Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
Op til 20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv
Kvalitative undersøgelser i praksis
SPAR
kr 90
Kvalitative undersøgelser i praksis
OBS! Fås i anden udgave, benyt SBN 9788759329535 

Kvalitative undersøgelser i praksis handler om metoder til at skabe viden om mennesker og samfund. Bogen giver en introduktion til etablerede kvalitative metoder som dokument- og interviewmetoder, observationsmetode samt aktions- og praksisforskning. Den introducerer desuden til, hvordan man anvender kvalitative metoder i studiet af dynamiske internetbaserede kilder, da en stor del af vores økonomiske, politiske og sociale liv udspilles på, og i forbindelse med, internettet og ikke mindst sociale medier.Hvordan en undersøgelse bedst tilrettelægges afhænger af, hvilke spørgsmål den skal svare på. Bogen præsenterer derfor metodernes forskellige styrker og svagheder. Den kobler desuden de metodiske overvejelser op på et videnskabs- og erkendelsesteoretisk fundament, da fortolkningen af den viden, der kommer ud af en undersøgelse, afhænger af det videnskabsteoretiske grundlag metoderne bygger på.Kvalitative undersøgelser i praksis er især målrettet studerende på videregående uddannelser som universiteter og professionshøjskoler, men kan også anvendes af alle andre, der ønsker at anvende kvalitative metoder i deres undersøgelsespraksis.  Forfatterne vandt en særpris ved Lærebogsprisen 2016, som bl.a. præmierede bogforslaget for deres evne til på utrolig klar, forståelig og anvendelig vis at sætte fokus på, hvordan metoderne kan anvendes i praksis.
Kampagne pris Velkomst pris 330 kr
Medlemspris 339 kr
Kampagnepris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til medlems- og kampagnepris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Gratis fragt
1 - 3 hverdage
10 kr
Lavt pakkegebyr
Bogen er desværre udsolgt fra forlaget - se andre bøger af samme genre her
Normalpris 420 kr
Fragt: 59 kr
2 - 5 hverdage
20 kr
Pakkegebyr
Bogen er desværre udsolgt fra forlaget - se andre bøger af samme genre her
Spar 90 kr
Velkommen 15%
God 15.773 anmeldelser på
OBS! Fås i anden udgave, benyt SBN 9788759329535 

Kvalitative undersøgelser i praksis handler om metoder til at skabe viden om mennesker og samfund. Bogen giver en introduktion til etablerede kvalitative metoder som dokument- og interviewmetoder, observationsmetode samt aktions- og praksisforskning. Den introducerer desuden til, hvordan man anvender kvalitative metoder i studiet af dynamiske internetbaserede kilder, da en stor del af vores økonomiske, politiske og sociale liv udspilles på, og i forbindelse med, internettet og ikke mindst sociale medier.Hvordan en undersøgelse bedst tilrettelægges afhænger af, hvilke spørgsmål den skal svare på. Bogen præsenterer derfor metodernes forskellige styrker og svagheder. Den kobler desuden de metodiske overvejelser op på et videnskabs- og erkendelsesteoretisk fundament, da fortolkningen af den viden, der kommer ud af en undersøgelse, afhænger af det videnskabsteoretiske grundlag metoderne bygger på.Kvalitative undersøgelser i praksis er især målrettet studerende på videregående uddannelser som universiteter og professionshøjskoler, men kan også anvendes af alle andre, der ønsker at anvende kvalitative metoder i deres undersøgelsespraksis.  Forfatterne vandt en særpris ved Lærebogsprisen 2016, som bl.a. præmierede bogforslaget for deres evne til på utrolig klar, forståelig og anvendelig vis at sætte fokus på, hvordan metoderne kan anvendes i praksis.
Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 351
ISBN-13: 9788759329535
Indbinding: Paperback
Udgave: 1
ISBN-10: 875932953X
Kategori: Forskningsmetoder
Udg. Dato: 6 aug 2018
Længde: 20mm
Bredde: 175mm
Højde: 242mm
Oplagsdato: 3 sep 2021
Forfatter(e) Jan Holm Ingemann, Lena Kjeldsen, Iben Nørup, Stine Rasmussen


Kategori Forskningsmetoder


Sprog Dansk


Indbinding Paperback


Sider 351


Udgave 1


Længde 20mm


Bredde 175mm


Højde 242mm

MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 199

kr 320
Normalpris
kr 211
Medlemspris
SPAR
kr 121
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 262

kr 349
Normalpris
kr 271
Medlemspris
SPAR
kr 87
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 148

kr 199
Normalpris
kr 153
Medlemspris
SPAR
kr 51
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 380

kr 499
Normalpris
kr 392
Medlemspris
SPAR
kr 119
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 29

kr 134
Normalpris
kr 40
Medlemspris
SPAR
kr 105
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 919

kr 1.499
Normalpris
kr 977
Medlemspris
SPAR
kr 580
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 182

kr 250
Normalpris
kr 189
Medlemspris
SPAR
kr 68
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 188

kr 269
Normalpris
kr 196
Medlemspris
SPAR
kr 81
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 27

kr 227
Normalpris
kr 47
Medlemspris
SPAR
kr 200
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 203

kr 300
Normalpris
kr 213
Medlemspris
SPAR
kr 97
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 211

kr 299
Normalpris
kr 220
Medlemspris
SPAR
kr 88
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 207

kr 269
Normalpris
kr 213
Medlemspris
SPAR
kr 62
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 199

kr 300
Normalpris
kr 209
Medlemspris
SPAR
kr 101
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 223

kr 299
Normalpris
kr 231
Medlemspris
SPAR
kr 76
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 119

kr 120
Normalpris
kr 119
Medlemspris
SPAR
kr 1
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 165

kr 197
Normalpris
kr 168
Medlemspris
SPAR
kr 32
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 191

kr 300
Normalpris
kr 202
Medlemspris
SPAR
kr 109
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 164

kr 199
Normalpris
kr 168
Medlemspris
SPAR
kr 35
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 211

kr 299
Normalpris
kr 220
Medlemspris
SPAR
kr 88
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 216

kr 279
Normalpris
kr 222
Medlemspris
SPAR
kr 63