Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
Op til 20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv
Motiveret Beskæftigelse
5,00 (1 anmeldelse)
Motiveret Beskæftigelse
5,00 (1 anmeldelse)
Danmark bruger omkring 13 milliarder kroner om året på den aktive beskæftigelsesindsats. Men forskning og en lang række forsøg dokumenterer, at den danske beskæftigelsesindsats har meget begrænset effekt på beskæftigelsen – især for kontanthjælpsmodtagere. For cirka 70 procent af kontanthjælpsmodtagerne som helhed er ikke kommet i job og er fortsat på offentlig forsørgelse efter seks år – et tal der stort set ikke har ændret sig siden 1980’erne. 

Det skal være nemmere for kontanthjælpsmodtagere at komme i beskæftigelse og der skal være bedre arbejdsvilkår for medarbejdere i socialområdet. 

Rapporten Motiveret beskæftigelse har undersøgt beskæftigelsesproblematikken og kommer nu med et bud på løsningen til at få langtidsledige i job eller uddannelse, som nu skal testes i kommuner. Rapporten Motiveret beskæftigelse udkommer fra Center for Social Nytænkning med det, der måske kan være løsningen til at få flere kontanthjælpsmodtagere i job eller uddannelse. 

Baseret på fakta, forskning og evidens foreslår rapporten et nationalt eller lokale forsøg med kontanthjælp, hvor den eksisterende brug af krav og sanktioner erstattes med indsatser baseret på adfærdsvidenskabelig viden om, hvordan man mest effektivt motiverer mennesker.

 ”Fokus har hidtil været på at få mennesker hurtigst muligt i arbejde – koste hvad det vil, og debatten om beskæftigelse og at få kontanthjælpsmodtagere i arbejde bliver oftest meget polariseret. Nogen mener, at mennesker kun motiveres af penge og derfor skal presses i arbejde, mens andre kan mene det helt modsatte. Men sjældent er debatten præget af fakta. Forskningen viser, at giver vi slip på kravene og menneskene får den nødvendige tid og støtte til at blive klar, så får borgerne det bedre og finder beskæftigelse, og de fagprofessionelle sagsbehandlere får bedre arbejdsforhold,” siger Steffen Rasmussen, direktør ved Center for Social Nytænkning. 

Bag rapporten Motiveret beskæftigelse står Center for Social Nytænkning, der i et bredt samarbejde med fagpersoner og forskere har lavet den hidtil største undersøgelse af modkrav for kontanthjælpsmodtagere i Danmark.
Rapporten beskriver behovet for at gentænke og udvikle den aktive beskæftigelsesindsats i forhold til kontanthjælpsmodtagere og modtagere af uddannelseshjælp. Den konkluderer, at forsøg skal gennemføres med et robust forskningsdesign, der kan give mere viden om effekterne af en tilgang til kontanthjælpsmodtagere baseret på tillid og borgernes egne prioriteter. 


Rapporten Motiveret beskæftigelse er udarbejdet af Aros Policy Research, Move the Elephant for Inclusiveness og Center for Social Nytænkning med støtte fra Lind Invest. Den udkommer på Socialfagligt Forlag. 

En bog til socialfaglige studerende, kommuner, fonde, embedsfolk, politikere, velgørende organisationer og andre med interesse for det social områder. 

For mere information kontakt Steffen Rasmussen på steffen@cfsn.dk og besøg www.cfsn.dk
Kampagne pris Velkomst pris 70 kr
Medlemspris 70 kr
Kampagnepris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til medlems- og kampagnepris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Gratis fragt
1 - 3 hverdage
10 kr
Lavt pakkegebyr
Normalpris 70 kr
Fragt: 59 kr
2 - 5 hverdage
20 kr
Pakkegebyr
Velkommen 20%
God 15.773 anmeldelser på
Danmark bruger omkring 13 milliarder kroner om året på den aktive beskæftigelsesindsats. Men forskning og en lang række forsøg dokumenterer, at den danske beskæftigelsesindsats har meget begrænset effekt på beskæftigelsen – især for kontanthjælpsmodtagere. For cirka 70 procent af kontanthjælpsmodtagerne som helhed er ikke kommet i job og er fortsat på offentlig forsørgelse efter seks år – et tal der stort set ikke har ændret sig siden 1980’erne. 

