Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
Op til 20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv
Logistik & supply chain management
SPAR
kr 81
Logistik & supply chain management
Trojkas undervisningsmaterialer til Logistik & Supply Chain Management, 3. udgave, består af en lærebog, en opgavesamling med cases og opgaver samt e-læringsmateriale på bogens website via ONLINE TROJKA og iTrojka på www.trojka.dk.Lærebogens kernestof behandles i overensstemmelse med studieordninger på KVU- og AU-uddannelser. Bogen er velegnet til markedsføringsøkonom, handelsøkonom, logistikøkonom, serviceøkonom, akademiøkonom/merkonom, HA, HD og andre videregående uddannelser, hvor logistik og Supply Chain Management (SCM) indgår i uddannelsesforløbet.Logistik og Supply Chain Management er forbundne begreber. Logistik er “blæksprutten” der samler informationerne for de produkter og serviceydelser, som kunden har bestilt, og koordinerer forskellige funktioner internt i virksomheden, således at kundens behov tilfredsstilles samtidigt med at omkostningerne holdes til et minimum. Logistik har overordnet set til formål at skabe den “rigtige” balance mellem leveringsservice og tilsvarende logistikomkostninger formuleret gennem et mål for logistisk effektivitet, der giver virksomheden vedvarende konkurrencefordele. I dette perspektiv bliver demand management, lagerstyring, produktionsstyring og kvalitetsstyring vigtige elementer.Den stigende globalisering har medført, at virksomheder for at klare sig i konkurrencen vælger at outsource de opgaver, der ligger uden for virksomhedens kernekompetence og derved reducere omkostninger ved at vælge leverandører, der enten er billigere eller bedre til at udføre disse opgaver. Derved udvides logistikopgaven fra en interfunktionel koordinering til en interorganisatorisk koordinering, der omfatter flere aktører i form af transportører, leverandører, kunder, servicevirksomheder m.fl. i den såkaldte forsyningskæde. Dette har ført til implementering af nye SCM-styringskoncepter, der indebærer integration af logistikprocesser på tværs af virksomheder drevet af avancerede informationssystemer under overskriften Supply Chain Management. I dette perspektiv bliver sourcingstrategier, styring af relationer til leverandører og kunder, præstationsmåling, Corporate Social Responsibility og miljøstyring vigtige elementer.Logistik & Supply Chain Management, 3. udgave, fokuserer desuden på innovation og design af logistik- og SCM-koncepter i relation til produktudvikling og beskriver, hvordan virksomheder kan implementere disse koncepter gennem forandringsledelse. Bogen er baseret på relevante og anvendelsesorienterede teorier, modeller og styringsværktøjer. Der fokuseres på såvel det ledelsesmæssige som det operationsanalytiske aspekt. Hvert kapitel indeholder flere praktiske cases/box-historier og eksempler, der kobler teori og praksis sammen. Efter hvert kapitel er der flere afsluttende diskussionsspørgsmål. Det er tilstræbt at anvende original litteratur baseret på den nyeste forskning. Hvor der ikke er angivet kilde i figurer, er det egen tilvirkning.E-læringsmateriale findes på bogens website, hvorfra lærebogens figurer frit kan downloades. Der er desuden udarbejdet vejledende løsninger til Cases og opgaver, som undervisere kan få udleveret loginkoder til ved personlig henvendelse til forlaget via telefon eller mail.
Kampagne pris Velkomst pris 382 kr
Medlemspris 390 kr
Kampagnepris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til medlems- og kampagnepris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Gratis fragt
1 - 3 hverdage
10 kr
Lavt pakkegebyr
Normalpris 463 kr
Fragt: 59 kr
2 - 5 hverdage
20 kr
Pakkegebyr
Spar 81 kr
Velkommen 10%
God 15.773 anmeldelser på
Trojkas undervisningsmaterialer til Logistik & Supply Chain Management, 3. udgave, består af en lærebog, en opgavesamling med cases og opgaver samt e-læringsmateriale på bogens website via ONLINE TROJKA og iTrojka på www.trojka.dk.Lærebogens kernestof behandles i overensstemmelse med studieordninger på KVU- og AU-uddannelser. Bogen er velegnet til markedsføringsøkonom, handelsøkonom, logistikøkonom, serviceøkonom, akademiøkonom/merkonom, HA, HD og andre videregående uddannelser, hvor logistik og Supply Chain Management (SCM) indgår i uddannelsesforløbet.Logistik og Supply Chain Management er forbundne begreber. Logistik er “blæksprutten” der samler informationerne for de produkter og serviceydelser, som kunden har bestilt, og koordinerer forskellige funktioner internt i virksomheden, således at kundens behov tilfredsstilles samtidigt med at omkostningerne holdes til et minimum. Logistik har overordnet set til formål at skabe den “rigtige” balance mellem leveringsservice og tilsvarende logistikomkostninger formuleret gennem et mål for logistisk effektivitet, der giver virksomheden vedvarende konkurrencefordele. I dette perspektiv bliver demand management, lagerstyring, produktionsstyring og kvalitetsstyring vigtige elementer.Den stigende globalisering har medført, at virksomheder for at klare sig i konkurrencen vælger at outsource de opgaver, der ligger uden for virksomhedens kernekompetence og derved reducere omkostninger ved at vælge leverandører, der enten er billigere eller bedre til at udføre disse opgaver. Derved udvides logistikopgaven fra en interfunktionel koordinering til en interorganisatorisk koordinering, der omfatter flere aktører i form af transportører, leverandører, kunder, servicevirksomheder m.fl. i den såkaldte forsyningskæde. Dette har ført til implementering af nye SCM-styringskoncepter, der indebærer integration af logistikprocesser på tværs af virksomheder drevet af avancerede informationssystemer under overskriften Supply Chain Management. I dette perspektiv bliver sourcingstrategier, styring af relationer til leverandører og kunder, præstationsmåling, Corporate Social Responsibility og miljøstyring vigtige elementer.Logistik & Supply Chain Management, 3. udgave, fokuserer desuden på innovation og design af logistik- og SCM-koncepter i relation til produktudvikling og beskriver, hvordan virksomheder kan implementere disse koncepter gennem forandringsledelse. Bogen er baseret på relevante og anvendelsesorienterede teorier, modeller og styringsværktøjer. Der fokuseres på såvel det ledelsesmæssige som det operationsanalytiske aspekt. Hvert kapitel indeholder flere praktiske cases/box-historier og eksempler, der kobler teori og praksis sammen. Efter hvert kapitel er der flere afsluttende diskussionsspørgsmål. Det er tilstræbt at anvende original litteratur baseret på den nyeste forskning. Hvor der ikke er angivet kilde i figurer, er det egen tilvirkning.E-læringsmateriale findes på bogens website, hvorfra lærebogens figurer frit kan downloades. Der er desuden udarbejdet vejledende løsninger til Cases og opgaver, som undervisere kan få udleveret loginkoder til ved personlig henvendelse til forlaget via telefon eller mail.
Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 429
ISBN-13: 9788771541199
Indbinding: Hæftet
Udgave: 3
ISBN-10: 8771541195
Udg. Dato: 25 maj 2018
Længde: 24mm
Bredde: 170mm
Højde: 245mm
Oplagsdato: 13 okt 2020
Forfatter(e) Kim Sundtoft Hald, Poul Erik Christiansen


