Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
Op til 20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv
FEJL?!.
Af: Rebekka Bøgelund Dansk Paperback
SPAR
kr 53
FEJL?!.
Af: Rebekka Bøgelund Dansk Paperback
I rigtig mange organisationer er det politisk korrekt at sige, at her har vi højt til loftet. Her kan du byde ind med dine idéer og eksperimentere, men er det reelt det, der sker? Det sker måske i et direktionslokale eller i en marketingafdeling, men sker det i hele virksomheden? Sker det hos hver enkelt medarbejder? Er det legalt at byde ind med idéer og tanker og bevæggrunde uden samtidig at kunne vise konkrete mål og resultater? Er der plads i uddannelsesinstitutionerne til at kunne fejle og eksperimentere og være nysgerrig på sin viden uden konstant at have murren i maven over, hvorvidt man rammer det rigtige gennemsnit – så man ikke afskærer sig fra præcist den karriere, man tror, man drømmer om?

Vi bliver nødt til at gøre op med nulfejlstyranniet, som vi alle sammen er blevet en del af. Vi er ikke konkurrencedygtige, hvis de kommende verdensborgere, dem der skal sikre teamsamarbejdet og de nye landvindinger, ligger derhjemme med angst, depressioner og frygten for at præstere og fejle. 

Vi er ikke konkurrencedygtige, hvis vores studerende har et højt gennemsnit men ikke har de rigtige kompetencer til at varetage deres arbejde. 

Vi er ikke konkurrencedygtige, hvis medarbejderne altid holder sig inden for stregerne, fordi de vil være sikre på at kunne levere et succesfuldt resultat, og fordi de er bange for repressalier. Og vi er ikke konkurrencedygtige, hvis lederne i organisationen ikke ved, hvordan de fremmer de sunde kulturer, hvor medarbejderne rent faktisk tør at fejle, at bevæge sig uden for stregerne og tale om deres fejl for at blive klogere og mere innovative. 

Som I vil læse i bogen, så er det ikke nok at sige, at nu skal vi turde at eksperimentere noget mere, nu skal vi turde at fejle og tale om vores fejl. Det kræver et kulturskifte, både i virksomheden og på uddannelsesinstitutionen, i samfundet og hos lederen. Det kræver et ændret mindset i måden vi opfatter os selv på og i måden, vi leder på. For vi får, hvad vi måler på. I får nogle bud med rod i den evidensbaserede forskning men I får også en række bud fra virkelighedens forandringsagenter. Fælles for dem alle er, at de har indset, at med udvikling og innovation der følger også fejl og eksperimenter 

Om forfatteren
Rebekka Bøgelund er selvstændig Organisations- og ledelseskonsulent og ejer af virksomheden Crop Organisation. Her rådgiver og underviser hun virksomheder i at skabe sunde organisationskulturer ud fra en tillidsbaseret og anerkendende ledelsesfilosofi. Hun er samtidig vært på podcasten Nulfejlskultur, hvor hun sammen med ledere, forskere og praktikere har spændende dialoger om, hvordan ledere og medarbejdere sammen sætter nulfejlskulturen fri og skaber psykologisk trygge organisationer, hvor det er okay at fejle og eksperimentere for at blive mere innovativ. Hun har en master i psykologi fra Århus Universitet og en master i kommunikation fra Københavns Universitet. 
Kampagne pris Velkomst pris 246 kr
Medlemspris 251 kr
Kampagnepris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til medlems- og kampagnepris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Gratis fragt
2 - 4 hverdage
10 kr
Lavt pakkegebyr
Bogen er desværre udsolgt fra forlaget - se andre bøger af samme genre her
Normalpris 299 kr
Fragt: 59 kr
2 - 4 hverdage
20 kr
Pakkegebyr
Bogen er desværre udsolgt fra forlaget - se andre bøger af samme genre her
Spar 53 kr
Velkommen 20%
God 15.777 anmeldelser på
I rigtig mange organisationer er det politisk korrekt at sige, at her har vi højt til loftet. Her kan du byde ind med dine idéer og eksperimentere, men er det reelt det, der sker? Det sker måske i et direktionslokale eller i en marketingafdeling, men sker det i hele virksomheden? Sker det hos hver enkelt medarbejder? Er det legalt at byde ind med idéer og tanker og bevæggrunde uden samtidig at kunne vise konkrete mål og resultater? Er der plads i uddannelsesinstitutionerne til at kunne fejle og eksperimentere og være nysgerrig på sin viden uden konstant at have murren i maven over, hvorvidt man rammer det rigtige gennemsnit – så man ikke afskærer sig fra præcist den karriere, man tror, man drømmer om?

