Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
Op til 20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv
Hvordan får vi mere lighed i uddannelse?
Af: Agi Csonka Dansk Hæftet
Hvordan får vi mere lighed i uddannelse?
Af: Agi Csonka Dansk Hæftet
Som samfund abonnerer vi på en grundlæggende ambition om social mobilitet – alle skal kunne blive lige, hvad de magter og agter. Vi har investeret betragteligt i vores skolesystem, vi har lige adgang til videregående uddannelser, og vi betaler endog vores unge for at tage en uddannelse. Alligevel er der fortsat en forbløffende stabil sammenhæng mellem social baggrund og hvor man ender i livet. Hvis vi vil sikre, at alle børn får lige muligheder for at lære og udvikle sig, skal vi se nærmere på ulighedens kulturelle udtryk. Vi skal forstå, at den sociale ulighed handler om andet og mere end adgang til smartphones og mærkevaretøj. Og vi skal håndtere uligheden allerede i dagtilbud og skole. 

I ”Hvordan får vi mere lighed i uddannelse?” fletter SFIs administrerende direktør Agi Csonka ulighedsforskningen sammen med sine egne både morsomme og gribende personlige erfaringer som flygtningebarn og ”social opkomling” i Velfærdsdanmark. Og hun ender op med en række konkrete tiltag, som pædagoger og lærere kan gøre brug af allerede i morgen.

ANMELDELSER:

"Bogen er velskrevet og fortjener mange læsere blandt, ledere og politikere i uddannelsessektoren." ★★★★★ - Danske Kommuner

"Det kan være særdeles berigende at få sat nyt lys på ens vante tanker. Det er, hvad der er tilfældet i denne lille bog om mere lighed i uddannelse. Bogen er hurtigt læst; de tanker, den sætter gang i, er ikke sådan lige at slippe af med igen." - Folkeskolen

Om forfatteren: Agi Csonka (f. 1960) er adm. direktør for SFI, Det Nationale Forskningscenter for Velfærd. Hun er uddannet cand.phil. og har en ph.d. i ledelse og organisation fra Institut for Statskundskab, Københavns Universitet. Derudover har Agi Csonka været leder i flere store virksomheder som TDC og Rambøll og har siden 2014 været formand for Rådet for Børns Læring.  
Kampagne pris Velkomst pris 49 kr
Medlemspris 49 kr
Kampagnepris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til medlems- og kampagnepris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Gratis fragt
1 - 3 hverdage
10 kr
Lavt pakkegebyr
Normalpris 49 kr
Fragt: 59 kr
2 - 5 hverdage
20 kr
Pakkegebyr
Velkommen 20%
God 15.773 anmeldelser på
Som samfund abonnerer vi på en grundlæggende ambition om social mobilitet – alle skal kunne blive lige, hvad de magter og agter. Vi har investeret betragteligt i vores skolesystem, vi har lige adgang til videregående uddannelser, og vi betaler endog vores unge for at tage en uddannelse. Alligevel er der fortsat en forbløffende stabil sammenhæng mellem social baggrund og hvor man ender i livet. Hvis vi vil sikre, at alle børn får lige muligheder for at lære og udvikle sig, skal vi se nærmere på ulighedens kulturelle udtryk. Vi skal forstå, at den sociale ulighed handler om andet og mere end adgang til smartphones og mærkevaretøj. Og vi skal håndtere uligheden allerede i dagtilbud og skole. 

I ”Hvordan får vi mere lighed i uddannelse?” fletter SFIs administrerende direktør Agi Csonka ulighedsforskningen sammen med sine egne både morsomme og gribende personlige erfaringer som flygtningebarn og ”social opkomling” i Velfærdsdanmark. Og hun ender op med en række konkrete tiltag, som pædagoger og lærere kan gøre brug af allerede i morgen.

ANMELDELSER:

"Bogen er velskrevet og fortjener mange læsere blandt, ledere og politikere i uddannelsessektoren." ★★★★★ - Danske Kommuner

"Det kan være særdeles berigende at få sat nyt lys på ens vante tanker. Det er, hvad der er tilfældet i denne lille bog om mere lighed i uddannelse. Bogen er hurtigt læst; de tanker, den sætter gang i, er ikke sådan lige at slippe af med igen." - Folkeskolen

