Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
Op til 20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv
Når idealer forenes med forretning
Af: Sofie Münster, Ole Münster Dansk E-bog
SPAR
kr 57
Når idealer forenes med forretning
Af: Sofie Münster, Ole Münster Dansk E-bog

Velgørende organisationer og foreninger har historisk gode livsbetingelser i disse år. Danskerne vil som aldrig før gerne hjælpe – både med penge, tid og engagement. Men ikke alle organisationer er gearede til at bruge denne mulighed bedst muligt. Det danske
foreningslivs rødder i det frivillige arbejde og den folkelige forankring udgør en kæmpe styrke, men det frivillige, ulønnede arbejde har også skabt nogle dogmer om "det gode foreningsliv“. Bl.a. forventninger om, at de velgørende organisationer helst skal være en lille smule uprofessionelle, fordi det er med til at sikre fokus på sagen.

Det sætter Ole Münster & Sofie Münster, forfattere til Når idealer forenes med forretning, et stort spørgsmålstegn ved! For sådan behøver det jo ikke at være!

Bogen viser, at moderne ledelse af velgørende organisationer kræver, at man mestrer en række meget forskellige discipliner: kommunikation, lobbyisme, inddragelse af frivillige, indsamlinger, kampagner, ledelse og økonomistyring samt et højt niveau for organisationens faglighed. Komplicerede discipliner hver for sig, men det er tilmed også afgørende, at de velgørende organisationer får koordineret dem, så alle disciplinerne sammen understøtter arbejdet for sagen.

De velgørende organisationer kan i dag gøre mere for den gode sag, end de har kunnet gøre på noget andet tidspunkt, hvis de vel at mærke forstår at udnytte mulighederne i samfundsudviklingen. Og det kan ske uden at tabe den folkelige forankring. Bogen viser, hvilke krav der stilles, og hvad de velgørende organisationer kan gøre for at indfri dem.

Det er her i bogen, de velgørende organisationer og foreninger finder opskriften på, hvordan de de kan gøre det maksimale for den gode sag – også fremover – og dermed fremtidssikrer sig til nye generationer – for sagens skyld!

Bogen er en del af serien Gyldendal Public. Bøgerne i serien er til engagerede medarbejdere, ledere og politikere i den offentlige sektor. Alle bøger fra Gyldendal Public tager udgangspunkt i, at den offentlige sektor består af virksomheder som alle andre – drevet under særlige vilkår og med særlige formål.

Kampagne pris Velkomst pris 62 kr
Medlemspris 68 kr
Kampagnepris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til medlems- og kampagnepris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Download straks efter køb
Normalpris 119 kr
Download straks efter køb
Spar 57 kr
Velkommen 20%
God 15.773 anmeldelser på

Velgørende organisationer og foreninger har historisk gode livsbetingelser i disse år. Danskerne vil som aldrig før gerne hjælpe – både med penge, tid og engagement. Men ikke alle organisationer er gearede til at bruge denne mulighed bedst muligt. Det danske
foreningslivs rødder i det frivillige arbejde og den folkelige forankring udgør en kæmpe styrke, men det frivillige, ulønnede arbejde har også skabt nogle dogmer om "det gode foreningsliv“. Bl.a. forventninger om, at de velgørende organisationer helst skal være en lille smule uprofessionelle, fordi det er med til at sikre fokus på sagen.

Det sætter Ole Münster & Sofie Münster, forfattere til Når idealer forenes med forretning, et stort spørgsmålstegn ved! For sådan behøver det jo ikke at være!

Bogen viser, at moderne ledelse af velgørende organisationer kræver, at man mestrer en række meget forskellige discipliner: kommunikation, lobbyisme, inddragelse af frivillige, indsamlinger, kampagner, ledelse og økonomistyring samt et højt niveau for organisationens faglighed. Komplicerede discipliner hver for sig, men det er tilmed også afgørende, at de velgørende organisationer får koordineret dem, så alle disciplinerne sammen understøtter arbejdet for sagen.

De velgørende organisationer kan i dag gøre mere for den gode sag, end de har kunnet gøre på noget andet tidspunkt, hvis de vel at mærke forstår at udnytte mulighederne i samfundsudviklingen. Og det kan ske uden at tabe den folkelige forankring. Bogen viser, hvilke krav der stilles, og hvad de velgørende organisationer kan gøre for at indfri dem.