Kategori Distributionsledelse og logistikledelse


Sprog Dansk


Indbinding Hæftet


Sider 429


Udgave 3


Længde 24mm


Bredde 170mm


Højde 245mm

MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 409

kr 499
Normalpris
kr 418
Medlemspris
SPAR
kr 90
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 346

kr 415
Normalpris
kr 353
Medlemspris
SPAR
kr 69
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 350

kr 420
Normalpris
kr 357
Medlemspris
SPAR
kr 70
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 469

kr 579
Normalpris
kr 480
Medlemspris
SPAR
kr 110
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 265

kr 335
Normalpris
kr 272
Medlemspris
SPAR
kr 70
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 428

kr 525
Normalpris
kr 438
Medlemspris
SPAR
kr 97
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 455

kr 560
Normalpris
kr 466
Medlemspris
SPAR
kr 105
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 372

kr 450
Normalpris
kr 380
Medlemspris
SPAR
kr 78
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 428

kr 525
Normalpris
kr 438
Medlemspris
SPAR
kr 97
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 325

kr 325
Normalpris
kr 325
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 259

kr 299
Normalpris
kr 263
Medlemspris
SPAR
kr 40
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 391

kr 475
Normalpris
kr 399
Medlemspris
SPAR
kr 84
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 533

kr 721
Normalpris
kr 552
Medlemspris
SPAR
kr 188
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 183

kr 198
Normalpris
kr 185
Medlemspris
SPAR
kr 15
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 487

kr 674
Normalpris
kr 506
Medlemspris
SPAR
kr 187
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 199

kr 320
Normalpris
kr 211
Medlemspris
SPAR
kr 121
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 262

kr 349
Normalpris
kr 271
Medlemspris
SPAR
kr 87
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 148

kr 199
Normalpris
kr 153
Medlemspris
SPAR
kr 51
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 380

kr 499
Normalpris
kr 392
Medlemspris
SPAR
kr 119
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 29

kr 134
Normalpris
kr 40
Medlemspris
SPAR
kr 105
Vi anbefaler også
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 177

kr 190
Normalpris
kr 178
Medlemspris
SPAR
kr 13
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 434

kr 499
Normalpris
kr 441
Medlemspris
SPAR
kr 65
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 297

kr 350
Normalpris
kr 302
Medlemspris
SPAR
kr 53
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 350

kr 386
Normalpris
kr 354
Medlemspris
SPAR
kr 36
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 487

kr 674
Normalpris
kr 506
Medlemspris
SPAR
kr 187
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 487

kr 674
Normalpris
kr 506
Medlemspris
SPAR
kr 187
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 406

kr 495
Normalpris
kr 415
Medlemspris
SPAR
kr 89
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 297

kr 350
Normalpris
kr 302
Medlemspris
SPAR
kr 53
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 412

kr 562
Normalpris
kr 427
Medlemspris
SPAR
kr 150
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 706

kr 844
Normalpris
kr 720
Medlemspris
SPAR
kr 138
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 320

kr 380
Normalpris
kr 326
Medlemspris
SPAR
kr 60
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 436

kr 535
Normalpris
kr 446
Medlemspris
SPAR
kr 99
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 507

kr 630
Normalpris
kr 519
Medlemspris
SPAR
kr 123
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 151

kr 155
Normalpris
kr 151
Medlemspris
SPAR
kr 4
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 303

kr 389
Normalpris
kr 312
Medlemspris
SPAR
kr 86
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 382

kr 463
Normalpris
kr 390
Medlemspris
SPAR
kr 81
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 447

kr 550
Normalpris
kr 457
Medlemspris
SPAR
kr 103
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 447

kr 550
Normalpris
kr 457
Medlemspris
SPAR
kr 103