Om forfatteren: Agi Csonka (f. 1960) er adm. direktør for SFI, Det Nationale Forskningscenter for Velfærd. Hun er uddannet cand.phil. og har en ph.d. i ledelse og organisation fra Institut for Statskundskab, Københavns Universitet. Derudover har Agi Csonka været leder i flere store virksomheder som TDC og Rambøll og har siden 2014 været formand for Rådet for Børns Læring.  
Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 80
ISBN-13: 9788775145706
Indbinding: Hæftet
Udgave: 1
ISBN-10: 8775145707
Udg. Dato: 8 aug 2017
Længde: 7mm
Bredde: 113mm
Højde: 180mm
Serie: Moderne Ideer
Oplagsdato: 15 dec 2021
Forfatter(e): Agi Csonka
Forfatter(e) Agi Csonka


Kategori Etiske og sociale formål med uddannelse


Sprog Dansk


Indbinding Hæftet


Sider 80


Udgave 1


Længde 7mm


Bredde 113mm


Højde 180mm

MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
E-BOG
Kampagne pris kr 136

kr 196
Normalpris
kr 142
Medlemspris
SPAR
kr 60
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 202

kr 279
Normalpris
kr 210
Medlemspris
SPAR
kr 77
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 290

kr 340
Normalpris
kr 295
Medlemspris
SPAR
kr 50
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 59

kr 59
Normalpris
kr 59
Medlemspris
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 201

kr 320
Normalpris
kr 213
Medlemspris
SPAR
kr 119
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 275

kr 320
Normalpris
kr 280
Medlemspris
SPAR
kr 45
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 242

kr 288
Normalpris
kr 247
Medlemspris
SPAR
kr 46
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 262

kr 349
Normalpris
kr 271
Medlemspris
SPAR
kr 87
E-BOG
Kampagne pris kr 100

kr 143
Normalpris
kr 104
Medlemspris
SPAR
kr 43
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 201

kr 320
Normalpris
kr 213
Medlemspris
SPAR
kr 119
E-BOG
Kampagne pris kr 74

kr 99
Normalpris
kr 77
Medlemspris
SPAR
kr 25
LYDBOG
Kampagne pris kr 111

kr 159
Normalpris
kr 116
Medlemspris
SPAR
kr 48
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 342

kr 349
Normalpris
kr 343
Medlemspris
SPAR
kr 7
E-BOG
Kampagne pris kr 55

kr 69
Normalpris
kr 56
Medlemspris
SPAR
kr 14
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 262

kr 349
Normalpris
kr 271
Medlemspris
SPAR
kr 87
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 199

kr 320
Normalpris
kr 211
Medlemspris
SPAR
kr 121
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 380

kr 499
Normalpris
kr 392
Medlemspris
SPAR
kr 119
Vi anbefaler også
E-BOG
Kampagne pris kr 25

kr 35
Normalpris
kr 26
Medlemspris
SPAR
kr 10
E-BOG
Kampagne pris kr 95

kr 159
Normalpris
kr 101
Medlemspris
SPAR
kr 64
E-BOG
Kampagne pris kr 62

kr 89
Normalpris
kr 65
Medlemspris
SPAR
kr 27
E-BOG
Kampagne pris kr 90

kr 129
Normalpris
kr 94
Medlemspris
SPAR
kr 39
E-BOG
Kampagne pris kr 90

kr 129
Normalpris
kr 94
Medlemspris
SPAR
kr 39
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 171

kr 210
Normalpris
kr 175
Medlemspris
SPAR
kr 39
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 225

kr 231
Normalpris
kr 226
Medlemspris
SPAR
kr 6
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 197

kr 249
Normalpris
kr 202
Medlemspris
SPAR
kr 52
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 236

kr 269
Normalpris
kr 239
Medlemspris
SPAR
kr 33
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 197

kr 250
Normalpris
kr 202
Medlemspris
SPAR
kr 53
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 197

kr 249
Normalpris
kr 202
Medlemspris
SPAR
kr 52
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 222

kr 249
Normalpris
kr 225
Medlemspris
SPAR
kr 27
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 237

kr 269
Normalpris
kr 240
Medlemspris
SPAR
kr 32
E-BOG
Kampagne pris kr 49

kr 70
Normalpris
kr 51
Medlemspris
SPAR
kr 21
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 164

kr 199
Normalpris
kr 168
Medlemspris
SPAR
kr 35
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 132

kr 149
Normalpris
kr 134
Medlemspris
SPAR
kr 17
E-BOG
Kampagne pris kr 55

kr 69
Normalpris
kr 56
Medlemspris
SPAR
kr 14
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 70

kr 70
Normalpris
kr 70
Medlemspris