Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
Op til 20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv
Mentorprogrammer i virksomheder og organisationer
Af: Kirsten M. Poulsen, Christian Wittrock Dansk Indbundet
SPAR
kr 60
Mentorprogrammer i virksomheder og organisationer
Af: Kirsten M. Poulsen, Christian Wittrock Dansk Indbundet
 MENTORPROGRAMMER er kommet på dagsordenen hos virksomheder og organisationer i arbejdet med at udvikle, tiltrække og fastholde både ledere og medarbejdere. Også i samfundsperspektiv er mentorprogrammer blevet populære som til og udvikling af forskellige målgrupper i forhold til uddannelse, fastholdelse og integration.
Denne bog samler og formidler viden om mentorprogrammer i virksomheder og organisationer med fokus på at etablere programmer, som giver forretningsmæssig mening - og som således giver udbytte både til virksomhederne og til deltagerne. Mentoring sættes i relation til dagens samfund, og bogen forklarer, hvorfor mentorprogrammer er så populære og værdifulde. 
Bogen indeholder en struktureret gennemgang af, hvilke overvejelser en organisation bør gøre i forbindelse med beslutning om og etablering af et mentorprogram samt en konkret beskrivelse af fordele og ulemper ved forskellige typer af programdesign. Bogen indeholder 7 cases og er desuden koblet til den hidtil største undersøgelse af mentorprogrammer i Skandinavien gennemført af bogens forfattere. Professor David Clutterbuck, UK har bidraget med den afsluttende del om fremtidens tendenser inden for mentoring.  
Kirsten M. Poulsen, direktør og management konsulent i KMP+, ekstern lektor på CBS, HD(U) fra CBS samt MBA fra IESE Business School, Spanien.  
Christian Wittrock, management konsulent og coach i KMP+, HD(O) og BA i Idéhistorie & Sociologi fra Århus og Aalborg universiteter samt Advanced Diploma in Coaching and Mentoring fra OCM, Oxford.   

“Denne bog giver mig et fuldstændigt overblik over mentoring fra generationsforskelle til et indblik i samfundsudviklingen, men mest af alt giver den en åben og ærlig vurdering af, hvordan og om mentoring kan være svaret på specifikke udviklingsbehov i organisationen.” - Karin Middelburg, Senior Vice President Human Capital, SimCorp 
"Uanset om man arbejder med konkrete mentorprogrammer eller mere overordnet med HR-strategier, er der tale om en uundværlig bog, der både er engagerende, inspirerende og informativ – og opererer med mentoring i såvel et virksomhedsstrategisk perspektiv som på et operationelt plan." - Henrik Blavnsfeldt, underdirektør, Realkredit Danmark 
”Bogens forfattere har stor praktisk erfaring med mentoring på alle niveauer samt tilrettelæggelse af mentorprogrammer og undervisning, og det får læseren fuldt udbytte af ved de mange konkrete eksempler og fyldige referencer til studier og andre datakilder.”- Karsten Lollike, Corporate Vice President, Novo Nordisk A/S
”Bogen sætter fokus på de helt centrale udfordringer inden for mentoring: hvad, hvorfor, hvem og hvordan. Den fører læseren grundigt gennem fagområdet og giver ledere og HR-professionelle inspiration og værktøjer.” - Henrik Holt Larsen, professor, CBS  

Indholdsoversigt
Forfatternes forord
Forfatterpræsentation

DEL I. MENTORING – HVORFOR OG HVORDAN?
Kapitel 1. Organisatorisk udbytte af mentorprogrammer
Kapitel 2. Samfundsudviklingens betydning
Kapitel 3. Den nye generations betydning
Kapitel 4. Hvad betyder karriere for de nye generationer?
Kapitel 5. Betydningen af Corporate Social Responsibility
Kapitel 6. Mentorprogrammer i organisatorisk kontekst
Kapitel 7. Design som sikrer resultater

DEL II. DESIGN OG IMPLEMENTERING AF MENTORPROGRAMMER
Kapitel 1. Beslutning om et mentorprogram
Kapitel 2. Organisatorisk forberedelse
Kapitel 3. Mentorprogrammets design

DEL III. ERFARINGER MED MENTORPROGRAMMER
Kapitel 1. Danfoss
Kapitel 2. DJØF
Kapitel 3. Finanssektorens Uddannelsescenter
Kapitel 4. Innovasjon Norge
Kapitel 5. Københavns Kommunes Sundheds- og Omsorgsforvaltning
Kapitel 6. Rambøll Management Consulting
Kapitel 7. Spar Nord Bank

