Maersk Line – Globale muligheder og udfordringer 1973-2013 er en fantastisk virksomheds- og erhvervshistorie om modige beslutninger og store teknologiske landvindinger. Fortællingen om Maersk Line er samtidig fortællingen om shippingbranchens udvikling og modning til den store økonomi, den er i dag.
Gennem shippingbranchens og i særdeleshed Maersk Lines udvikling får vi fortalt det moderne samfunds økonomiske historie: Hvad har den konstant stigende udveksling af varer betydet for mennesker og samfund forskellige steder i verden? Hvordan er udviklingen i udvekslingen af varer? Hvilke lande producerer? Hvilke lande importerer? Og hvor stor andel har forskellige lande af verdenshandlen?
Uden skibscontaineren og den moderne containertransport ville den globale verdenshandel ikke være så omfattende, som vi ser i dag. En virksomhed kan have sit hovedkvarter i én del af ver-denen, sin produktion i en anden del, og den kan sælge sine varer overalt. Den store vækst i den internationale handel, vi har oplevet de sidste 40-50 år, ville ikke have været mulig, havde det ikke været for containeriseringen. Massive investeringer i skibe, terminaler og infrastruktur har skabt muligheder for på globalt plan at transportere varer på en sikker, miljømæssig bæredygtig, pålidelig og billig måde
Forfatterne viser i denne bog, hvordan Maersk Line blev verdens førende containerrederi. Vi får indblik i overvejelserne bag beslutningen om at gå ind i containerdrift, og vi følger Maersk Lines succes i perioden 1973-2013.
Jephson og Morgen har haft adgang til A.P. Møller – Mærsks arkiver, har foretaget interviews med nøglepersoner bl. a. Eivind Kolding og Søren Skou – og anvender statistisk materiale leveret af Economist Intelligence Unit, Containerisation International samt Lloyd’s Register. Bogen giver unik indsigt i opbygningen af og de fremtidige udfordringer for verdens største containerrederi.
Maersk Line – Globale muligheder og udfordringer 1973-2013 er en fantastisk virksomheds- og erhvervshistorie om modige beslutninger og store teknologiske landvindinger. Fortællingen om Maersk Line er samtidig fortællingen om shippingbranchens udvikling og modning til den store økonomi, den er i dag.
Gennem shippingbranchens og i særdeleshed Maersk Lines udvikling får vi fortalt det moderne samfunds økonomiske historie: Hvad har den konstant stigende udveksling af varer betydet for mennesker og samfund forskellige steder i verden? Hvordan er udviklingen i udvekslingen af varer? Hvilke lande producerer? Hvilke lande importerer? Og hvor stor andel har forskellige lande af verdenshandlen?
Uden skibscontaineren og den moderne containertransport ville den globale verdenshandel ikke være så omfattende, som vi ser i dag. En virksomhed kan have sit hovedkvarter i én del af ver-denen, sin produktion i en anden del, og den kan sælge sine varer overalt. Den store vækst i den internationale handel, vi har oplevet de sidste 40-50 år, ville ikke have været mulig, havde det ikke været for containeriseringen. Massive investeringer i skibe, terminaler og infrastruktur har skabt muligheder for på globalt plan at transportere varer på en sikker, miljømæssig bæredygtig, pålidelig og billig måde
Forfatterne viser i denne bog, hvordan Maersk Line blev verdens førende containerrederi. Vi får indblik i overvejelserne bag beslutningen om at gå ind i containerdrift, og vi følger Maersk Lines succes i perioden 1973-2013.
Jephson og Morgen har haft adgang til A.P. Møller – Mærsks arkiver, har foretaget interviews med nøglepersoner bl. a. Eivind Kolding og Søren Skou – og anvender statistisk materiale leveret af Economist Intelligence Unit, Containerisation International samt Lloyd’s Register. Bogen giver unik indsigt i opbygningen af og de fremtidige udfordringer for verdens største containerrederi.
Prisen for levering afhænger af typen af dit medlemskab, eller om du ikke har et medlemskab.
Hvis du ikke har et medlemsskab er priserne som følger:
Levering til pakkeshop | 39,95 kr. pr. ordre |
Hjemmelevering | 59,90 kr. pr. ordre |
Med et guldmedlemsskab er leveringspriserne:
Levering til pakkeshop. Ordrer under 250 kr. | 34,95 kr. pr. ordre |
Levering til pakkeshop. Ordrer over 250 kr. | 24,95 kr. pr. ordre |
Hjemmelevering. Ordrer under 250 kr. | 59,90 kr. pr. ordre |
Hjemmelevering. Ordrer over 250 kr. | 49,90 kr. pr. ordre |
Med et plating- eller streaming medlemsskab er leveringspriserne:
Levering til pakkeshop. Ordrer under 250 kr. | 24,95 kr. pr. ordre |
Levering til pakkeshop. Ordrer over 250 kr. | 0 kr. pr. ordre |
Hjemmelevering. Ordrer under 250 kr. | 44,90 kr. pr. ordre |
Hjemmelevering. Ordrer over 250 kr. | 19,95 kr. pr. ordre |
Bemærk venligst, at vi forbeholder os retten til at ændre i et fragtbeløb efter ordreafgivelse, hvis man som kunde har opnået en særlig fragtpris pga. køb for over 250 kr. og efterfølgende retter i sin ordre, så ordrebeløbet kommer under 250 kr. Ovenstående fragtpriser for ordrer under 250 kr. vil i så fald være gældende.
Levering
Varerne sendes indenfor 1-6 hverdage. Den konkrete leveringstid står oplyst ved hver enkelt vare. Levering sker med PostNord eller DAO distribution. Vi leverer kun i Danmark og ikke til Grønland og Færøerne.
Vær opmærksom på, at DAO ofte leverer om natten, og at der ikke skal kvitteres for modtagelse af pakken fra DAO. Hvis ikke DAO kan levere pakken forsvarligt ved dør eller i postkasse,
vil pakken i stedet blive leveret til nærmeste pakkeshop, også selvom du har betalt for hjemmelevering.