I 1861 kom den første store jernbanelov i Danmark. Forud var gået mange års diskussion om linjeføringen i Jylland. Vigand Rasmussen gør op med en række myter.
Den private Gjedser Jernbane åbnede i 1886 som et led i forbindelsen til Tyskland. Per Topp Nielsen og Jens Bruun-Petersen behandler Gedserbanens materiel og drift i årene før jernbanefærgerne Gedser-Warnemünde kom til.
Lars Viinholt-Nielsen har skrevet om udbygningen af den fynske hovedbane, der i 1911 fik dobbeltspor næsten hele vejen. I den forbindelse byggedes flere nye og større stationsbygninger.
Egtvedbanens likvidation kunne først afsluttes i 1936, 6 år efter nedlæggelsen, for det var første gang at et helt jernbaneselskab lukkede - og det gav et større politisk efterspil, som Søren Agerskov fortæller om.
I 1961 blev fjernstyringscentralen i Roskilde udbygget til den oprindeligt planlagte størrelse. Ole Edvard Mogensen beretter om de nye tiders indtog ved DSB.
I 1986 åbnedes DanLink-forbindelsen, og alt jernbanegods til og fra Sverige gik nu via Københavns Frihavn. Jan Lundstrøm skildrer baggrunden for forbindelsen og dens historie.
I 1861 kom den første store jernbanelov i Danmark. Forud var gået mange års diskussion om linjeføringen i Jylland. Vigand Rasmussen gør op med en række myter.
Den private Gjedser Jernbane åbnede i 1886 som et led i forbindelsen til Tyskland. Per Topp Nielsen og Jens Bruun-Petersen behandler Gedserbanens materiel og drift i årene før jernbanefærgerne Gedser-Warnemünde kom til.
Lars Viinholt-Nielsen har skrevet om udbygningen af den fynske hovedbane, der i 1911 fik dobbeltspor næsten hele vejen. I den forbindelse byggedes flere nye og større stationsbygninger.
Egtvedbanens likvidation kunne først afsluttes i 1936, 6 år efter nedlæggelsen, for det var første gang at et helt jernbaneselskab lukkede - og det gav et større politisk efterspil, som Søren Agerskov fortæller om.
I 1961 blev fjernstyringscentralen i Roskilde udbygget til den oprindeligt planlagte størrelse. Ole Edvard Mogensen beretter om de nye tiders indtog ved DSB.
I 1986 åbnedes DanLink-forbindelsen, og alt jernbanegods til og fra Sverige gik nu via Københavns Frihavn. Jan Lundstrøm skildrer baggrunden for forbindelsen og dens historie.
Prisen for levering afhænger af typen af dit medlemskab, eller om du ikke har et medlemskab.
Hvis du ikke har et medlemsskab er priserne som følger:
Levering til pakkeshop | 39,95 kr. pr. ordre |
Hjemmelevering | 59,90 kr. pr. ordre |
Med et guldmedlemsskab er leveringspriserne:
Levering til pakkeshop. Ordrer under 250 kr. | 34,95 kr. pr. ordre |
Levering til pakkeshop. Ordrer over 250 kr. | 24,95 kr. pr. ordre |
Hjemmelevering. Ordrer under 250 kr. | 59,90 kr. pr. ordre |
Hjemmelevering. Ordrer over 250 kr. | 49,90 kr. pr. ordre |
Med et plating- eller streaming medlemsskab er leveringspriserne:
Levering til pakkeshop. Ordrer under 250 kr. | 24,95 kr. pr. ordre |
Levering til pakkeshop. Ordrer over 250 kr. | 0 kr. pr. ordre |
Hjemmelevering. Ordrer under 250 kr. | 44,90 kr. pr. ordre |
Hjemmelevering. Ordrer over 250 kr. | 19,95 kr. pr. ordre |
Bemærk venligst, at vi forbeholder os retten til at ændre i et fragtbeløb efter ordreafgivelse, hvis man som kunde har opnået en særlig fragtpris pga. køb for over 250 kr. og efterfølgende retter i sin ordre, så ordrebeløbet kommer under 250 kr. Ovenstående fragtpriser for ordrer under 250 kr. vil i så fald være gældende.
Levering
Varerne sendes indenfor 1-6 hverdage. Den konkrete leveringstid står oplyst ved hver enkelt vare. Levering sker med PostNord eller DAO distribution. Vi leverer kun i Danmark og ikke til Grønland og Færøerne.
Vær opmærksom på, at DAO ofte leverer om natten, og at der ikke skal kvitteres for modtagelse af pakken fra DAO. Hvis ikke DAO kan levere pakken forsvarligt ved dør eller i postkasse,
vil pakken i stedet blive leveret til nærmeste pakkeshop, også selvom du har betalt for hjemmelevering.