DEL IV. MENTORMODELLEN OG MENTORUNDERSØGELSEN
Kapitel 1. Ideen bag MentorModellen
Kapitel 2. At arbejde med MentorModellen
Kapitel 3. Kernen – relationen mellem mentor og mentee
Kapitel 4. Mål og resultater – effekt af relationen og programmet
Kapitel 5. Rammer og struktur – en nødvendig forudsætning
Kapitel 6. Omverden – forståelse for konteksten
Kapitel 7. Forskningsmæssig anvendelse af Mentor+Undersøgelsen

DEL V. LÆRINGSPROCESSEN OG MENTORS MANGE ROLLER
Kapitel 1. Mentorbegrebets historiske baggrund
Kapitel 2. En indkredsning af nutidens mentorbegreb
Kapitel 3. Individuelle læringsprocesser i mentoring
Kapitel 4. Mentorprogrammer og organisatorisk læring
Kapitel 5. Situationsbestemt mentoring – mentors mange roller
Kapitel 6. Magt og indflydelse
Kapitel 7. Deltagernes udbytte af mentorprogrammer

DEL VI. FREMTIDENS MENTORING
Appendiks
Litteraturliste
Stikordsregister
Eksklusiv medlemspris 525 kr
Medlemspris 531 kr
Eksklusiv medlemspris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til eksklusiv medlemspris eller medlemspris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Gratis fragt
1 - 3 hverdage
10 kr
Lavt pakkegebyr
Bogen er desværre udsolgt fra forlaget - se andre bøger af samme genre her
Normalpris 585 kr
Fragt: 59 kr
2 - 5 hverdage
20 kr
Pakkegebyr
Bogen er desværre udsolgt fra forlaget - se andre bøger af samme genre her
Spar 60 kr
Se vores konkurrenters priser her
God 15.823 anmeldelser på
 MENTORPROGRAMMER er kommet på dagsordenen hos virksomheder og organisationer i arbejdet med at udvikle, tiltrække og fastholde både ledere og medarbejdere. Også i samfundsperspektiv er mentorprogrammer blevet populære som til og udvikling af forskellige målgrupper i forhold til uddannelse, fastholdelse og integration.
Denne bog samler og formidler viden om mentorprogrammer i virksomheder og organisationer med fokus på at etablere programmer, som giver forretningsmæssig mening - og som således giver udbytte både til virksomhederne og til deltagerne. Mentoring sættes i relation til dagens samfund, og bogen forklarer, hvorfor mentorprogrammer er så populære og værdifulde. 
Bogen indeholder en struktureret gennemgang af, hvilke overvejelser en organisation bør gøre i forbindelse med beslutning om og etablering af et mentorprogram samt en konkret beskrivelse af fordele og ulemper ved forskellige typer af programdesign. Bogen indeholder 7 cases og er desuden koblet til den hidtil største undersøgelse af mentorprogrammer i Skandinavien gennemført af bogens forfattere. Professor David Clutterbuck, UK har bidraget med den afsluttende del om fremtidens tendenser inden for mentoring.  
Kirsten M. Poulsen, direktør og management konsulent i KMP+, ekstern lektor på CBS, HD(U) fra CBS samt MBA fra IESE Business School, Spanien.  
Christian Wittrock, management konsulent og coach i KMP+, HD(O) og BA i Idéhistorie & Sociologi fra Århus og Aalborg universiteter samt Advanced Diploma in Coaching and Mentoring fra OCM, Oxford.   

“Denne bog giver mig et fuldstændigt overblik over mentoring fra generationsforskelle til et indblik i samfundsudviklingen, men mest af alt giver den en åben og ærlig vurdering af, hvordan og om mentoring kan være svaret på specifikke udviklingsbehov i organisationen.” - Karin Middelburg, Senior Vice President Human Capital, SimCorp 
"Uanset om man arbejder med konkrete mentorprogrammer eller mere overordnet med HR-strategier, er der tale om en uundværlig bog, der både er engagerende, inspirerende og informativ – og opererer med mentoring i såvel et virksomhedsstrategisk perspektiv som på et operationelt plan." - Henrik Blavnsfeldt, underdirektør, Realkredit Danmark 
”Bogens forfattere har stor praktisk erfaring med mentoring på alle niveauer samt tilrettelæggelse af mentorprogrammer og undervisning, og det får læseren fuldt udbytte af ved de mange konkrete eksempler og fyldige referencer til studier og andre datakilder.”- Karsten Lollike, Corporate Vice President, Novo Nordisk A/S
”Bogen sætter fokus på de helt centrale udfordringer inden for mentoring: hvad, hvorfor, hvem og hvordan. Den fører læseren grundigt gennem fagområdet og giver ledere og HR-professionelle inspiration og værktøjer.” - Henrik Holt Larsen, professor, CBS  

