Med statens overtagelse af Sjællandske Jernbane-Selskab i 1880 fik to meget forskellige jernbanesystemer samme ejer, og der forestod stort administrativt arbejde omkring sammenlægningen. Lars Viinholt-Nielsen har beskrevet forløbet.
Broagerbanen åbnede i 1910 og er blevet kaldt landets mest udprægede bjergbane. Den 12 kilometer lange bane fra Vester Sottrup til Skelde blev en af DSBs mest kortlivede strækninger, idet den lukkede allerede i 1932. Banen beskrives af Morten Flindt Larsen.
Trafikrevolutionen i 1935 betød ikke mindst et farvel til de besværlige skift på jernbanerejsen mellem Fyn og Jylland. Morten Flindt Larsen skildrer Lillebælts-overfartens sidste år som bindeled mellem landsdelene, med intens trafik døgnet rundt med både gods og passagerer.
Såvel årstallet 1960 som 1985 er knyttet til samme trafikforbindelse, nemlig Kalundborg-Århus overfarten. I 1960 åbnedes Hurtigruten KalundborgÅrhus, hvor der indsattes nye, hurtigt sejlede færger som ikke undervejs anløb Samsø. Nye kæmpefærger og forbedrede bådtogsforbindelser skulle i 1985 give ruten et løft, men den kom snart ind i voldsom bølgegang.
Med statens overtagelse af Sjællandske Jernbane-Selskab i 1880 fik to meget forskellige jernbanesystemer samme ejer, og der forestod stort administrativt arbejde omkring sammenlægningen. Lars Viinholt-Nielsen har beskrevet forløbet.
Broagerbanen åbnede i 1910 og er blevet kaldt landets mest udprægede bjergbane. Den 12 kilometer lange bane fra Vester Sottrup til Skelde blev en af DSBs mest kortlivede strækninger, idet den lukkede allerede i 1932. Banen beskrives af Morten Flindt Larsen.
Trafikrevolutionen i 1935 betød ikke mindst et farvel til de besværlige skift på jernbanerejsen mellem Fyn og Jylland. Morten Flindt Larsen skildrer Lillebælts-overfartens sidste år som bindeled mellem landsdelene, med intens trafik døgnet rundt med både gods og passagerer.
Såvel årstallet 1960 som 1985 er knyttet til samme trafikforbindelse, nemlig Kalundborg-Århus overfarten. I 1960 åbnedes Hurtigruten KalundborgÅrhus, hvor der indsattes nye, hurtigt sejlede færger som ikke undervejs anløb Samsø. Nye kæmpefærger og forbedrede bådtogsforbindelser skulle i 1985 give ruten et løft, men den kom snart ind i voldsom bølgegang.
Prisen for levering afhænger af typen af dit medlemskab, eller om du ikke har et medlemskab.
Hvis du ikke har et medlemsskab er priserne som følger:
Levering til pakkeshop | 39,95 kr. pr. ordre |
Hjemmelevering | 59,90 kr. pr. ordre |
Med et guldmedlemsskab er leveringspriserne:
Levering til pakkeshop. Ordrer under 250 kr. | 34,95 kr. pr. ordre |
Levering til pakkeshop. Ordrer over 250 kr. | 24,95 kr. pr. ordre |
Hjemmelevering. Ordrer under 250 kr. | 59,90 kr. pr. ordre |
Hjemmelevering. Ordrer over 250 kr. | 49,90 kr. pr. ordre |
Med et plating- eller streaming medlemsskab er leveringspriserne:
Levering til pakkeshop. Ordrer under 250 kr. | 24,95 kr. pr. ordre |
Levering til pakkeshop. Ordrer over 250 kr. | 0 kr. pr. ordre |
Hjemmelevering. Ordrer under 250 kr. | 44,90 kr. pr. ordre |
Hjemmelevering. Ordrer over 250 kr. | 19,95 kr. pr. ordre |
Bemærk venligst, at vi forbeholder os retten til at ændre i et fragtbeløb efter ordreafgivelse, hvis man som kunde har opnået en særlig fragtpris pga. køb for over 250 kr. og efterfølgende retter i sin ordre, så ordrebeløbet kommer under 250 kr. Ovenstående fragtpriser for ordrer under 250 kr. vil i så fald være gældende.
Levering
Varerne sendes indenfor 1-6 hverdage. Den konkrete leveringstid står oplyst ved hver enkelt vare. Levering sker med PostNord eller DAO distribution. Vi leverer kun i Danmark og ikke til Grønland og Færøerne.
Vær opmærksom på, at DAO ofte leverer om natten, og at der ikke skal kvitteres for modtagelse af pakken fra DAO. Hvis ikke DAO kan levere pakken forsvarligt ved dør eller i postkasse,
vil pakken i stedet blive leveret til nærmeste pakkeshop, også selvom du har betalt for hjemmelevering.