregister

Eksklusiv medlemspris 328 kr
Medlemspris 333 kr
Eksklusiv medlemspris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til eksklusiv medlemspris eller medlemspris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Gratis fragt
Ukendt leveringstid
10 kr
Lavt pakkegebyr
OBS! Ukendt leveringstid
Bogen er desværre udsolgt fra forlaget - se andre bøger af samme genre her
Normalpris 377 kr
Fragt: 59 kr
Ukendt leveringstid
20 kr
Pakkegebyr
OBS! Ukendt leveringstid
Bogen er desværre udsolgt fra forlaget - se andre bøger af samme genre her
Spar 49 kr
Se vores konkurrenters priser her
God 15.823 anmeldelser på
Når nogle af verdens stærkeste producentmærker må vige hyldepladsen for detailhandelens egne mærker, er det selvsagt en drømmesituation for detailhandelen. Omvendt kan uigennemtænkte egenmærker være en dræber i forhold til detailkædens renommé. Udfordringen for detailhandelen er at skabe egne mærker, der kan fungere som katalysatorer for en positiv udvikling af detailkædens image og indtjening.

Med udgangspunkt i en række casestudier giver bogen mange gode eksempler på, hvordan detailkæden kan udvikle stærke egenmærker, og hvordan den via partnerskab med producenterne kan stoppe den magtkamp, der har trukket værdi ud af markedet både for detailhandelen og for producenterne.

- Hvad mener forbrugerne om detailhandelens egne mærker?
- Hvad har de stærke egenmærker tilfælles?
- Hvordan sælges egne mærker på andet end pris?
- Hvad sker der med fremtidens mærkevarer?

Bogen er udbytterig for enhver, der arbejder professionelt med detail- og producentmærker.

Forfatteren Bente Stavad Mortensen har i knap 20 år arbejdet med mærkevarer og detailhandel. Hun er i dag kontaktdirektør hos reklamebureauet Andersen&Blæsbjerg.

Indholdsoversigt

Forord
Kapitel 1. Magtforholdet mellem detailkæder og mærkevareproducenter
Kapitel 2. Kæden som mærkevare eller mærkevaren som kæde
Kapitel 3. Private label eller eget mærke - hvad er forskellen?
Kapitel 4. Forbrugernes holdning til detailhandlens egne mærker
Kapitel 5. Kan egne mærker sælges på andet end pris?
Kapitel 6. Opsummering
Kapitel 7. Det strategiske valg - Mærkevaremetodikker skræddersyet til detailhandlen og problematikker vedrørende udviklingen af egne mærker
Kapitel 8. Hvor langt kan kædens eget mærke strækkes?
Kapitel 9. Partnerskaber med gensidige fordele
Kapitel 10. Den organisatoriske udfordring
Kapitel 11. Branding og markedsføring af fremtidens mærkevarer
Perspektiverne
Referencer
Noter
Om forfatteren
Stikordsregister

Forudbestilling - Få besked når varen er på lager!
Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 0
ISBN-13: 9788762903074
Indbinding: Indbundet
Udgave: 1
ISBN-10: 8762903071
Kategori: Salg og marketing
Udg. Dato: 1 okt 2007
Længde: 17mm
Bredde: 160mm
Højde: 235mm
Oplagsdato: 1 okt 2007
Forfatter(e): Bente Stavad Mortensen
Forfatter(e) Bente Stavad Mortensen


Kategori Salg og marketing


Sprog Dansk


Indbinding Indbundet


Sider 0


Udgave 1


Længde 17mm


Bredde 160mm


Højde 235mm

MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 380

kr 499
Normalpris
kr 392
Medlemspris
SPAR
kr 119
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 199

kr 299
Normalpris
kr 209
Medlemspris
SPAR
kr 100
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 859

kr 1.499
Normalpris
kr 923
Medlemspris
SPAR
kr 640
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 170

kr 270
Normalpris
kr 180
Medlemspris
SPAR
kr 100
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 203

kr 300
Normalpris
kr 213
Medlemspris
SPAR
kr 97
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 165

kr 198
Normalpris
kr 168
Medlemspris
SPAR
kr 33
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 240

kr 349
Normalpris
kr 251
Medlemspris
SPAR
kr 109
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 175

kr 299
Normalpris
kr 187
Medlemspris
SPAR
kr 124
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 214

kr 320
Normalpris
kr 225
Medlemspris
SPAR
kr 106
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 216

kr 279
Normalpris
kr 222
Medlemspris
SPAR
kr 63
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 275

kr 320
Normalpris
kr 280
Medlemspris
SPAR
kr 45
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 118

kr 149
Normalpris
kr 121
Medlemspris
SPAR
kr 31
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 262

kr 349
Normalpris
kr 271
Medlemspris
SPAR
kr 87
BOG (HARDBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 25

kr 227
Normalpris
kr 45
Medlemspris
SPAR
kr 202
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 211

kr 299
Normalpris
kr 220
Medlemspris
SPAR
kr 88
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 214

kr 320
Normalpris
kr 225
Medlemspris
SPAR
kr 106
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 203

kr 300
Normalpris
kr 213
Medlemspris
SPAR
kr 97
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 246

kr 329
Normalpris
kr 254
Medlemspris
SPAR
kr 83
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 118

kr 129
Normalpris
kr 119
Medlemspris
SPAR
kr 11
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 329

kr 499
Normalpris
kr 346
Medlemspris
SPAR
kr 170