Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
Op til 20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv
Forskningsmetode i socialt arbejde
5,00 (1 anmeldelse)
SPAR
kr 62
Socialt arbejde har ofte et tvetydigt forhold til forskning. På den ene side er der krav om, at den sociale indsats skal have en dokumenteret effekt. På den anden side er den sociale indsats i praksis præget af praktiske, administrative forhold og rettet mod individer, hvor relevansen af generelle, dokumenterbare effekter kan virke uklar. Der har været øget fokus på evidens over de senere år, hvor man har forsøgt at forene generelle effektmålinger med frontlinjemedarbejderes perspektiv. Endelig spiller forskning en central rolle for de socialfaglige uddannelser, hvor forskning og videnskabelighed er en integreret del af den faglige dannelse. Forskningsmetode i socialt arbejde henvender sig til studerende og forskere og gennemgår forskningsprocessen fra idé til formidling af resultaterne. Bogen gennemgår de klassiske trin i forskningprocessen: problemformulering, design, dataindsamling og analyse. Derudover diskuteres etiske og videnskabsteoretiske problemstillinger samt særlige problemer, som opstår, når man undersøger frontlinjeprofessioner. Redigeret af Merete Monrad og Søren Peter Olesen, begge lektorer ved Institut for Sociologi og Socialt Arbejde, Aalborg Universitet.
Kampagne pris Velkomst pris 323 kr
Medlemspris 329 kr
Kampagnepris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til medlems- og kampagnepris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Gratis fragt
1 - 3 hverdage
10 kr
Lavt pakkegebyr
Normalpris 385 kr
Fragt: 59 kr
2 - 5 hverdage
20 kr
Pakkegebyr
Spar 62 kr
Velkommen 15%
God 15.777 anmeldelser på
Socialt arbejde har ofte et tvetydigt forhold til forskning. På den ene side er der krav om, at den sociale indsats skal have en dokumenteret effekt. På den anden side er den sociale indsats i praksis præget af praktiske, administrative forhold og rettet mod individer, hvor relevansen af generelle, dokumenterbare effekter kan virke uklar. Der har været øget fokus på evidens over de senere år, hvor man har forsøgt at forene generelle effektmålinger med frontlinjemedarbejderes perspektiv. Endelig spiller forskning en central rolle for de socialfaglige uddannelser, hvor forskning og videnskabelighed er en integreret del af den faglige dannelse. Forskningsmetode i socialt arbejde henvender sig til studerende og forskere og gennemgår forskningsprocessen fra idé til formidling af resultaterne. Bogen gennemgår de klassiske trin i forskningprocessen: problemformulering, design, dataindsamling og analyse. Derudover diskuteres etiske og videnskabsteoretiske problemstillinger samt særlige problemer, som opstår, når man undersøger frontlinjeprofessioner. Redigeret af Merete Monrad og Søren Peter Olesen, begge lektorer ved Institut for Sociologi og Socialt Arbejde, Aalborg Universitet.
Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 426
ISBN-13: 9788741263885
Indbinding: Hæftet
Udgave: 1
ISBN-10: 8741263885
Udg. Dato: 25 okt 2018
Længde: 24mm
Bredde: 174mm
Højde: 224mm
Oplagsdato: 25 okt 2018
MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 230

kr 260
Normalpris
kr 233
Medlemspris
SPAR
kr 30
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 411

kr 470
Normalpris
kr 417
Medlemspris
SPAR
kr 59
E-BOG
Kampagne pris kr 136

kr 196
Normalpris
kr 142
Medlemspris
SPAR
kr 60
E-BOG
Kampagne pris kr 162

kr 233
Normalpris
kr 169
Medlemspris
SPAR
kr 71
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 355

kr 400
Normalpris
kr 360
Medlemspris
SPAR
kr 45
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 222

kr 250
Normalpris
kr 225
Medlemspris
SPAR
kr 28
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 252

kr 290
Normalpris
kr 256
Medlemspris
SPAR
kr 38
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 255

kr 275
Normalpris
kr 257
Medlemspris
SPAR
kr 20
E-BOG
Kampagne pris kr 78

kr 113
Normalpris
kr 82
Medlemspris
SPAR
kr 35
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 184

kr 234
Normalpris
kr 189
Medlemspris
SPAR
kr 50
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 404

kr 410
Normalpris
kr 405
Medlemspris
SPAR
kr 6
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 252

kr 290
Normalpris
kr 256
Medlemspris
SPAR
kr 38
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 296

kr 349
Normalpris
kr 301
Medlemspris
SPAR
kr 53
E-BOG
Kampagne pris kr 239

kr 299
Normalpris
kr 245
Medlemspris
SPAR
kr 60
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 260

kr 300
Normalpris
kr 264
Medlemspris
SPAR
kr 40
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 259

kr 299
Normalpris
kr 263
Medlemspris
SPAR
kr 40
Vi anbefaler også
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 297

kr 350
Normalpris
kr 302
Medlemspris
SPAR
kr 53
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 290

kr 340
Normalpris
kr 295
Medlemspris
SPAR
kr 50
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 267

kr 310
Normalpris
kr 271
Medlemspris
SPAR
kr 43
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 267

kr 310
Normalpris
kr 271
Medlemspris
SPAR
kr 43
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 207

kr 230
Normalpris
kr 209
Medlemspris
SPAR
kr 23
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 290

kr 340
Normalpris
kr 295
Medlemspris
SPAR
kr 50
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 230

kr 260
Normalpris
kr 233
Medlemspris
SPAR
kr 30
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 207

kr 230
Normalpris
kr 209
Medlemspris
SPAR
kr 23
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 207

kr 230
Normalpris
kr 209
Medlemspris
SPAR
kr 23
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 260

kr 300
Normalpris
kr 264
Medlemspris
SPAR
kr 40
Kundeanmeldelser
Kirsten Grove Østergaard
26. september 2023