Hurtig levering
Fremragende Trustpilot
Op til 20% Rabat på nye medlemsordrer
Kurv
Nok!
Af: John Naish Dansk E-bog
SPAR
kr 54
Nok!
Af: John Naish Dansk E-bog
Efterhånden står det klart for de fleste, at klimaproblemerne ikke løses ved at skifte til et mere miljøvenligt shampoomærke. Men den personlige økologi – forbruget af information, mad, varer og jagten på lykke, vækst og de rigtige valg – har vi endnu ikke lært at tackle, selvom vi bliver stadigt mere stressede, overvægtige og forgældede. Derfor har den engelske forfatter John Naish skrevet bogen ”Nok!” som med sin humoristiske tilgang til det 21. århundredes mentale problemer stille og roligt er blevet en af de senere års mest omtalte udgivelser i England. John Naish plæderer ikke for, at vi skal standse alt forbrug. Sådan et eksperiment ville selv ikke en økonomernes Dr. Frankenstein vove at foreslå i en tid, hvor de finansielle korthuse er blæst omkuld til højre og venstre. Men han argumenterer dybfølt for, at vi hver især dæmper forbruget ned til et niveau, hvor det opfylder vores behov uden at udgøre et behov i sig selv. Ikke kun for klimaets og miljøets skyld, men også for at dæmpe en farlig tilbøjelighed, som er svejset ind i vores gener. Forfatterens hovedtese er, at mennesket i urtiden var genetisk disponeret for ubændig grådighed. Dengang gav det god mening: Den, der samlede mest forråd sammen, havde størst chance for at overleve strenge tider. Men selvom jagtmarkerne i dag hedder SuperBest, Totalkredit og iTunes, rider samme genetiske tilbøjelighed os stadig, men nu med helt anderledes katastrofale konsekvenser. En bæredygtig personlig økologi kalder John Naish for ”noksomhed” – ikke at forveksle med nøjsomhed. Noksomhed er en stabil erkendelse af, hvornår nok er nok. For at indkredse hvordan vores forhistoriske hjerne til stadighed lader sig narre til at tro, at vi endnu ikke har nok, trækker John Naish på en lang række forskningsresultater inden for psykologi, sociologi og økonomi. Hvert af bogens otte kapitler afsluttes med en række konkrete råd til at nærme sig et mere bæredygtigt liv i noksomhedens ånd. John Naish foreslår eksempelvis en informationsdiæt fra den konstante, stressudløsende online-opkobling, der ifølge undersøgelser skraber de øverste 10 point af vores IQ. Han serverer en række simple slankeråd, som bygger på forskning i appetittens psykologi, og han foreslår metoder, der kan snøre hjernen til at dæmpe en konstant dopamin-udløsende trang til forbrug. John Naish skriver om sundhed og livsstil i The Times og har i årevis levet efter sin bogs principper. Han står også bag The Landfill Prize, der nominerer og kårer årets mest overflødige dimser.
Kampagne pris Velkomst pris 125 kr
Medlemspris 130 kr
Kampagnepris og medlemspris er kun for medlemmer. Du bliver automatisk medlem når du køber til medlems- og kampagnepris. Få 7 dages gratis medlemskab (herefter automatisk 89 kr/30 dage). Læs mere om fordelene
Download straks efter køb
Normalpris 179 kr
Download straks efter køb
Spar 54 kr
Velkommen 20%
God 15.773 anmeldelser på
Efterhånden står det klart for de fleste, at klimaproblemerne ikke løses ved at skifte til et mere miljøvenligt shampoomærke. Men den personlige økologi – forbruget af information, mad, varer og jagten på lykke, vækst og de rigtige valg – har vi endnu ikke lært at tackle, selvom vi bliver stadigt mere stressede, overvægtige og forgældede. Derfor har den engelske forfatter John Naish skrevet bogen ”Nok!” som med sin humoristiske tilgang til det 21. århundredes mentale problemer stille og roligt er blevet en af de senere års mest omtalte udgivelser i England. John Naish plæderer ikke for, at vi skal standse alt forbrug. Sådan et eksperiment ville selv ikke en økonomernes Dr. Frankenstein vove at foreslå i en tid, hvor de finansielle korthuse er blæst omkuld til højre og venstre. Men han argumenterer dybfølt for, at vi hver især dæmper forbruget ned til et niveau, hvor det opfylder vores behov uden at udgøre et behov i sig selv. Ikke kun for klimaets og miljøets skyld, men også for at dæmpe en farlig tilbøjelighed, som er svejset ind i vores gener. Forfatterens hovedtese er, at mennesket i urtiden var genetisk disponeret for ubændig grådighed. Dengang gav det god mening: Den, der samlede mest forråd sammen, havde størst chance for at overleve strenge tider. Men selvom jagtmarkerne i dag hedder SuperBest, Totalkredit og iTunes, rider samme genetiske tilbøjelighed os stadig, men nu med helt anderledes katastrofale konsekvenser. En bæredygtig personlig økologi kalder John Naish for ”noksomhed” – ikke at forveksle med nøjsomhed. Noksomhed er en stabil erkendelse af, hvornår nok er nok. For at indkredse hvordan vores forhistoriske hjerne til stadighed lader sig narre til at tro, at vi endnu ikke har nok, trækker John Naish på en lang række forskningsresultater inden for psykologi, sociologi og økonomi. Hvert af bogens otte kapitler afsluttes med en række konkrete råd til at nærme sig et mere bæredygtigt liv i noksomhedens ånd. John Naish foreslår eksempelvis en informationsdiæt fra den konstante, stressudløsende online-opkobling, der ifølge undersøgelser skraber de øverste 10 point af vores IQ. Han serverer en række simple slankeråd, som bygger på forskning i appetittens psykologi, og han foreslår metoder, der kan snøre hjernen til at dæmpe en konstant dopamin-udløsende trang til forbrug. John Naish skriver om sundhed og livsstil i The Times og har i årevis levet efter sin bogs principper. Han står også bag The Landfill Prize, der nominerer og kårer årets mest overflødige dimser.
Produktdetaljer
Sprog: Dansk
Sider: 0
ISBN-13: 9788791299674
Format: ePub
ISBN-10: 8791299675
Udg. Dato: 18 feb 2014
Oplagsdato: 18 feb 2014
Forfatter(e): John Naish
Forfatter(e) John Naish


