Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
Op til 20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv
Forbrugeren i førersædet
Af: Kirsten Dinesen Dansk E-bog
SPAR
kr 13
Forbrugeren i førersædet
Af: Kirsten Dinesen Dansk E-bog

Hver dag opdager vi nye måder at kommunikere og reklamere på via internettet – og lige om lidt sker det samme på mobiltelefonen. Samtidig er forbrugerne begyndt at stille krav til virksomhederne om information, dokumentation og dialog. Hvis virksomhederne ikke reagerer hurtigt, så reagerer forbrugerne - på internettet, på mobilen …

Ændringerne i forbrugernes reaktion og kommunikation har flyttet en stor del af kontrollen over markedsføringen: fra virksomhederne til forbrugerne. I den nye web 2.0-virkelighed ”trækker” forbrugerne den ønskede viden og informationer om et produkt eller en virksomhed. Forbrugerne har mulighed for at tænde, slukke, surfe væk, klikke, klikke væk, lægge en kommentar, skælde ud, tippe en ven eller slette. Web 2.0-teknologien giver mulighed for dialog – og det vil forbrugerne gerne have. Og hvis de ikke er tilfredse, klager de til hele verden, via internettet. Derfor er virksomheder nødt til ikke kun at markedsføre sig på nye måder, men også at organisere sig på andre måder.

Hvordan skal man som virksomhed beslutte, hvilke af de mange nye kommunikationsformer man vil bruge? Hvad er tom snak og døgnfluer, og hvad er de langsigtede tendenser? Virker de? Hvordan bliver virksomhedens medarbejdere parate til at arbejde på denne måde? Hvilke udfordringer stiller det ledelsen over for?

Forbrugeren i førersædet - Kommunikation og ledelse efter web 2.0 i the pull society giver en levende introduktion til de nye fænomener på internettet, viser, hvad man skal tage hensyn til i sin markedsføring, og diskuterer effekten af markedsføring, og hvordan man kan gøre sin organisationen parat til at møde de nye udfordringer.

Kirsten Dinesen skriver om det, hun kalder The Pull Society: En verden af forbrugere, der bruger alle de kommunikationsmidler og medier, som findes i dag. De trækker den information ind, som de vil – når de selv vil. De modtager informationer og kommercielle budskaber fra en masse medier, men forholder sig kritisk og konstruktivt til både budskabet og den form, det bliver formidlet i. De taler selv til markedet, til andre forbrugere, til virksomheder, til regeringer – når de vil, og om det, som de selv synes er vigtigt. Det gør de via de medier, de selv vælger at bruge – for størstedelen af dem har global rækkevidde.

Anmelderen i Børsen var begejstret og gav bogen 5 ud af 6 hatte.

Lige så begejstrede var de på ComON.

Se også anmeldelsen fra Dansk Kommunikationsforening

Kresten Schultz Jørgensen skrev positivt om bogen på sin blog.

Jan Lundquist har omtalt bogen på lundquisten.wordpress.com

Ligeledes har Christian Buch Iversen på Podii.dk

Og Pernille Bøg på virksomhedsdramaturgi.dk

Magisterbladet har omtalt bogen i nr. 9/2009 (s. 14) og&nbs

Eksklusiv medlemspris 37 kr
Medlemspris 38 kr
Eksklusiv medlemspris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til eksklusiv medlemspris eller medlemspris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Download straks efter køb
Normalpris 50 kr
Download straks efter køb
Spar 13 kr
Se vores konkurrenters priser her
God 15.809 anmeldelser på

Hver dag opdager vi nye måder at kommunikere og reklamere på via internettet – og lige om lidt sker det samme på mobiltelefonen. Samtidig er forbrugerne begyndt at stille krav til virksomhederne om information, dokumentation og dialog. Hvis virksomhederne ikke reagerer hurtigt, så reagerer forbrugerne - på internettet, på mobilen …

Ændringerne i forbrugernes reaktion og kommunikation har flyttet en stor del af kontrollen over markedsføringen: fra virksomhederne til forbrugerne. I den nye web 2.0-virkelighed ”trækker” forbrugerne den ønskede viden og informationer om et produkt eller en virksomhed. Forbrugerne har mulighed for at tænde, slukke, surfe væk, klikke, klikke væk, lægge en kommentar, skælde ud, tippe en ven eller slette. Web 2.0-teknologien giver mulighed for dialog – og det vil forbrugerne gerne have. Og hvis de ikke er tilfredse, klager de til hele verden, via internettet. Derfor er virksomheder nødt til ikke kun at markedsføre sig på nye måder, men også at organisere sig på andre måder.

Hvordan skal man som virksomhed beslutte, hvilke af de mange nye kommunikationsformer man vil bruge? Hvad er tom snak og døgnfluer, og hvad er de langsigtede tendenser? Virker de? Hvordan bliver virksomhedens medarbejdere parate til at arbejde på denne måde? Hvilke udfordringer stiller det ledelsen over for?

Forbrugeren i førersædet - Kommunikation og ledelse efter web 2.0 i the pull society giver en levende introduktion til de nye fænomener på internettet, viser, hvad man skal tage hensyn til i sin markedsføring, og diskuterer effekten af markedsføring, og hvordan man kan gøre sin organisationen parat til at møde de nye udfordringer.

