Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
Op til 20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv
Ekstrem teaming
SPAR
kr 50
Ekstrem teaming
Komplekse udfordringer kalder på ekstrem teaming.

Organisationer møder i stigende grad komplekse udfordringer, som kun kan løses i samarbejde med andre aktører i flydende og midlertidige teams. Det stiller nye krav til teamledelse og evnen til at samarbejde uden for formelle, stabile teams – det som Amy C. Edmondson og Jean-François Harvey kalder for ekstrem teaming:

- Hvordan sættes forskellige medarbejdere sammen i teams, så de er i stand til at møde komplekse, grænsekrydsende udfordringer
- Hvordan opbygger teamets medlemmer nye relationer og integrerer deres idéer og kompetencer, så de tilsammen producerer et værdifuldt output?

Når man bevæger sig på tværs af – og udover – organisationens abstrakte og fysiske grænser, skærpes udfordringerne i det tværfaglige samarbejde. Med udgangspunkt i inspirerende cases viser forfatterne, hvordan man leder teamsamarbejde i skiftende arbejdsgrupper, som spænder over forskellige kompetencer,fag, sektorer, brancher og organisationer. Det kræver en særlig form for ledelse, som har fokus på både de mellemmenneskelige og praktiske dynamikker i teams, og som skaber:

- en engagerende vision
- grobund for psykologisk tryghed
- fælles mentale modeller
- styrket agilitet gennem empowerment

Målet med ekstrem teaming er at ruste organisationer til at navigere i den kompleksitet, der er en uløselig del af innovativt samarbejde.

Om forfatterne:
Amy C. Edmondson er professor på Harvard Business School. Hendes forskning har fokus på teaming – de særlige dynamiske former for samarbejde, som er nødvendige i miljøer præget af usikkerhed, kompleksitet og dilemmaer. Hun har også forsket i psykologisk tryghed som en afgørende faktor for teamsamarbejde og innovation. Hun er bl.a. forfatter til bøgerne Teaming (2012), Teaming to Innovate (2016) og The Fearless Organization (2018, på dansk 2020). Før sin universitetskarriere arbejdede hun som forskningsdirektør på Pecos River Learning Centers og som chefingeniør hos Buckminster Fuller.

Jean-François Harvey er adjunkt på universitetet HEC i Montréal. Han forsker i, hvordan mennesker, team og organisationer lærer, og hvordan de møder de udfordringer, der altid opstår i tværfagligt samarbejde. Som konsulent har han rådgivet både private og offentlige organisationer i Montréal, Boston og San Francisco.
Kampagne pris Velkomst pris 290 kr
Medlemspris 295 kr
Kampagnepris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til medlems- og kampagnepris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Gratis fragt
1 - 3 hverdage
10 kr
Lavt pakkegebyr
Normalpris 340 kr
Fragt: 59 kr
2 - 5 hverdage
20 kr
Pakkegebyr
Spar 50 kr
Velkommen 15%
God 15.773 anmeldelser på
Komplekse udfordringer kalder på ekstrem teaming.

Organisationer møder i stigende grad komplekse udfordringer, som kun kan løses i samarbejde med andre aktører i flydende og midlertidige teams. Det stiller nye krav til teamledelse og evnen til at samarbejde uden for formelle, stabile teams – det som Amy C. Edmondson og Jean-François Harvey kalder for ekstrem teaming:

- Hvordan sættes forskellige medarbejdere sammen i teams, så de er i stand til at møde komplekse, grænsekrydsende udfordringer
- Hvordan opbygger teamets medlemmer nye relationer og integrerer deres idéer og kompetencer, så de tilsammen producerer et værdifuldt output?

Når man bevæger sig på tværs af – og udover – organisationens abstrakte og fysiske grænser, skærpes udfordringerne i det tværfaglige samarbejde. Med udgangspunkt i inspirerende cases viser forfatterne, hvordan man leder teamsamarbejde i skiftende arbejdsgrupper, som spænder over forskellige kompetencer,fag, sektorer, brancher og organisationer. Det kræver en særlig form for ledelse, som har fokus på både de mellemmenneskelige og praktiske dynamikker i teams, og som skaber:

- en engagerende vision
- grobund for psykologisk tryghed
- fælles mentale modeller
- styrket agilitet gennem empowerment

Målet med ekstrem teaming er at ruste organisationer til at navigere i den kompleksitet, der er en uløselig del af innovativt samarbejde.

Om forfatterne:
Amy C. Edmondson er professor på Harvard Business School. Hendes forskning har fokus på teaming – de særlige dynamiske former for samarbejde, som er nødvendige i miljøer præget af usikkerhed, kompleksitet og dilemmaer. Hun har også forsket i psykologisk tryghed som en afgørende faktor for teamsamarbejde og innovation. Hun er bl.a. forfatter til bøgerne Teaming (2012), Teaming to Innovate (2016) og The Fearless Organization (2018, på dansk 2020). Før sin universitetskarriere arbejdede hun som forskningsdirektør på Pecos River Learning Centers og som chefingeniør hos Buckminster Fuller.