Kategori Kulturstudier: mad og samfund


Sprog Dansk


Sider 0

MEDLEMSFORDELE
GRATIS FRAGT
SPAR OP TIL 90%
Andre har også købt
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 199

kr 320
Normalpris
kr 211
Medlemspris
SPAR
kr 121
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 262

kr 349
Normalpris
kr 271
Medlemspris
SPAR
kr 87
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 148

kr 199
Normalpris
kr 153
Medlemspris
SPAR
kr 51
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 29

kr 134
Normalpris
kr 40
Medlemspris
SPAR
kr 105
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 380

kr 499
Normalpris
kr 392
Medlemspris
SPAR
kr 119
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 182

kr 250
Normalpris
kr 189
Medlemspris
SPAR
kr 68
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 919

kr 1.499
Normalpris
kr 977
Medlemspris
SPAR
kr 580
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 188

kr 269
Normalpris
kr 196
Medlemspris
SPAR
kr 81
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 27

kr 227
Normalpris
kr 47
Medlemspris
SPAR
kr 200
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 203

kr 300
Normalpris
kr 213
Medlemspris
SPAR
kr 97
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 119

kr 120
Normalpris
kr 119
Medlemspris
SPAR
kr 1
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 191

kr 300
Normalpris
kr 202
Medlemspris
SPAR
kr 109
BOG (HARDBACK)
Kampagne pris kr 223

kr 299
Normalpris
kr 231
Medlemspris
SPAR
kr 76
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 211

kr 299
Normalpris
kr 220
Medlemspris
SPAR
kr 88
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 164

kr 199
Normalpris
kr 168
Medlemspris
SPAR
kr 35
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 207

kr 269
Normalpris
kr 213
Medlemspris
SPAR
kr 62
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 229

kr 299
Normalpris
kr 236
Medlemspris
SPAR
kr 70
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 211

kr 299
Normalpris
kr 220
Medlemspris
SPAR
kr 88
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 197

kr 249
Normalpris
kr 202
Medlemspris
SPAR
kr 52
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 216

kr 279
Normalpris
kr 222
Medlemspris
SPAR
kr 63
Vi anbefaler også
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 391

kr 438
Normalpris
kr 396
Medlemspris
SPAR
kr 47
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 229

kr 299
Normalpris
kr 236
Medlemspris
SPAR
kr 70
E-BOG
Kampagne pris kr 61

kr 87
Normalpris
kr 64
Medlemspris
SPAR
kr 26
E-BOG
Kampagne pris kr 123

kr 169
Normalpris
kr 128
Medlemspris
SPAR
kr 46
BOG (INDBUNDET)
Kampagne pris kr 174

kr 199
Normalpris
kr 177
Medlemspris
SPAR
kr 25
E-BOG
Kampagne pris kr 140

kr 199
Normalpris
kr 146
Medlemspris
SPAR
kr 59
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 170

kr 225
Normalpris
kr 176
Medlemspris
SPAR
kr 55
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 107

kr 122
Normalpris
kr 109
Medlemspris
SPAR
kr 15
E-BOG
Kampagne pris kr 225

kr 323
Normalpris
kr 235
Medlemspris
SPAR
kr 98
LYDBOG
Kampagne pris kr 63

kr 79
Normalpris
kr 65
Medlemspris
SPAR
kr 16
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 176

kr 213
Normalpris
kr 180
Medlemspris
SPAR
kr 37
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 435

kr 448
Normalpris
kr 436
Medlemspris
SPAR
kr 13
BOG (HÆFTET)
Kampagne pris kr 260

kr 300
Normalpris
kr 264
Medlemspris
SPAR
kr 40
E-BOG
Kampagne pris kr 149

kr 149
Normalpris
kr 149
Medlemspris
E-BOG
Kampagne pris kr 100

kr 143
Normalpris
kr 104
Medlemspris
SPAR
kr 43
BOG (PAPERBACK)
Kampagne pris kr 120

kr 148
Normalpris
kr 123
Medlemspris
SPAR
kr 28