Kirsten Dinesen skriver om det, hun kalder The Pull Society: En verden af forbrugere, der bruger alle de kommunikationsmidler og medier, som findes i dag. De trækker den information ind, som de vil – når de selv vil. De modtager informationer og kommercielle budskaber fra en masse medier, men forholder sig kritisk og konstruktivt til både budskabet og den form, det bliver formidlet i. De taler selv til markedet, til andre forbrugere, til virksomheder, til regeringer – når de vil, og om det, som de selv synes er vigtigt. Det gør de via de medier, de selv vælger at bruge – for størstedelen af dem har global rækkevidde.

Anmelderen i Børsen var begejstret og gav bogen 5 ud af 6 hatte.

Lige så begejstrede var de på ComON.

Se også anmeldelsen fra Dansk Kommunikationsforening

Kresten Schultz Jørgensen skrev positivt om bogen på sin blog.

Jan Lundquist har omtalt bogen på lundquisten.wordpress.com

Ligeledes har Christian Buch Iversen på Podii.dk

Og Pernille Bøg på virksomhedsdramaturgi.dk

Magisterbladet har omtalt bogen i nr. 9/2009 (s. 14) og&nbs

Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 252
ISBN-13: 9788702085013
Format: ePub
ISBN-10: 8702085011
Udg. Dato: 31 mar 2011
Oplagsdato: 31 mar 2011
Forfatter(e): Kirsten Dinesen
Forfatter(e) Kirsten Dinesen


Kategori Medievidenskab: internet, digitale medier og samfund


Sprog Dansk


Sider 252

MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 150

kr 175
Normalpris
kr 153
Medlemspris
SPAR
kr 25
BOG (HARDBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 404

kr 506
Normalpris
kr 414
Medlemspris
SPAR
kr 102
BOG (HARDBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 159

kr 187
Normalpris
kr 162
Medlemspris
SPAR
kr 28
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 404

kr 506
Normalpris
kr 414
Medlemspris
SPAR
kr 102
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 423

kr 479
Normalpris
kr 429
Medlemspris
SPAR
kr 56
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 62

kr 154
Normalpris
kr 71
Medlemspris
SPAR
kr 92
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 404

kr 506
Normalpris
kr 414
Medlemspris
SPAR
kr 102
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 365

kr 404
Normalpris
kr 369
Medlemspris
SPAR
kr 39
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 461

kr 529
Normalpris
kr 468
Medlemspris
SPAR
kr 68
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 525

kr 607
Normalpris
kr 533
Medlemspris
SPAR
kr 82
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 761

kr 1.014
Normalpris
kr 786
Medlemspris
SPAR
kr 253
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 122

kr 125
Normalpris
kr 122
Medlemspris
SPAR
kr 3
BOG (HARDBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 181

kr 224
Normalpris
kr 185
Medlemspris
SPAR
kr 43
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 380

kr 499
Normalpris
kr 392
Medlemspris
SPAR
kr 119
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 170

kr 270
Normalpris
kr 180
Medlemspris
SPAR
kr 100
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 859

kr 1.499
Normalpris
kr 923
Medlemspris
SPAR
kr 640
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 240

kr 349
Normalpris
kr 251
Medlemspris
SPAR
kr 109
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 118

kr 149
Normalpris
kr 121
Medlemspris
SPAR
kr 31
Vi anbefaler også
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 304

kr 402
Normalpris
kr 314
Medlemspris
SPAR
kr 98
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 189

kr 220
Normalpris
kr 192
Medlemspris
SPAR
kr 31
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 402

kr 450
Normalpris
kr 407
Medlemspris
SPAR
kr 48
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 445

kr 458
Normalpris
kr 446
Medlemspris
SPAR
kr 13
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 452

kr 518
Normalpris
kr 459
Medlemspris
SPAR
kr 66
BOG (HARDBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 899

kr 1.215
Normalpris
kr 931
Medlemspris
SPAR
kr 316
BOG (HARDBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 295

kr 304
Normalpris
kr 296
Medlemspris
SPAR
kr 9
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 324

kr 353
Normalpris
kr 327
Medlemspris
SPAR
kr 29
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 184

kr 225
Normalpris
kr 188
Medlemspris
SPAR
kr 41
BOG (HARDBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 321

kr 430
Normalpris
kr 332
Medlemspris
SPAR
kr 109
E-BOG
Eksklusiv medlemspris kr 23

kr 33
Normalpris
kr 24
Medlemspris
SPAR
kr 10
BOG (HARDBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 768

kr 957
Normalpris
kr 787
Medlemspris
SPAR
kr 189
BOG (HARDBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 787

kr 960
Normalpris
kr 804
Medlemspris
SPAR
kr 173
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 667

kr 821
Normalpris
kr 682
Medlemspris
SPAR
kr 154
BOG (HARDBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 545

kr 662
Normalpris
kr 557
Medlemspris
SPAR
kr 117
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 133

kr 143
Normalpris
kr 134
Medlemspris
SPAR
kr 10
BOG (HARDBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 436

kr 496
Normalpris
kr 442
Medlemspris
SPAR
kr 60
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 224

kr 276
Normalpris
kr 229
Medlemspris
SPAR
kr 52
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 79

kr 79
Normalpris
kr 79
Medlemspris