Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
Op til 20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv
Kulturudvikling i skolen – hvordan?
SPAR
kr 101
Kulturudvikling i skolen – hvordan?
Kulturudvikling i skolen – hvordan? er den første bog på dansk om virksomme drivkræfter i skoleudvikling - og de drivkræfter, der IKKE virker. Bogen viser, hvilke indsatser der skaber kulturændringer, sammenhæng og holder udviklingen på sporet, samt hvordan. Forfatterne formidler internationale erfaringer med at udvikle begejstrende skolekulturer og opnå fremragende forbedringer af læringsresultater. Et kendetegn ved begejstrende skolekulturer er, at der her udvikles en stærkere fælles forpligtelse over for skolens formål blandt alle: elever, lærere, pædagoger, ledere, forældre og forvaltning. Bogen indeholder en skatkiste af konkrete indsatser fra skoler i Danmark, Norge og Ontario, som kan inspirere alle skolens aktører med store perspektiver for den videre skoledrift og skoleudvikling i Danmark. Bogens bidragydere er: Trine Damgaard Bjerg, skoleleder, Danmark Claus Hougaard Christiansen, skoleleder, Danmark Christian Handberg Clift, viceskoleleder, Danmark Martin Brint Hansen, udviklingskonsulent, Danmark Gitte Haslebo, direktør og konsulent, Danmark Bjørn Hauger, konsulent og ph.d. studerende, Norge Camilla Hoffmann, skoleleder, Danmark Marit Eikaas Haavimb, underviser og udviklingskonsulent, Norge Ole Lerke, skoleleder, Danmark Gro Emmertsen Lund, konsulent og ph.d. studerende, Danmark Greg McLeod, skoleleder, Canada Ulrik Bak Nielsen, udviklingschef, Danmark Ellen Sjong, lærer, Norge Bogen henvender sig til alle, der interesserer sig for og ønsker at bidrage til en videreudvikling af det danske uddannelsessystem. Det kan være lærere, pædagoger og skoleledelser på de enkelte skoler, chefer og konsulenter i de kommunale forvaltninger, politikere, ministerielle embedsmænd, forældre, ledelser, undervisere og studerende på lærer- og pædagoguddannelserne og på efteruddannelser samt forskningsinstitutioner. Norske kapitler er oversat til dansk af Tom Havemann. Kulturudvikling i skolen - hvordan? er den anden bog i serien Relationel pædagogik. Bøgerne i denne serie handler om det professionelle arbejde i skoler, dagtilbud, fritidstilbud, forvaltning, uddannelsesinstitutioner m.m. Bøgerne baserer sig på erfaringer fra den daglige praksis og er handlingsorienterede og nyskabende. Serien tager udgangspunkt i en socialkonstruktionistisk erkendelsesteori, og metoderne bygger på systemiske, anerkendende, narrative, restorative og relationelle tilgange til det daglige arbejde. Bøgerne i Relationel pædagogik-serien redigeres af Gitte Haslebo og Gro Emmertsen Lund.
Kampagne pris Velkomst pris 232 kr
Medlemspris 242 kr
Kampagnepris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til medlems- og kampagnepris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Download straks efter køb
Normalpris 333 kr
Download straks efter køb
Spar 101 kr
Velkommen 20%
God 15.773 anmeldelser på
Kulturudvikling i skolen – hvordan? er den første bog på dansk om virksomme drivkræfter i skoleudvikling - og de drivkræfter, der IKKE virker. Bogen viser, hvilke indsatser der skaber kulturændringer, sammenhæng og holder udviklingen på sporet, samt hvordan. Forfatterne formidler internationale erfaringer med at udvikle begejstrende skolekulturer og opnå fremragende forbedringer af læringsresultater. Et kendetegn ved begejstrende skolekulturer er, at der her udvikles en stærkere fælles forpligtelse over for skolens formål blandt alle: elever, lærere, pædagoger, ledere, forældre og forvaltning. Bogen indeholder en skatkiste af konkrete indsatser fra skoler i Danmark, Norge og Ontario, som kan inspirere alle skolens aktører med store perspektiver for den videre skoledrift og skoleudvikling i Danmark. Bogens bidragydere er: Trine Damgaard Bjerg, skoleleder, Danmark Claus Hougaard Christiansen, skoleleder, Danmark Christian Handberg Clift, viceskoleleder, Danmark Martin Brint Hansen, udviklingskonsulent, Danmark Gitte Haslebo, direktør og konsulent, Danmark Bjørn Hauger, konsulent og ph.d. studerende, Norge Camilla Hoffmann, skoleleder, Danmark Marit Eikaas Haavimb, underviser og udviklingskonsulent, Norge Ole Lerke, skoleleder, Danmark Gro Emmertsen Lund, konsulent og ph.d. studerende, Danmark Greg McLeod, skoleleder, Canada Ulrik Bak Nielsen, udviklingschef, Danmark Ellen Sjong, lærer, Norge Bogen henvender sig til alle, der interesserer sig for og ønsker at bidrage til en videreudvikling af det danske uddannelsessystem. Det kan være lærere, pædagoger og skoleledelser på de enkelte skoler, chefer og konsulenter i de kommunale forvaltninger, politikere, ministerielle embedsmænd, forældre, ledelser, undervisere og studerende på lærer- og pædagoguddannelserne og på efteruddannelser samt forskningsinstitutioner. Norske kapitler er oversat til dansk af Tom Havemann. Kulturudvikling i skolen - hvordan? er den anden bog i serien Relationel pædagogik. Bøgerne i denne serie handler om det professionelle arbejde i skoler, dagtilbud, fritidstilbud, forvaltning, uddannelsesinstitutioner m.m. Bøgerne baserer sig på erfaringer fra den daglige praksis og er handlingsorienterede og nyskabende. Serien tager udgangspunkt i en socialkonstruktionistisk erkendelsesteori, og metoderne bygger på systemiske, anerkendende, narrative, restorative og relationelle tilgange til det daglige arbejde. Bøgerne i Relationel pædagogik-serien redigeres af Gitte Haslebo og Gro Emmertsen Lund.
Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 272
ISBN-13: 9788771583021
Format: ePub
ISBN-10: 8771583025
Udg. Dato: 6 nov 2015
Oplagsdato: 6 nov 2015
Forfatter(e) Gro Emmertsen Lund, Gitte Haslebo


