Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
Op til 20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv
Ledelse i praksis, 5. udgave, lærebog
SPAR
kr 81
Ledelse i praksis, 5. udgave, lærebog
Ledelse i praksis, 5. udgave. Lærebogen er tilpasset fagmodulbeskrivelsen for Ledelse i praksis, og den er i overensstemmelse med udviklingen i de krav, der stilles til færdigheder og kompetencer indenfor emnet ledelse på akademiuddannelser og andre videregående uddannelser, hvor emnet indgår.

Denne 5. udgave af lærebogen er blevet udvidet med flere online materialer, der findes på bogens webside på Trojka.dk og på Trojka Ekstra app til mobile enheder. Trojka Ekstra app kan downloades gratis fra App Store og Google Play.

Der er udarbejdet følgende typer online materialer:
• Multiple choice opgaver
• Refleksionsopgaver
• Træningsøvelser
• Diverse profilanalyser

Link til bogens webside: https://trojka.dk/Ledelse-i-praksis-2021.aspx.

Af indholdsmæssige fornyelser kan nævnes:
• Kapitel 1 beskæftiger sig med den stigende grad af distancearbejde, der ikke mindst er et resultat af nedlukningen af samfundet under COVID-19. De erfaringer vil givet vis være med til at omstrukturere vores arbejdsliv, og vi behandler løbende denne udvikling gennem bogens kapitler.
• Kapitel 2 har øget fokus på din egen læring, når du starter på Ledelse i praksis.
• Kapitel 3 gennemgår ledelsestendenser fra år 1900 til i dag. Og vi giver et bud på, hvilke tendenser der vil komme til at karakterisere 2020´erne.
• Kapitel 4 har fokus på udviklingen i ledelsesperspektiver gennem tiden fra det analytiske perspektiv over system- og aktørperspektivet til nutidens kvanteperspektiv.
• Kapitel 5 og 6 har fokus på den klassiske lederkarakteristik og lederadfærd samt motivering af medarbejderne. 
• Kapitel 7 har en fornyelse af modellen om Det indre landkort.
• Kapitel 8 har fokus på selvledelse herunder en udbygning af forståelse af netværk og netværksledelse.
• Kapitel 9 fokuserer på vigtigheden af lederes kommunikation ikke mindst set i en nutidig ledelsesmæssig sammenhæng.
• Kapitel 10 omhandler medarbejderudvikling. Der sættes fokus på forskellen mellem den traditionelle kompetenceudvikling, der typisk er baseret på MUS, kurser og uddannelser og den inddragende, hvor medarbejderne i højere grad selv er med til at lægge sporene for egen udvikling. Denne udgave af bogen har et større fokus på coaching som afsæt for medarbejderudvikling og om inddragelsen af medarbejderne i at skabe fortællingen om virksomheden og dens virke.
• Kapitel 11 er udvidet med en udbygning af teamforståelsen herunder teamets sociale kapital. Flere og flere opgaver løses i team, hvilket betyder at niveauet af den sociale kapital får stigende betydning for den samlede opgaveløsning. 
• Kapitel 12 har fokus på forskelle mellem konfliktløsning og konfliktopløsning. I supplement er givet en række metoder til brug ved konfliktforståelse.
 • Kapitel 13 sætter fokus på ledelse af forandringer. Det har en stigende betydning at ledere kan håndtere de forandringer, der til stadighed sker i og omkring virksomheden. Det betyder, at det ikke blot er de store planlagte forandringer, men også de gradvise forandringer, der fx udspringer af udviklingen hos kunder og andre forhold i omverdenen. Med COVID-19 har vi lært, at vi også skal kunne håndtere pludselige og store forandringer. Det sætter vi fokus på med strategizing, der indebærer, at vi planlægger forandringer efterhånden som forhold i omverdenen forandrer sig.
• Kapitel 14 har fokus på lederens rolle i mødemæssige sammenhænge samt præsentationsteknik set fra en ledelsesmæssig synsvinkel.
• Kapitel 15 drejer sig om udvikling af egen ledelse og sætter fokus på fire karrieretyper, der åbner for nye tolkninger af karriere. Der er med tiden opstået mange andre former for job, hvor du kan være din egen leder.