Jean-François Harvey er adjunkt på universitetet HEC i Montréal. Han forsker i, hvordan mennesker, team og organisationer lærer, og hvordan de møder de udfordringer, der altid opstår i tværfagligt samarbejde. Som konsulent har han rådgivet både private og offentlige organisationer i Montréal, Boston og San Francisco.
Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 200
ISBN-13: 9788771588484
Indbinding: Hæftet
Udgave: 1
ISBN-10: 8771588485
Udg. Dato: 21 okt 2020
Længde: 15mm
Bredde: 152mm
Højde: 225mm
Serie: Erhvervspsykologiserien
Oplagsdato: 4 nov 2022
Forfatter(e) Amy C. Edmondson, Jean-François Harvey


Kategori Ledelse og teknikker


Sprog Dansk


Indbinding Hæftet


Sider 200


Udgave 1


Længde 15mm


Bredde 152mm


Højde 225mm

MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 200

kr 200
Normalpris
kr 200
Medlemspris
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 485

kr 600
Normalpris
kr 497
Medlemspris
SPAR
kr 115
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 218

kr 245
Normalpris
kr 221
Medlemspris
SPAR
kr 27
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 210

kr 269
Normalpris
kr 216
Medlemspris
SPAR
kr 59
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 255

kr 294
Normalpris
kr 259
Medlemspris
SPAR
kr 39
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 295

kr 325
Normalpris
kr 298
Medlemspris
SPAR
kr 30
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 255

kr 331
Normalpris
kr 263
Medlemspris
SPAR
kr 76
E-BOG
Kampagne pris kr 173

kr 185
Normalpris
kr 174
Medlemspris
SPAR
kr 12
BOG (FYSISK BOG)
Kampagne pris kr 57

kr 57
Normalpris
kr 57
Medlemspris
LYDBOG
Kampagne pris kr 111

kr 159
Normalpris
kr 116
Medlemspris
SPAR
kr 48
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 230

kr 260
Normalpris
kr 233
Medlemspris
SPAR
kr 30
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 210

kr 229
Normalpris
kr 212
Medlemspris
SPAR
kr 19
E-BOG
Kampagne pris kr 215

kr 309
Normalpris
kr 224
Medlemspris
SPAR
kr 94
BOG (FYSISK BOG)
Kampagne pris kr 136

kr 156
Normalpris
kr 138
Medlemspris
SPAR
kr 20
E-BOG
Kampagne pris kr 218

kr 250
Normalpris
kr 221
Medlemspris
SPAR
kr 32
LYDBOG
Kampagne pris kr 62

kr 89
Normalpris
kr 65
Medlemspris
SPAR
kr 27
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 262

kr 349
Normalpris
kr 271
Medlemspris
SPAR
kr 87
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 199

kr 320
Normalpris
kr 211
Medlemspris
SPAR
kr 121
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 148

kr 199
Normalpris
kr 153
Medlemspris
SPAR
kr 51
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 380

kr 499
Normalpris
kr 392
Medlemspris
SPAR
kr 119
Vi anbefaler også
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 283

kr 310
Normalpris
kr 286
Medlemspris
SPAR
kr 27
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 230

kr 300
Normalpris
kr 237
Medlemspris
SPAR
kr 70
BOG (ANDET)
Kampagne pris kr 278

kr 325
Normalpris
kr 283
Medlemspris
SPAR
kr 47
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 260

kr 300
Normalpris
kr 264
Medlemspris
SPAR
kr 40
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 365

kr 440
Normalpris
kr 373
Medlemspris
SPAR
kr 75
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 384

kr 522
Normalpris
kr 398
Medlemspris
SPAR
kr 138
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 353

kr 425
Normalpris
kr 360
Medlemspris
SPAR
kr 72
E-BOG
Kampagne pris kr 25

kr 35
Normalpris
kr 26
Medlemspris
SPAR
kr 10
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 334

kr 399
Normalpris
kr 341
Medlemspris
SPAR
kr 65
E-BOG
Kampagne pris kr 262

kr 279
Normalpris
kr 264
Medlemspris
SPAR
kr 17
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 260

kr 260
Normalpris
kr 260
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 342

kr 410
Normalpris
kr 349
Medlemspris
SPAR
kr 68
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 275

kr 320
Normalpris
kr 280
Medlemspris
SPAR
kr 45
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 296

kr 349
Normalpris
kr 301
Medlemspris
SPAR
kr 53
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 303

kr 335
Normalpris
kr 306
Medlemspris
SPAR
kr 32
E-BOG
Kampagne pris kr 198

kr 209
Normalpris
kr 199
Medlemspris
SPAR
kr 11