Indholdsoversigt
Forfatternes forord
Forfatterpræsentation

DEL I. MENTORING – HVORFOR OG HVORDAN?
Kapitel 1. Organisatorisk udbytte af mentorprogrammer
Kapitel 2. Samfundsudviklingens betydning
Kapitel 3. Den nye generations betydning
Kapitel 4. Hvad betyder karriere for de nye generationer?
Kapitel 5. Betydningen af Corporate Social Responsibility
Kapitel 6. Mentorprogrammer i organisatorisk kontekst
Kapitel 7. Design som sikrer resultater

DEL II. DESIGN OG IMPLEMENTERING AF MENTORPROGRAMMER
Kapitel 1. Beslutning om et mentorprogram
Kapitel 2. Organisatorisk forberedelse
Kapitel 3. Mentorprogrammets design

DEL III. ERFARINGER MED MENTORPROGRAMMER
Kapitel 1. Danfoss
Kapitel 2. DJØF
Kapitel 3. Finanssektorens Uddannelsescenter
Kapitel 4. Innovasjon Norge
Kapitel 5. Københavns Kommunes Sundheds- og Omsorgsforvaltning
Kapitel 6. Rambøll Management Consulting
Kapitel 7. Spar Nord Bank

DEL IV. MENTORMODELLEN OG MENTORUNDERSØGELSEN
Kapitel 1. Ideen bag MentorModellen
Kapitel 2. At arbejde med MentorModellen
Kapitel 3. Kernen – relationen mellem mentor og mentee
Kapitel 4. Mål og resultater – effekt af relationen og programmet
Kapitel 5. Rammer og struktur – en nødvendig forudsætning
Kapitel 6. Omverden – forståelse for konteksten
Kapitel 7. Forskningsmæssig anvendelse af Mentor+Undersøgelsen

DEL V. LÆRINGSPROCESSEN OG MENTORS MANGE ROLLER
Kapitel 1. Mentorbegrebets historiske baggrund
Kapitel 2. En indkredsning af nutidens mentorbegreb
Kapitel 3. Individuelle læringsprocesser i mentoring
Kapitel 4. Mentorprogrammer og organisatorisk læring
Kapitel 5. Situationsbestemt mentoring – mentors mange roller
Kapitel 6. Magt og indflydelse
Kapitel 7. Deltagernes udbytte af mentorprogrammer

DEL VI. FREMTIDENS MENTORING
Appendiks
Litteraturliste
Stikordsregister
Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 479
ISBN-13: 9788757418378
Indbinding: Indbundet
Udgave: 1
ISBN-10: 8757418373
Udg. Dato: 3 jan 2013
Længde: 34mm
Bredde: 162mm
Højde: 235mm
Oplagsdato: 3 jan 2013
Forfatter(e) Kirsten M. Poulsen, Christian Wittrock


Kategori Erhvervsliv, virksomheder og ledelse


Sprog Dansk


Indbinding Indbundet


Sider 479


Udgave 1


Længde 34mm


Bredde 162mm


Højde 235mm

MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 380

kr 499
Normalpris
kr 392
Medlemspris
SPAR
kr 119
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 199

kr 299
Normalpris
kr 209
Medlemspris
SPAR
kr 100
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 859

kr 1.499
Normalpris
kr 923
Medlemspris
SPAR
kr 640
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 170

kr 270
Normalpris
kr 180
Medlemspris
SPAR
kr 100
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 203

kr 300
Normalpris
kr 213
Medlemspris
SPAR
kr 97
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 214

kr 320
Normalpris
kr 225
Medlemspris
SPAR
kr 106
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 165

kr 198
Normalpris
kr 168
Medlemspris
SPAR
kr 33
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 329

kr 499
Normalpris
kr 346
Medlemspris
SPAR
kr 170
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 175

kr 299
Normalpris
kr 187
Medlemspris
SPAR
kr 124
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 240

kr 349
Normalpris
kr 251
Medlemspris
SPAR
kr 109
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 275

kr 320
Normalpris
kr 280
Medlemspris
SPAR
kr 45
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 216

kr 279
Normalpris
kr 222
Medlemspris
SPAR
kr 63
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 262

kr 349
Normalpris
kr 271
Medlemspris
SPAR
kr 87
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 118

kr 149
Normalpris
kr 121
Medlemspris
SPAR
kr 31
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 211

kr 299
Normalpris
kr 220
Medlemspris
SPAR
kr 88
BOG (PAPERBACK)
Eksklusiv medlemspris kr 852

kr 1.403
Normalpris
kr 907
Medlemspris
SPAR
kr 551
BOG (HÆFTET)
Eksklusiv medlemspris kr 191

kr 269
Normalpris
kr 199
Medlemspris
SPAR
kr 78
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 214

kr 320
Normalpris
kr 225
Medlemspris
SPAR
kr 106
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 246

kr 329
Normalpris
kr 254
Medlemspris
SPAR
kr 83
BOG (INDBUNDET)
Eksklusiv medlemspris kr 118

kr 129
Normalpris
kr 119
Medlemspris
SPAR
kr 11