Vi bliver nødt til at gøre op med nulfejlstyranniet, som vi alle sammen er blevet en del af. Vi er ikke konkurrencedygtige, hvis de kommende verdensborgere, dem der skal sikre teamsamarbejdet og de nye landvindinger, ligger derhjemme med angst, depressioner og frygten for at præstere og fejle. 

Vi er ikke konkurrencedygtige, hvis vores studerende har et højt gennemsnit men ikke har de rigtige kompetencer til at varetage deres arbejde. 

Vi er ikke konkurrencedygtige, hvis medarbejderne altid holder sig inden for stregerne, fordi de vil være sikre på at kunne levere et succesfuldt resultat, og fordi de er bange for repressalier. Og vi er ikke konkurrencedygtige, hvis lederne i organisationen ikke ved, hvordan de fremmer de sunde kulturer, hvor medarbejderne rent faktisk tør at fejle, at bevæge sig uden for stregerne og tale om deres fejl for at blive klogere og mere innovative. 

Som I vil læse i bogen, så er det ikke nok at sige, at nu skal vi turde at eksperimentere noget mere, nu skal vi turde at fejle og tale om vores fejl. Det kræver et kulturskifte, både i virksomheden og på uddannelsesinstitutionen, i samfundet og hos lederen. Det kræver et ændret mindset i måden vi opfatter os selv på og i måden, vi leder på. For vi får, hvad vi måler på. I får nogle bud med rod i den evidensbaserede forskning men I får også en række bud fra virkelighedens forandringsagenter. Fælles for dem alle er, at de har indset, at med udvikling og innovation der følger også fejl og eksperimenter 

Om forfatteren
Rebekka Bøgelund er selvstændig Organisations- og ledelseskonsulent og ejer af virksomheden Crop Organisation. Her rådgiver og underviser hun virksomheder i at skabe sunde organisationskulturer ud fra en tillidsbaseret og anerkendende ledelsesfilosofi. Hun er samtidig vært på podcasten Nulfejlskultur, hvor hun sammen med ledere, forskere og praktikere har spændende dialoger om, hvordan ledere og medarbejdere sammen sætter nulfejlskulturen fri og skaber psykologisk trygge organisationer, hvor det er okay at fejle og eksperimentere for at blive mere innovativ. Hun har en master i psykologi fra Århus Universitet og en master i kommunikation fra Københavns Universitet. 
Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 232
ISBN-13: 9788793679917
Indbinding: Paperback
Udgave: 1
ISBN-10: 8793679912
Kategori: Psykiatri
Udg. Dato: 22 okt 2019
Længde: 19mm
Bredde: 173mm
Højde: 241mm
Oplagsdato: 22 okt 2019
Forfatter(e): Rebekka Bøgelund
Forfatter(e) Rebekka Bøgelund


Kategori Psykiatri


Sprog Dansk


Indbinding Paperback


Sider 232


Udgave 1


Længde 19mm


Bredde 173mm


Højde 241mm

MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 262

kr 349
Normalpris
kr 271
Medlemspris
SPAR
kr 87
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 199

kr 320
Normalpris
kr 211
Medlemspris
SPAR
kr 121
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 380

kr 499
Normalpris
kr 392
Medlemspris
SPAR
kr 119
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 919

kr 1.499
Normalpris
kr 977
Medlemspris
SPAR
kr 580
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 148

kr 199
Normalpris
kr 153
Medlemspris
SPAR
kr 51
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 182

kr 250
Normalpris
kr 189
Medlemspris
SPAR
kr 68
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 29

kr 134
Normalpris
kr 40
Medlemspris
SPAR
kr 105
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 188

kr 269
Normalpris
kr 196
Medlemspris
SPAR
kr 81
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 203

kr 300
Normalpris
kr 213
Medlemspris
SPAR
kr 97
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 191

kr 300
Normalpris
kr 202
Medlemspris
SPAR
kr 109
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 119

kr 120
Normalpris
kr 119
Medlemspris
SPAR
kr 1
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 27

kr 227
Normalpris
kr 47
Medlemspris
SPAR
kr 200
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 216

kr 279
Normalpris
kr 222
Medlemspris
SPAR
kr 63
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 186

kr 249
Normalpris
kr 192
Medlemspris
SPAR
kr 63
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 229

kr 299
Normalpris
kr 236
Medlemspris
SPAR
kr 70
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 199

kr 300
Normalpris
kr 209
Medlemspris
SPAR
kr 101
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 223

kr 299
Normalpris
kr 231
Medlemspris
SPAR
kr 76
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 189

kr 299
Normalpris
kr 200
Medlemspris
SPAR
kr 110
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 211

kr 299
Normalpris
kr 220
Medlemspris
SPAR
kr 88
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 165

kr 197
Normalpris
kr 168
Medlemspris
SPAR
kr 32