Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
Op til 20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv
Fra Damgaard til Microsoft
Af: Hans Peter Bech Dansk Hæftet
SPAR
kr 35
Fra Damgaard til Microsoft
Af: Hans Peter Bech Dansk Hæftet

Danmarks bedst dokumenterede iværksætterhistorie

Preben og Erik Damgaard er bare 21 og 23 år, da de starter virksomheden Damgaard Data. Otte år senere omsætter de for 100 millioner kroner og har 100 medarbejdere.

Alles øjne er rettet mod de to brødre. Kan de med Damgaard Data gøre Danmark til en af verdens førende it-nationer?

IBM køber sig ind og lover at hjælpe med den globale ekspansion. Men intet går som planlagt.

Fra Damgaard til Microsoft afslører hele historien om en af Danmarks ubestridte erhvervssucceser – fra vugge til voksen. Den giver et kig ind bag scenen i en industri, der er komplet uforudsigelig, hvor strategier ikke nødvendigvis fører til succes. 

Men det er også en fortælling om mennesker, ambitioner og snarrådighed. Og om at gå benhårdt efter sin drøm og bygge en succesfuld virksomhed op fra bunden. De vilkår som Damgaard Data var oppe i mod, gælder i dag for alle virksomheder i alle brancher. Nu er der et navn for det: disruption. Firmaer, der ligner vindere i dag, udraderes i morgen i et samspil af egne fejl, den teknologiske udvikling og konkurrenternes nådesløse dolkestød. Damgaard Data kom helskindede igennem og endte med at blive købt for 11 milliarder.

Hans Peter Bech’s bog forklarer hvordan.

"Forhåbentlig kan denne bog forhindre, at andre begår de samme fejl, som vi begik." - Preben Damgaard, Investor. 

"En forrygende og overraskende historie om en af Danmarks mest succesfulde iværksættere." - Peter Warnøe, Investor og iværksætter.

”Fra Damgaard til Microsoft er en lærebog for alle, der beskæftiger sig med forretning og erhvervsliv." Ole Møller-Jensen Regional - President, Danfoss.

Fra Damgaard til Microsoft bygger på over 200 timers interview med tidligere medarbejdere, partnere, kunder, leverandører, bestyrelsesmedlemmer m.fl. Forfatteren har gravet alt frem: børsprospekter, pressemeddelelser, personaleblade, brochurer, årsberetninger, forretningspræsentationer, notesbøger og andre interne dokumenter, som offentligheden aldrig har haft kendskab til.

Hans Peter Bech, cand.polit. (født 1951) har i mere end 30 år beskæftiget sig med afsætning for danske og udenlandske IT-virksomheder. Efter at have arbejdet for Damgaard Data i Tyskland, vendte han i 2001 tilbage til Danmark og stiftede konsulenthuset TBK Consult. Siden 2008 har han blogget om international forretningsudvikling.  I 2015 udgav han Building Successful Partner Channels, som blev en internationale bestseller.

"Pligtlæsning for enhver iværksætter." - Toke Kruse, Investor & iværksætter.

★★★★ Iværksættere kan lære af Damgaard Data - JyllandsPosten
Kampagne pris Velkomst pris 164 kr
Medlemspris 168 kr
Kampagnepris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til medlems- og kampagnepris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Gratis fragt
4 - 5 hverdage
10 kr
Lavt pakkegebyr
Normalpris 199 kr
Fragt: 59 kr
4 - 5 hverdage
20 kr
Pakkegebyr
Spar 35 kr
Velkommen 20%
God 15.773 anmeldelser på

Danmarks bedst dokumenterede iværksætterhistorie

Preben og Erik Damgaard er bare 21 og 23 år, da de starter virksomheden Damgaard Data. Otte år senere omsætter de for 100 millioner kroner og har 100 medarbejdere.

Alles øjne er rettet mod de to brødre. Kan de med Damgaard Data gøre Danmark til en af verdens førende it-nationer?

IBM køber sig ind og lover at hjælpe med den globale ekspansion. Men intet går som planlagt.

Fra Damgaard til Microsoft afslører hele historien om en af Danmarks ubestridte erhvervssucceser – fra vugge til voksen. Den giver et kig ind bag scenen i en industri, der er komplet uforudsigelig, hvor strategier ikke nødvendigvis fører til succes. 

Men det er også en fortælling om mennesker, ambitioner og snarrådighed. Og om at gå benhårdt efter sin drøm og bygge en succesfuld virksomhed op fra bunden. De vilkår som Damgaard Data var oppe i mod, gælder i dag for alle virksomheder i alle brancher. Nu er der et navn for det: disruption. Firmaer, der ligner vindere i dag, udraderes i morgen i et samspil af egne fejl, den teknologiske udvikling og konkurrenternes nådesløse dolkestød. Damgaard Data kom helskindede igennem og endte med at blive købt for 11 milliarder.

Hans Peter Bech’s bog forklarer hvordan.

"Forhåbentlig kan denne bog forhindre, at andre begår de samme fejl, som vi begik." - Preben Damgaard, Investor. 

"En forrygende og overraskende historie om en af Danmarks mest succesfulde iværksættere." - Peter Warnøe, Investor og iværksætter.

”Fra Damgaard til Microsoft er en lærebog for alle, der beskæftiger sig med forretning og erhvervsliv." Ole Møller-Jensen Regional - President, Danfoss.