Det skal være nemmere for kontanthjælpsmodtagere at komme i beskæftigelse og der skal være bedre arbejdsvilkår for medarbejdere i socialområdet. 

Rapporten Motiveret beskæftigelse har undersøgt beskæftigelsesproblematikken og kommer nu med et bud på løsningen til at få langtidsledige i job eller uddannelse, som nu skal testes i kommuner. Rapporten Motiveret beskæftigelse udkommer fra Center for Social Nytænkning med det, der måske kan være løsningen til at få flere kontanthjælpsmodtagere i job eller uddannelse. 

Baseret på fakta, forskning og evidens foreslår rapporten et nationalt eller lokale forsøg med kontanthjælp, hvor den eksisterende brug af krav og sanktioner erstattes med indsatser baseret på adfærdsvidenskabelig viden om, hvordan man mest effektivt motiverer mennesker.

 ”Fokus har hidtil været på at få mennesker hurtigst muligt i arbejde – koste hvad det vil, og debatten om beskæftigelse og at få kontanthjælpsmodtagere i arbejde bliver oftest meget polariseret. Nogen mener, at mennesker kun motiveres af penge og derfor skal presses i arbejde, mens andre kan mene det helt modsatte. Men sjældent er debatten præget af fakta. Forskningen viser, at giver vi slip på kravene og menneskene får den nødvendige tid og støtte til at blive klar, så får borgerne det bedre og finder beskæftigelse, og de fagprofessionelle sagsbehandlere får bedre arbejdsforhold,” siger Steffen Rasmussen, direktør ved Center for Social Nytænkning. 

Bag rapporten Motiveret beskæftigelse står Center for Social Nytænkning, der i et bredt samarbejde med fagpersoner og forskere har lavet den hidtil største undersøgelse af modkrav for kontanthjælpsmodtagere i Danmark.
Rapporten beskriver behovet for at gentænke og udvikle den aktive beskæftigelsesindsats i forhold til kontanthjælpsmodtagere og modtagere af uddannelseshjælp. Den konkluderer, at forsøg skal gennemføres med et robust forskningsdesign, der kan give mere viden om effekterne af en tilgang til kontanthjælpsmodtagere baseret på tillid og borgernes egne prioriteter. 


Rapporten Motiveret beskæftigelse er udarbejdet af Aros Policy Research, Move the Elephant for Inclusiveness og Center for Social Nytænkning med støtte fra Lind Invest. Den udkommer på Socialfagligt Forlag. 

En bog til socialfaglige studerende, kommuner, fonde, embedsfolk, politikere, velgørende organisationer og andre med interesse for det social områder. 

For mere information kontakt Steffen Rasmussen på steffen@cfsn.dk og besøg www.cfsn.dk
Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 140
ISBN-13: 9788797110805
Indbinding: Hardback
Udgave: 1
ISBN-10: 8797110809
Udg. Dato: 19 jan 2019
Længde: 18mm
Bredde: 177mm
Højde: 218mm
Oplagsdato: 19 jan 2019
Forfatter(e) Rasmus Schjødt, Steffen Rasmussen, Tinna C. Nielsen