Juni 2021
Erik Staunstrup
Niels Vestergaard Olsen
Lone Hermann
Kampagne pris Velkomst pris 382 kr
Medlemspris 390 kr
Kampagnepris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til medlems- og kampagnepris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Gratis fragt
1 - 3 hverdage
10 kr
Lavt pakkegebyr
Normalpris 463 kr
Fragt: 59 kr
2 - 5 hverdage
20 kr
Pakkegebyr
Spar 81 kr
Velkommen 10%
God 15.773 anmeldelser på
Ledelse i praksis, 5. udgave. Lærebogen er tilpasset fagmodulbeskrivelsen for Ledelse i praksis, og den er i overensstemmelse med udviklingen i de krav, der stilles til færdigheder og kompetencer indenfor emnet ledelse på akademiuddannelser og andre videregående uddannelser, hvor emnet indgår.

Denne 5. udgave af lærebogen er blevet udvidet med flere online materialer, der findes på bogens webside på Trojka.dk og på Trojka Ekstra app til mobile enheder. Trojka Ekstra app kan downloades gratis fra App Store og Google Play.

Der er udarbejdet følgende typer online materialer:
• Multiple choice opgaver
• Refleksionsopgaver
• Træningsøvelser
• Diverse profilanalyser

Link til bogens webside: https://trojka.dk/Ledelse-i-praksis-2021.aspx.

Af indholdsmæssige fornyelser kan nævnes:
• Kapitel 1 beskæftiger sig med den stigende grad af distancearbejde, der ikke mindst er et resultat af nedlukningen af samfundet under COVID-19. De erfaringer vil givet vis være med til at omstrukturere vores arbejdsliv, og vi behandler løbende denne udvikling gennem bogens kapitler.
• Kapitel 2 har øget fokus på din egen læring, når du starter på Ledelse i praksis.
• Kapitel 3 gennemgår ledelsestendenser fra år 1900 til i dag. Og vi giver et bud på, hvilke tendenser der vil komme til at karakterisere 2020´erne.
• Kapitel 4 har fokus på udviklingen i ledelsesperspektiver gennem tiden fra det analytiske perspektiv over system- og aktørperspektivet til nutidens kvanteperspektiv.
• Kapitel 5 og 6 har fokus på den klassiske lederkarakteristik og lederadfærd samt motivering af medarbejderne. 
• Kapitel 7 har en fornyelse af modellen om Det indre landkort.
• Kapitel 8 har fokus på selvledelse herunder en udbygning af forståelse af netværk og netværksledelse.
• Kapitel 9 fokuserer på vigtigheden af lederes kommunikation ikke mindst set i en nutidig ledelsesmæssig sammenhæng.
• Kapitel 10 omhandler medarbejderudvikling. Der sættes fokus på forskellen mellem den traditionelle kompetenceudvikling, der typisk er baseret på MUS, kurser og uddannelser og den inddragende, hvor medarbejderne i højere grad selv er med til at lægge sporene for egen udvikling. Denne udgave af bogen har et større fokus på coaching som afsæt for medarbejderudvikling og om inddragelsen af medarbejderne i at skabe fortællingen om virksomheden og dens virke.
• Kapitel 11 er udvidet med en udbygning af teamforståelsen herunder teamets sociale kapital. Flere og flere opgaver løses i team, hvilket betyder at niveauet af den sociale kapital får stigende betydning for den samlede opgaveløsning. 
• Kapitel 12 har fokus på forskelle mellem konfliktløsning og konfliktopløsning. I supplement er givet en række metoder til brug ved konfliktforståelse.
 • Kapitel 13 sætter fokus på ledelse af forandringer. Det har en stigende betydning at ledere kan håndtere de forandringer, der til stadighed sker i og omkring virksomheden. Det betyder, at det ikke blot er de store planlagte forandringer, men også de gradvise forandringer, der fx udspringer af udviklingen hos kunder og andre forhold i omverdenen. Med COVID-19 har vi lært, at vi også skal kunne håndtere pludselige og store forandringer. Det sætter vi fokus på med strategizing, der indebærer, at vi planlægger forandringer efterhånden som forhold i omverdenen forandrer sig.
• Kapitel 14 har fokus på lederens rolle i mødemæssige sammenhænge samt præsentationsteknik set fra en ledelsesmæssig synsvinkel.
• Kapitel 15 drejer sig om udvikling af egen ledelse og sætter fokus på fire karrieretyper, der åbner for nye tolkninger af karriere. Der er med tiden opstået mange andre former for job, hvor du kan være din egen leder.

