Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
Op til 20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv
Metoder til organisationsanalyse
SPAR
kr 65
Metoder til organisationsanalyse
Hvordan kan du analysere organisationer med udgangspunkt i organisationsteori? Metoder til organisationsanalyse går i dybden med dette spørgsmål og viser, hvilke værktøjer der især er velegnede til organisationsanalyse. Organisationsanalyse kan ses ud fra en overordnet tredeling, der afspejler følgende arbejdsprocesser: 1. Hvad vil du? 2. Hvad kan du? 3. Hvad gør du? Første del, ”Hvad vil du?”, handler om de akademiske og tekniske krav til at skrive en opgave. Der er nogle formkrav, som kaldes for forudsætningerne, og der gøres rede for, hvordan en opgave kan struktureres. Anden del, ”Hvad kan du?”, forholder sig til det organisationsteoretiske grundlag, og det kan vi gøre med forskellige teoretiske udgangspunkter, her i form af tre analytiske forståelsesrammer, som vi har valgt at se ud fra og analysere i forhold til. Tredje del, "Hvad gør du?", tager de klassiske metodeværktøjer op til behandling. Hvis man skal kunne foretage en organisationsanalyse, skal håndværket skal være i orden. Derfor tages de klassiske metodeværktøjer op i denne del. I fjerde del tages 11 temaer fra organisationsteorien op, og gennem korte indføringer illustreres nogle centrale teoretiske aspekter. Behandlingen af hvert tema sigter mod et ”Hvordan gør du?”, når du vil lave en organisationsanalyse med afsæt i teori. Bogen er skrevet parallelt med Organisationsanalyse i teori og praksis, som giver et teoretisk fundament til forståelse af organisationer, organisering og ikke mindst hændelser i det organisatoriske felt, og bøgerne bliver dermed samlet set en værktøjskasse til at foretage en organisationsanalyse. Bogen er skrevet til studerende på mellemlange og videregående uddannelser, hvor organisationsanalyse er en del af pensum.
Kampagne pris Velkomst pris 335 kr
Medlemspris 342 kr
Kampagnepris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til medlems- og kampagnepris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Gratis fragt
1 - 3 hverdage
10 kr
Lavt pakkegebyr
Normalpris 400 kr
Fragt: 59 kr
2 - 5 hverdage
20 kr
Pakkegebyr
Spar 65 kr
Velkommen 10%
God 15.777 anmeldelser på
Hvordan kan du analysere organisationer med udgangspunkt i organisationsteori? Metoder til organisationsanalyse går i dybden med dette spørgsmål og viser, hvilke værktøjer der især er velegnede til organisationsanalyse. Organisationsanalyse kan ses ud fra en overordnet tredeling, der afspejler følgende arbejdsprocesser: 1. Hvad vil du? 2. Hvad kan du? 3. Hvad gør du? Første del, ”Hvad vil du?”, handler om de akademiske og tekniske krav til at skrive en opgave. Der er nogle formkrav, som kaldes for forudsætningerne, og der gøres rede for, hvordan en opgave kan struktureres. Anden del, ”Hvad kan du?”, forholder sig til det organisationsteoretiske grundlag, og det kan vi gøre med forskellige teoretiske udgangspunkter, her i form af tre analytiske forståelsesrammer, som vi har valgt at se ud fra og analysere i forhold til. Tredje del, "Hvad gør du?", tager de klassiske metodeværktøjer op til behandling. Hvis man skal kunne foretage en organisationsanalyse, skal håndværket skal være i orden. Derfor tages de klassiske metodeværktøjer op i denne del. I fjerde del tages 11 temaer fra organisationsteorien op, og gennem korte indføringer illustreres nogle centrale teoretiske aspekter. Behandlingen af hvert tema sigter mod et ”Hvordan gør du?”, når du vil lave en organisationsanalyse med afsæt i teori. Bogen er skrevet parallelt med Organisationsanalyse i teori og praksis, som giver et teoretisk fundament til forståelse af organisationer, organisering og ikke mindst hændelser i det organisatoriske felt, og bøgerne bliver dermed samlet set en værktøjskasse til at foretage en organisationsanalyse. Bogen er skrevet til studerende på mellemlange og videregående uddannelser, hvor organisationsanalyse er en del af pensum.
Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 282
ISBN-13: 9788741268682
Indbinding: Hæftet
Udgave: 1
ISBN-10: 8741268682
Udg. Dato: 18 maj 2017
Længde: 0mm
Bredde: 0mm
Højde: 0mm
Oplagsdato: 18 maj 2017
Forfatter(e) Mads Vestergaard Olesen, Christian Tang Lystbæk, Jørgen Rossini