Fra Damgaard til Microsoft bygger på over 200 timers interview med tidligere medarbejdere, partnere, kunder, leverandører, bestyrelsesmedlemmer m.fl. Forfatteren har gravet alt frem: børsprospekter, pressemeddelelser, personaleblade, brochurer, årsberetninger, forretningspræsentationer, notesbøger og andre interne dokumenter, som offentligheden aldrig har haft kendskab til.

Hans Peter Bech, cand.polit. (født 1951) har i mere end 30 år beskæftiget sig med afsætning for danske og udenlandske IT-virksomheder. Efter at have arbejdet for Damgaard Data i Tyskland, vendte han i 2001 tilbage til Danmark og stiftede konsulenthuset TBK Consult. Siden 2008 har han blogget om international forretningsudvikling.  I 2015 udgav han Building Successful Partner Channels, som blev en internationale bestseller.

"Pligtlæsning for enhver iværksætter." - Toke Kruse, Investor & iværksætter.

★★★★ Iværksættere kan lære af Damgaard Data - JyllandsPosten
Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 544
ISBN-13: 9788793116344
Indbinding: Hæftet
Udgave: 1
ISBN-10: 8793116349
Kategori: Entreprenørskab
Udg. Dato: 1 dec 2017
Længde: 45mm
Bredde: 160mm
Højde: 232mm
Oplagsdato: 1 dec 2017
Forfatter(e): Hans Peter Bech
Forfatter(e) Hans Peter Bech


Kategori Entreprenørskab


Sprog Dansk


Indbinding Hæftet


Sider 544


Udgave 1


Længde 45mm


Bredde 160mm


Højde 232mm

MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 244

kr 348
Normalpris
kr 254
Medlemspris
SPAR
kr 104
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 262

kr 349
Normalpris
kr 271
Medlemspris
SPAR
kr 87
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 199

kr 320
Normalpris
kr 211
Medlemspris
SPAR
kr 121
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 148

kr 199
Normalpris
kr 153
Medlemspris
SPAR
kr 51
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 380

kr 499
Normalpris
kr 392
Medlemspris
SPAR
kr 119
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 29

kr 134
Normalpris
kr 40
Medlemspris
SPAR
kr 105
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 182

kr 250
Normalpris
kr 189
Medlemspris
SPAR
kr 68
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 919

kr 1.499
Normalpris
kr 977
Medlemspris
SPAR
kr 580
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 188

kr 269
Normalpris
kr 196
Medlemspris
SPAR
kr 81
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 27

kr 227
Normalpris
kr 47
Medlemspris
SPAR
kr 200
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 203

kr 300
Normalpris
kr 213
Medlemspris
SPAR
kr 97
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 211

kr 299
Normalpris
kr 220
Medlemspris
SPAR
kr 88
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 199

kr 300
Normalpris
kr 209
Medlemspris
SPAR
kr 101
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 119

kr 120
Normalpris
kr 119
Medlemspris
SPAR
kr 1
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 165

kr 197
Normalpris
kr 168
Medlemspris
SPAR
kr 32
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 191

kr 300
Normalpris
kr 202
Medlemspris
SPAR
kr 109
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 223

kr 299
Normalpris
kr 231
Medlemspris
SPAR
kr 76
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 164

kr 199
Normalpris
kr 168
Medlemspris
SPAR
kr 35
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 211

kr 299
Normalpris
kr 220
Medlemspris
SPAR
kr 88
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 207

kr 269
Normalpris
kr 213
Medlemspris
SPAR
kr 62
Vi anbefaler også
E-BOG
Kampagne pris kr 37

kr 50
Normalpris
kr 38
Medlemspris
SPAR
kr 13
E-BOG
Kampagne pris kr 95

kr 129
Normalpris
kr 98
Medlemspris
SPAR
kr 34
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 120

kr 138
Normalpris
kr 122
Medlemspris
SPAR
kr 18
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 226

kr 295
Normalpris
kr 233
Medlemspris
SPAR
kr 69
E-BOG
Kampagne pris kr 139

kr 200
Normalpris
kr 145
Medlemspris
SPAR
kr 61
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 197

kr 250
Normalpris
kr 202
Medlemspris
SPAR
kr 53
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 187

kr 230
Normalpris
kr 191
Medlemspris
SPAR
kr 43
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 249

kr 332
Normalpris
kr 257
Medlemspris
SPAR
kr 83
E-BOG
Kampagne pris kr 62

kr 89
Normalpris
kr 65
Medlemspris
SPAR
kr 27
LYDBOG
Kampagne pris kr 62

kr 89
Normalpris
kr 65
Medlemspris
SPAR
kr 27
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 313

kr 348
Normalpris
kr 317
Medlemspris
SPAR
kr 35
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 309

kr 371
Normalpris
kr 315
Medlemspris
SPAR
kr 62
E-BOG
Kampagne pris kr 55

kr 99
Normalpris
kr 59
Medlemspris
SPAR
kr 44
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 846

kr 1.038
Normalpris
kr 865
Medlemspris
SPAR
kr 192
E-BOG
Kampagne pris kr 162

kr 233
Normalpris
kr 169
Medlemspris
SPAR
kr 71
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 229

kr 299
Normalpris
kr 236
Medlemspris
SPAR
kr 70
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 750

kr 1.062
Normalpris
kr 781
Medlemspris
SPAR
kr 312