Juni 2021
Erik Staunstrup
Niels Vestergaard Olsen
Lone Hermann
Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 320
ISBN-13: 9788771541496
Indbinding: Hæftet
Udgave: 5
ISBN-10: 8771541496
Udg. Dato: 12 jul 2021
Længde: 15mm
Bredde: 171mm
Højde: 245mm
Oplagsdato: 27 jul 2023
Forfatter(e) Niels Vestergaaard Olsen, Lone Hermann, Erik Staunstrup


Kategori Lærervejledninger og undervisningsmateriale


Sprog Dansk


Indbinding Hæftet


Sider 320


Udgave 5


Længde 15mm


Bredde 171mm


Højde 245mm

MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 428

kr 525
Normalpris
kr 438
Medlemspris
SPAR
kr 97
LYDBOG
Kampagne pris kr 37

kr 53
Normalpris
kr 39
Medlemspris
SPAR
kr 16
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 255

kr 275
Normalpris
kr 257
Medlemspris
SPAR
kr 20
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 409

kr 499
Normalpris
kr 418
Medlemspris
SPAR
kr 90
E-BOG
Kampagne pris kr 37

kr 53
Normalpris
kr 39
Medlemspris
SPAR
kr 16
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 222

kr 250
Normalpris
kr 225
Medlemspris
SPAR
kr 28
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 177

kr 190
Normalpris
kr 178
Medlemspris
SPAR
kr 13
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 259

kr 299
Normalpris
kr 263
Medlemspris
SPAR
kr 40
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 260

kr 300
Normalpris
kr 264
Medlemspris
SPAR
kr 40
E-BOG
Kampagne pris kr 75

kr 100
Normalpris
kr 78
Medlemspris
SPAR
kr 25
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 275

kr 275
Normalpris
kr 275
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 275

kr 320
Normalpris
kr 280
Medlemspris
SPAR
kr 45
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 382

kr 463
Normalpris
kr 390
Medlemspris
SPAR
kr 81
E-BOG
Kampagne pris kr 37

kr 50
Normalpris
kr 38
Medlemspris
SPAR
kr 13
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 428

kr 525
Normalpris
kr 438
Medlemspris
SPAR
kr 97
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 147

kr 150
Normalpris
kr 147
Medlemspris
SPAR
kr 3
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 260

kr 300
Normalpris
kr 264
Medlemspris
SPAR
kr 40
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 335

kr 375
Normalpris
kr 339
Medlemspris
SPAR
kr 40
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 294

kr 370
Normalpris
kr 302
Medlemspris
SPAR
kr 76
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 164

kr 199
Normalpris
kr 168
Medlemspris
SPAR
kr 35
Vi anbefaler også
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 447

kr 550
Normalpris
kr 457
Medlemspris
SPAR
kr 103
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 303

kr 389
Normalpris
kr 312
Medlemspris
SPAR
kr 86
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 469

kr 579
Normalpris
kr 480
Medlemspris
SPAR
kr 110
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 447

kr 550
Normalpris
kr 457
Medlemspris
SPAR
kr 103
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 295

kr 325
Normalpris
kr 298
Medlemspris
SPAR
kr 30
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 633

kr 864
Normalpris
kr 656
Medlemspris
SPAR
kr 231
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 485

kr 600
Normalpris
kr 497
Medlemspris
SPAR
kr 115
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 234

kr 290
Normalpris
kr 240
Medlemspris
SPAR
kr 56
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 210

kr 210
Normalpris
kr 210
Medlemspris
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 198

kr 198
Normalpris
kr 198
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 436

kr 535
Normalpris
kr 446
Medlemspris
SPAR
kr 99
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 455

kr 560
Normalpris
kr 466
Medlemspris
SPAR
kr 105
E-BOG
Kampagne pris kr 427

kr 614
Normalpris
kr 446
Medlemspris
SPAR
kr 187
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 280

kr 280
Normalpris
kr 280
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 308

kr 365
Normalpris
kr 314
Medlemspris
SPAR
kr 57
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 466

kr 624
Normalpris
kr 482
Medlemspris
SPAR
kr 158
E-BOG
Kampagne pris kr 427

kr 614
Normalpris
kr 446
Medlemspris
SPAR
kr 187
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 199

kr 199
Normalpris
kr 199
Medlemspris