Kategori Erhvervsliv, virksomheder og ledelse


Sprog Dansk


Indbinding Hæftet


Sider 282


Udgave 1


Længde 0mm


Bredde 0mm


Højde 0mm

MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 409

kr 499
Normalpris
kr 418
Medlemspris
SPAR
kr 90
E-BOG
Kampagne pris kr 136

kr 196
Normalpris
kr 142
Medlemspris
SPAR
kr 60
E-BOG
Kampagne pris kr 55

kr 69
Normalpris
kr 56
Medlemspris
SPAR
kr 14
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 319

kr 379
Normalpris
kr 325
Medlemspris
SPAR
kr 60
E-BOG
Kampagne pris kr 99

kr 149
Normalpris
kr 104
Medlemspris
SPAR
kr 50
E-BOG
Kampagne pris kr 151

kr 179
Normalpris
kr 154
Medlemspris
SPAR
kr 28
BOG (ANDET)
Kampagne pris kr 203

kr 225
Normalpris
kr 205
Medlemspris
SPAR
kr 22
E-BOG
Kampagne pris kr 31

kr 50
Normalpris
kr 33
Medlemspris
SPAR
kr 19
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 249

kr 249
Normalpris
kr 249
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 203

kr 225
Normalpris
kr 205
Medlemspris
SPAR
kr 22
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 214

kr 299
Normalpris
kr 223
Medlemspris
SPAR
kr 85
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 400

kr 487
Normalpris
kr 409
Medlemspris
SPAR
kr 87
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 373

kr 416
Normalpris
kr 377
Medlemspris
SPAR
kr 43
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 307

kr 340
Normalpris
kr 310
Medlemspris
SPAR
kr 33
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 375

kr 425
Normalpris
kr 380
Medlemspris
SPAR
kr 50
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 355

kr 400
Normalpris
kr 360
Medlemspris
SPAR
kr 45
E-BOG
Kampagne pris kr 18

kr 26
Normalpris
kr 19
Medlemspris
SPAR
kr 8
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 262

kr 349
Normalpris
kr 271
Medlemspris
SPAR
kr 87
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 199

kr 320
Normalpris
kr 211
Medlemspris
SPAR
kr 121
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 380

kr 499
Normalpris
kr 392
Medlemspris
SPAR
kr 119
Vi anbefaler også
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 372

kr 450
Normalpris
kr 380
Medlemspris
SPAR
kr 78
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 260

kr 300
Normalpris
kr 264
Medlemspris
SPAR
kr 40
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 342

kr 410
Normalpris
kr 349
Medlemspris
SPAR
kr 68
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 308

kr 365
Normalpris
kr 314
Medlemspris
SPAR
kr 57
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 296

kr 349
Normalpris
kr 301
Medlemspris
SPAR
kr 53
BOG (ANDET)
Kampagne pris kr 260

kr 300
Normalpris
kr 264
Medlemspris
SPAR
kr 40
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 436

kr 535
Normalpris
kr 446
Medlemspris
SPAR
kr 99
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 295

kr 325
Normalpris
kr 298
Medlemspris
SPAR
kr 30
E-BOG
Kampagne pris kr 162

kr 233
Normalpris
kr 169
Medlemspris
SPAR
kr 71
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 426

kr 484
Normalpris
kr 432
Medlemspris
SPAR
kr 58
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 275

kr 275
Normalpris
kr 275
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 316

kr 375
Normalpris
kr 322
Medlemspris
SPAR
kr 59
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 252

kr 290
Normalpris
kr 256
Medlemspris
SPAR
kr 38
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 275

kr 300
Normalpris
kr 278
Medlemspris
SPAR
kr 25
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 260

kr 300
Normalpris
kr 264
Medlemspris
SPAR
kr 40
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 365

kr 440
Normalpris
kr 373
Medlemspris
SPAR
kr 75
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 382

kr 463
Normalpris
kr 390
Medlemspris
SPAR
kr 81