Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
Op til 20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv
Dronningens nye klæder
SPAR
kr 38
Årets ledelsesbog 2019

Vores forudindtagede – og ofte ubevidste – holdninger til, hvad og hvordan en leder er, forhindrer os i at få kønsbalance på ledelsesgangene, og forhindrer os i at skabe samfundsmæssig værdi. Vi mangler en erkendelse af, at vi har pålagt os selv – og accepteret – nogle begrænsninger, som har rod i forældede forestillinger om køn og normer. Disse forestillinger begrænser os, både som mennesker i et samfund, der ønsker vækst og udvikling, og som forældre til børn, vi ønsker at give ubegrænsede muligheder. Den eneste måde at gøre op med dem på er gennem en 360 graders intervention. Et dybt spadestik, der rækker ned og når hele vejen rundt om roden, og som kan trække forestillingerne frem i lyset og lægge dem til skue til revurdering. 

Dronningens nye klæder giver et modigt og let provokerende billede af virkeligheden i Danmark. Det går slet ikke så godt, som vi går og tror! Ved at sætte fokus på kønsdiversitet håber forfatterne at skubbe på en større grad af inklusion, fordi det er uundgåeligt at komme ind på andre diversitetsaspekter, når vi ser på de feminine og maskuline egenskaber, som både mænd og kvinder har. 

Dronningens nye klæder handler ikke om køn som sådan men om den diversitet, der opstår ved at have en øget bevidsthed om de feminine og maskuline egenskaber hos begge køn. Forfatterne kommer ind på: 

  • Status over ligestillingssituationen i Danmark
  • Det danske barselssystem
  • Forventningerne til lederrollen
  • Balancen mellem antallet af mænd og kvinder på toppen
  • Kvinders lederambitioner
  • Ligeløn og løngab
  • Mangel på talentfulde kvinder
  • Kønsbestemte forskelle på mænd og kvinder
  • Mandens perspektiv. 

Vores forestilling om, hvad der er maskulint, og hvad der er feminint, står i vejen for muligheder og perspektiver, vi ikke kan forestille os. I kvindekampen har vi overset, at mænds og kvinders vilkår hænger sammen. Så længe vi sammen skaber familier og danner relationer, vil vores handlinger og valg påvirke hinanden. Det er altså ikke nok bare at tale om, hvad kvinder skal gøre anderledes, eller hvad mænd skal gøre anderledes. Det er ikke længere en kvindekamp – det er et fælles anliggende. 

Forord af Per Holten-Andersen, tidligere rektor på Copenhagen Business School.
Kampagne pris Velkomst pris 252 kr
Medlemspris 256 kr
Kampagnepris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til medlems- og kampagnepris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Gratis fragt
4 - 5 hverdage
10 kr
Lavt pakkegebyr
Normalpris 290 kr
Fragt: 59 kr
4 - 5 hverdage
20 kr
Pakkegebyr
Spar 38 kr
Velkommen 15%
God 15.773 anmeldelser på
Årets ledelsesbog 2019

Vores forudindtagede – og ofte ubevidste – holdninger til, hvad og hvordan en leder er, forhindrer os i at få kønsbalance på ledelsesgangene, og forhindrer os i at skabe samfundsmæssig værdi. Vi mangler en erkendelse af, at vi har pålagt os selv – og accepteret – nogle begrænsninger, som har rod i forældede forestillinger om køn og normer. Disse forestillinger begrænser os, både som mennesker i et samfund, der ønsker vækst og udvikling, og som forældre til børn, vi ønsker at give ubegrænsede muligheder. Den eneste måde at gøre op med dem på er gennem en 360 graders intervention. Et dybt spadestik, der rækker ned og når hele vejen rundt om roden, og som kan trække forestillingerne frem i lyset og lægge dem til skue til revurdering. 

Dronningens nye klæder giver et modigt og let provokerende billede af virkeligheden i Danmark. Det går slet ikke så godt, som vi går og tror! Ved at sætte fokus på kønsdiversitet håber forfatterne at skubbe på en større grad af inklusion, fordi det er uundgåeligt at komme ind på andre diversitetsaspekter, når vi ser på de feminine og maskuline egenskaber, som både mænd og kvinder har. 

Dronningens nye klæder handler ikke om køn som sådan men om den diversitet, der opstår ved at have en øget bevidsthed om de feminine og maskuline egenskaber hos begge køn. Forfatterne kommer ind på: 

  • Status over ligestillingssituationen i Danmark
  • Det danske barselssystem
  • Forventningerne til lederrollen
  • Balancen mellem antallet af mænd og kvinder på toppen
  • Kvinders lederambitioner
  • Ligeløn og løngab
  • Mangel på talentfulde kvinder
  • Kønsbestemte forskelle på mænd og kvinder
  • Mandens perspektiv. 