Kategori Socialrådgivning og rådgivningstjenester


Sprog Dansk


Indbinding Hardback


Sider 140


Udgave 1


Længde 18mm


Bredde 177mm


Højde 218mm

MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 229

kr 299
Normalpris
kr 236
Medlemspris
SPAR
kr 70
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 197

kr 249
Normalpris
kr 202
Medlemspris
SPAR
kr 52
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 70

kr 70
Normalpris
kr 70
Medlemspris
E-BOG
Kampagne pris kr 55

kr 69
Normalpris
kr 56
Medlemspris
SPAR
kr 14
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 225

kr 291
Normalpris
kr 232
Medlemspris
SPAR
kr 66
E-BOG
Kampagne pris kr 159

kr 228
Normalpris
kr 166
Medlemspris
SPAR
kr 69
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 156

kr 199
Normalpris
kr 160
Medlemspris
SPAR
kr 43
E-BOG
Kampagne pris kr 45

kr 59
Normalpris
kr 46
Medlemspris
SPAR
kr 14
E-BOG
Kampagne pris kr 55

kr 79
Normalpris
kr 57
Medlemspris
SPAR
kr 24
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 156

kr 199
Normalpris
kr 160
Medlemspris
SPAR
kr 43
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 199

kr 320
Normalpris
kr 211
Medlemspris
SPAR
kr 121
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 262

kr 349
Normalpris
kr 271
Medlemspris
SPAR
kr 87
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 148

kr 199
Normalpris
kr 153
Medlemspris
SPAR
kr 51
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 380

kr 499
Normalpris
kr 392
Medlemspris
SPAR
kr 119
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 29

kr 134
Normalpris
kr 40
Medlemspris
SPAR
kr 105
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 919

kr 1.499
Normalpris
kr 977
Medlemspris
SPAR
kr 580
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 182

kr 250
Normalpris
kr 189
Medlemspris
SPAR
kr 68
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 188

kr 269
Normalpris
kr 196
Medlemspris
SPAR
kr 81
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 27

kr 227
Normalpris
kr 47
Medlemspris
SPAR
kr 200
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 203

kr 300
Normalpris
kr 213
Medlemspris
SPAR
kr 97
Vi anbefaler også
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 100

kr 100
Normalpris
kr 100
Medlemspris
E-BOG
Kampagne pris kr 118

kr 139
Normalpris
kr 120
Medlemspris
SPAR
kr 21
E-BOG
Kampagne pris kr 62

kr 89
Normalpris
kr 65
Medlemspris
SPAR
kr 27
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 259

kr 299
Normalpris
kr 263
Medlemspris
SPAR
kr 40
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 148

kr 148
Normalpris
kr 148
Medlemspris
E-BOG
Kampagne pris kr 37

kr 50
Normalpris
kr 38
Medlemspris
SPAR
kr 13
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 150

kr 150
Normalpris
kr 150
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 215

kr 240
Normalpris
kr 218
Medlemspris
SPAR
kr 25
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 245

kr 280
Normalpris
kr 249
Medlemspris
SPAR
kr 35
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 289

kr 289
Normalpris
kr 289
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 297

kr 349
Normalpris
kr 302
Medlemspris
SPAR
kr 52
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 297

kr 349
Normalpris
kr 302
Medlemspris
SPAR
kr 52
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 311

kr 369
Normalpris
kr 317
Medlemspris
SPAR
kr 58
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 155

kr 160
Normalpris
kr 156
Medlemspris
SPAR
kr 5
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 100

kr 100
Normalpris
kr 100
Medlemspris
E-BOG
Kampagne pris kr 106

kr 120
Normalpris
kr 107
Medlemspris
SPAR
kr 14
E-BOG
Kampagne pris kr 65

kr 93
Normalpris
kr 68
Medlemspris
SPAR
kr 28
E-BOG
Kampagne pris kr 112

kr 119
Normalpris
kr 113
Medlemspris
SPAR
kr 7
E-BOG
Kampagne pris kr 31

kr 39
Normalpris
kr 32
Medlemspris
SPAR
kr 8
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 185

kr 200
Normalpris
kr 187
Medlemspris
SPAR
kr 15
Kundeanmeldelser
Kirsten Grove Østergaard
26. september 2023