Det er her i bogen, de velgørende organisationer og foreninger finder opskriften på, hvordan de de kan gøre det maksimale for den gode sag – også fremover – og dermed fremtidssikrer sig til nye generationer – for sagens skyld!

Bogen er en del af serien Gyldendal Public. Bøgerne i serien er til engagerede medarbejdere, ledere og politikere i den offentlige sektor. Alle bøger fra Gyldendal Public tager udgangspunkt i, at den offentlige sektor består af virksomheder som alle andre – drevet under særlige vilkår og med særlige formål.

Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 208
ISBN-13: 9788702108590
Format: ePub
ISBN-10: 8702108593
Udg. Dato: 31 mar 2011
Serie: Gyldendal Public
Oplagsdato: 31 mar 2011
Forfatter(e): Sofie Münster, Ole Münster
Forfatter(e) Sofie Münster, Ole Münster


Kategori Velgørenhed, frivilligt arbejde og filantropi


Sprog Dansk


Sider 208

MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 237

kr 270
Normalpris
kr 240
Medlemspris
SPAR
kr 33
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 229

kr 299
Normalpris
kr 236
Medlemspris
SPAR
kr 70
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 209

kr 299
Normalpris
kr 218
Medlemspris
SPAR
kr 90
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 313

kr 348
Normalpris
kr 317
Medlemspris
SPAR
kr 35
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 262

kr 350
Normalpris
kr 271
Medlemspris
SPAR
kr 88
LYDBOG
Kampagne pris kr 62

kr 89
Normalpris
kr 65
Medlemspris
SPAR
kr 27
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 297

kr 350
Normalpris
kr 302
Medlemspris
SPAR
kr 53
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 745

kr 993
Normalpris
kr 770
Medlemspris
SPAR
kr 248
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 130

kr 149
Normalpris
kr 132
Medlemspris
SPAR
kr 19
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 307

kr 340
Normalpris
kr 310
Medlemspris
SPAR
kr 33
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 119

kr 123
Normalpris
kr 119
Medlemspris
SPAR
kr 4
E-BOG
Kampagne pris kr 63

kr 79
Normalpris
kr 65
Medlemspris
SPAR
kr 16
E-BOG
Kampagne pris kr 212

kr 249
Normalpris
kr 216
Medlemspris
SPAR
kr 37
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 414

kr 426
Normalpris
kr 415
Medlemspris
SPAR
kr 12
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 255

kr 275
Normalpris
kr 257
Medlemspris
SPAR
kr 20
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 213

kr 267
Normalpris
kr 218
Medlemspris
SPAR
kr 54
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 297

kr 350
Normalpris
kr 302
Medlemspris
SPAR
kr 53
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 229

kr 299
Normalpris
kr 236
Medlemspris
SPAR
kr 70
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 199

kr 320
Normalpris
kr 211
Medlemspris
SPAR
kr 121
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 262

kr 349
Normalpris
kr 271
Medlemspris
SPAR
kr 87
Vi anbefaler også
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 213

kr 275
Normalpris
kr 219
Medlemspris
SPAR
kr 62
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 260

kr 300
Normalpris
kr 264
Medlemspris
SPAR
kr 40
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 297

kr 350
Normalpris
kr 302
Medlemspris
SPAR
kr 53
E-BOG
Kampagne pris kr 62

kr 89
Normalpris
kr 65
Medlemspris
SPAR
kr 27
E-BOG
Kampagne pris kr 10

kr 15
Normalpris
kr 11
Medlemspris
SPAR
kr 5
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 229

kr 299
Normalpris
kr 236
Medlemspris
SPAR
kr 70
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 297

kr 349
Normalpris
kr 302
Medlemspris
SPAR
kr 52
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 311

kr 369
Normalpris
kr 317
Medlemspris
SPAR
kr 58
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 99

kr 99
Normalpris
kr 99
Medlemspris
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 132

kr 149
Normalpris
kr 134
Medlemspris
SPAR
kr 17
E-BOG
Kampagne pris kr 160

kr 200
Normalpris
kr 164
Medlemspris
SPAR
kr 40
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 365

kr 440
Normalpris
kr 373
Medlemspris
SPAR
kr 75
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 184

kr 249
Normalpris
kr 191
Medlemspris
SPAR
kr 65
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 230

kr 300
Normalpris
kr 237
Medlemspris
SPAR
kr 70
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 278

kr 325
Normalpris
kr 283
Medlemspris
SPAR
kr 47
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 278

kr 325
Normalpris
kr 283
Medlemspris
SPAR
kr 47