Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
Op til 20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv
Ledetråde
Af: Helle Hedegaard Hein Dansk Hæftet
SPAR
kr 69
Ledetråde
Af: Helle Hedegaard Hein Dansk Hæftet
Meningsskabende værdiledelse er mere end bare værdibaseret ledelse på nye flasker.

Enhver arbejdsplads med respekt for sig selv har et officielt værdisæt, men alt for ofte ender værdierne med at være tomme ord på kaffekopper og i lederens skåltaler. Faktisk viser undersøgelser, at de færreste ledere og medarbejdere mener, at man i praksis arbejder efter arbejdspladsens værdisæt.

I bogen møder vi arbejdspladser, der har formået at skabe mening i værdisættet, så værdierne lever i dagligdagen og giver mening for ansatte og for kunder og borgere. Hvad er det, disse arbejdspladser kan, som andre arbejdspladser kunne lære af?

Meningsskabende værdiledelse kræver, at lederen iklæder værdisættet tre former for mening: Formålsmening, indre mening og organisatorisk mening. Formålsmening skabes ved, at lederen træder op på de små og store ølkasser for at folde en meningsskabende fortælling ud. For at skabe indre mening i værdisættet skal lederen have indsigt i medarbejdernes drivkræfter. Og for at skabe organisatorisk mening skal lederen være kulturgartner og pleje kulturen, således at værdierne bliver forankret i kulturen. Til det formål skal der skabes ledetråde, som kan hjælpe medarbejderne til at forankre og fortolke værdierne i en kompleks hverdag.

Det kan lyde svært, men bogens cases viser, at det kan lykkes – og at det er umagen værd!

Om forfatteren
Helle Hedegaard Hein (1970), cand.merc., ph.d. Selvstændig forsker, konsulent, foredragsholder og forfatter. Det primære omdrejningspunkt i hendes forskning er motivation og ledelse af højtspecialiserede medarbejdere. Hun er forfatter til flere bøger, herunder MotivationPrimadonnaledelse og Når talent forpligter.
Kampagne pris Velkomst pris 226 kr
Medlemspris 233 kr
Kampagnepris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til medlems- og kampagnepris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Gratis fragt
1 - 3 hverdage
10 kr
Lavt pakkegebyr
Normalpris 295 kr
Fragt: 59 kr
2 - 5 hverdage
20 kr
Pakkegebyr
Spar 69 kr
Velkommen 20%
God 15.773 anmeldelser på
Meningsskabende værdiledelse er mere end bare værdibaseret ledelse på nye flasker.

Enhver arbejdsplads med respekt for sig selv har et officielt værdisæt, men alt for ofte ender værdierne med at være tomme ord på kaffekopper og i lederens skåltaler. Faktisk viser undersøgelser, at de færreste ledere og medarbejdere mener, at man i praksis arbejder efter arbejdspladsens værdisæt.

I bogen møder vi arbejdspladser, der har formået at skabe mening i værdisættet, så værdierne lever i dagligdagen og giver mening for ansatte og for kunder og borgere. Hvad er det, disse arbejdspladser kan, som andre arbejdspladser kunne lære af?

Meningsskabende værdiledelse kræver, at lederen iklæder værdisættet tre former for mening: Formålsmening, indre mening og organisatorisk mening. Formålsmening skabes ved, at lederen træder op på de små og store ølkasser for at folde en meningsskabende fortælling ud. For at skabe indre mening i værdisættet skal lederen have indsigt i medarbejdernes drivkræfter. Og for at skabe organisatorisk mening skal lederen være kulturgartner og pleje kulturen, således at værdierne bliver forankret i kulturen. Til det formål skal der skabes ledetråde, som kan hjælpe medarbejderne til at forankre og fortolke værdierne i en kompleks hverdag.

Det kan lyde svært, men bogens cases viser, at det kan lykkes – og at det er umagen værd!

