Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
Op til 20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv
Innovation i videnvirksomheden
SPAR
kr 50
Innovation i videnvirksomheden
I turbulente situationer bryder den traditionelle form for strategisk planlægning sammen – planlægningens forudsætninger og antagelser holder ikke. Derfor er det nødvendigt at supplere med alternativ tænkning. Moderne strategisk ledelse drejer sig om at prioritere fleksibilitet og derigennem sikre ekstremt kort responstid og en stor grad af strategisk handlingsfrihed. Erfaringer viser, at nye ledelses- og organisationsformer har vanskeligt ved at vinde indpas i praksis. Det gælder også – eller måske især – de innovative af slagsen. Hvad vil det sige at være innovativ? og hvordan ser en innovativ organisation ud? Der er behov for at gå i dybden med grundlaget for den innovative organisation og ledelse. Det er denne bogs omdrejningspunkt og emnet behandles i overensstemmelse med moderne ledelsestænkning via afdækning af teoretiske og praktiske overvejelser. I bogens første del gennemgås byggestenene til den innovative videnvirksomhed på baggrund af teorier om videnudvikling og -ledelse samt strategisk ledelse, herunder emergent strategisk ledelse. I anden del er det karakteristika for den innovative videnvirksomhed, der er i fokus. Forfatterne runder bogen af med at anskueliggøre, hvordan en emergent strategisk ledelsesmodel kan ændre virksomheden fra et driftssystem til et innovativt, emergent og fremtidssikret udviklingssystem. Innovation i videnvirksomheden vil være relevant læsning for studerende inden for mange fagretninger, fx ledelse, strategi og organisationsteori, for de mange typer af masterstuderende, der findes i disse år og ikke mindst for forandringsparate ledere på alle niveauer i erhvervslivet.
Kampagne pris Velkomst pris 249 kr
Medlemspris 254 kr
Kampagnepris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til medlems- og kampagnepris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Gratis fragt
2 - 4 hverdage
10 kr
Lavt pakkegebyr
Bogen er desværre udsolgt fra forlaget - se andre bøger af samme genre her
Normalpris 299 kr
Fragt: 59 kr
2 - 4 hverdage
20 kr
Pakkegebyr
Bogen er desværre udsolgt fra forlaget - se andre bøger af samme genre her
Spar 50 kr
Velkommen 20%
God 15.773 anmeldelser på
I turbulente situationer bryder den traditionelle form for strategisk planlægning sammen – planlægningens forudsætninger og antagelser holder ikke. Derfor er det nødvendigt at supplere med alternativ tænkning. Moderne strategisk ledelse drejer sig om at prioritere fleksibilitet og derigennem sikre ekstremt kort responstid og en stor grad af strategisk handlingsfrihed. Erfaringer viser, at nye ledelses- og organisationsformer har vanskeligt ved at vinde indpas i praksis. Det gælder også – eller måske især – de innovative af slagsen. Hvad vil det sige at være innovativ? og hvordan ser en innovativ organisation ud? Der er behov for at gå i dybden med grundlaget for den innovative organisation og ledelse. Det er denne bogs omdrejningspunkt og emnet behandles i overensstemmelse med moderne ledelsestænkning via afdækning af teoretiske og praktiske overvejelser. I bogens første del gennemgås byggestenene til den innovative videnvirksomhed på baggrund af teorier om videnudvikling og -ledelse samt strategisk ledelse, herunder emergent strategisk ledelse. I anden del er det karakteristika for den innovative videnvirksomhed, der er i fokus. Forfatterne runder bogen af med at anskueliggøre, hvordan en emergent strategisk ledelsesmodel kan ændre virksomheden fra et driftssystem til et innovativt, emergent og fremtidssikret udviklingssystem. Innovation i videnvirksomheden vil være relevant læsning for studerende inden for mange fagretninger, fx ledelse, strategi og organisationsteori, for de mange typer af masterstuderende, der findes i disse år og ikke mindst for forandringsparate ledere på alle niveauer i erhvervslivet.
Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 264
ISBN-13: 9788776752170
Indbinding: Hæftet
Udgave: 1
ISBN-10: 8776752170
Udg. Dato: 2 maj 2006
Længde: 16mm
Bredde: 173mm
Højde: 241mm
Oplagsdato: 1 aug 2014
Forfatter(e) Frank Radich, Anders Drejer, Louis Printz


Kategori Organisationsteori og psykologi


Sprog Dansk


Indbinding Hæftet


Sider 264


Udgave 1


Længde 16mm


Bredde 173mm


Højde 241mm

MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 199

kr 320
Normalpris
kr 211
Medlemspris
SPAR
kr 121
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 262

kr 349
Normalpris
kr 271
Medlemspris
SPAR
kr 87
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 148

kr 199
Normalpris
kr 153
Medlemspris
SPAR
kr 51
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 380

kr 499
Normalpris
kr 392
Medlemspris
SPAR
kr 119
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 29

kr 134
Normalpris
kr 40
Medlemspris
SPAR
kr 105
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 919

kr 1.499
Normalpris
kr 977
Medlemspris
SPAR
kr 580
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 182

kr 250
Normalpris
kr 189
Medlemspris
SPAR
kr 68
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 188

kr 269
Normalpris
kr 196
Medlemspris
SPAR
kr 81
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 27

kr 227
Normalpris
kr 47
Medlemspris
SPAR
kr 200
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 203

kr 300
Normalpris
kr 213
Medlemspris
SPAR
kr 97
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 211

kr 299
Normalpris
kr 220
Medlemspris
SPAR
kr 88
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 119

kr 120
Normalpris
kr 119
Medlemspris
SPAR
kr 1
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 207

kr 269
Normalpris
kr 213
Medlemspris
SPAR
kr 62
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 199

kr 300
Normalpris
kr 209
Medlemspris
SPAR
kr 101
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 223

kr 299
Normalpris
kr 231
Medlemspris
SPAR
kr 76
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 191

kr 300
Normalpris
kr 202
Medlemspris
SPAR
kr 109
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 165

kr 197
Normalpris
kr 168
Medlemspris
SPAR
kr 32
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 164

kr 199
Normalpris
kr 168
Medlemspris
SPAR
kr 35
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 211

kr 299
Normalpris
kr 220
Medlemspris
SPAR
kr 88
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 197

kr 249
Normalpris
kr 202
Medlemspris
SPAR
kr 52