Vores forestilling om, hvad der er maskulint, og hvad der er feminint, står i vejen for muligheder og perspektiver, vi ikke kan forestille os. I kvindekampen har vi overset, at mænds og kvinders vilkår hænger sammen. Så længe vi sammen skaber familier og danner relationer, vil vores handlinger og valg påvirke hinanden. Det er altså ikke nok bare at tale om, hvad kvinder skal gøre anderledes, eller hvad mænd skal gøre anderledes. Det er ikke længere en kvindekamp – det er et fælles anliggende. 

Forord af Per Holten-Andersen, tidligere rektor på Copenhagen Business School.
Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 184
ISBN-13: 9788793607279
Indbinding: Hæftet
Udgave: 1
ISBN-10: 879360727X
Udg. Dato: 15 aug 2019
Længde: 14mm
Bredde: 160mm
Højde: 220mm
Oplagsdato: 28 jan 2020
Forfatter(e) Matias Pollmann-Larsen, Mai-Britt Poulsen, Pernille Erenbjerg, Thomas Thune Andersen


Kategori Ledelse og beslutningstagning


Sprog Dansk


Indbinding Hæftet


Sider 184


Udgave 1


Længde 14mm


Bredde 160mm


Højde 220mm

MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 126

kr 149
Normalpris
kr 128
Medlemspris
SPAR
kr 23
BOG (ANDET)
Kampagne pris kr 135

kr 169
Normalpris
kr 138
Medlemspris
SPAR
kr 34
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 69

kr 69
Normalpris
kr 69
Medlemspris
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 307

kr 340
Normalpris
kr 310
Medlemspris
SPAR
kr 33
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 89

kr 99
Normalpris
kr 90
Medlemspris
SPAR
kr 10
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 89

kr 99
Normalpris
kr 90
Medlemspris
SPAR
kr 10
LYDBOG
Kampagne pris kr 39

kr 49
Normalpris
kr 40
Medlemspris
SPAR
kr 10
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 261

kr 349
Normalpris
kr 270
Medlemspris
SPAR
kr 88
E-BOG
Kampagne pris kr 70

kr 101
Normalpris
kr 73
Medlemspris
SPAR
kr 31
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 236

kr 269
Normalpris
kr 239
Medlemspris
SPAR
kr 33
E-BOG
Kampagne pris kr 25

kr 35
Normalpris
kr 26
Medlemspris
SPAR
kr 10
E-BOG
Kampagne pris kr 37

kr 50
Normalpris
kr 38
Medlemspris
SPAR
kr 13
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 185

kr 220
Normalpris
kr 189
Medlemspris
SPAR
kr 35
LYDBOG
Kampagne pris kr 56

kr 79
Normalpris
kr 58
Medlemspris
SPAR
kr 23
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 334

kr 399
Normalpris
kr 341
Medlemspris
SPAR
kr 65
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 197

kr 249
Normalpris
kr 202
Medlemspris
SPAR
kr 52
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 136

kr 169
Normalpris
kr 139
Medlemspris
SPAR
kr 33
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 92

kr 99
Normalpris
kr 93
Medlemspris
SPAR
kr 7
E-BOG
Kampagne pris kr 95

kr 129
Normalpris
kr 98
Medlemspris
SPAR
kr 34
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 262

kr 349
Normalpris
kr 271
Medlemspris
SPAR
kr 87
Vi anbefaler også
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 335

kr 335
Normalpris
kr 335
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 259

kr 299
Normalpris
kr 263
Medlemspris
SPAR
kr 40
E-BOG
Kampagne pris kr 165

kr 179
Normalpris
kr 166
Medlemspris
SPAR
kr 14
E-BOG
Kampagne pris kr 262

kr 279
Normalpris
kr 264
Medlemspris
SPAR
kr 17
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 222

kr 250
Normalpris
kr 225
Medlemspris
SPAR
kr 28
E-BOG
Kampagne pris kr 230

kr 245
Normalpris
kr 232
Medlemspris
SPAR
kr 15
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 295

kr 400
Normalpris
kr 306
Medlemspris
SPAR
kr 105
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 274

kr 299
Normalpris
kr 277
Medlemspris
SPAR
kr 25
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 174

kr 199
Normalpris
kr 177
Medlemspris
SPAR
kr 25
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 230

kr 300
Normalpris
kr 237
Medlemspris
SPAR
kr 70
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 259

kr 299
Normalpris
kr 263
Medlemspris
SPAR
kr 40
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 241

kr 275
Normalpris
kr 244
Medlemspris
SPAR
kr 34
BOG (ANDET)
Kampagne pris kr 278

kr 325
Normalpris
kr 283
Medlemspris
SPAR
kr 47
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 335

kr 400
Normalpris
kr 342
Medlemspris
SPAR
kr 65
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 197

kr 250
Normalpris
kr 202
Medlemspris
SPAR
kr 53
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 258

kr 279
Normalpris
kr 260
Medlemspris
SPAR
kr 21