Om forfatteren
Helle Hedegaard Hein (1970), cand.merc., ph.d. Selvstændig forsker, konsulent, foredragsholder og forfatter. Det primære omdrejningspunkt i hendes forskning er motivation og ledelse af højtspecialiserede medarbejdere. Hun er forfatter til flere bøger, herunder MotivationPrimadonnaledelse og Når talent forpligter.
Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 185
ISBN-13: 9788757442472
Indbinding: Hæftet
Udgave: 1
ISBN-10: 8757442479
Udg. Dato: 4 maj 2018
Længde: 11mm
Bredde: 136mm
Højde: 209mm
Oplagsdato: 27 jul 2021
Forfatter(e): Helle Hedegaard Hein
Forfatter(e) Helle Hedegaard Hein


Kategori Personaleledelse og HR


Sprog Dansk


Indbinding Hæftet


Sider 185


Udgave 1


Længde 11mm


Bredde 136mm


Højde 209mm

MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 297

kr 350
Normalpris
kr 302
Medlemspris
SPAR
kr 53
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 283

kr 310
Normalpris
kr 286
Medlemspris
SPAR
kr 27
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 197

kr 249
Normalpris
kr 202
Medlemspris
SPAR
kr 52
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 297

kr 350
Normalpris
kr 302
Medlemspris
SPAR
kr 53
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 290

kr 290
Normalpris
kr 290
Medlemspris
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 244

kr 299
Normalpris
kr 250
Medlemspris
SPAR
kr 55
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 278

kr 325
Normalpris
kr 283
Medlemspris
SPAR
kr 47
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 230

kr 300
Normalpris
kr 237
Medlemspris
SPAR
kr 70
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 145

kr 169
Normalpris
kr 147
Medlemspris
SPAR
kr 24
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 380

kr 460
Normalpris
kr 388
Medlemspris
SPAR
kr 80
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 297

kr 350
Normalpris
kr 302
Medlemspris
SPAR
kr 53
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 187

kr 249
Normalpris
kr 193
Medlemspris
SPAR
kr 62
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 331

kr 395
Normalpris
kr 337
Medlemspris
SPAR
kr 64
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 138

kr 169
Normalpris
kr 141
Medlemspris
SPAR
kr 31
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 230

kr 300
Normalpris
kr 237
Medlemspris
SPAR
kr 70
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 120

kr 153
Normalpris
kr 123
Medlemspris
SPAR
kr 33
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 406

kr 495
Normalpris
kr 415
Medlemspris
SPAR
kr 89
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 229

kr 299
Normalpris
kr 236
Medlemspris
SPAR
kr 70
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 120

kr 130
Normalpris
kr 121
Medlemspris
SPAR
kr 10
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 248

kr 329
Normalpris
kr 256
Medlemspris
SPAR
kr 81
Vi anbefaler også
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 174

kr 199
Normalpris
kr 177
Medlemspris
SPAR
kr 25
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 295

kr 400
Normalpris
kr 306
Medlemspris
SPAR
kr 105
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 350

kr 420
Normalpris
kr 357
Medlemspris
SPAR
kr 70
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 241

kr 275
Normalpris
kr 244
Medlemspris
SPAR
kr 34
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 230

kr 260
Normalpris
kr 233
Medlemspris
SPAR
kr 30
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 259

kr 299
Normalpris
kr 263
Medlemspris
SPAR
kr 40
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 274

kr 299
Normalpris
kr 277
Medlemspris
SPAR
kr 25
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 197

kr 249
Normalpris
kr 202
Medlemspris
SPAR
kr 52
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 260

kr 300
Normalpris
kr 264
Medlemspris
SPAR
kr 40
E-BOG
Kampagne pris kr 223

kr 298
Normalpris
kr 231
Medlemspris
SPAR
kr 75
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 222

kr 250
Normalpris
kr 225
Medlemspris
SPAR
kr 28
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 283

kr 310
Normalpris
kr 286
Medlemspris
SPAR
kr 27
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 245

kr 280
Normalpris
kr 249
Medlemspris
SPAR
kr 35
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 197

kr 250
Normalpris
kr 202
Medlemspris
SPAR
kr 53
E-BOG
Kampagne pris kr 125

kr 179
Normalpris
kr 130
Medlemspris
SPAR
kr 54
E-BOG
Kampagne pris kr 230

kr 245
Normalpris
kr 232
Medlemspris
SPAR
kr 15
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 229

kr 299
Normalpris
kr 236
Medlemspris
SPAR
kr 70
E-BOG
Kampagne pris kr 120

kr 159
Normalpris
kr 124
Medlemspris
SPAR
kr 39