Kategori Uddannelsesfilosofi og teori


Sprog Dansk


Sider 272

MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
E-BOG
Kampagne pris kr 18

kr 26
Normalpris
kr 19
Medlemspris
SPAR
kr 8
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 185

kr 220
Normalpris
kr 189
Medlemspris
SPAR
kr 35
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 176

kr 188
Normalpris
kr 177
Medlemspris
SPAR
kr 12
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 360

kr 471
Normalpris
kr 371
Medlemspris
SPAR
kr 111
E-BOG
Kampagne pris kr 11

kr 16
Normalpris
kr 12
Medlemspris
SPAR
kr 5
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 70

kr 70
Normalpris
kr 70
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 297

kr 349
Normalpris
kr 302
Medlemspris
SPAR
kr 52
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 230

kr 260
Normalpris
kr 233
Medlemspris
SPAR
kr 30
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 395

kr 521
Normalpris
kr 408
Medlemspris
SPAR
kr 126
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 466

kr 624
Normalpris
kr 482
Medlemspris
SPAR
kr 158
E-BOG
Kampagne pris kr 18

kr 26
Normalpris
kr 19
Medlemspris
SPAR
kr 8
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 282

kr 330
Normalpris
kr 287
Medlemspris
SPAR
kr 48
E-BOG
Kampagne pris kr 47

kr 68
Normalpris
kr 49
Medlemspris
SPAR
kr 21
BOG (ANDET)
Kampagne pris kr 260

kr 300
Normalpris
kr 264
Medlemspris
SPAR
kr 40
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 191

kr 195
Normalpris
kr 191
Medlemspris
SPAR
kr 4
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 298

kr 299
Normalpris
kr 298
Medlemspris
SPAR
kr 1
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 262

kr 349
Normalpris
kr 271
Medlemspris
SPAR
kr 87
Vi anbefaler også
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 282

kr 330
Normalpris
kr 287
Medlemspris
SPAR
kr 48
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 275

kr 320
Normalpris
kr 280
Medlemspris
SPAR
kr 45
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 291

kr 330
Normalpris
kr 295
Medlemspris
SPAR
kr 39
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 198

kr 204
Normalpris
kr 199
Medlemspris
SPAR
kr 6
E-BOG
Kampagne pris kr 94

kr 99
Normalpris
kr 95
Medlemspris
SPAR
kr 5
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 925

kr 1.126
Normalpris
kr 945
Medlemspris
SPAR
kr 201
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 222

kr 249
Normalpris
kr 225
Medlemspris
SPAR
kr 27
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 346

kr 346
Normalpris
kr 346
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 245

kr 280
Normalpris
kr 249
Medlemspris
SPAR
kr 35
E-BOG
Kampagne pris kr 186

kr 267
Normalpris
kr 194
Medlemspris
SPAR
kr 81
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 221

kr 248
Normalpris
kr 224
Medlemspris
SPAR
kr 27
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 245

kr 280
Normalpris
kr 249
Medlemspris
SPAR
kr 35
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 331

kr 331
Normalpris
kr 331
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 310

kr 310
Normalpris
kr 310
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 245

kr 280
Normalpris
kr 249
Medlemspris
SPAR
kr 35
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 219

kr 219
Normalpris
kr 219
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 259

kr 299
Normalpris
kr 263
Medlemspris
SPAR
kr 40